Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 17 Kesä 2008 20:33

Sä oot vissiin niitä ihmisiä, joista Pauli Hanhiniemi laulaa. Pitää saada viimeinen sana vaikka tekstiviestinä kännykkään. :pusu:

Se puolestaan ei kuulu kummallisten sanoitusten ryhmään.

T: nimimerkki "Pata Lukkoa soimaa, vasen laita vuotaa kummallakin."
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 17 Kesä 2008 23:39

Pascal Lemoix kirjoitti:Sä oot vissiin niitä ihmisiä, joista Pauli Hanhiniemi laulaa. Pitää saada viimeinen sana vaikka tekstiviestinä kännykkään.

Voi olla. Osaisin myös heittäytyä veemäiseksi niin halutessani.

Mutta on se kyllä niinkin, että ei ole minun vika jos Popedan lyriikat on sinun mielestä suolesta. Pusittele Patea, suotta siitä mulle on kiukutella.

Tänään muuten oli Radio Suomessa aivan suunnattoman mielenkiintoinen kolmituntinen keskustelu otsikolla "Rakasta kärsi ja unhoita - miehet puhuvat rakkaudesta".
Seppo Puttosen johdolla sanoittaja Vexi Salmi ja kirjailija Torsti Lehtinen pohtivat suomalaisen iskelmän rakkauskuvaa, miehen rakkautta, sen alakuloa ja mahdollisia ilon hetkiä.

Yksi perustoteamus oli, että usein biisinteksti latistuu pelkästään kirjallisessa muodossa, se vaatii ympärilleen sen musiikin ollakseen sitä mitä on. Siksi biisintekstit myös ihan syystä ovat biisintekstejä, eivät esim. runoja.

muokkasin nimet oikein
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 18 Kesä 2008 12:05

Deni kirjoitti:Seether on viime aikoina vähän kummastuttanut mua.

"Fuck me like you hate me"?
Mun mielestä tää on kyllä ihan looginen, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ei mun mielestä ole kyse vihaamisesta, eikä siitä että toista vihataan, mutta se tapa miten. Aggressiivisesti, vihaisesti, you know?

Mun selitykset nyt ei oo kovin vahvat. :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 06 Heinä 2008 02:54

Pascal Lemoix kirjoitti:Nostalgia on nostanut taas esiin Aikakoneen hittibiisin:

"Odota! Miksi karkuun juokset niin varoen?"

Tämä on huvittanut aina. Miten juostaan karkuun varoen? :virne:

Tänään se mulle valkeni. :lanppu: Sillon juostaan karkuun varoen, kun ei tiedetä mistä suunnasta se takaa-ajaja seuraavaksi yllättääkään. Varovaisuus näkyy karkaajan olemuksessa hiiviskelynä, pälyilynä ja pikaisina sprintteinä suojapaikasta toiseen.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja Deni » Ma 07 Heinä 2008 14:26

Katri Ylanderin viimekesäinen kammotus. :epäilevä:

"Lauran kanssa bailataan Kaivarista keskustaan"


Useimmat kävelee tai käyttää jotain kulkuvälinettä, mutta näillä on vissiin niin kivaa että bailaavat koko matkan. Pakko rokata on, pakko twistata on...

Koko biisi on muutenkin eräs kotimaisen lyriikan himmeimmistä helmistä. Vaahtokarkin tarjoaminen naurattaa niin maan pirusti ja siideriä kanniskellaan povarissa kuin paremmatkin spurgut, enkä mä koskaan oikein tajunnut kuka on se kappaleen mystinen Sinä, jonka kainaloon ollaan painautumassa, kun ei ketään muuta oikeastaan mainita kuin se perhanan Laura.
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ma 07 Heinä 2008 19:48

Eräällä oululaisella radiokanavalla, jota "joudun" töissä kuuntelemaan, on otettu tehosoittoon Kilven Sielut iskee tulta. :superhymy:
Periaatteessahan se on ihan ymmärrettävä kielikuva, mutta toisaalta taas ei. Tai ainakin se on jotenkin kökkö. Mulle tulee ainakin mieleen vain sellaisia oksettavan näköisiä kiemuraisia kaasupalloja, jotka ovat kirjaimellisesti aivan liekeissä.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 08 Heinä 2008 04:24

Vanilla kirjoitti:Mulle tulee ainakin mieleen vain sellaisia oksettavan näköisiä kiemuraisia kaasupalloja, jotka ovat kirjaimellisesti aivan liekeissä.

Ja mitähän tämä sitten mahtaa kertoa sinusta? Sielusi on oksettava kiemurainen kaasupallo? :keittiöpsykologi:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 08 Heinä 2008 12:37

Lyyra kirjoitti:
Vanilla kirjoitti:Mulle tulee ainakin mieleen vain sellaisia oksettavan näköisiä kiemuraisia kaasupalloja, jotka ovat kirjaimellisesti aivan liekeissä.

Ja mitähän tämä sitten mahtaa kertoa sinusta? Sielusi on oksettava kiemurainen kaasupallo? :keittiöpsykologi:


Mä ajattelin joskus pienenä, että kun on "hermot riekaleina" niin rintakehän sisäpuolella
roikkuu sellaisia isoja mustia jätesäkkejä ohuiksi riiskoiksi leikattuina :tilt: Että sikäli Va-
nin mielikuva kuulostaa mun korvaan ihan ymmärrettävältä.

Kummallisista sanoituksista: Danko Jonesin Cadillac-biisissä lauletaan että:
"I like it when you're licking ice cream / It gets all over the upholstery /
Don't like it hard I like it soft / So I can lick it off"

Niin siis haluaako se nuolla sen jätskin pois niistä verhoiluista vai sen muikin rinnuksilta? :riips:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Forden Juha "Watt" Tolvanen - kummalliset sanoitukset

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ti 08 Heinä 2008 19:06

Lyyra kirjoitti:
Vanilla kirjoitti:Mulle tulee ainakin mieleen vain sellaisia oksettavan näköisiä kiemuraisia kaasupalloja, jotka ovat kirjaimellisesti aivan liekeissä.

Ja mitähän tämä sitten mahtaa kertoa sinusta? Sielusi on oksettava kiemurainen kaasupallo? :keittiöpsykologi:

Voi olla. :lanppu: Mutta mun mielestäni kaikkien ihmisten sielut on kyllä varmaan saman näköisiä. :virne: Ehkä ne ylevimmillä ihmisillä vielä jotenkin hehkuvat kirkasta, seesteistä valoa. Sehän sattuu varmaan jo silmiin katselijalla, kun siihen vielä tulta iskevät päälle.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron