Chisu (ei Järnström)

Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 22 Kesä 2008 18:40

Kuva




Tämä elektronimusiikin itsenäinen toimija tuottaa musiikkia minun makuuni. Levy "Alkovi" on soinut taajaan. "Mun koti ei oo täällä" -hitin kuulin aikanani lääkärikäyntiä odotellessa ja silloin jo kylvettiin kolahduksen ensi siemenet. "Love @ 1st earful!" :hullu:

Nykyään suurin suosikki on ehdottomasti "Kädet ilmassa":

Kädet ilmassa heilun ja palvon sua
Musta tuntuu: mä aion nyt rakastua
Pyörin ympäri huonetta alasti
Näytän kaiken ja paljastan sieluni

Kädet ilmassa heilun ja palvon sua
Musta tuntuu: mä taidan nyt rakastua
Jalat maasta jo aiemmin irtosi
Sä oot mun ja mä pidän sut ikuisesti


:sydän: Tykkään.

Laitetaan vielä juhannuksen kunniaksi yksi kuva:

Kuva
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 23 Kesä 2008 21:42

Ei iske sitten yhtään. Lisäks mä en voi sietää sitä tapaa, millä Chisu ääntää jotkut t-kirjaimet (ei siis kaikkia) sellasina suhahtavina d-äänteinä. Kanava vaihtuu kyllä aina, kun kyseisen tyttösen biisejä soitetaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 23 Kesä 2008 21:47

Chisu on jotenkin kumma tapaus, kun heti alun perin olin sitä mieltä, että se kotiaiheinen hittikappaleensa on varsin ärsyttävä, mutta silti olen kuunnellut sitä välillä ihan mielikseni Youtubesta. Olen itse asiassa vieläkin vähän sitä mieltä, että se on ärsyttävä, ainakin jos asiaa pysähtyy ajattelemaan. Siinä laulutyyllissä se ärsyttävyys kai jotenkin on, mutta tarttuva kappale se on. Juuri muita kappaleita en olekaan häneltä kuullut.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja pampula » Ti 24 Kesä 2008 17:50

Se Anna mun mennä -juttu soi mulla joskus päässä. Tämä on rakkaus läpäläpä -juttu on mielestäni raivostuttava biisi. En osaa sanoo. Ihan mielenkiintonen lisä, mutta... Not my type.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 25 Kesä 2008 18:01

Jorssi kirjoitti:Ei iske sitten yhtään. Lisäks mä en voi sietää sitä tapaa, millä Chisu ääntää jotkut t-kirjaimet (ei siis kaikkia) sellasina suhahtavina d-äänteinä.

Joku muukin on huomannu saman ku minä.

En tykkää myöskään Tsisun kimeästä naukunasta, vaikka kappaleet sinänsä ovat
ihan kivoja. Säveltäjänä ja sanoittajana neitosella on jonkinlaisia lahjoja, mutta ääni
on karmiva.

Ja se nimi. Son Chisu, mutta lausutaa Kisu ei Tsisu tai Hisu. :töktök:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 25 Kesä 2008 18:34

Shay kirjoitti:Ja se nimi. Son Chisu, mutta lausutaa Kisu ei Tsisu tai Hisu. :töktök:


No mutta eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Esimerkiksi italiassa ch-kirjainyhdistelmä lausutaan nimenomaan k:na. Ja Chisun oikea nimihän on Christel Sundberg, joten kai sekin osaltaan selittää taiteilijanimeä. Vai lausutaankohan oikea nimi muodossa Tsristel?

Itse artisti ei mulle iske. Periaatteessa mikään ei suoranaisesti estä tykkäämästä, mutta silti en vaan tykkää. :sori:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Galileo » To 26 Kesä 2008 09:05

Kuulin Chisusta ensi kerran radiosta, jolloin en tiennyt nimen kirjoitusasua. Olin kovin tuohtunut, että joku pimu oli vohkinut Kisulta nimen.

Radiosoitot on kuulostaneet ihan viehkolta, mutten kyllä täydellä hinnalla viitsi levyä alkaa ostamaan. Alekorista sitten. Jos muistan.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Gaffa » To 26 Kesä 2008 14:37

Ei kyllä uppoa muhunkaan jostain syystä.
Ehkä se on se lauluääni, sen ainakin muistan ärsyttäneen kun ekaa kertaa kuulin sen Mun koti ei oo täällä-biisin.
OT: Chisu näyttää ihan mun serkulta tossa avauspostauksen ylemmässä kuvassa.
Avatar
Gaffa
 
Viestit: 154
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 28 Kesä 2008 13:15

Radiosta kun välillä soitellaan, niin reaktio on satunnainen. Riippuu jotenkin ihan sen hetken fiiliksestä, että ihasteleeko musiikkia vai ärsyyntyykö vuorostaan vähän ylisuoritetusta laulusta tai turhan naivin kuuloisista sanoista.

Parhaillaan siis ihan parhautta ja huonoimmillaan sietämätöntä. Pitää odotella vissiin tulevia tuotoksia vielä ja kattoa, mihin asiat kehittyy.

Kädet ilmassa on kyl hyvä.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 08 Loka 2009 14:40

Uutta Chisua tullut kuulijoiden kauhuksi:

Kuva

Muutaman biisin kuuntelin MySpacesta pohjalla ja nyt tuli jo levykin hommattua. Vaikuttaa monipuolistuneen näin pienenkin otoksen perusteella arvioituna.

Levyn nimi siis: "Vapaa ja yksin"; sisältäen kappaleet "Lähtö" ja "Miehistä viis!" Nyt olisi aika helppo kohta lehtimiehelle: "Chisu purki erotuskansa levyn sanoituksiin".
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Loka 2009 15:03

Mää en uskalla kritisoida KHisua kun surmu vetää hernarit. Täällä kuunneltiin Baden badenia vähän liian usein kesällä. Aamuisin, kun olen muutenkin ehdottomasti hehkeimmilläni. Not. :friikki:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 13 Maalis 2010 13:44

Erittäin hyvää kamaa Chisulta: Miehistä viis - live

Chisu on muutenkin joka paikassa nykyään. Jopa Stradassa ottamassa kantaa tasa-arvoon. Hän on NIIIN tähti nykyään :peukku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja seiklus » Ke 28 Huhti 2010 02:46

Baden-Baden, Kädet ilmassa ja varsinkin Kerrasta poikki ovat soineet tämän illan aika tiuhaan,
kun uusimman levyllisen kuunneltavakssi sain. En oo ikinä Chisua kuunnellu ennen,
mutta kyllä varsinkin nuo biisit saa suupielet nousemaan ylöpäin tuuman verran ja se on
hyvän musiikin merkki se! :)
Avatar
seiklus
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 08 Heinä 2009 23:12
Paikkakunta: Belgium

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 10 Marras 2011 02:09

Chisu live @ Tavastia :pomppu:

Hassua sinänsä, että kun olin päässyt ovista ja nauttinut kaksi nopeaa Koff A:ta, niin pääsin eturiviin ihan helposti. Etummaisista ovista vaan ja pieni pujottelu ja siinä kitaristin kohdalla eturivissä :kauhistunut: Keikan alkuun oli joku 15 min.

Keikan avasi "Minä ja mun pää" uudelta levyltä. Kuuntelin ja ihmettelin Chisun hottiutta. Korkoja oli varmaan 20 cm, jalassa diskopallon väriset ihoa myötäilevät ja puristavat housut ja sitten musta ajaton paita.

Aika pian, jos ei heti perään tuli Sabotage, joka oli toki livenä erityisen nannaa. Kaikkiaan uuden levyn biisejä en tunne niin hyvin, mutta nyt tuli kuunneltua mm. Tietä ja Veneretkeä oikeinkin tarkasti. Ja oli Kriisit jännä kanssa. :virnu:

Vanhoista killereistä Mun koti ei oo täällä oli jopa suht alussa keikkaa. Miehistä viis ja Kerrasta poikki miellyttivät minua erityisesti.

Yleisö oli olosuhteisiin nähden rauhallista, vaikka keikka olikin loppuunmyyty. Encoren keskellä kuultiin Saaliit, jossa tapahtui yleisön suurin riehaantuminen, kun oo-oo-oo-o-o-oo -huutoa päästiin toistamaan ihan urakalla. :D

Kivaa oli ja näin läheltä en Chisua ole nähnyt. Ankkarockin eturivi on kauempana kuin Tavastian eturivi. :sori: Päivä nyt oli semi-perseestä, kun huomenna on työpäivä mutta kai tässä eloon jäädään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 20 Marras 2011 19:17

Ehkä minäkin saan kirjoitettua jotain, kun olen ollut jo aikeissa tehdä sen vaikka kuinka kauan. :p

Kommentoidaanpas ensin vaikka sitä keikkaa. Itse olin vasta torstain keikalla, mutta aika samalla kaavalla se meni kuin keskiviikon keikkakin. Minun keikkani vaan "pilasi" oma suunnaton väsymykseni. Tietyssä mielentilassa en kestä muita ihmisiä yhtään (joten ei ollut varmaan kovin hyvä idea siinä vaiheessa mennä loppuunmyydylle keikalle). Saavuin varmaan vähän liian myöhään paikalle (noin 21:20), koska siinä vaiheessa Tavastian edessä oli aika pitkä jono, ja kun vihdoin pääsin sisään, koko permanto oli ihan täynnä. Tyhmänä siinä hetken aikaa tungin ihmisten keskelle, mutta kun en päässyt oikein mihinkään suuntaan ja olin ihan puristuksissa ihmisten välissä ja suoraan oven edessä (paskin paikka ikinä), joten menin ihan suosiolla yläkertaan.

Mutta kun unohdetaan se väsymys, niin keikka oli hyvä. Esimerksi uuden levyn kappale Ennustus kuulosti paremmalta kuin levyllä (siellä se ehkä vähän hukkuu joukkoon). Vanha jo nuorena oli ihana ja muistaakseni Tiekin. Loppupuolella minäkin aloin vähän piristyä, ja Saaliit oli jo pakko jamittaa ja laulaa mukana. Sen jälkeen tosin lähdin kohti narikkaa ja Sama nainen -biisin katsoin Tavastian telkkarista. :p En tiedä, tuliko sen jälkeen enää mitään, mutta minun keikkani päättyi siihen. Loppujen lopuksi jäi hyvä fiilis, mutta olisin ehkä tarvinnut kaverin jamittamaan kanssani ja pitämään mua pystyssä. :p Chisu muuten ei tainnut näyttää keskaria Kohtalon oman aikana... :p

---

Muutenkin olen pitkään ajatellut kirjoittaa tähän ketjuun, niin tehdäänpäs se nyt kun täällä ollaan. Chisu-innostukseni alkoi ehkä noin vuosi sitten, kun olin kuullut ensin Ylexltä biisin Miehistä viis! ja Radio Suomi soitti biisejä Saaliit ja Vapaa ja yksin. Miehistä viis! oli ensin sellainen, että meinasin heittää radion ikkunasta ulos aina kun kuulin sen, mutta jossain vaiheessa se vaan "kolahti", en muista oikein miksi ja miten mutta jotenkin se vaan tapahtui. Itse asiassa Vapaa ja yksin oli sitten lopulta se biisi, joka sai minut ostamaan levyn, ja olen tähän mennessä tykännyt koko Vapaa ja yksin -levystä tosi paljon. Alkovi ei ole kolahtanut yhtään samalla tavalla, mutta Muut on aivan ihana biisi.

Uuden levyn ostin heti sen ilmestymispäivänä, ensimmäinen fiilis levystä oli, että se loppuu vähän kesken, mutta toisaalta en itse tykkää kovin pitkistä levyistä. Tykkäsin ensin biisistä Kohtalon oma, joka valitettavasti on alkanut soimaan radiossa. :huoh: Kriisit oli ensikuulemalta hauska, mutta nyt se on menettänyt vähän tehojaan. Lempparini on kuitenkin Veneretki tai Tie. Sabotageenkaan en ole kyllästynyt, vaikka ensin vähän vierastin sen sanoitusta. Vanha jo nuorena on levylläkin ihana. :hullu:

Chisu. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Chisu (ei Järnström)

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 19 Joulu 2011 21:32

Chisulta uusi video: Kohtalon oma
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron