Darude feat. Sebastian Rejman.
Biisi valitaan 2.3.
Nonni.
Semmosta sitten.

Paljon riippuu tietysti show'sta ja biisistä, mutta ainakin Darude on itse tehnyt biisejä ja panostanut asiaan. Vähän keijoa toki myös.
, mutta ei nyt ainakaan ihan tuntematon ja kokematon artisti ole. Sebastian Rejmanin muusikontaidoista en tiedä mitään, olen seurannut häntä vain televisiosarjoissa. Mutta toivottavasti on hyvä lavakarisma. Jää nähtäväksi. 

Tosin sitten Melfestin katsottuani Yle Areenasta osui silmään videokooste Anneli Saariston euroviisukarsintaesityksistä, ja niitä olikin kolme, joten näemmä vanhoina hyvinä aikoina (70-80-luvulla) suomalaiset artistit ovat uskaltaneetkin vielä pyrkiä viisuihin jopa useasti.
Mutta toivotaan silti, että kolmas kappale olisi vielä joku täysosumahitti. Vaikka en nyt tiedä ovatko Daruden mahdollisuudet muutenkaan kovin suuret, mutta olisihan se kiva, jos pääsisi edes finaaliin, eikä olisi ihan viimeinen.

Biisiä Sergeille ei ole vielä valittu. Sergei on keijouden aatelia. Hän edusti Venäjää vuonna 2016, mutta sittemmin mulle on selvinnyt, että hän on myös melkoisen keijo musiikkivideoesiintyjä.
Olen myös kuunnellut hänen levyjänsä Spotifysta, se on sellaista hyvin tuotettua, menevää slaavipoppia, joka jostain syystä iskee mulle.
Viisuvoittoa en Sergeille kylläkään toivo, ei kiitos taas viisuja Venäjälle. Nyt kun viisut ovat Israelissa, on se ihan tarpeeksi kyseenalaista, joten toivottavasti ensi vuonna päästään johonkin neutraalille maaperälle.

Mun suosikki tämänpäiväisistä on ehkä 15-vuotias Malou Prytz, jonka biisissä oli iloisuutta ja mello-esitys oli kiva ja värikäs. Toinen, joka jäi mieleen oli Vlad jotain, jonka biisissä tanssittiin alasti sateessa (ei sentään kirjaimellisesti lavalla), ja esityksessä tanssiessa hänen sadetakistaan tuli "sadepisaroita", jotka olivat oikeasti glitteriä tms. Muuten tänä vuonna Mellossa tuntuu olevan paljon dramaattisia nuoren henkilön laulamia dramaattisia balladeja, jotka kuulostavat mun korvaan liikaa samalta. 

Me vähän L-S:n kanssa naurettiin tälle, vaikka kappale tarkoitettu kai joksiksin draamaattiseksi suhdetilitykseksi. 
Mut josko ne ei tänä vuonna pääsis finaaliin ollenkaan

Suvi kirjoitti:Ukrainan biisiin mulla on ristiriitaiset fiilikset. Tavallaan se on tosi hypnoottinen ja tarttuva (ja erottuva), mutta silti mua ärsyttää se jostain syystä. Ihan varmasti kuuntelen sitä kuitenkin paljon Spotifysta.
Suvi kirjoitti:Toivottavasti Jon Henrik Fjällgren tai John Lundvik voittaa.
Muutenkin kyllä mielenkiintoista nähdä paikan päältä miten tehdään tuollaista isoa telkkarishow'ta, kun normaalisti näkee vain sen mitä kameralle näytetään. 
Mutta huomennahan ne sitten näkee. 
Varsinkin kun teki runoa samalla.
). En ollut yllättynyt, että Suomi ei päässyt jatkoon, mutta on se silti aina pettymys, koska olisihan finaali vielä hauskempi, jos Suomi olisi mukana.
Portugali oli ilahduttavan keijo. Kappale kuulosti kaihomieliseltä, ehkä vähän fado-henkiseltäkin tai siitä vaikutteita saaneelta, mutta sitten biisin sanoitus käsitteli kännykänkäyttöä.
"Mutta jos elämä soittaa tai tekstarin lähettää!" Myös laulajan muoviparta ja lavaliikehdintä oli keijouden A-luokkaa.
Setä on vähän siinä ja siinä, että tykkäänkö, mutta kappale on varsin tarttuva, se soi tänäänkin koko päivän päässä.
Islannista on kohuttu riittävästi etukäteen, onhan se ihan virkistävä tuolla joukossa, ja hämmentävä. Unkari oli niin ikään lähettänyt takavuosilta tutun Joci Pápain. Kappale kertoi isästä, joten taustalla leijui tietysti jotain patriarkaalisia päitä.
Ehkä vähän keijoa, mutta jotenkin kuitenkin pidin tästä.
Tsekillä oli vähän samanhenkinen esitys kuin viime vuonna, pirteän koulupoikamainen hyppelykoreografioineen. Väliaikahaastattelun perusteella bändiin kuului tosin juristi, lääkäri ja opettaja (?), ettei ihan mitään koulupoikia.
Friend of a Friend oli varmaan ensimmäinen tämän vuoden viisu, jonka kuulin, ja pidin siitä heti. Kiva meininki.
Kreikka ja nitojat
En kuitenkaan oikein vielä tiedä minkä maan lipun laittaisi tänä vuonna viisunitojaan.
). Hitaaksi kappaleeksi oikein hyvä, usein balladit ovat tylsiä, mutta tämä ei niinkään. Mukavaa myös nähdä viisut Alankomaissa, he ovat viimeksi voittaneet vuonna 1975. Esityksessä hämmensi vähän miksi laulajan piti istua pianon edessä, ja jos kerran piti, niin miksei sitten kunnon flyygeliä vaan halvan näköinen muovipiano.
Mutta näköjään tämä ei haitannut äänestäjiä, ehkä yksinkertaisuus vetosi jälleen.
Luca Hänni oli lopulta neljäs, joten ei ääneni hukkaan mennyt.
Itse kappaletta pidin alun perin ja musiikkivideon perusteella tylsänä, mutta lavashow pelasti paljon, ja olen alkanut myös pitää biisistä. Sergei oli monistettu lavalle isoihin peiliruutuihin, ja live-Sergei tanssi ruutujen videoiden kera kilpaa. (Sakiksen tavoin Sergei hallitsee samanlaisen koomisuuden ja vakavuuden yhdistelmän, jossa keijoinkin viisushow vedetään täysillä kestohymy tai muu kestoilme naamalla. Lisäksi Sergein tämänvuotista biisiä oli ollut tekemässä Dimitris Kontopoulos, joka osallistui myös This Is Our Nightiin, joten kosminen yhteys heillä selvästi on.) Täydellisyyttä hipoen mentiin, kun yhden Sergein ruudun takaa paljastui suihkukaappi, jonka sisälle Sergei meni ja painoi kämmenensä tuskaisen kaipaavasti suihkukaapin oveen.
Veden valuessa ja salamien lyödessä taustalla (oliko käytetty samoja grafiikoita kuin vuonna 2016?) Sergei lauloi tiensä kolmanneksi melko suurella yleisöäänimäärällä.
Toki on niin, että esimerkiksi Jedwardin suihkulähteessä aikoinaan oli parempi suihku, kuten viisubileissä todettiin, mutta suihkukaappi on jotenkin vielä keijompi ja saa lisäpisteitä itsensä Sergein vuoksi.
En aivan ymmärtänyt tämän funktiota, mutta hauskalta näytti. Myös taustat värikkäine sormenjälkineen olivat hienot.

(Ja ei, en sentään Putousta katsonut, mutta Youtube osasi suositella, kun en ollut kirjautunut sisään.
)
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa