Maaleja, Jippu!

Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 03 Kesä 2008 14:11

Tämä ketju keskittyy Jipun laulu-uran seuraamiseen ja mahdolliseen ylistämiseen. Jos joku ihmettelee ketjun nimeä, niin se juontuu siitä, että Jippu olisi näppärä nimi seurajoukkueelle jossakin palloilulajissa. Esimerkiksi Joensuun JIPPO pelaa jalkapalloa toiseksi ylimmällä sarjatasolla. Sitten jääkiekossa vaikuttaa Jyppi...

--

Jipun kakkoslevy "Kuka teki minusta tän naisen?" on oikein mainio. Nimikko- ja sinkkukappaleen lisäksi viehättää suuresti paikallisia linja-auto-olosuhteita kuvaava "Ihan tavallinen aamupäivä". Se ei edes liioittele, vaikka harvoin sentään "lattialla makaa mies". Mutta muuten erittäin osuva teksti ja huippua se musiikkikin.

Toinen suosikkikappale on "Sydän ei osannut väistää". Hymyilen aina kohdassa: "Yöllä lähetin sulle kolmetoista känniviestiä" :virne: ja lisäksi tykkään siitä: "Ei sydän osannut väistää / ylhäältä, alhaalta, oikeelta sai turpaan".

Tälläkin foorumilla on näkynyt Jipun tekstiä allekirjoituksessa, joten en voi olla ainut hänestä pitävä. :sydän:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja dotha » Ti 03 Kesä 2008 15:30

Mä pidin Jipun ensimmäisestä levystä. Toiseen en ole vielä tutustunu sen kummemmin. Ne biisit oon kuullu mitä myspacessa on ja niistä olen tykännyt.
Mutta mitä on tapahtunut Jipun ässälle? Häiritsee ihan suunnattomasti. Ei se ennen oo ollu tollanen. Kuulostaa siltä, että hammas olis juuri revitty pois ja suu on vielä puuduksissa.
dotha
 
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 17:58

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Deni » Ti 03 Kesä 2008 16:16

Saako tässä ketjussa myös dissata Jippua? :sekopää:


Mä en kestä kuunnella sitä naista, vielä vähemmän katsoa. Mun mielestä se on vaan ärsyttävä hönkijä, täysin irti todellisuudesta, tekstit kuin yläasteikäisten runovihkoista ja oikeinkirjoitus samaten (tsekkaa blogi, ellet usko). Viimeinen naula arkkuun taisi olla Kotiteollisuus-coverointi, joka oli jopa mulle liikaa, vaikka mä yleensä riemuitsenkin covereista joissa hypitään tyylilajista täysin toiseen.
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 03 Kesä 2008 18:09

Deni kirjoitti:Saako tässä ketjussa myös dissata Jippua? :sekopää:

Viimeinen naula arkkuun taisi olla Kotiteollisuus-coverointi, joka oli jopa mulle liikaa, vaikka mä yleensä riemuitsenkin covereista joissa hypitään tyylilajista täysin toiseen.


No nythän haukkumispääkin on avattu. Tosin jankkaukseksi sitä tuskin kannattaa laajentaa.

Kotiteollisuuden biisi ei huononisi, vaikka sitä esittäisi Matti ja Teppo featuring Jiri Nikkinen :pepsodent:

---

Toi s-kysymys onkin mysteeri. Sen täytyy olla tehokeino, jota Jippu jostakin syystä tykkää käyttää. Kaikki ässät eivät ole edes samanlaisia.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja ssj » To 05 Kesä 2008 19:12

Totta, Jippu voisi olla hyvä nimi joukkueelle. :D

Mutta joo, itse en pitänyt Jipun ekasta levystä kovinkaan paljoa. Kuuntelin kyllä ainakin jonkin verran sitä. Tämä toinen levy on ainakin miljoona kertaa parempi kuin ensimmäinen! Oon ihan haltioissani kuunnellessani sitä. Suosikikseni sanoisin ehkä Huonon miehen.
ssj
 
Viestit: 6
Liittynyt: To 05 Kesä 2008 18:45

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja pampula » Pe 06 Kesä 2008 14:29

Mun mielestä jippu on artistina todella kiehtova tapaus.

:pepsodent:

Kuten Deni jo sanoikin, nainen vaikuttaa elävänä jossain aivan omissa jippusyyvyyksissään, missä kaikki on niin tuskaa ja niin kaunista ja niin haurasta. Juuri blogista esim. saattaa saada kuvan, että ei hemmetti - mitähän tyypillä oikein päässä liikkuu? Ja sitten taas kun on kuunnellut jotain haastiksia, niin se on vaikuttanut ihan sairaan sanavalmiilta ja kiinnostavalta tyypiltä.

Tykkään Jipun äänestä. Se on kaunis. Enkelten kaupunki (?) on mielestäni mahtava. Mutta sitten kun se tulkinta menee välillä NIIN syvälle ja NIIN raastavaksi, niin se on mulle sitten jo vähän liikaa. Läheskään kaikista biisesitä en tykkää sävellyksellisesti enkä myöskään sanotuksellisesti. Se on harmillista.

Tuohon Kotiteollisuus-coveriin olin pettynyt. Se on musta ehkä Kotiteollisuuden kaunein biisi, mutta Jipun esittämänä se on miusta vain sekava ja tylsä. Olisinm odottanut enemmän.

Joo. Että :pepsodent: , mutta myös jonkin verran :sydän:. Ei oo tusina-artisti.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 06 Kesä 2008 14:42

Jipun tulkinta menee siinä rajoilla, että tykkäänkö vai en. Yleensä en. Varsinkin sen jälkeen, kun se oli Nenäpäivän yhteydessä Afrikassa hillumassa ja teki jonkun syvän riipivän Jeesus-laulun liikututtuaan ensin kyyneliin maalattiakirkossa ja annettuaan tummalla pojalle melodican. Vittu. Katsojana mulla pyöri silmät sitä tahtia, että pelkäsin niiden sinkoutuvan kuopistaan ja lentävän ikkunasta (onneksi ikkuna oli kiinni, HA!)

Mutta kuka nimesi tän levyn? Miksi levyn nimessa on ensin "minusta" ja sitten "tän"? Onks se jotain taidekikkailua? Miksei "musta tän" tai "minusta tämän"?

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja pampula » Pe 06 Kesä 2008 14:52

Galileo kirjoitti: Miksi levyn nimessa on ensin "minusta" ja sitten "tän"? Onks se jotain taidekikkailua? Miksei "musta tän" tai "minusta tämän"?


Näitä juttuja kutsutaan kontrasteiksi. Niitä käytetään etenkin taiteessa paljon. :pepsodent:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 06 Kesä 2008 18:18

Toinen merkittävä tekijä on tavujen määrä ja rytmitys. Kun biisiä on kuunnellut, olisi ihan mahdoton ajatella ehdotettuja muutoksia.

Esimerkiksi "Mä oon muistanut / sut kipuna kiivaana" kuulostaisi nyt oudolta :pepsodent: No joo, tässä nyt ei esiinny "tyylilaji-inkongruenssia" muutenkaan...
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 06 Kesä 2008 21:54

Deni kirjoitti:Saako tässä ketjussa myös dissata Jippua? :sekopää:


Mä en kestä kuunnella sitä naista, vielä vähemmän katsoa. Mun mielestä se on vaan ärsyttävä
hönkijä, täysin irti todellisuudesta, tekstit kuin yläasteikäisten runovihkoista ja oikeinkirjoitus
samaten (tsekkaa blogi, ellet usko). Viimeinen naula arkkuun taisi olla Kotiteollisuus-coverointi,
joka oli jopa mulle liikaa, vaikka mä yleensä riemuitsenkin covereista joissa hypitään tyylilajista
täysin toiseen.

:femmat: En voi sietää sitä naista. Ärrrrrsyttävä emäntä. :kieli: Pittää aina vaihtaa
kanavaa, kun sen lauluja soitetaan. Kotiteollisuus-coveri oli inha ja mikäsensinkunnimion
'Oisitko mulle mies, joka ei hylkää'. Ajatuksena ihan kiva kipale, mutta tuon laulun perusteella
olen tyytyväinen, että en ole mies ja että en joudu olemaan Jipun kanssa, kun se vikisee
mulle lapsuudestaan sekavaa. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 07 Kesä 2008 18:47

En erityisemmin pidä Jipun laulutavasta, mutta pariin hänen ekan levynsä biisiin olen täysin hullaantunut. Ne vaan ovat sopineet niin hyvin surufiilikseen. Kerta jos toinenkin on tullut itkettyä kyseisiä biisejä kuunnellessa.

Muoks. Noinkin lyhyeen tekstiin saa ängettyä kirjoitusvirheitä. :friikkipeukku:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja pampula » To 19 Kesä 2008 21:35

On kyllä melkomoista gospelmeininkiä ja tyyppi ihan omis maailmois, mutta ei voi muuta sanoo kuin että aika mahtava ääni ja tulkinta.

:tipahdus:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Su 29 Kesä 2008 15:59

Jo kuopatun forden Jippu-ketjussa muistan olleeni haukkukuoroa. Mutta toinen levy on muuttanut mielipiteeni - tai ainakin ne muutamat biisit, mitä olen kuullut. Jipusta on yllättäen tullut yksi suurimpia suosikkejani tällä hetkellä!

Mielestäni Jippu on kehittynyt valtavasti sanoittajana. Enää tekstit eivät ole teinilyriikkaa vain oikeasti hienoa lyriikkaa. Itsessään jo levyn nimi, Kuka teki minusta tän naisen, on upea.

Jipussa on toisaalta edelleen joku erikoispiirre, joka kummastuttaa ja ärsyttää. Vauhkous. Euroviisukarsinnoissa Kanna minut oli suosikkini. Vahvatunnelmainen esitys, hieno biisi. Valitettavasti Jippu lavan takana oli jotain aivan muuta: vauhko sekopää.

Muuten, tietääkö kukaan, kuka on Jipun veli? Se, joka on entinen misteri ja seurustelee missin kanssa.
Viimeksi muokannut Tr*ina päivämäärä Su 29 Kesä 2008 17:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 29 Kesä 2008 17:16

En ole hirveesti kuullut Jipsukkaa ja se vähä ei ole tehnyt juuri minkäänlaista vaikutusta. Ei vaan mun tyylistä musiikkia. Katsoin huvikseni Jipun viimeisimmän videon ja mietin, voisko erikoinen ässä johtua myös pienoisesta dentaaliongelmasta?
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 30 Kesä 2008 02:10

Tr*ina kirjoitti:Muuten, tietääkö kukaan, kuka on Jipun veli? Se, joka on entinen misteri ja seurustelee missin kanssa.
Onko sillä toinenkin veli sen entisen vuoden miehen Ville-Markus Elorinteen lisäks?
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 18 Syys 2008 18:02

Jippu Tavastialla, 17.9.

Aika käsittämätön keikka! :D Väkeä ei ollut tuvantäyttä, mutta tunnelma oli lämmin, huumoripitoinen, lievästi hurmoshenkinen ja jonkin verran jopa eroottinen. Jippu oli pukeutunut mustiin trikoohousuihin, joiden päällä oli musta yläosa-minihame-yhdistelmä. Jaloissa oli piikkikorkoiset korkokengät, mikä oli uutta villasukistaan tunnettuun artistiin.

Live-versiot poikkeavat varsin suuresti levyversioista, koska Jippu varioi jatkuvasti lauluaan saaden kuitenkin aina kiinni tarvittaessa oikeasta kohdasta. Esityksessä oli mukana kolmenaisinen gospel-kuoro, jollainen on levyllä mukana Tuonelan koivuissa. Gospelin suuntaan mentiinkin aika paljon, vaikkei siihen varmaankaan kuulu eroottinen kiemurtelu, jota laulajatar harrasti ajoittain :p Aika hottia oli meininki.

Jossakin vaiheessa tuli mieleen uskonnollisen herätyksen tapainen innostus, joka oli luonteeltaan tarttuvaa. Tylsää ei ollut missään kohtaa ja tunnelma kantoi hiljaistenkin hetkien yli eikä mitään paskaa!!! huutoja kuulunut. Yleisö naureskeli mukana ollen Jipun spiikeille, joissa mentiin surun ytimeen ja muuta vastaavaa. Tosin Jippu oli aika humoristisella päällä noin muutenkin. Mistään omaan maailmaan juuttumisesta ei ollut puhettakaan, vaan yleisöön oli selvä kontakti koko ajan.

Settilista ei ollut hirveän yllättävä kuten ei kahden levyn jälkeen oikein voikaan olla, mutta enhän minä Jippua koskaan livenä ollut kuullut. Kuka teki minusta tän naisen aloitti shown ja sitten oltiin Käpertyneenä. Kolmantena soinut Piiloon räjäytti lopullisesti pankin ja sitten mentiinkin lujaa, paitsi herkemmissä biiseissä. Yksi uusi biisi kuultiin. Vanhoista erityisesti Talossa-kappale onnistui herättämään huomiota vahvalla versiolla. Se oli keikan parhaimpia. No, ei keikkaan oikeastaan mitään huonoa mahtunutkaan, paitsi se uusi biisi nyt ei niin räjäyttänyt, kun ei sitä ennestään tuntenut. Huono mies ehkä nousi kanssa edullisesti esiin verrattuna levyyn, jossa se on mielestäni vähän heikohko lenkki. Euroviisuihinkin pyrkinyt Kanna minut oli kuitenkin se, joka keikan jälkeen päässä eniten ja pisimpään soi.

Keikka alkoi n. 22 ja loppui n. 23.20, mikä ainakin itselleni sopi aivan mainiosti. Join ohimennen kolme rentoutusjuomaa ennen keikkaa ja menin toiseen riviin jotain kymmentä vaille, kun ei liikaa tunkua ollut. Loistavaa kaikin puolin. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Pvi » La 20 Syys 2008 15:19

Pascal Lemoix kirjoitti:... eroottinen kiemurtelu, jota laulajatar harrasti ajoittain :p Aika hottia oli meininki. ...

?
Olisi pitänyt olla paikalla, sillä haluan tietää, mitä eroottinen kiemurtelu on.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 23 Syys 2008 17:55

Pvi kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:... eroottinen kiemurtelu, jota laulajatar harrasti ajoittain :p Aika hottia oli meininki. ...

?
Olisi pitänyt olla paikalla, sillä haluan tietää, mitä eroottinen kiemurtelu on.
Siis et ole nähnyt sitä Tuksu-siskosten tanssiesitystä. ;)
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 24 Syys 2008 13:13

Jorssi kirjoitti:
Pvi kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:... eroottinen kiemurtelu, jota laulajatar harrasti ajoittain :p Aika hottia oli meininki. ...

?
Olisi pitänyt olla paikalla, sillä haluan tietää, mitä eroottinen kiemurtelu on.
Siis et ole nähnyt sitä Tuksu-siskosten tanssiesitystä. ;)

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Maaleja, Jippu!

ViestiKirjoittaja Suvi » La 01 Loka 2011 23:24

Ääh, yritin eilen kuunnella Jippua Spotifysta, mutta mulle tulee vaan siitä tyypistä enimmäkseen pelkkä :gaah: -fiilis. Kun näen pelkän Jipun kuvankin, minua alkaa ärsyttää. :P En tykkää Jipun äänestä, jotenkin hän tulkitsee liikaa yli, ja se vaikuttaa epäuskottavalta.

Tykkään kuitenkin edelleen ekan levyn biiseistä Kukkakaupan kulmalla ja Kaksi kauneinta.

Kai niitä muitakin biisejä voisi yrittää kuunnella, jos Spotifysta ei loppuisi aika kesken. :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron