Mä sain kuunneltavakseni pop-talk -nimisen ohjelman Göstä Sundqvistista ja se kirvoitti mut kirjoittamaan hiukan.
Leevi and The Leavings on mulle ollut lapsuudesta saakka jonkinlainen suomalaisen huumorirockin peruskivi. Lapsuudessa ja nuoruudessa
se nauratti (piilo)tuhmuuksilla. Melodiat oli tarttuvia ja kertosäkeitä rallatteli mielellään.
Nyt vanhempana laulujen traagisuus ja tragikoomisuus löytyy lauluista helposti ja tuhmuudet ei enää niin saa suuta leviämään.
Leevin tuotannosta muistaa todella monen kappaleen sanat alusta loppuun, kun niitä on tullut renkutettua miljoonia kertoja.
Nostaisin Leevien (Göstan) tuotannosta kaksi levyä ylitse muiden:Musiikkiluokka (1989) ja Häntä koipien välissä (1988)
Joista jälkimmäinen kuuluu mun mielestä kaikkien aikojen suomalaisten rocklevyjen top kymppiin.
Vieläkin nykyään ne laulut on hyviä, eikä ajan hanmas oo niitä kuluttanut.
Ja Göstan muu kulttuurituotanto oli massiivista. Kaikki ne radio-ohjelmat kerran viikossa työllisti miestä varmaan ihan tolkuttomasti.
Koe-eläinpuisto muuten kuuluu Yle Areenassa aina viikko ohjelman esittämisen jälkeen. Se tulee lauantaisin klo.20.00
Mitä mieltä itse olette Leevistä? Putoaako millään tasolla, vai onko se pikkutuhmaa huttua ilman mitään mystiikkaa?
Entä on täällä KEP -faneja, jotka on kuunnelleet sitä Mafialta, tai on löytänyt sen nyt vasta?

Enoni nimi on Teuvo. Mun äiti osti aikoinaan pikkuveljelleen ensimmäisistä palkkarahoista synttärilahjaksi Anglian. Äitissä biisi herättää aina pientä hilpeyttä, varsinkin ko pikkuveli hurjasteli aina välillä miten sattuu läheisillä syrjäkylän sorateillä, ojanpenkkakin tuli kuulemma tutuksi... Ja sitten itte oiottiin lommot ja räpellettiin moottoria kotipihassa. 

Kuinka parta ja vuodet voi Göstaa muuttaa
Mulla ei ole ollut fyysisenä levynä yhtään Leevi and the Leavingsin levyä. Keskiviikko ja Torstai löytyvät kyllä koneelta. (Täällä kotikotona on Keskiviikko.) Voi sitä ihanuutta, kun sai paketteja ja tajusin, että 
Toki suurin osa biiseistä on tuttuja, mutta ei se yhtään vähennä kuuntelunautintoa.