Netti, piratismi ja muut epämääräiset musiikinhaalimiskeinot

Re: Netti, piratismi ja muut epämääräiset musiikinhaalimiskeinot

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 19 Touko 2008 22:29

Dnd kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Ja noissa "vanha levy, jota ei enää saa mistään" -ongelmissa mun huomio kääntyy yleensä ekana huuto.nettiin tai kirppiksille, ei suinkaan piratismiin. Etsiväntyö on yli puolet hauskuudesta. :sherlock



Tosin tekijät tai julkaisija eivät saa näistä uudelleenmyydyistä levyistä enää yhtään mitään siinä vaiheessa, joten jos levyä ei myydä uutena, niin lopputulos on heidän kannaltaan aivan sama. Divareista yms. olen ostanut varmaan suurimman osan levyistäni.


Ja niitä levyjä, joita ei oikeasti pysty ilman rahakasaa (tai edes sen rahakasan kanssa) ostamaan, on aika paljon. Kuka löytäisi mulle All About Chadin levyn Down in Front? Tai Y Kant Tory Readin levyn? Tai Afghan Whigsin vanhoja sinkkuja. Näitä ei huuto.netissä ole. Eikä välttämättä edes Ebayssa.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Netti, piratismi ja muut epämääräiset musiikinhaalimiskeinot

ViestiKirjoittaja wilsu » Ti 20 Touko 2008 23:15

Kuten muutkin tässä ketjussa ovat todenneet, minullakin nettilataus on lisännyt levyjen ostoa. Toki minulta edelleen löytyy levyjä koneella joita en ole hankkinut vielä hyllyyn, mutta nämä kokoelmat koko ajan lähestyvät toisiaan, kun nykyään ei juurikaan tule netistä enää musiikkia ladattua.

Musiikin nettiostoon (tiedostoina) en ole vielä lähtenyt, vaikka useimmiten tilaankin cd-levyt netistä. Ostamani levyt rippaan koneelle, mikäli niitä ei sieltä jo löydy, ja sieltä niitä sitten tulee kuunneltua. Musiikkia voisin ostaa tiedostoinakin, mikäli löytyisi vaihtoehtona laaja valikoima musiikkia häviöttömästi pakattuina tiedostoina ilman DRM-suojausta.
you've gotta call your own bluff
Avatar
wilsu
 
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 14:04

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron