Festarit - kesän ilo ja ihme.

Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja skray » Ti 27 Touko 2008 23:53

Mille festareille sinä aiot hankkiutua? Täällä voit jakaa kanssamme kaiken festaritietosi ja taitosi, raportoida hyvistä festareista ja lukea muiden juttuja.

Kivaa. :superhymy:

--

Mä alotan Provinssista. :pomppu:

Mä meen ekaa kertaa ikinä ja mulla on odotukset korkealla. Oon varmaan 15-vuotiaasta asti halunnut Provinssiin, mutta en koskaan aiemmin ole saanut kaveria mukaani. Nyt asiat ovat toisin ja lippu odottaa jo jääkaapin ovessa. En malta odottaa. Enää pari viikkoa, niin ollaan jo ihan ovella. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja friikkis » Ke 28 Touko 2008 01:22

Ruisrockiin olen menossa nyt ainakin, tottakai. Porcupine tree, Opeth, Flogging Molly, Ministry... Kyllä nyt kelpaa, eikä enää vatuta niin paljoa se viime vuoden missauskaan. Toivottavasti on tiedossa aurinkoinen ja kuuma viikonloppu! :superhymy:

Wackeniin olin kovalla tohinalla jälleen lähdössä, mutta pirulaiset menivät myymään liput loppuun jo. Noh, ensi vuonna sitten taas Saksaan toohottamaan.
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 28 Touko 2008 04:29

Hei meitsi on nähny Ministryn ruisrokissa. Siitä on melkein 10 vuotta :shock:

En oo menossa festareille, kun kesä meni jo. Kummallista, sanon. Luulis nyt, että näillä lämpötiloilla voi festaroida koko vuoden. Ei sillä että olisin mikään festari-ihminen. Oli täällä V Festival maaliskuussa, siellä ois ollu Duran Duran ja Kurpitsat ja Roisin Murphy, mutta jätin väliin. Ei ollu rahhoo, eikä kiinnostanu tarpeeksi.

Festarille pitää tulla joku superupea ja mahtava bändi, että suostun lähtemään kotikaupunkia kauemmas. Aiempia esimerkkejä tästä ovat olleet Tool ja Alice in Chains ja Metallica. Qstock on eri asia, sinne voi mennä millon vaan, kun voi mennä siskojen luo punkkaamaan.

edit ai :shock:-hynistä ei ookkaan enää.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 28 Touko 2008 08:13

Ilosaarirockiin on liput hankittu. Pohdiskelen vielä majoitusvaihtoehtoja ja seuraa, jossa lähtisi.. Täytyy sanoa, etten saa just nyt päähäni yhtään bändiä, mutta Ilosaareen voi mennä ihan vaan siksikin, kun se on niin mukava festari. :)

Näillä näkymin Ilosaaren lisäksi tulee käytyä vain Ankkarockissa. Kentin tahtoo nähdä ja kai se täytyy sunnuntainakin mennä, kun Disco Ensemble ja PMMP esiintyvät silloin. :)

Ei kovin vilkas festarikesä. Ei haittaa, kesälomakin on vasta elokuun lopussa, niin eestaasymäri Suomea matkustelu pelkkien viikonloppujen aikana olisi suhteellisen stressaavaa. Provinssi olisi kyllä ollut kiva, mutta ei nyt antaneet aikataulut mitenkään myöten. :huoh:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Duussi » To 29 Touko 2008 10:46

skray kirjoitti:Mä alotan Provinssista. :pomppu:

Sama täällä! Hitsit, pari viikkoa enää! En ole vielä edes ehtinyt katsoa,
kekä kaikki siellä oikeen soittaa; Foo Fighters riitti lippujen hankintaan.

Olen ollut Provinssissa vain kerran, kesällä 2000, ja sieltä on tosi hyvät muistot.
Hauskaa lähteä pitkästä aikaa rokkaamaan vähän kauemmas, viime vuosina kun
on tullut hengailtua vain kotifestareilla. Koska hilpeä rokkiseurueemme koostuu
sokerista tehdyistä aikuisista, majoitus hoituu hotellissa. Puitteet on kunnossa,
ja raiderissa lukee "auringonpaistetta, hyviä keikkoja ja hyviä ihmisiä"!

Tästä on hyvä aloittaa :jami:
Eikä tässä, yhtään missään
ole mitään normaaliuteen viittaavaa
Avatar
Duussi
 
Viestit: 53
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 11:26
Paikkakunta: Tursu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 29 Touko 2008 11:00

Ilosaareen tulee mentyä (kun liput saa kerran suhteilla :juoni: ) ja sitten Qstock on myös melkeen pakollinen, kun se on paikkakunnalla. Ja onhan siellä Manics.

Ruisrockissa muutama artisti kyllä kiinnostaisi, mutta eipä nyt taida olla varaa ja aikaa sinne raahautua.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Migreeni » To 29 Touko 2008 22:04

Provinssiin käy minunkin tieni :tilt:

Ja se on ihan kohta :superhymy:

Muitakin festareita on ollut suunnitelmissa, mutta lippuja ei toistaiseksi ole hankittuna muihin, kuin provinssiin.
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Avatar
Migreeni
 
Viestit: 289
Liittynyt: To 15 Touko 2008 20:29

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja shaana » To 29 Touko 2008 23:24

Minunhan piti käydä nuo suosikit tänäkin kesänä, Provinssi, Tuska, Ruisrock, mahdollinen Ilosaari ja Ankka. Noihin saisi mukavasti uppoamaan sitä rahaa, jota minulla ei nyt sitten olekaan.
Jotenkin lähden Provinssiin, vaikka kävelen sinne :friikki: no kyyti on tiedossa, mutta lippua en ole ostanut eikä takaisin tulemisesta vielä tietoakaan. Tuskaan on lippu, eikä sinne muuten uppoakaan rahaa samalla tavalla kuin näihin kaukaisempiin. Ruisrockiin uskon edelleen pääseväni, mutta sinne on niin pitkä aika vielä etten ole vielä kovin tarkkaan ajatellut asiaa. Ilosaaren saan unohtaa varmasti tänä vuonna, katsotaan sitten taas ensi kesänä. Ankkarockia ei edes voi laskea festariksi, mutta sinne olen kuitenkin menossa - vaikken olisikaan, niin joudun sinne jotenkin kuitenkin.

Festarit :hymyhali: Ne tekee minulle kesän.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja theia » Pe 30 Touko 2008 10:24

Joo, festarit! :superhymy:

Festarit tekee kesän.

Mulla on tänä vuonna suunniteilla mennä Provinssirockiin (lippu jo ostettu, jee!), sitten Hämeenlinnaan Wanajafestiin, Ilosaareen (sunnuntain oon töissä, mutta lauantaina ehtii bilettää :viileä:).

Sitten on näitä ehkä-listalle kuuluvia - Ämyrock Hämeenlinnassa, sitten jos pojan kanssa on vielä jotain juttua kesälläkin niin Kirkastusjuhlat Aitoossa ( :jaaha: ).

Kaikkee kivaa! Whee!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 30 Touko 2008 11:30

Ilosaareen käy matka tänä vuonna. Alkuun vaikutti siltä, ettei siellä ole paljoa kuunneltavia bändejä, mutta pelkkä tunnelma riitti houkuttelemaan lipun ostoon. Mutta nyt tuota bändilistaa tarkastellessa sieltä löytyy 14(!) kokoonpanoa, jotka haluan nähdä. Mahtavuutta! :superhymy:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja elegia » Pe 30 Touko 2008 19:24

Tänä vuonna olisi tarjolla monta semisti kiinnostavaa festaria. Jopa siinä määrin, että harkitsin töihin lähtemistä useammillekin festareille. Asian suhteen on kuitenkin laitettu nyt mietintämyssy takasin päähän. Joka vuosi on joka tapauksessa kuitenkin tullut ainakin yhdet festarit käytyä ja vieläpä niin, että en muistaakseni ole koskaan ollut peräjälkeen samoilla festareilla useampana vuotena. Tänä vuonna houkutti Ilosaari, Ruisrääkki, Qstock ja jonkin verran Lumouskin (siellä tosin oltiin jo viime vuonna :tilt: ). Niin ja muutamat festarit, joilla olisi tarjolla PMMP. Tämä ihan vain siksi, koska viime kesänä ihastuin aivan moukarin lyönnin voimalla heidän lavaesiintymiseensä.

Mutta. Tulipa sitten havaittua, että Kuopiossahan olisikin hieno festari tarjolla tänä kesänä ja kaiken lisäksi vielä toveritkin ovat innostuneita lähtemään sinne. :superhymy: Siinäpä siis mun tämän kesän festari. Anathema ja Katatonia, kesä ja kaverit. Mitäpä sitä ihminen muuta tarvitsee. :jami:
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja tome_ » Pe 30 Touko 2008 22:53

Miulla on tulossa vuosisadan festarikesä, vaikka kattaus tuntuu vähiten tajunnanräjäyttävältä pitkään aikaan, keskinkertaiselta jopa.

Kesä alkaa, kuten monella muullakin, Provinssilla. Ensimmäistä kertaa lähden, enkä enää muista miksi (mahdollisesti sen soundsin takia :sydän:). Vähän inhottaa, kun pitää venkslailla töiden kanssa kun tuo mokoma on tuohon aikaan - paras olla sitten maailman mukavin ja hauskin festari :tilt: Provissijärjestelyt miulla on varsin hyvässä hanskassa - yövyn kaverilla joka asuu muutaman kilometrin päässä Törnävästä, ja paikalle pääsen toisen kaverin kyydillä. Sivistynyttä ja mukavaa!
Heinäkuulle on kaavailtu monien parjaama Ruisrock, johon ajattelin Provinssin tapaan lähteä kolmeksi päiväksi - tai siis ajattelin ja ajattelin, minähän LÄHDEN sinne kolmeksi päiväksi :superhymy: Aluksi oli tarkoitus lähteä lauantaiksi katsomaan ainakin se flogging molly, mutta nyt kun seuraa löytyy ja muutenkin olosuhteet on suotuisat, on ihan mukavaa aloittaa oikea loma telttailemalla Suomen Turussa se kolme neljä päivää :inkkari:
Ruissi jäänee ainoaksi telttailufestariksi ja myöskin heinäkuun ainoaksi - seuraavana vuorossa olisi sitten Jurassic Rock Mikkelissä. Sen valitsin lähinnä PMMP:n takia ja siinä voisi sitten samalla katsoa Disco Ensemblen viidennen kerran tämän vuoden aikana :gay: Tästäkin tullee sivistynyt ja helppo festari siinä mielessä, että voinen autoilla sinne itse tuon sadan kilometrin matkan ja pääsen vielä kaverille yöksi. Vielä on auki josko sitä sitten olisi päivän vai kaksi - suurin osa mielenkiintoisista esiintyy perjantaina, mutta lauantai tarjoaisi Stellan, jonka missaan varmaankin kokonaan päällekkäisyyden takia Provinssissa.
Festarikesä olisi sitten tarkoitus lopettaa Flow'hun, jonne on pakko tunkea itsensä CSS'sän takia! Lienee ehkä kesän kiinnostavin festarivieras, ja onhan se itse festarikin kai kerran elämässä nähtävä.

Että sellaista ohjelmaa luvassa :tilt: Vain tuo provinssilippu on hankittu, mutta Ruissitikettikin on ostettava heti kun palkka tulee. Mietin vielä, että lähtisikö sitä Jyväskylärockkiin katsoman Densembleä, mutta taidan jättää väliin ettei mene ihan överiksi :gay:
"Toivottavasti kriitkot ovat hukkuneet!"
Avatar
tome_
 
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:34

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 30 Touko 2008 22:58

Mä oon menossa tänä kesänä Provinssiin ja Rukiiseen,
molempiin yhdeksi päiväksi. Provinssikin hyökkää pääl-
le jo parin viikon päästä, mihin ihmeeseen tämä alku-
vuosi on mennyt kun aika kuluu näin nopeaan?? :O:

Provinssiin lähden pikkusiskon seuraksi, Rukiiseen Arkin
ja CMX:n takia. Ja tietty molemmissa se ihana festarifiilis :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja dubb » Ma 02 Kesä 2008 17:07

Festarikokemukseen kuuluu kaksi rymykeikkaa RMJ:ssä. Jo ensimmäisen puolessa välissä olin vakaasti sitä mieltä, että ei koskaan enää. Ja seuraavana vuonna oli riehumassa uudelleen. Täydellisen paska tapahtumahan tuo oli, enkä nyt muutenkaan erityisen suuresti välitä valtavista känniläismassoista. Kyllähän sitä festareilla tulee sellaisia hienojakin hetkiä koettua, mutta niiden suhde känniläisten teltanhajotussessioihin ja läpi yön kestäviin karaokeorgioihin on häviävän pieni. Tänä kesänä ajattelin kipaista ihan tässä paikallisessa Tammerfestissä mulkaisemassa Apulantaa ja mitä hektoria siellä nyt olikaan sitten samassa nipussa.
Avatar
dubb
 
Viestit: 48
Liittynyt: La 24 Touko 2008 12:48

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Plei » Ma 02 Kesä 2008 18:06

dubb kirjoitti:Festarikokemukseen kuuluu kaksi rymykeikkaa RMJ:ssä. Jo ensimmäisen puolessa välissä olin vakaasti sitä mieltä, että ei koskaan enää. Ja seuraavana vuonna oli riehumassa uudelleen. Täydellisen paska tapahtumahan tuo oli, enkä nyt muutenkaan erityisen suuresti välitä valtavista känniläismassoista. Kyllähän sitä festareilla tulee sellaisia hienojakin hetkiä koettua, mutta niiden suhde känniläisten teltanhajotussessioihin ja läpi yön kestäviin karaokeorgioihin on häviävän pieni. Tänä kesänä ajattelin kipaista ihan tässä paikallisessa Tammerfestissä mulkaisemassa Apulantaa ja mitä hektoria siellä nyt olikaan sitten samassa nipussa.


En ehkä kävis yleistämään kaikkia festivaaleja paskoiksi, jos ei ole kokemusta kuin RMJ:stä. :virne: Sehän tunnetusti on se junttiuden multihuipennusfestari, millä on yhtä paljon tekemistä musiikista nauttimisen kanssa kuin allekirjoittaneella on tekemistä kokoomuksen kanssa. Elikkäs aikamoisen vähän.

Jos oikeista festareista haluaa nauttia, kannattaa suunnata esim. Ilosaareen. Siellä ei ihan kaikilla ole pääasiana jumalattoman turrin vetäminen vaan se musiikin kuuntelu.

-------------------

Festarit ovat enimmäkseen aika ihania. :sydän: Provinssi on nyt viime vuosina jäänyt taka-alalle mielikuvituksettoman ja teinipainotteisen bändivalikoiman takia, mutta tänä kesänä olen sinne ilmeisesti taas suuntaamassa, joko töihin tai sitten sunnuntaiksi päiväreissulle. Foo Fighters on jotenkin nähtävä.

Heinäkuussa sitten kesän kohokohta, Ilorokki. Lippu on ostettu ja odotukset korkealla, nähtävää on tänäkin vuonna enemmän kuin mitä kerkeää katsella. Ihanaa, että on vielä jokin festari, joka rohkeasti ottaa pienemmän piirin ja erikoisemman musiikkityylin esittäjiäkin soittamaan.

Näiden lisäksi ajattelin kierrellä pienempiä festareita ja bongailla hyvää menoa. Et jos tienvarressa näkyy punatukkainen tyttöihminen liftaamassa, ottakaa kyytiin, festareille olen luultavasti matkalla. :)
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja tigerente » Ma 02 Kesä 2008 23:08

Mä luulin vielä jokin aika sitten, että en varmaan pääse mihinkään festareille. Kuiteskin vähän kuin vahingossa hommasin itelleni duunia Ilosaaresta. Oon jo vuosikaudet halunnu käydä noilla itäisen Suomen kovimmilla rokkikesteillä, mutta aina on muka ollut jotain muuta. Meen sinne töihin muutamaa päivää ennen itse häppeninkejä, joten ainakin toinen festaripäivä on vapaa, jei!

Jurassic Rockiin varmaan tulee myös lähdettyä, kun se tuossa vieressä on. Ihan kiva bändikattaus on sielläkin. Ja onhan se mukavaa päästä omaan sänkyyn nukkumaan festaroinnin jälkeen. Nam nam.

Provinssi jää valitettavasti taas väliin. Siellä on tullut useampana vuonna hilluttua, mutta nyt on kyllä jo jäänyt useampi vuosi välistäkin. Serj Tankian ois ollu kyllä niin maukasta nähdä livenä, mutta nyt ei työ- ja rahatilanne mitenkään anna periksi.
Myös Qstock ja Manic Street Preachers houkuttelisi ihan älyttömästi, mutta son niin kaukana täältä.

No pääasia, että pääsen iloitsemaan iloiseen saareen. Can't wait!
Avatar
tigerente
 
Viestit: 5
Liittynyt: La 17 Touko 2008 21:43

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja tome_ » Ma 02 Kesä 2008 23:31

Plei kirjoitti:Jos oikeista festareista haluaa nauttia, kannattaa suunnata esim. Ilosaareen. Siellä ei ihan kaikilla ole pääasiana jumalattoman turrin vetäminen vaan se musiikin kuuntelu.

Hassua :p
Näin lappeenrantalaisesta näkökulmasta Ilorock on se festari, jonne teinit ja vähän vanhemmatkin lähtevät telttailemaan ja juomaan viinaksia. Ne, jotka haluavat sitten lähteä kuuntelemaan musiikkia suuntaavat usein länsirannikon festivaaleille, Provinssiin ja Ruikseen. Minun tutuistani kukaan ei siis lähde ilorokkiin musiikinkuuntelumielessä, ja mitä olen salakuunnellut vieraidenkin keskusteluja, ilosaaren esiintyjillä ei tunnu olevan väliä - lippu ostetaan jokatapauksessa.

Itse olen musiikkimaultani niin mainstream ( :tilt:) että vaaka kallistuu useimmiten länsifestareiden puolelle. Ilosaaren kattaus harvemmin osuu yksiin oman maun kanssa ja toisaalta vierastan sitä, että sinne tuntuu menevän kaikki täältä suunnalta.
"Toivottavasti kriitkot ovat hukkuneet!"
Avatar
tome_
 
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:34

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Plei » Ti 03 Kesä 2008 09:39

Niin, ja meiltä kotikotoa päin kaikki menee Provinssiin olemaan ääliöitä. :virne: Tottahan maantieteellisillä asioilla on tämän kanssa merkitystä. Varmasti aika moni joensuulainenkin menee bändeihin katsomatta Iloon joka vuosi. (Itse asiassa, en mäkään niitä bändejä niin tarkkaan syynää, kun tiedän, että siellä joka vuosi on monia aivan mahtavia orkestereja. Lisäksi, suurinta kevätiloa on joka vuosi ollut tutustua näihin Ilorokin bändeihin, ei niihin luultavasti tulisi muuten tutustuttuakaan, kun ovat monet niin pienen piirin bändejä.) Näin p-pohjanmaalaisena uutena joensuulaisena, joka on kiertänyt kaikki isommat festivaalit moneen otteeseen, taipuisin kuitenkin olemaan sitä mieltä, että Ilossa on paras tunnelma ja vähiten urpoilua. Tokihan Ilo on myös pienempi, että ei sinne niin paljon urpoja mahdukaan. :virne:

Mutta niin, tarkoitus ei ollut dissailla kenenkään musiikkimakuja. Minä vain itse pidän sitä Provinssin linjausta liian turvallisena, mielikuvituksettomana ja isoihin nimiin tukevana, että ei jaksa kiinnostaa. (Ja kuitenkin olen menossa katsomaan yhtä jättimäistä bändiä sinne. :jaaha: ) Enivei, kukin taaplaa tyylillään, mainstreamissa ei ole mitään vikaa ja hyvä, että Suomeen mahtuu festareita kaikkien makuun. Ugh.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 03 Kesä 2008 09:45

Ja jos festareista yleensä puhutaan, niin kyllähän juhannusfestarit (kuten RMJ) eniten persiistä on. Sinne raahautuu se kaikki sakka, jonka ei viinaan pitäisi koskea pitkällä tikullakaan. Itse en ole juhannusfestareilla ollut kuin Nummirokissa (vuonna 1993 :pönde:) ja se sai kyllä riittää.

Parhaiten järjestettyjä festareita ovat olleet kyllä Ilosaari ja Provinssi. Qstockki on parantanut menoaan, mutta kärsii vielä lastentaudeista. Tai saas nähdä nyt, kun tänä vuonna aluetta on laajennettu huomattavasti.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja skray » Ti 03 Kesä 2008 09:47

Ilosaareen olis kyllä kiva lähteä, mutta se on niin himskatin kaukana täältä ja vaikeiden kulkuyhteyksien takanakin vielä. Samoin Ruisrockiin vois joskus lähteä, mutta ei vaan saa aikaiseksi..

Rockperry on täällä, niin sinne mennessä voi nukkua omassa sängyssä, mikä onkin makoisaa. :virne:
Ja tänä vuonna Perryyn on pakko päästä ainakin lauantaina, kun on Sahara Hotnights esiintymässä. :superhymy:

Ja se on just hassua, kuinka paikkakuntalaiset mieltää "omat rokit" vaan ryyppyjuhlaksi, johon ostetaan lippu mahollisesti vaan siksi, että sinne on pakko päästä esiintyjistä riippumatta. Sama ilmiö toistuu muissakin tapahtumissa, kuin vain rokeissa. Ja joskus vaan se ryyppääminen on tärkeää, eikä se "juhlapäivä" niinkään (esim. joku kaupungin kesätapahtuma tms).
Olis kiva kuulla jonkun seinäjokelaisen mielipide Provinssista, kun se kuitenkin on aika massiivinen tapahtuma. Että onko se niillekin vaan joku ryyppyjuhla, vai oikeasti "arvostettu" tapahtuma, johon ostetaan lippu oikeasta syystä, eikä siksi, että se vaan kuuluu asiaan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja dubb » Ti 03 Kesä 2008 16:31

Plei kirjoitti:En ehkä kävis yleistämään kaikkia festivaaleja paskoiksi, jos ei ole kokemusta kuin RMJ:stä. :virne: Sehän tunnetusti on se junttiuden multihuipennusfestari, millä on yhtä paljon tekemistä musiikista nauttimisen kanssa kuin allekirjoittaneella on tekemistä kokoomuksen kanssa. Elikkäs aikamoisen vähän.

Jos oikeista festareista haluaa nauttia, kannattaa suunnata esim. Ilosaareen. Siellä ei ihan kaikilla ole pääasiana jumalattoman turrin vetäminen vaan se musiikin kuuntelu.

Juu ei toki, en tietääkseni yleistänytkään. Ainoastaan RMJ:n paskaksi leimasin. Ja voihan sekin olla ainakin jollakin tapaa puhdistunut porilaistumisensa myötä. Kyllä meikäläisellä silti on sellainen perstuntuma, että jokaisella festarilla Ilosaaresta Provinssiin on näitä "festarit 10 promillella höystettynä" -ryhmittymiä, jotka ainakin meikäläiseltä onnistuvat juhlailot tehokkaasti poistamaan. Ei se silti poissuljettua ole, että joillakin isoilla festareilla jatkossakin poikkeaisin. Esimerkiksi Pori Jazzeilla. :tilt:
Avatar
dubb
 
Viestit: 48
Liittynyt: La 24 Touko 2008 12:48

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 04 Kesä 2008 00:20

dubb kirjoitti: Ainoastaan RMJ:n paskaksi leimasin. Ja voihan sekin olla ainakin jollakin tapaa puhdistunut porilaistumisensa myötä.


Oh, hell no. :tilt:

Sitä paitsi mua henkilökohtaisesti hieman huolestuttaa se seikka, että RMJ:n ikäraja laskettiin jossakin vaiheessa kuuteentoista. Nyt ilmeisesti ikärajaa on jälleen nostettu, mutta jo aiemmin lippunsa ostaneet alle 18-vuotiaat pääsevät jussiaan alueelle viettämään. Muutenkin kyseisessä rymyjuhlassa on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista ei-niin-mukavaa viime vuosina, entä sitten, kun yhä nuoremmat pääsevät tuonne örveltämään? En haluaisi maalata piruja seinille, mutta viimevuotistenkin kuolemien jälkeen tämä yhtälö lievästi ilmaistuna epäilyttää.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 04 Kesä 2008 08:19

Yleisesti ottaen shaanan käsityksiä ja olettamuksia festareista.

Lippujärjestelmällä on väliä. Kolmen päivän lippu on ihan perseestä, jos lippua pitää kantaa lompakossa mukanaan, eikä saa ranneketta. Rannekefesteillä pääsee liikkumaan ulos ja sisään festarialueelta, joka on iso plussa (vrt. ilosaari ja provinssi). Tosiaan pelkällä lipulla on aina vaara kadota peräti herkemmin kuin rannekkeella, eikä sillä pääse seilaamaan miten huvittaa.

Majoitus on tietty tärkeätä, ei pelkästään festaamaan saapuneiden, vaan myös seudulla ihan oikeasti asuvien kannalta (kuka nyt haluaa omalle pihalleen telttaa?). Useampi leirintäalue, koulumajoitukset ja porvareille hotellit. Kaukaisemmilta majoituksilta tulee olla jonkin sortin kuljetus (vrt. Ruisrock).

Välimatkat muutenkin merkitsevät. Ruissaloon saa tampata aika matkan, ei minusta kyllä ole liian pitkä mutta voipi monesta siltä tuntua. Toisaalta Ruisrockin miljöö on kauniilla paikalla luonnon helmassa (eikös se ollut katkolla :riips: ), että kyllä sinne malttaa kävellä.

Yleinen meno ja meininki lienevät musiikin ohella tärkeintä. Itselleni sopivimmiksi juhliksi olen mieltänyt Provinssin, Tuskan ja Ruissin. Ilosaari on edeltäviä chillimpi, sekin on makea. Raumanmerelle en lähtisi, vaikka se muuttaisi seuraavaksi naapuriin - kyllä, täysin yleistettyä ja mielikuviin perustuvaa halveksuntaa :tilt: Sinne menee kärjistetysti teinit ja juopot ja muutenkin festareista mitään tietämättömät juntit :virne: Ehkä jos tosissaan sanotaan, niin erilaiset ihmiset kuin minä.

Kohta se kesä festareineen jo tulee :hymyhali:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja ssj » To 05 Kesä 2008 19:26

Provinssin liput on jo kauan kiikkunu ilmoitustaulussa. Eli naapurikaupunkiin matka vie reilun viikon päästä. :pomppuhymy:
Rockperrykin olis melko lähellä, mutta esiintyjissä ei muistaakseni ollut kuin pari sellaista, jotka jaksaisin katsella, joten sinä viikonloppuna enemmin menisin Wanaja Festivaleille, mutta pitää miettiä, jaksaako sitä lähteä.
Elokuun alussa alustavasti sovittiin Ankkaan menosta. Onhan siellä PMMP. (Ei, en tietenkään olisi Wanajaan menossa PMMP:n takia... :enkeli: )
Elokuun puolessavälissä tuossa toisessa naapuripitäjässä on pikkuinen Aukusti-tapahtuma. Siellä esiintyy Sara ja tietysti... PMMP.
ssj
 
Viestit: 6
Liittynyt: To 05 Kesä 2008 18:45

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 06 Kesä 2008 20:09

Itseäni ei telttailu voisi vähempää kiinnostaa. Minun valintani on siis Ankkarock, josta pääsee yöksi pois. Monien mielestä tämä tekee siitä ei-festarin, mutta itse pidän kyseisestä ominaisuudesta.

Nyt harkinnassa on lähinnä se, ostanko kahden päivän lipun vai menenkö ainoastaan sunnuntaina. Lauantaina ainoastaan SMG on sellainen yhtye, jonka levyt on hallussa. Toisaalta on aina hauskaa tutustua uusiin (?) bändeihin. Ei lauantailla oikein mitään vetonaulaa kyllä ole. Sunnuntaina on PMMP ja Ismo, millä pääsee jo pitkälle.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Seuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron