Coldplay

Coldplay

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 29 Syys 2008 15:56

Noni, en muista oliko tästä bändistä ketjua vanhalla fordevainaalla, ja vaikka olisikin ollut, en sitä varmaankaan koskaan lukenut. :D

En ole Coldplaysta koskaan aikaisemmin perustanut, mutta tuossa yhden hepun kanssa kesällä kuunneltiin tuoreinta lättyä ja olin myyty. Olen kuluttanut käytännössä katsoen ainoastaan kyseisen bändin musiikillista antia soittimestani siitä lähtien, kun sain levyt masiinaani tallennettua. :hullu: Mun elämään toi musiikki vaan sopii ihan mihin vaan hetkeen - sitä voi soittaa taustalla, sitä voi kuuntelemalla kuunnella korvalapuista tai muusta soittimesta, sen sulosäveliin voin jopa nukahtaa. Martinin ääni ja kaikki soitanta :tipahdus:

Vähänkö olin kade kun huomasin yhden tutun käyneen vastikään soitetulla Tukholman keikalla.

Tulepa tänne, kerro mielipiteesi, kokemuksesi ja kaikki muukin aiheesta avautuminen on tervetullutta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Coldplay

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 29 Syys 2008 16:02

Coldplay on aivan mahtava bändi. Parachutesin eka sinkku Shiver oli muistaakseni silloisen Upteekin Rautaisannoksenakin. Vai olikos se Yellow.. Kovasti potkii kyllä molemmat rallit.
Joka tapauksessa, en oo montaa huonoa biisiä kuullut. Kokonaisia levyjä ei ole tullut kuunneltua juurikaan, mutta se mitä olen kuullut, on ollut hyvää kamaa. Coldplay onnistuu siinä, mitä Radiohead yritti Creepillä ja High & Drylla.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Coldplay

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 29 Syys 2008 17:54

Coldplay on siitä jännä bändi, että osasta niitten biisejä tykkään ihan hulluna
ja toisaalta osaa en voi sietää. Yleensä olen bändien suhteen joko/tai, mutta
Coldplayn asia ei jostain syystä olekaan niin selkeä. Viva la vida on yksi tän
hetken lempibiiseistä, mutta sitä Violet Hilliä inhosin. The Scientist on yksi
parhaista biiseistä (ja videoista) ikinä, Fix you rasittavaa ulinaa :hullu:

Mun mielestä Coldplay on aina ollut jotenkin tosi teennäinen bändi, sellainen
joka ottaa itsensä vähän turhan tosissaan. Toisaalta, eihän mun tarttekaan
tykätä niistä kaikkineen, riittää että joukossa on muutamia hyviä kappaleita
joiden tahdissa laulaa ja joita hyräillä :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Coldplay

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 30 Syys 2008 01:40

Tykkäsin tosi paljon Parachutesista. Odotukset oli korkealla kuunnellessani ekaa kertaa A Rush of Blood to the Headia. Petyin. Ei pääse lähellekään Parachutesin loistokkuutta. Seuraava (X&Y) olikin sitten jo aikamoista kuraa. Uusin Viva la Vida or Death and All His Friends on sen perusteella, mitä sitä olen kuunnellut (n. neljä kertaa läpi) parempi kuin X&Y ja Rush of Blood, mutta kalpenee edelleen verrattaessa Parachutesiin. Coldplayn loisto on ilmeisesti jo nähty. Pillit pussiin ja hanskat naulaan tai sitten pitää jostain löytää se Parachutesin aikainen fiilis ja luoda seuraavalle levylle jotain tajunnanräjäyttävää.

PS. Mun mielestä Coldplaysta ja Radioheadista ei pitäisi edes mainita samassa lauseessa. The Bends on parhaita levyjä ikinä. Tosin löytyyhän niistä se yhteys Coldplayhin, että Radioheadinkin paras anti on ollut alkutaipaleen Pablo Honey-The Bends-OK Computer ja sittemmin on menty takapakkia.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Coldplay

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 30 Syys 2008 09:05

Alunperin aivan hyvää poppia soittanut pändi kärsii jumbotaudista, eikä tuolla uudellakaan levyllä pääse siitä eroon. Erään arvostelijan sanoja lainatakseni, bändin tavoitteena on ilmeisesti kertosäkeillään hyökätä Itävaltaan tai johonkin muuhun maahan. Itse en tykkää Chris Martinin lauluäänestä ja bändi on pääasiassa uskomattoman tylsä. Tuon uuden levyn eka sinkku kuulosti kyllä itseasiassa ihan hyvältä, mutta muut kappaleet eivät sitten vakuuttaneet millään tavalla.

Ja toisaalta ärsyttää Chris Martinin ilmastojeesustelu. Ensin istutetaan puita cd-tuotannon päästöjen vähentämiseksi ja sitten lennetään keikkojen välissä kotiin yksityikoneella. Bah.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Coldplay

ViestiKirjoittaja tiipetti » Ti 30 Syys 2008 11:09

Lyyra kirjoitti:Coldplay onnistuu siinä, mitä Radiohead yritti Creepillä ja High & Drylla.


Miusta tilanne on aikalailla päinvastoin. Radiohead on oikeasti loistava bändi, Coldplay yrittää olla sellainen
tehtailemalla juuri tuollaisia Leisinkin mainitsemia hyökyaaltomaisia kertosäkeitä. Eikä siinä mitään, tokihan
ne komeilta kuulostavat, mutta kun ne kumisevat pelkkää tyhjyyttä.

Minäkin tykkään bändin ekasta levystä. Jopa niin paljon, että se pitäisi hommata joskus omaksikin. Parachutesilla
kun on oikeasti hyviä biisejä. Sen jälkeen Coldplayltä taisi homma livetä niin pahasti lapasesta, että olisi aika pienelle
parsinnalle. Jonka pitäisi muuten onnistua Chris Martiniltakin.
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
Avatar
tiipetti
 
Viestit: 270
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 18:54


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron