Mikä soi?

Re: Mikä soi?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 04 Touko 2019 17:53

Väitöskirjaa kirjoittaessa kaipaan piristystä, että kirjoitusmotivaation pystyisi yllä. Mun Eurovision party -lista on oikein hyvä siihen. Tosin hieman pelottaa, alkaanko jatkossa assosioimaan viisubiisit väitöskirjaan. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Mikä soi?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 04 Elo 2019 15:22

Maustetytöt on kyllä hyvä uutuus. Uusi luku tähän Leevi and the Leavings/Arttu Wiskari/Aki Kaurismäki -Suomeen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Mikä soi?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Marras 2019 15:23

Celine Dionin uusi levy tuli ulos viime viikolla.
Ensimmäiset sinkut oli mulle liian vaikeita sulattaa. Courage nimikkosinkkuna ja ohessa julkaistut kolme biisiä (Flying on my own, imperfections ja lying down) oli mulle kuin teflonia. En tiedä, mun suhde Celineen on muuttunut niin paljon lyhyessä ajassa että oli vaikea heittäytyä näihin biiseihin.
En tarkoita että levyjen merkitys olisi muuttunut, mutta olen vain havahtunut siihen miten ihan kamalia sanoituksia ja merkityksiä kappaleissa on. Se sama mitä on tosi monessa muussakin, että "uhraan itseni rakkaudelle ja ripustaudun vain sinuun"-tyylistä meininkiä. Varsinkin se pakkomielteisen oloinen omistamisen tarve toiseen ihmiseen on mulle jotenkin semmoinen luotaantyöntävä elementti just nyt.
Ja sitä on Celinen musiikissa tosi paljon.

Mutta mitä tulee tähän uuteen levyyn, niin on siellä muutama semmoinen biisi mitä on kiva kuunnella. Celinen ääni on muuttunut vuosien saatossa aika paljon ja se kuuluu myös. Muutamassa kohdassa mua ärsyttää äänimaneerit ja skippaan ne biisit. Yhteen biisiin on miksattu outoa tunkkaisuutta ja laiska artikulaatio saa sanoista puuroa, mutta hei se on trendikästä. Jippii. Not.

Kokonaisarvosana semmonen vahva 6.5/10. Vois olla paskempikin.
Vois olla hirveämpikin.
Vois olla parempikin.
Miehen kuoleman jättämä aukko paistaa muutamista sanoituksista, mutta vahvempana on yleisviesti siitä että eteenpäin mennään.
Ei oo mikään surulevy tämä.
Ei mikään kokonaisuus, mikä on myös tällä hetkellä trendikästä, vaan sieltä jää muutama biisi soittolistalle. Toisaalta, Celine on aina ollut semmoinen, eikä semmoisia yhteneväisiä levykokonaisuuksia ole Celineltä nähty sitten Let's talk about love -levyn (englanninkielisellä puolella, ranskankielisestä en sano mitään).

Kyllä tästä muutaman biisin irrottaa sinne maailmankiertueelle ja loput hautautuu historiaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Mikä soi?

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Marras 2019 12:12

Nonni, Celinet jää nyt sitten johonkin keväämpään odottamaan soitteluansa, koska spotifyhyn on "vihdoin" tullut Dir en Greyn kolmilevyinen kokoelma, jota olen odottanut!
Se on tietyllä tapaa keijo, koska siihen on ensinnäkin ympätty sen kolmen levyn verran biisejä eli 44 biisiä, mikä ei ole kuitenkaan koko tuotanto :keijo:
Mutta! Osa biiseistä on remasteroituja alkuperäisestä ja osa on uudelleen äänitettynä!! Siis oikeasti jätkät on menneet studioon nauhoittamaan vanhoja biisejään uusiksi, mutta eivät tehneet uutta levyä :rolf: Nyt kun näitä kuuntelee niin kuitenkin mä tykkään. Muutama vanha biisi on ollut sellainen mitä en ole voinut kuunnella sielä olevien nyanssien ja niiden herättämien asioiden vuoksi. Mm. yhdessä biisissä on mulle laulun äänähdyksissä liikaa ja nyt ne on poissa! Voin kuunnella sitä biisiä! Mikä fiilis, koska se on hiton hyvä biisi.

Lisäksi muutama uusiotuotettu kappale on ollut alkuperäistä parempi :ahihi:

Eikä mikään sovi marraskuun pimeyteen ja harmauteen kuten Dir en Greyn melankolia.
:sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Mikä soi?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 28 Marras 2019 19:17

Olen pyöritellyt erittäin ahkerasti Mariskan samannimistä albumia tässä marraskuun ratoksi. Tuntuu Mariskan parhaalta levyltä tähän mennessä.

Toinen kova on tietenkin Maustetytöt, vaikka siinä ehkä koko levyn tasolla kuuluukin tietty samankaltaisuus.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Mikä soi?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Huhti 2022 11:36

The Hardkiss.
Löysin bändin vahingossa selatessa Go_A:n kautta ilmeneviä yhtyeitä ja artisteja. Nyt tämä on soinut aika monta kertaa.
Vähän sellaista samaa vibaa tässä on mitä Go_A:ssakin, elektronista, mutta samalla rämisee kitarat ja melodiallista otetta löytyy.
Bändi on myös ukrainalainen.
Heillä on 6 albumia, joista viimeisin 2021.

Kai tämä raskaampaa rockia on, mutta mulle sopivan poppia.
Jos siis viime vuoden viisuedustaja Ukrainasta kolahti, niin suosittelen tätä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Mikä soi?

ViestiKirjoittaja theia » Ti 13 Kesä 2023 08:08

Uusina löytöinä tälle vuodelle on (kiitos Tiktokin :nolo: ) Sleep Token ja Bad Omens.

Sleep Tokenista eksyin keskusteluun "onko se metallia edes", koska sekoittavat niin montaa eri tyyliä. Kaverille mainostin Sleep Tokenia makuukamarimetallina, koska monissa biiseissä on sanat tai vibat sellaista todella... makuukamarimaista :virne:

Ja Bad Omens :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron