-olo kun katoin esiintyjiä enkä tiennyt ku jonkun Sian, Iggy Popin ja J.Karjalaisen

.
Toivottavasti homma järjestyis ja pääsisin sinne.

Yllätyin kuitenkin positiivisesti ja tanssin jopa vähän mukana. Ja niin, nimenomaan tanssin. Yllättäen se Rammstein olikin paljon tanssittavampaa kuin voisi kuvitella. Kibaya kirjoitti:Pääsen ensimmäistä kertaa elämässäni Flow-festareille![]()
Hipsterilandiaa tiedossa! Woot!
Vähän tuli-olo kun katoin esiintyjiä enkä tiennyt ku jonkun Sian, Iggy Popin ja J.Karjalaisen
![]()
Mutta haitanneeko tuo? NO EI! Tittidittii!

Suvi kirjoitti:Kibaya kirjoitti:Pääsen ensimmäistä kertaa elämässäni Flow-festareille![]()
Hipsterilandiaa tiedossa! Woot!
Vähän tuli-olo kun katoin esiintyjiä enkä tiennyt ku jonkun Sian, Iggy Popin ja J.Karjalaisen
![]()
Mutta haitanneeko tuo? NO EI! Tittidittii!
Mä täpisen nyt sitten Kibsin puolesta.![]()
Iggy Pop
Morrissey
ANOHNI
Miten mä (taas) jaksan kolme päivää?

). Matkan varrella on tosin Kupittaanpuiston lintuallas, jonka erikoisia kanalajikkeita pysähdymme ihastelemaan. Muutamalla kanalla on hauskoja höyhenkampauksia, ovat jotain tavallista maatiaiskanaa hienompia kai.
Nurmikolle kuuluu etäisesti Reino Nordinin keikka.
(Myöhemmin laitamme keikasta kuvia Instagramiin ja kommentoimme jotain siitä, kuinka emme ymmärrä, niin eiköhän vaan herrat itse käy tykkäämässä kuvista moneen kertaan. Eivät onneksi ymmärrä suomea.
)
Tunnelma on korkealla, on mukava nähdä Cheekiltä pitkästä aikaa rento festarikeikka, jossa juostaan ympäri lavaa ja on reipasta. Jäähallikeikkakiertueella oli aika synkkä tunnelma ja Blockfestkin oli paluukeikkana paljolla ladattu, joten tämä on nyt hyvä.
Yleisö alkaa huutaa "uudestaan", Jare ei saa siitäkään selvää ja joutuu hyppäämään lavalta pois kysymään joltakulta yleisössä mistä on kyse. No, biisihän vedetään uudestaan. Ei kait siinä. Hilpeää.

L-S kirjoitti:Sen jälkeen juodaan nurmikolla pinkkiä skumppaa, joka loppuu pian, ja joudumme menemään uudestaan Citymarketiin ostamaan vielä pari juomaa. Pullonavaajaa ei tietenkään ole mukana, mikä osoittautuu hieman ongelmalliseksi, mutta siitäkin selvitään.![]()
) avasi pullon, toisen kerran etsin parhaimman näköiset miehet ja kävin pyytämässä apua. Yksi heistä sitten avasi pullon hampaillaan.
L-S kirjoitti:Cheek kehuu tunnelmaa, vaikka festari ei mikään monikymmentuhatpäinen olekaan. Hän lupaa esittää Makee ja selkee -kappaleen, jota ei kai ole kertaakaan esitetty keikoilla, mutta nyt Kasmir on mestoilla ja voi tulla fiittaamaan.
Tämä sähköjen menohan aiheutti sitten sen että nyt biisi on vedetty jo kaksi kertaa. Kasmirin sanoin "tämä jää muistoihin". 
), Jenni Vartiainen, Chisu ja Pete Parkkonen.) Olipa kiva nähdä Ikkeäkin pitkästä aikaa (okei, tuntia aikaisemmin hän vieraili Tungevaag Raabanin keikallakin laulamassa jotain mutta sitä ei lasketa koska
). 

Joku parikymppisen näköinen poika kysyy, saisiko lisätä meidät Snapchatissa kavereiksi, mutta emme suostu (enkä kyllä osaa edes tehdä Snapchat-videota). Se onkin lähes ainoa kontaktimme tähän muuten melko etäiseltä tuntuvaan nuorisoon. Nuoriso on pukeutunut värikkäisiin vaatteisiin, heillä on festarilippiksiä, peiliaurinkolaseja, siististi suoristetut tai muuten laitetut kampaukset ja neonvärisiä kasvomaalausviivoja. Joillakin on päässä Guy Fawkes -naamarit, ken tietää miksi.
). Tunnelma pysyy odotellessakin korkealla.
Ja selkää ja jalkoja kolotti jo yhden päivän festaroinnin jälkeen. Festareissa on se huono puoli, että mukaan mahtuu paljon odottelua ja epämukavuutta.
Mutta kivaa oli kuitenkin, seura oli hyvää ja parhaat keikat parhaita ja piristäviä.

) Porteilla ei ollut jonoa ja turvatarkastuksessakaan minulta ei löytynyt mitään epäilyttävää, joten olin nopeasti sisällä alueella. Jostain syystä olin ihan kamalan onnellinen.
En tiedä, liittyikö se jotenkin kesään vai lomafiiliksiin vai siihen, että olin Flowssa, jossa oli paljon kiinnostavia artisteja, joita halusin nähdä. Kiersin hiukan aluetta, kuuntelin vähän Bright Balloon 360° Stagella esiintynyttä Irina Björklundia ja pirautin onnessani pari kyyneltä. Vähänx nolooo!!!!111
Onneksi minulla oli aurinkolasit, eikä ketään tuttuja tullut vastaan. 
Jostain syystä aloin muistella edellistä(!) Raappanan keikkaani, joka oli joskus vuosia sitten juurikin Flowssa ja jossa oli serkkujeni kanssa. Tuli ihan hirveä ikävä heitä.
Ihme etten Maasta maahan -biisin aikana taas pillittänyt. 

sillä kello oli kuitenkin varmaan jo jotain kahdeksan illalla ) ja kävin syömässä sandwichin/burgerin ensimmäisestä ruokakojusta, jossa oli lyhin jono. Jono meni tosi nopeasti ja kojun työntekijät olivat tehokkaita. Leipä oli ihan hyvää ja siitä tuli täyteen, mutta hintaansa nähden (olikohan se 10 vai 15 euroa) se oli vähän turhan kuivaa. Muutenkin hieman hirvitti (jälleen tänäkin vuonna) alueen hinnat, mutta olin varautunut siihen, ja kun en ollut kuitenkaan ollut maksanut lipusta mitään, niin olin päättänyt, että voin nyt vähän "tuhlatakin".
Tosin mulla on aina ollut vähän ristiriitaisen suhtautuminen Iggyyn. En ole ollut ikinä mikään fani, ja Iggy on ollut aina vähän (ei hyvällä tavalla) outo ja pelottava, mutta hänellä on sen verran hienoja biisejä ja levyjä, että onhan hän legenda. Tietenkin hänen yhteistyönsä David Bowien kanssa on minulle tärkeää.
Ennnen keikan alkua vielä mietin, että mitenköhän myöhässä Iggy aloittaa. Mietin, että lähden kyllä heti tämän keikan jälkeen kotiin. Sen verran minua väsytti. Onneksi festarikeikoilla on yleensä sen verran tiukka aikataulu, että Iggy aloitti ajoissa.
Heti kun I Wanna Be Your Dogin alkutahdit alkoivat soida, kaikki ympärilläni alkoivat hyppiä, myös ne nuoret pojat, jotka olivat ehkä eniten innoissaan. En mä voinut olla enää kenellekään "vihainen".
Se bändin ja muun yleisön energia vaan tarttui, ja hypin muiden mukana. Alkuun tuli heti kova "hittiputki", I Wanna Be Your Dogin jälkeen Lust For Life ja joku muu yhtä tunnettu biisi, jota en nyt millään saa päähäni. Bändi svengasi kuin hirvi. Myöhemmin luin Hesarista, että ilmeisesti Iggylla piti alunperin tälläkin keikalla olla bändinä QOTSA-mies Josh Hommen johtama bändi. En sitten tiedä, olisiko se ollut yhtään tämän parempi. 
), bändi oli uskomaton. Lopussa yleisökin pääsi vähän "jumppaamaan" eli siirtämään jalkaa puolelta toiselle Yykaakoo -biisin aikana, minä mukaan lukien. Muistaakseni se biisi kestää ainakin jotain seitsemän minuuttia, niin tuo "jumppaaminen" piristi.
Keikan aikana mukana oli muuten kolme henkilöä Agit-Cirk -sirkuskokoonpanosta, jonka esitystä oli myös hauska seurata "siinä sivussa", mutta minun väsynyt mieleni ei osannut päättää, mihin keskittyisi: itse bändiin, vokalisteihin, sirkusesitykseen vai pelkästään vaan tanssimiseen. Onnistuin jotenkin saamaan tasapainon tähän asiaan, ja olen edelleen niin onnellinen koko keikasta. IHANA, IHANA kokoonpaino ja keikka. Voiko tätä liikaa kehua? Ei voi!

) ja istuskelemaan The Other Sound -keikkapaikkaan, jossa vielä viime vuonna oli ollut niitä punk-henkisiä bändejä. Nyt siellä oli ilmeisesti enemmän vähän kokeellisempaa materiaalia. Harmitti jo itseänikin, kun jo tässä vaiheessa aloin hermostua joltain lavalta kantautuvaan kovaääniseen bassojytkeeseen. Olin onnellinen kuitenkin siinä vaiheessa, että The Other Soundissa ei sillä hetkellä esiintynyt ilmeisesti ketään, ja sen lisäksi siellä tosi vähän porukkaa, joten istuskelin siinä rauhassa. Käväisin kuitenkin jossain vaiheessa myös Punaisessa teltassa ja siellä oli juuri lopettelemassa Rooxx-niminen bändi, joka oli ilmeisesti Jori Sjöroosin uusi projekti. Tavallaan harmitti, etten kuullut sitä sen enempää.
). Välillä oli hauskaa antaa sen keikan soida vaan "taustalla" ja uppoutua täysin omiin ajatuksiinsa. Siinä samalla katselin myös muita ihmisiä. Jotenkin omalla tavallaan täydellinen keikka, joka antoi minulle voimaa jaksaa loppuillan.
Sen jälkeen kävin katsomassa (tai yritin käydä) Punaisessa teltassa katsomassa Chvrches-nimistä bändiä. En ollut koskaan kuullutkaan siitä (
), mutta se oli vähän kai syntikkapopin tyyppistä musaa. Bändi oli kuitenkin ilmeisesti kovin suosittu, koska teltta oli ihan täynnä, ja ulkopuolellakin oli paljon väkeä. Vähän erilaista verrattuna siihen eiliseen Mikko Joensuun keikkaan, jossa oli tosi paljon tilaa ja sai tulla ja mennä miten halusi. Mietinkin että jos tällainen (minulle) nevöhööd-bändi saa näin paljon yleisöä, niin pitää varmaan tulla siihen Morrisseyn keikalle paikalle ainakin puoli tuntia aikaisemmin, että pääsee ylipäätän telttaan sisälle.
Ainakin Hesari tiesi kertoa, että punaiseen telttaan mahtui ilmeisesti yhtä paljon väkeä kuin Hartwall Areenalle, eli ei tosiaankaan mistään pienestä keikkapaikasta ollut kyse.
). Aika indiepainotteisia ne leffat olivat (esimerkiksi Adélen elämä ja Rakkaus-niminen elokuva, joka ei ollut se Haneken Oscar-palkittu teos). Tosin siellä oli myös Pussikaljaelokuva
. Minulla ei ollut kuitenkaan sen vertaa "luppoaikaa", että olisin ehtinyt katsoa jonkun näistä leffoista. Istumapaikkojakin siellä oli aika vähän. Hauska idea kuitenkin mielestäni. 
(En keinunut.) Menin sinne, koska siellä oli sillä hetkellä vähiten porukkaa (ei oikeastaan ketään) ja sieltä pääsi nopeimmin vessaan sillä hetkellä.
Olin lukenut kyllä aikataulusta, että siellä esiintyy joku virolainen artisti, mutta hänestä en tiennyt kuin nimen.
Keikka oli kuitenkin piakkoin alkamassa "sopivasti" ja mielestäni on aina kiva kuunnella virolaista musiikkia, kun siihen tulee tilaisuus, niin päätin jäädä kuuntelemaan. Näin jonkun nuoren kundin hääräävän lavalla läppärin kanssa, ja mietin että onkohan tuo tyyppi kohta esiintyvä artisti, ja olihan se.
Kyseessä oli siis artisti nimeltä Noëp. Kun hän aloitti, tiesin että tässä on "jotain". Musiikkityyli oli helposti lähestyttävää elektronista tanssipoppia ja Noëp lauloi itse. Ihan mieletön ääni tyypillä!
Flow'n esittelyssä hänen ääntään kuvailtiin "unenomaiseksi". Persoonallinen se ainakin oli. En osaa selittää sen paremmin, kuunnelkaa itse. Yleisökin tuntui olevan ihan pähkinöinä ja koko paikka oli yhtäkkiä ihan täynnä, niin täynnä että järkkärit eivät voineet päästää kaikkia ulkopuolella olevia sisään. Olin jotenkin vilpittömän ilahtunut tästä artistista, vaikkei hänen musansa täysin "mun juttu" olekaan, vaikka hauskaa musiikkia se kyllä on. Toivon todella, että hänestä kuullaan vielä suuria! Minua kuitenkin alkoi ahdistaa se väenpaljous, ja päätin antaa muille mahdollisuuden päästä sisään, joten poistuin paikalta. Kuuntelin kuitenkin hetken keikkaa vielä ulkopuolelta.

)
Lavalla oli teknisiä ongelmia, ja keikka oli myöhässä. Viereeni kerääntyi joku porukkaa, joka huusi niin lujaa että korvaani sattui.
Jonkun heistä kuulinkin huutavan: "NYT MÄ EN SAA SKUMPPAA!!!!" Teki mieli sanoa takaisin, että menkää juomaan sitä skumppaa, ja painukaa hittoon täältä.
Muut ihmiset.
Muutenkin yleisössä alkoi olla hermostunutta liikehdintää, kun keikka oli myöhässä, ja jonkun verran porukkaa alkoi poistua teltasta, minun onnekseni.
Siirryin hieman eteenpäin ja se paikka olikin parempi kuin äskeinen: siitä näki hyvin lavalle, ja ympärillä oli sopivasti tilaa. Keikan aloitus venyi ja venyi, ja harkitsin jo, että menisinkin takaisin katsomaan sitä päälavan keikkaa, josta olisin ehtinyt nähdä vielä lopun. Päätin kuitenkin vielä hetken hengitellä, ja laskea hitaasti kymmeneen.
Olin päässyt neljään asti, kun keikka vihdoin alkoi. Bändin ainoa pysyvä jäsen on tainnut olla perustaja Andy Butler. Bändillähän on ollut ainakin 10 laulajaa, joista nyt oli lavalla kaksi, Rouge Mary, joka on näyttävän näköinen, androgyyni ranskalaislaulaja ja Gustaph, belgialainen laulaja, jonka korkea falsetti toi mieleeni Jimmy Somervillen. Laulun lisäksi Rouge Mary keskittyi lavalla enemmän mallityyliin poseeramiseen, Gustaph tanssimiseen. Mielettömiä laulajia joka tapauksessa kummatkin! Biisit pistivät väkisinkin tanssimaan (häpeäkseni en muista kuin kokoonpanon tunnetuimman biisin nimeltä), lisäksi niissä laulettiin paljon rakkaudesta ja itsensä hyväksymisestä. Yhden biisin aikana tuli vähän haikea olo, ja toivoin, että oispa mulla "joku" juuri sillä hetkellä. Vaikka koko yleisömeri teltassa oli tanssinut keikan ajan, kokoonpanon tunnetuimman kappaleen, Blindin aikana yleisö oikein räjähti tanssimaan. Sen jälkeen tuli vielä keikan ainoa hitaampi kappale, ja show oli ohi. Olisin toivonut vielä lisää, mutta kai se on sitten hyvän keikan merkki. Keikka ei siis kuitenkaan tuntunut loppuvan kesken. 
Teki kuitenkin mieli "jotain" sushin tapaista ja yritin metsästää sitä sushiburritoa. Päädyin ensimmäisen japanilaisen ruokakojun (joka oli muuten legendaarisen helsinkiläisravintola Kabukin koju) jonoon, joka oli ihanan lyhyt. Siellä ei ollut tarjolla sushiburritoa (selvisi myöhemmin, että sitä olisi ollut ihan vieressä, taisi olla jopa ihan viimeinen koju siinä rivissä), jos olisin jaksanut kävellä vielä vähän eteenpäin. Valitsin vaihtoehdon, joka tuntui kevyimmältä: "sushitötterön" kimchi temakin, jossa ei ollut yhtään riisiä, mutta siinä oli kaalia, kurkkua ja vihanneksia. (Oli varmaan koko festivaalin halvin ruoka, 5 euroa
) Se oli kuitenkin ehkä vähän liiankin kevyttä, olisin ehkä sittenkin tarvinnut jotain tukevampaa, mutta päätin pärjätä tuolla temakilla.
). Ne muutamat biisit, jotka kuulin olivat vähän niinkuin "hidasta hiphoppia" (/trip hoppia? ), joissa käytettiin paljon elektronisia lyömäsoittimia. Itse artisti lauloi kuin enkeli, mutta keikka jäi itselleni vähän etäiseksi, joten siirryin valmiustilaan Punaiseen telttaan.
Muutenkin suurin osa keikasta oli hyvä, paitsi silloin kun Morrissey oli liian poliittinen ( "Do not trust political class!" ...ööh
). Keikan loppuvaiheilla soitettiin myös The Smiths -biisi Meat is Murder, jonka aikana taustakankaalla näytettiin shokeraavia kuvia eläinten teurastuksesta. Sitä ennen oli esitetty myös härkätaistelun vastainen The Bullfighter Dies, joten Morrisseyn eläinsuojelusanoma ja kasvissyönnin puolestapuhuminen tuli harvinaisen selväksi, minulle ehkä vähänkin liian alleviivaavasti. Niiden jälkeen tuli vielä Everyday Is Like Sunday, jonka jälkeen Morrisseylle tultiin sanomaan, että kohta on aika lopettaa. Keikka oli siinä vaiheessa kestänyt alle tunnin. Olisin toivonut hieman pidempää settiä, mutta ymmärrettävästi soittaminen koko alueella piti lopettaa yhdeltä. Vielä soitettiin Irish Blood, English Heart, jonka jälkeen Morrissey heitti paitansa yleisöön.
Keikka päättyi sanoihin "Remember, whatever happens I love you!" mikä oli (kai) aika liikuttavaa.
Noilta videoilta välittyy kyllä tosi hyvin, miten mieletön meininki keikalla oli! 
Vaikka metro olisi vielä kulkenut ja olisinkin ilmeisesti ehtinyt vielä viimeiseen metroon, köpöttelin hiestä märkänä kaikessa rauhassa bussipysäkille suunnitelmanani päästä suoraan kotiovelle. Hyppäsin kuitenkin ensimmäiseen bussiin, joka meni "sinne päin". Oli ihanaa päästä istumaan, mun jalat olivat turvoksissa ja huusivat hoosiannaa. Bussimatka meni melko jouhevasti, ehkä melkein nopeamminkin kuin mun "oma" bussi. Jouduin hiukan enemmän kävelemään perillä kuin jos olisin tullut kotiin sillä "omalla" bussilla, mutta se oli niin pieni matka, ettei haitannut.
Kun pääsin kotiin, mulla oli hirveä nälkä. 

)
Bajamajoihin ei tarvinnut jonottaa missään välissä yli kahta minuuttia, vesipistekin oli iso, ruokaa sai nopeasti ja anniskelualueellakin juomaa sai jonottaa ehkä max. vartin. 

Toivottavasti tämä asia korjataan Suomenkin festareilla vielä tämän kesän aikana. 

Juomme kaikessa rauhassa ja kuuntelemme päälavalla soittavaa Painia. Päätämme mennä jonottamaan panttipisteelle tölkkiemme kanssa vaikka huomaamme ettei sen jono etene juuri ollenkaan. Mutta mikäs kiire meillä. Siinä jonottaessa näytän ilmeisesti rassukalta yhden tölkkini kanssa sillä lopulta kassalle päästyäni sylissäni on kahdeksan tölkkiä kun ohikulkijat kysyivät saavatko jättää omansa minulle. 
) ja suunnitelma toimii hyvin. Olemme paikoillamme puolta tuntia ennen ja Missus aloittaa jo täpinöinnin. Olen varma että hän on pyörtynyt jo ennen keikan alkua, mutta näin ei kaikeksi onneksi käy.
Pitkästä aikaa bändillä näkyy olevan lavalla hyvä boogie sillä kellään ei ollut perus
-ilmettä vaan ne jopa hymyili.
Myös Till.
Ja Richard.
(Edellisellä Helsingin keikallahan Richard oli kuin naama norsun vtulla kun hommat kusi.) Tulee myöskin pari harvinaisempaa biisiä, Seemann, jota en ole aiemmin kuullut livenä, sekä Resident Evil-soundtrackilta löytyvä Hallelujah. 

Pascal Lemoix kirjoitti:Mutta kyllä tuo festariselviäminen on aika haastava kynnys jo nykyään. Viime kesänä olin Turun DBTL-festareilla semisti mököttämässä, kun ei oikein osunut fiilis ja rock-päivä yhteen. Seisoskelua selvin päin, kun ei sieltä saanut alkoholia jonottamallakaan.

Vehkalahan on Helsinki-Vantaan läheisyydessä ja lentokoneet nousivat lentoon suoraan festarialueen yläpuolelta. Jossain joku marmatti että tosi outoa ja noloa että lentokoneet tolleen vaan lentelee yläpuolelta, että pitäiskö ens vuonna miettiä tota sijaintia vähän enemmän.
Minusta oli vaan hienoa että ne tosiaan lensi siitä yläpuolelta. Rammsteinhan ei saanut lupaa kaikista isoimmille paukuille juurikin lentoliikenteen vuoksi, mutta hieno se oli näinkin. Näkiköhän kukaan lentokoneissa olleista tuota festarimenoa?
Välillä myöskin tuntui kuin lentokoneet olivat osa Rammsteinin showta. 

Olin myös viimeisellä Tavastian keikalla aikoinaan. En ole viime vuosina kuunnellut paljoakaan UB:ta, koska soitin ne kappaleet aikoinaan niin hyvin puhki, mutta se liittyy olennaisesti mielessäni nuoruuteen.
Olin Seinäjoella jo puolenpäivän aikaan, koska se oli ainoa järkevällä aikataululla kulkeva junavuoro. Päätinkin tutustua alkuun Seinäjoen keskustaan. Siellä oli muutaman korttelin säteellä kolme kauppakeskuskompleksia: Megakeskus (joka ei nimeensä nähden ollut kovinkaan iso
), Epstori ja Torikeskus, joka oli näistä suurin. Kiersin ne läpi ja yritin samalla etsiä jotain paikkaa, johon istua syömään.
Festareilla tarjolla oli tosin monenlaista streetfoodia alkaen pokebowleista ja gourmet-burgereista. Siinä taas yksi ero menneisiin, vuonna 2001 festareilla syötiin lähinnä makkaraperunat.
Ja istumaankin onneksi pääsi välillä, jos kyttäsi vapautuvia paikkoja.
Lopuksi kuullaan kohubiisi Hula hula, josta käytyjä kohukeskusteluja en ole juurikaan lukenut, mutta ilmeisesti sitä pidetään liian roisina nuorille. Sen perään kuullaan kuitenkin viimeisenä kappaleena Kesärenkaat, joten tasapaino on taattu: muistetaan kuitenkin turvallisuus.
) alkoholijuoman. Seitsemältä esiintyy Jenni Vartiainen, jota seuraan jonkin verran, mutta en jostain syystä jaksa innostua suuresti, vaikka pidänkin Vartiaisen musiikista kohtalaisesti.
.) Mukana on bändin lisäksi jousisektio ja ylimääräisiä puhallinsoittajia. Kaikki näyttävät tutuilta, vaikkakin vanhentuneilta, mutta niinhän olen itsekin. Kappaleista kuullaan kaikki tutut hitit. Arto Talme heittelee leppoisia välispiikkejä ja kiittelee sitä, että yleisö osaa vielä kaikki sanat. Hämmästyn itsekin sitä miten pystyn laulamaan mukana lähes virheettömästi, vaikka en ole aktiivisesti kuunnellut Ultra Brata viime vuosina. Toki olen viime aikoina kerrannut, ehkä se auttoi.
Ei ihan vieressäni, mutta näköetäisyydellä kuitenkin. Siihen kohtaan syntyy ihmismassassa aukko, ja hetken ajan keskittymiseni häiriintyy, kun joudun miettimään kestänkö olla lähistöllä, siten että välillä näen sotkun maassa. :umphf: Jään kuitenkin, koska en keksi miten pääsisin pois, ja pian asia onneksi enimmäkseen unohtuu.
Sekin vaikuttaa, että VIP-alueella hirveän moni ei laula mukana, ehkä jossain muualla olisi parempi yleistunnelma. On kuitenkin pyrotekniikat ja konekivääritulipaukut, ja lopetuskappaleena Profeetat - me ennustettiin tuleva.
Mutta ihan sama, onneksi nukahdan pian, eikä kukaan tule ajamaan minua pois paikalta, jolle istun, koska joku muu on jo nukkumassa paikallani.

Voi kunpa olisin saanut olla muuukaanaaaaa.
(Olen siis reissussa enkä päässyt siksi paikalle.)L-S kirjoitti:Ehkä kunnon fiiliksen saavuttamiseen pitäisi olla myös Wildis mukana.![]()
Mun Profeetat-keikkaan on vielä parisen viikkoa aikaa. Tuleekohan sama fiilis? 

Niin mä kyllä vähän oonkin.
)
Mietin jälkeenpäin, että mitä jos olisinkin sattunut näkemään jotain tuttuja ja päätynyt vaikka jatkoille. Mitenköhän poikki silloin olisin ollut?
Tein jonkun verran joogaa "piristyäkseni", mutta se vaan väsytti enemmän, joten päätin jättää päälavalla viiden aikoihin esiintyvän J. Karjalaisen väliin (vaikka vähän harmittikin) ja mennä vasta seitsemän aikoihin alueelle. En myöskään halunnut pitää mitään kiirettä, joten katsoin rauhassa mm. Poirotia (
) ja keräsin voimia iltaa varten.
Keikka oli muutenkin ihana. Edessä oleva fanijoukko oli täysillä mukana ja innoissaan, ja eräs poika crowd surffasi vähän väliä ja bailasi täysillä. Hesari kiteyttikin keikan hienosti: "Entisille ja nykyisille punkkareille ja skeittaajille Descendentsin vierailu oli harras tapaus, muita se muistutti siitä millaiselta aito punk on kuulostanut: simppeliltä ja vähän horjuvalta, mutta sydämelliseltä." 
Sitäpaitsi se oli suoraan kylmästä, mikä oli selkeästi vaikuttanut makuun. Mutta hassua: olin ihan varma, että New Orderin keikka oli jo aikoja sitten loppu, kun sieltä kuului vielä Love Will Tear As Apart, joka on New Orderin "edeltäjä-bändin" Joy Divisionin biisi. Jostain syystä muistan olleeni yllättynyt kun se soitettiin.
Punaisessa teltassa esiintyi mun seuraava kovasti odottamani artisti, ja valuin lähemmäs sitä. Siellä olisi ollut täydellinen paikka päälavan keikan katsomiseen ja kuuntelemiseen, mutta samppanjabaarista tuli jotain hiton jumputusta, joka häiritsi kovasti. 

Lisäksi oheistoimintaa: keskustelut Tuska Forumilla Bleending metal -podcastin (itselleni tuntematon) juontamana, sekä Tuska Expo jossa oli kaikkea koruista tarot-kortteihin ja -luentoihin, tatskoja ja corpse paintteja.
Tää oli kyllä aina helpoin maamerkki löytää toiset, kun usein hajaannuttiin puolison kanssa eri keikoille.
Puoliso kävi Lääkkeen aikana wall of death/circle pitissä ja tuli hengästyneenä takaisin.
Eturivissä on toki vähän erilainen tunnelma kuin jossain taustalla tai sivussa, missä muut keikat oon katsonut. Näkee ihan ilmeet ja eleet ilman screenejä 
) ja vähän ennen ysiä ja keikan loppumista todetaan puolison kans et nyt on aika lähteä kotiin. (Sunnuntain pääbändi Parkway drive jää näkemättä)Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa