Festarit - kesän ilo ja ihme.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Suvi » La 19 Heinä 2008 01:30

Suvi kirjoitti:
tiipetti kirjoitti:...ja kaiken lisäksi Bruce kävi
keikuttamassa takalistoaan noin puolen metrin etäisyydellä. Tai, no aluksi sitä matkaa oli metri, mutta mitä enemmän
olen kokemuksistani tarinoinut, sitä läheisemmäksi olen Brucen kanssa tullut. :sydän:



Nyt kyllä olen hieman kade...


Näyttää siltä, etten ole tänä(kään) vuonna menossa muille festareille kuin Ankkarockiin.
Hyvä, että edes sinne.


Tämäkin taitaa olla ehkä. Flow-festareille olen kanssa myös ehkä menossa. Ei mitään
hajua, miten liput ovat kumpaankin menneet. Mutta ei se mitään. Menevät sitten jos menevät. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 20 Heinä 2008 16:10

Lauantaina olin Pori Jazzeilla. Lähdimme ystäväni kanssa lauantaina päivällä käymään jazz-kadulla. Oli tarkoitus jatkaa sieltä kirjurinluotoon. Siellä kuitenkin satoi niin kovaa, että päätimme lähteä käymään majapaikallamme. Vaihdoin pois läpimärät kenkäni ja sain lainaksi ystäväni tädin kumisaappaat. Pysyivätpä jalat ainakin kuivina.

UMO:a emme nähneet. Tower of power oli aika hyvä, vaikka kova sade haittasikin välillä, kun piti kyyhöttää kertakäyttösadetakin alla. Mukava lämmittely Shaggylle. Shaggy onneksi karkoitti sateen ja keikasta sai nauttia ilman sadetta.

Minulla ei ollut juurikaan odotuksia keikan suhteen. Ajattelin, että hyvä livekeikka on varmaankin tulossa. Oli aivan mahtavaa. Tanssin, lauloin, huusin ja pompin koko keikan ajan. (Yllättävän hyvin pomppiminen onnistui kumppareista huolimatta.) Vaikka suurin osa biiseistä ei ollutkaan minulle tuttuja, meno oli aivan mahtava. Keikan jälkeen oli pitkään typerä kestohymy naamalla. Mahtavaa oli. :sydän:

Mary J Blige taas ei sytyttänyt mua oikein yhtään. Ehkä olisi auttanut, jos olisi tuntenut biisejä, mutta koska en tuntenut, biisit tuntuivat olevan samanlaista huttua. (Anteeksi vain faneille.) Lähdimme kesken kaiken pois, kun ystävälleni tuli migreeni. Ei kuitenkaan harmittanut, sillä vaikka yritin innostua ja tanssia mukana, en saanut fiilistä päälle. Pari tuttua biisiä kuulin, kun olimme lähteneet pois, mutta ei mua haitannut, etten niitä kuullut.

Siispä Jazzien ehdoton kohokohta oli mulle Shaggy. :pusu: Aivan mahtava meininki. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja lightlykilled » Ke 23 Heinä 2008 19:24

vähä myöhänen Ilorokkiraportti tässä teille nam.

mää niinkö kerkesin nähä homona bändejä. :pepsodent: minen ylleensä pämppää festareilla ja nyt vielä sitä suuremmalla syyllä kö olin yssin liikenteesä.
perjantaina sää oli enimmäkseen sateinen ja sadeviitan kanssa sai kyllä kekkuloijja. bändeistä katsastin The Relentlessin, The Valkyriansin, Lapkon (istuskellen), Morleyn, Raappanan, Plutonium 74n ja Ismon & Tehon. kaikista tykkäsin mutta nuo kolme viimestä oli ne parhaat.
Raappan & Sound Explosion Band veti tosi hyvän keikan. :D kieltämättä oman erityisen säväyksensä keikkaan toi se kun aurinko tuli kunnolla esiin ekan kerran sille päivälle. :sydän: ja kaikki hurras ja nauro ja oli ilosia ja ja! :superhymy:
Plutonium 74 oli loistava, uuet biisit rokkas. ei sovi vältellä uuden levyn ostoa enää. ja kun Putoaako poikamme taivaalta? :hymyhali:
loistavan Pluto-keikan jälkeen en odottanu kovin suuria Ismosta ja Tehosta. ( :veivi: ) epäilin että toimiikohan se niitten juttu isolla lavalla. (lisäksi haluan huomauttaa että aiempi Ismo Alanko Teholla-kokemukseni on Oulun Nelivitosesta joka on keikkapaikkana ihanin ja intiimein jossa oon ollu.) mutta tyhmähän mää olin ku vanhoja kettuja epäilin! lois-ta-va keikka. Blanco Spiritualsin biiseihinki tykästyin. Ismo :hymyhali: Teho :hymyhali:

lauantain ilma oli aurinkoinen ja ihana. ihana oli myös eka bändikin eli Kauko Röyhkä & Riku Mattila bändeineen. Kake on niin hurmaava. :hullu: aina yhtä ilostuttava Paska Kaupunkikin kuultiin.
sitten seuraavana oli vuorossa Rentolavalla uusi tuttavuuteni Giant Räbät! parhautta! kaikkia mun suosikki MCitä! ( varoitus! seuraa hymyhali-hyniön liiallista käyttöä!! ) Soppa! :hymyhali: Stepa! :hymyhali: Jodarok! :hymyhali: ja vähä myös Puppa J! :hymyhali: ja Särre! :hymyhali: ja Jontti & Shaka! :hymyhali: Nikosta ja Tapsastaki tykkäsin. :superhymy:
sitten mää hengasin biitsillä. kuuntelin Asaa ja Jätkäjätkiä joita porukka tuntu fanittavan kovasti. ittenikin pitäs tutustua, kuulosti ihan siltä. kuuntelin ja fanitin myös kovasti sitä biitsillä ollutta Reggae Disko-koppia! varsinki ku Black Bear sound oli puikoissa oli meno mahtava ja mun tanssijalkaa ois kovasti vipattanu. :superhymy:
vähäsen kattelin Fanfare Ciocârliaa. mielellään oisin kokonaankin katsastanu, mutta piti rientää Ylex-lavalle kattomahan Mogwaita. Mogwai oli loisto, varsinkin mättäessään. pittäis malttaa tutustua ko. bändiin paremmin...
mutta sitten.
mää vähän pelkään että mulla loppuu sanat just nyt. :nolo: Mike Patton - Mondo Cane & Ilosaarirock sinfonietta :hymyhali:
tunnelma teltassa oli vallan hurmoksellinen. eikä suotta! vähänkö parhaimpia näkemiäni keikkoja ikinä! ja ko Mike ko Mike ko Mike! :sydän:
valitettavasti Mondo Cane lopetti ja Mike lähti ("EI SAA JÄTTÄÄ!" huusin pienessä mielessäni) ja mää vaeltelin festarialueella puolittain Nightwishiä kuunnellen ja Marcoa hiljaa itsekseni fanittaen.
ja sitten bussikyyillä Ouluun vartin yli viideksi. :keijo:

oli minun eka Ilosaari mutta tuskin jää viimiseksi. oli erittäin mukavaa!
Joensuu vaikutti eri mukavalta paikalta, koulumajotuksessa oli lepposaa ja itse festarit oli mitä mainioimmat. :D
Avatar
lightlykilled
 
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 30 Kesä 2008 00:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 25 Heinä 2008 15:19

Tekisi hirveästi mieli kaikota huomenna Harjavallan ylpeyteen, Karmarockiin, mutta ei taida olla kenestäkään mulle seuraksi. Höh. Yksinkään en viitsisi lähteä, joten se kai siitä. :huoh:

Tyhmät kaverit. :norsu:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja lightlykilled » To 31 Heinä 2008 17:33

oman kylän festarit juhlittiin viime viikonloppuna eli tässä raportti Qstockista.

sää oli loistava koko viikonlopun. aurinko paistoi mutta lämpötila ei missään vaiheessa noussut sietämättömäksi pienen tuulenvireen vuoksi. iltasin meinas vähän viluttaa mutta nyt oli eka Qstokki että mää en vilustunu! hyvähyvä! :viileä:
perjantaina festarointi alko perinteisellä Qstock-jutulla eli jonottamisella. :keijo: n. 40 min jonottelin sisälle Mokoman soittaessa (ilmeisesti jonot oli just pahimmat sillon). ei mua tosin ketuttanut yhtään se jonotus, heh. no, lopulta kun pääsin sisäpuolelle, kiertelin jonkin aikaa aluetta tutkiskellen muutoksia (isompi alue, päälava Raatin kentällä) ja ajauduin hetkeksi katselemaan Tuomas Henrikin Jeesuksen Kristuksen Bändiä Rockpolislavalla. hyvä bändi, mutten jaksanut keskittyä tarpeeksi että olisin loppuun asti katsonut. sitten Happitelttaan katsomaan Rättöä ja Lehtisaloa! vitsit mikä keikka! ihan käsittämättömän hyvä. sitä ei voi selittää, se pitäisi kokea. ihme mies se Mika Rättö! :D
seuraavaksi oli vuorossa hieman sosialisoimista kavereitten kanssa ja Artificial Latvamäen fanittamaista Happiteltan anniskelualueelta. Aki on ihana :hymyhali: mutta valitettavasti en nähnyt keikkaa kokonaan kun piti lähteä Päälavalle katsomaan Ismo Alankoa Teholla. olin ihan liekeissä siellä keikalla, Ismo ja Teho veti tosi hyvin! vähän meinaisin väittää että jopa paremmin kuin Ilosaaressa? (Ilosaaren hyväksi tosin täytyy sanoa se että siellä kuultiin Kanoottilaulu...) lauloin, taputin ja fanitin ja keikka oli ohi aivan liian pian. sitten takaisin Happitelttaan jossa oli vuorossa The Ruckazoid ja Burger/Voight. kummatkin tosi hyviä. Radiopuhelimet jäi välistä tänäkin vuonna mutta puolittain päätin että ensi vuonna senkin bändin katsastan.

lauantaina tuli nukuttua turhan pitkään ja tuli pieni kiirus Aknestikkia katsomaan. kaksi ekaa biisiä meni jonottaessa mutta ei harmita koska keikka oli loistava! äijjät veti hyvin ja Takalolla oli rokkikukkoilu edelleen hallussa. (tuo lause kuulostaa siltä että oisin nähny Aknestikin ennenki. tiedoksi siis kaikille että en oo.) mieletön fiilis kun Suomirokkia lähti soimaan. :D mutta keikan paras osa tuli encoressa. viimenen biisi oli nimittäin Aknestik-suosikkini Haukipudas. :sydän: ja lopussa koko yleisö laulo sitä loppuosaa ja bändi kuunteli ja se oli ihanaa ja mahtavaa ja hmh! Nuo merten kiharapäät :hymyhali: (Katso video! )
chillailin biitsillä jonkin aikaa ja fiilistelin Real Dealin beach party-koppia (jee kerkesin nähä ja kuulla Särreä hetken jee!). sitten oli vuorossa Happiteltassa Teatteri Airopik ja Kauheimmat joululaulut. :D Teatteri Airopikin performanssit on aina varsin hauskoja ja naureskella sai tällekin näytelmälle.
sitten chillailin biitsillä aika tovin kunnes lopulta oli Scandinavian Music Groupin aika. kiinnosti kyllä se keikka mutta tunnen bändin biisejä varsin vähän joten olihan se kattominen vähän semmosta... mutta kuultiin tän hetken suosikkini Vieläkö soitan banjoa? ja onhan se Terhi tosi ihana ja kaunis. :hullu: SMGn jälkeen mentiin taas (kaverit oli liittyny seuraan) Happitelttaan ja vähän seurailtiin Le Corps Mince de Françoisea. tosi mielenkiintonen bändi ja hyviä biisejä, mutta nälkä voitti. söin liian kallista ja tosi tulista intialaista. sitten menin seurueen kanssa taas Päälavalle kattomaan PMMPtä. jostain syystä mua kiinnosti vain puoliksi :riips: mutta hyvä se keikka oli, perussettiä. lähdin sieltä vähän ennen loppua ja suuntasin Rantalavalle kattomaan YUPtä.
YUPn keikka oli mahtava! tuntu kuin bändi ois kovasti toteuttanut toiveita. :D vaikka ehkä kaikki oli sattumaa. mutta kun ennen keikkaa osa yleisöstä laulo kovasti Pahaa Vaatturia ja se sitten kuultiin keikalla. ja keikan aikana paljon huudeltiin Myyrää ja Homo Sapiensia jotka sitten kuultiin encoressa. :p ihana YUP! ihana Jarkko! :sydän: sitten suuntasin taas Happitelttaan. 120 Days oli hyvä mutta meni vähän ohi sosialisoinnin takia. viimeinen bändi oli The Field josta tiedän kaikkien happilaisten olleen kovin innostuneita mutta ittelleni se oli pieni pettymys. tai en tiiä. jonkun murjotuksen kehitin siihen ittelleni ja suurin osa keikasta meni kädet taskussa ja naama rutussa seuraamiseksi. lopussa sitten innostuin ihan huomaamatta. ja sitten ne lopetti. :epäilevä:
mua vaan nyppii edelleen niin maan perkuleesti se että Rex the Dog peru tulemisensa! sen ois kuulunu olla se viiminen bändi ja tiedän että se ois ollu mielettömän hyvä ja koko festareitten kruununjalokivi! :huoh: mutta ei kai sitten makiaa mahan täydeltä tänä kesänä.

kaiken kaikkiaan oli ihanat festarit vaikka Happitelttailu jäi huomattavasti vähemmälle aikasempiin vuosiin verrattuna. ensi vuonna taas! :D


P.s.
:kailotus: "La-La-La-La-Laurelinella
on tuolla taivaalla muita hommia
ei se jouva luuhaan Haukiputtaalla
mun vissiin täytyy joku toinen katella."

:sydän:
Avatar
lightlykilled
 
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 30 Kesä 2008 00:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja elegia » Pe 01 Elo 2008 12:02

Viime viikonloppuna tuli katsastettua Kuopion rokkikokki. Heti kättelyssä siellä sai turhautua ja hermostua järjestelyihin, jotka eivät toimineet. Ihme säätöä oli lippujen vaihdossa ja leirintäaluepolitiikassa. Meidän porukkamme keskuudessa suurta närää aiheutti myös se, että itse alueelle ei saanut viedä edes pikkuruisessa muovipullossa alkomahoolia. Ainoastaan avaamattomia vesi- ja limpparipulloja sai viedä. Näin jälkeenpäin ajatellen se oli ehkä kuitenkin ihan hyvä juttu. Tulihan siellä anniskelualueilla kuitenkin nautittua olusta, ehkä siivommin kuin mitä olisi omasta pullosta tullut naukkailtua. :virne:

Leirintäalue oli ihan jees. Saimme vielä koko porukan teltat mukavasti vierekkäin ja autotkin suhteellisen lähelle. Suihkusta tuli tietenkin aamulla jääkylmää vettä ja vessoista loppui paperi aika nopeasti. Sunnuntaiaamun kunniaksi kaikki vessat kahta lukuunottamatta kärrättiin hyvissä ajoin pois alueelta. :virne:

Itse tapahtuma oli oikein mukava. Vähän myöhäisen saapumisemme takia emme perjantaina ennättäneet nähdä montaakaan bändiä, mutta odotetun Anatheman esiintymisestä tuli luonnollisesti nautittua. :sydän: Kesken keikan alkoi sataa ja tuulla kovasti, mikä ei suinkaan pilannut vaan paransi entisestään tunnelmaa. Tuli kuultua niin vanhoja suosikkeja (Fragile dreams, One last goodbye, A natural disaster) kuin uudempaakin tavaraa. Perusolo keikan jälkeen oli suhteellisen onnellinen. :) Perjantaina tuli lisäksi vilkuiltua vähän Mustaschia (ei iskenyt minuun), Terveitä käsiä (ei kyllä tämäkään) ja Deathchainia (eikä tämä).

Lauantaina tuli vilkaistua Rotten Sound (joka olikin yllättävän hyvä, vaikka en kotona kuuntelisi), Entwine, Viikate (sai hyvälle mielelle ja pyllyn pyörimään :D ), illan odotetuin Katatonia (joka ei sittenkään iskenyt niin paljoa kuin olisi voinut. Hyvä keikka kyllä, mutta ehkä olen kasvanut bändistä jotenkin ohi. Ei vaan iske samalla tavalla kuin ennen.) ja Cradle of Filthiä tuokion verran. Filtin keikan päätti massiivinen ilotulitus, jonka jälkeen olisi ollut tarjolla vielä Teräsbetonia, mutta sitä ei kiinnostanut jostain syystä mennä katsomaan.

Kokonaisuudessaan kuitenkin vallan mainio festari, vaikka itse alan olla sitä mieltä että olen vähän kulahtanut ja vanhentunut kun en enää jaksa tanssata aamuun asti, vaan ryömin kumpaisenakin päivänä heti keikkojen jälkeen kiltisti nukkumaan. Ehkä se on vain harjoituksen puutetta. :p Vähän jäi myöskin harmittamaan se, että ei tullut käytyä katsomassa noiden vähän tuntemattomampien bändien esiintymisiä. Ties millaisia helmiä niissä olisi ollut!

--

Tuossa taitaakin sitten olla minun tämän kesän festarointini. Suunnittelun alla olisi kyllä vielä Aukusti, jonne kiinnostaisi kovastikin lähteä! Siellä kun olisi PMMP ja Sara! :sydän: Saa nähdä, yksin tuskin huvittaa noin pitkään matkaan lähteä, vaikka muuten voisikin, kun ei tarvitsisi kuin yksi päivä olla.
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja theia » Pe 01 Elo 2008 12:39

Aukusti, mikä se on? :o:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja elegia » Pe 01 Elo 2008 12:42

theia kirjoitti:Aukusti, mikä se on? :o:


Tuollainen vähän pienempi tapahtuma Jalasjärvellä.
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja lightlykilled » Su 03 Elo 2008 22:47

jee vielä yhet festarit tiedossa!
Ii-Tunes loppukuusta Iissä. ja sinne tullee Amoc! :hymyhali: ja tullee sinne Aavikkoki ja Moses Hazyki ja Punaisen Kuningattaren Periaatekki ja joitain muitaki. mutta tuo Amoc! :sydän: oon nyt pari tuntia tohkeillu ja intoillu ja ollu :superhymy:!
pohojosen uhoräppiä! saameksi! :pomppuhymy:
Avatar
lightlykilled
 
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 30 Kesä 2008 00:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 04 Elo 2008 09:50

Loman, kesän ja festareiden loppu oli minulle veihko kotiseutuhappeningini DBTL.

Kolmen päivän rupeamassa torstaina oli kuuma-hot, perjantaina hiukan viileämpi ja lauantaina repesi taivas, mutta siihen oltiin varauduttu rain poncholla. DBTL:n pienehkö alue jakaantui telttaan ja rantalavaan. Teltta on reippaasti parempi keikkapaikka, joskin rantalavan viereinen anniskelualue on ihan kiva notkumiseen ja puolella aistilla musiikin seurantaan. Torstaina Kävin näkemässä Herra Ylppöä tyhjähkössä teltassa, sekä pienesti Von Hertzenejä. Yöllä mahduttiin juuri ja juuri telttaan vielä katsomaan Tähkä-Lauria. Helposti festareiden paras keikka.

Seuraavana päivänä oltiin teltan sijaan alueella. Hämärä lippusysteemi toimi siten, että telttaan ja alueelle piti ostaa erillinen lippu. Teltta oli 20 rahaa ja alue 10, ettei se kyllä kovin kallista ollut. Alueelle tultiin katsomaan Viikatetta, jota ennen näin vilauksen PMMP:n toisen tytön kädestä. Yleisöä oli. Viikate on paljon kivempi teltassa, mutta ei keikka huono ollut. Yönseutua ei soitettu, joka on yleensä keikkojen kohokohtia, mutta Kaakko, Hiljaisten Seiväshyppääjien Kerho ja Vaiennut Soitto lievittivät uudempien levyjen kappaleiden vallia. Viikatteen jälkeen Scandinavian Music Group teki sen, minkä ne osaavat parhaiten - eli saivat minut haukottelemaan ja torkahtelemaan.

Kolmantena päivänä piti alun perin mennä katsomaan Matti Johannes Koivua, mutta kiihkeä Guitar Herottelu venytti lähtöä ja ehdimme vasta teltan ulkopuolelle kuuntelemaan Apulantaa. Ei ole minun kuppi teetä. Apulannan jälkeen käytiin kuulemassa Veeti Kalliolta muutama kappale. Veeti on kova jätkä ja tuima esiintyjä, mutta kappalevalikoiman ollessa pääosin lainamateriaalia, ei se jaksa ihan kantaa. Kun oli hetken murjotettu vesisateessa, mentiin huuhtomaan ruumista Miljoonasateeseen. Kovasti mainio ja yleisöllä hurmos. Huomasin tuntevani enemmänkin kappaleita kuin Marraskuun ja 506 Ikkunaa. Festivaalin päätti Martti Servo & Napander, joka oli tasaisen hyvä, muttei yltänyt yhtä mainioon tulokseen kuin pari vuotta sitten samassa tilanteessa loppuaktina.

kuveja.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Deni » Ma 04 Elo 2008 19:33

Galileo kirjoitti:Yöllä mahduttiin juuri ja juuri telttaan vielä katsomaan Tähkä-Lauria. Helposti festareiden paras keikka.


Ha! Minähän sanoin. Ja kaikki pilkkasi mua ruisrokissa, kun menin yksinäni tanssaamaan tähkää. Ei kylläkään Kali, kun se hannaili kotonaan koko sen päivän, mutta kaikki toiset paikallaolleet.

Scandinavian Music Group teki sen, minkä ne osaavat parhaiten - eli saivat minut haukottelemaan ja torkahtelemaan.


Tätä on pakko protestoida, koska Eräät eivät selvästikään ymmärrä mitään musiikin päälle. SMG oli aivan loistava ja veti hirmuisen hittirallin hilpeinä kantriversioina, bändi oli hyväntuulinen ja meininki yleisössä kerrassaan mainio. Uusia biisejäkin kuultiin kaksin kappalein, ja niiden perusteella uskaltaa odottaa tulevalta levyltä aika paljon. :)



Mun dbtl typistyi pelkkään perjantaihin, koska muut päivät mä nautin kännisestä festariyleisöstä tiskin takaa. Kuultiin kaikki klassikot, kuten "Laita siihen kahviin pameja", "Tuleeko muuta - sun puhelinnumero" ja "Saako laittaa kaikki mausteet - Jätä muillekin vähän", ja kylläpä meitä jälleen nauratti kovasti. Mutta vähälläkin festaroinnilla sain itseni ihan tyytyväiseksi.




Thihihi, melkein sukua kuvaajalle. :ahihi:
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 05 Elo 2008 09:35

DBTL:öimässä minäkin kävin, piti mennä katsomaan Kotsareita mutta jono lipun-
myyntikiskalle oli sitä luokkaa että päätettiin porukalla tyytyä jokilaivojen kostei-
siin antimiin :p Paljon oli porukkaa liikkeellä, ja vielä perjantaina kelitkin suosi-
vat. Illemmalla tuli melkein kylmä kun ei vaatetta ollut tarpeeksi mukana, mutta
jokatapauksessa oli ihan älyttömän hyvät pirskeet :D

Kotsareita kuulin sitten lopulta sen verran, että Raskas kantaa taisi ehkä tulla jos-
sain vaiheessa. Kai. :keijo:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja lightlykilled » Su 31 Elo 2008 17:43

Ii-Tunes oli eilen ja oli ihan sairaan kylmä! mutta tosi kivaa kuiten. :) tosin mun aikataulut kusi enkä siis kerenny kattomaan Punaisen Kuningattaran Periaatetta. harmi.
eka bändi minkä katsastin oli The Bullet Biters. ihan asiallista ja toimivaa rockabillyä mutta ei kovasti mua innostanu. sitten menin sisälavalle kattomaan Marlon Pandaa joka oli ihkua indiepoppia. mun mielikuvat oli: Errors meets The Crash meets Smashing Pumpkinsin Adore + jottai. :D lisäksi pakko mainita että basisti oli :tipahdus:-hottis. :pepsodent:
sitten takas ulos kylymään kattomaan Moses Hazyä. rokin rätkettä jee! :D pittää mennä toistekkin kattomaan. ja ottaen huomioon mun isot rastat + parta -fedissin (tyyliin Mike Bordin ja Rob Zombie), niin mitenkä voisin olla fanittamatta Riku Rousua? :virne: olin vähän huonosti sisäistäny aikataulut niin lähin turhan aikasin pois lavan luota. Aavikkoa kattomaan menin sisälavalle. vitsit! keikkaa oli menny noin puoli minuuttia ku hokasin että: "ai niin! TÄMÄN takia Aavikkoa pittää fanittaa! :sydän:" tosi kova keikka oli!
mutta sitten. viimisenä kattomaan ykkössyytä jonka takia Iihin meninkään... eli Amoc! :hymyhali: Amocilla oli Ruzze kaverina ja kovan keikan vetivät! :D tulisivatpa Ouluun kunnon keikalle joskuspian! kun tuo oli vaan puolen tunnin setti. :( mutta ihana Amoc! :hymyhali: hyvä lopetus festarikesälle.

(oon laiska ja kopupastetan tän saman raportiksi last.fmäänki...)
Avatar
lightlykilled
 
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 30 Kesä 2008 00:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 13 Helmi 2009 13:34

Ilosaarirock on perinteisesti ilmoittanut ensimmäiset esiintyjät Sulon päivänä. Lista näyttää tällä hetkellä tältä:

Varmistunut ohjelma 13.2.2009

Festivaalialue 18.7.-19.7.2009

Beenie Man (JAM)
The Dillinger Escape Plan (USA)
Everything Is Made in China (RUS)
Femi Kuti & The Positive Force (NGA)
The Haunted (SWE)
Melt-Banana (JPN)
Walls of Jericho (USA)

Black Motor
The Capital Beat
Children of Bodom
Damn Seagulls
Disco Ensemble
Egotrippi
Eleanoora Rosenholm
Huoratron
Joose Keskitalo & Kolmas maailmanpalo
Kotiteollisuus
Maj Karma
Maria Gasolina
PMMP
Reino & The Rhinos
Risto
Rubik
Tuomas Henrikin Jeesuksen Kristuksen Bändi

Festivaalialueen ohjelma valmistuu kokonaisuudessaan kevään aikana.


Sulo-klubi
Perjantaina 17.7., YleX-teltta ja Rekkalava

Anna Järvinen (SWE)
Irina
Sara
Scandinavian Music Group

Sulon ohjelma valmistuu kokonaisuudessaan kevään aikana.


Töminä
Perjantaina 17.7., Jäähalli

Cutdown
Deathbed
Hero Dishonest
Presley Bastards
Riistetyt

Töminän ohjelma valmistuu kokonaisuudessaan kevään aikana.


Metelli-klubi
Lauantaina 18.7., Jäähalli

Obituary (USA)
Swallow the Sun
Insomnium

Metellin ohjelma on valmis


Päätös-klubi
Sunnuntaina 19.7., Jäähalli

The Coffinshakers (SWE)
CMX
Samae Koskinen

Päätöksen ohjelma on valmis

---

Taitaa jäädä lippu ostamatta tänä vuonna, ellei myöhemmin ilmaannu jotain pakko-nähdä-esiintyjiä. Höh.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 13 Helmi 2009 13:39

:sekopää: :täpinä:
Dillinger Escape Plan!!!
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja SisterRay » Pe 13 Helmi 2009 15:04

puolikarkea kirjoitti:Taitaa jäädä lippu ostamatta tänä vuonna, ellei myöhemmin ilmaannu jotain pakko-nähdä-esiintyjiä. Höh.


Jeps. Yleensä Ilosaareen menee ihan fiilispohjalta, kun siellä on pari semmoista esiintyjää jotenkin sytyttää. Nyt ei vaan noilla lähe. Kattellaan, josko sieltä vielä joku tulisi, mieli tekisi festareille.
Avatar
SisterRay
 
Viestit: 200
Liittynyt: Su 11 Touko 2008 20:07

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Plei » La 14 Helmi 2009 14:29

Mulle tuolla on jo niin monta loistonimeä, että mentävä on. Vaikkakin tämän festarin kohdalla niitä pakkotärppejä ei ole edes välttämätöntä olla, kotifestari kun on kyseessä. Mut niin, Everything Is Made in China, Femi Kuti, Coffinshakers ja Järvisen Anna pitää nähdä. Ja sit tietenkin nuo monet kotimaiset loistot. :D

Mulle Ilorokki on aina ollut se festari, josta löytyy niitä uusia loistavuuksia. Taitaa löytyä tänäkin vuonna. :D
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 14 Helmi 2009 17:32

Minä käyn festareilla ja keikoilla kuuntelemassa lähes pelkästään ennestään tuttuja bändejä. Oon toki festareilla käynyt kuulostelemassa myös itselle tuntemattomia nimiä, mutta ei niistä oo mitään jääny käteen. Haluan tutustua itselleni uuteen musiikkiin tallenteiden kautta, kuullakseni paremmin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Plei » Su 15 Helmi 2009 12:59

puolikarkea kirjoitti:Minä käyn festareilla ja keikoilla kuuntelemassa lähes pelkästään ennestään tuttuja bändejä. Oon toki festareilla käynyt kuulostelemassa myös itselle tuntemattomia nimiä, mutta ei niistä oo mitään jääny käteen. Haluan tutustua itselleni uuteen musiikkiin tallenteiden kautta, kuullakseni paremmin.


Niin siis nimenomaan. Kun Rokki ilmoittaa kiinnitykset, alan käydä läpi bändejä ihan nettisivujen ja muiden avulla. Kun löytyy hyvä bändi, ostan levyn jne. Sit kelpaa keikoilla fiilistellä. :D Rokissa on se mahtava juttu, että kiinnityksistä löytyy poikkeuksetta hyvää uutta kuunneltavaa.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 15 Helmi 2009 18:26

Hmm, tänä vuonna kesälomailu rajoittuu mitä ilmeisimmin kotimaan rajojen
sisäpuolelle, joten Ilosaarta ja Joensuuta voisi pitää yhtenä vierailun kohteena :raps:

Kyllähän tuossa esiintyjälistassa on sellaisia nimiä, joita voisi fiilistellä kauniis-
sa (?) kesäillassa eikä ajomatkakaan Joensuuhun täältä länsirannikolta mikään
mahdoton ole.

Ja joku lupaavanoloinen progebändi näyttää olevan Päätös-klubilla su 19.7. :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 17 Helmi 2009 19:26

Ruisrock tuntuu vuosi vuodelta kiinnostavammalta. Tänäkin vuonna siellä olisi vaikka mitä ihanaa katsottavaa ja kuultavaa! (Tehosekoitinkin! :virne: ) Toissijaisesti olen kiinnostunut Provinssista, mutta sinne tuskin tulee lähdettyä. Ja toisaalta kyllä epäilen mahdollisuuksiani lähteä Ruissiinkaan, ei näillä tuloilla. Sinne on ihan ältsin suolaset liput. :itku:
Sikstoisekseen toveripiiristäni suurin osa koostuu henkilöistä, joille kesän tärkein ja ainut festari on Tuska. Plaaaah.
Seuraa? :virne:
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja theia » Ti 17 Helmi 2009 20:11

Tänä vuonna taitaa jalat kulkea Seinäjoen suuntaan ja... vaikka kuinka monesti olen ko. festaria parjannut ja haukkunut, Ruisrockia ei varmaankaan tänä vuonna voi välttää. Sen verran kovalta näyttää noi esiintyjät.

Mein seuraan saa aina tulla, Elegia! :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 17 Helmi 2009 21:12

Ei vielä millään festareilla mitään sellaista bändiä, että tonne haluun :( No, mutta onneksi on vielä kevättä odottaa uusia kiinnityksiä.
Toisaalta tänään pohdin itsekseni, etten oikeestaan keksi mitään sellaista ulkomaan elävää, jonka ehdottomasti haluaisin nähdä, tai no, keksisin, mutta ne kaikki on aikalailla mahdottomia.
Ilosaari on ollut monta vuotta luottofestari ja melkein joka vuosi sieltä on tarttunut mukaan joku uusi bändi, ja meininki siellä on parasta ikinä :D Mutta olisi kiva, jos olisi joku bändi ees, mikä innostais lähtee sinne asti, täältä on kuitenkin niin hirveen pitkä matka Joensuuhun.

Provinssissa ois tietty Placebo, mutta mies karsastaa ko festareita jostain syystä, ja mä en oikein tiedä onko se sitten sellainen festaribändi, tosin en oikein tykämnnyt jäähallin keikastakaan. Paras ehkä kuunnella ko bändiä vaan levyltä :hullu:

onneks on ees Puntalarock joka on joka vuosi yhtä hyvä festari :)
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 17 Helmi 2009 23:26

theia kirjoitti:Mein seuraan saa aina tulla, Elegia! :virne:


Jee! Täältä tullaan ruissi! :pomppuhymy:

Itse en ole koskaan käynyt Ruisrockissa, mutta olen myös erinäisten tahojen kautta kuullut paljon parjausta siitä. Ilmeisesti siellä on aika ankeat järjestelyt, kuulemma pitkät kävelymatkat leirintäalueelta jne.? Mutta onko se oikeasti niin huono kuin minkä ennakko-oletuksen olen siitä saanut? :p
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Sade » La 21 Helmi 2009 14:11

Ruiksessa olisi Gogol Bordello... Ja Mew...

Minä tykkään Ruisrockista, mutta tiedän olevani vähemmistössä tämän mielipiteeni kanssa. Sitä kävelymatkaa kaikki aina kauhistelevat, mutta minusta se ei ole mitenkään järkyttävä - mutta minä tykkäänkin kävellä. Ja mikä voisi olla ihanampaa kuin kävellä kesäyössä kun pelloilta nousee valkoista sumua ja mieli on täynnä hyvää musiikkia.

Mitä muihin järjestelyihin tulee, niin en ole huomannut että ne olisivat sen huonommat tai paremmat kuin muillakaan isoilla festareilla. Tietysti kysymys on myös siitä, mitä pitää hyvinä järjestelyinä. Harvemmin kuulee valitettavan esimerkiksi Tuskan järjestelyistä, vaikka siellä on aivan liian vähän vessoja ja ruoka on legendaarisen pahaa. Mutta jos on sitä mieltä että hyvät järjestelyt on yhtä suuri kuin "saa tuoda omat juomat" niin sittenhän Tuska on tietysti aivan loistavasti järjestetty. :virne: Itse olen tyytyväinen jos vessoihin ei tarvitse jonottaa puolta tuntia, ruuaksi saa jotain muutakin kuin kylmiä makkaraperunoita ja alueella on vesipiste. Nämä kriteerit Ruissi täyttää.

Viime vuonna olin Kokkola Rockissa, ja siellä oli oikeasti järjestelyissä parantamisen varaa. Esimerkiksi ensimmäisenä päivänä alueella ei ollut laisinkaan vesipistettä. Vettä sai kyllä ostaa, mutta vesipulloa ei saanut viedä mukanaan anniskelualueelle. Ei edes tyhjänä. Toisena päivänä alueelle oli tullut vesipiste, mutta vesipulloja ei edelleenkään saanut viedä anniskelualueelle. Eli aina jos kävi anniskelualueella, pullo piti antaa pois ja käydä sitten taas ostamassa uusi pullo. :töktök: Lisäksi kaikki ihmiset turvatarkastettiin paitsi alueelle tultaessa, myös joka kerta anniskelualueelle mentäessä. :töktök: Arvatkaa oliko jonoja. Annislelualueella ei myöskään myyty mitään ei-alkoholipitoisia juomia, mutta silti edes raskaana oleva nainen ei saanut tuoda vesipulloa alueelle.

Syyksi näille äärimmäisen tarkoille pullotarkastuksille annettiin se, että "joku voi vaikka heitellä aidan yli pulloja". :töktök:
Avatar
Sade
 
Viestit: 194
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:51

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: marenkienkeli ja 4 vierailijaa