Kotiteollisuus

Kotiteollisuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 29 Maalis 2009 14:01

On se aina niin ihmeellistä, että Kotiteollisuus kuulostaa aina vaan paremmalta. :virne: Joten se vaatii jo oman ketjun. Huomasin täällä olevan ainakin kolme ihmistä, joita Ukonhauta miellyttää.

Kuva

Ukonhautaa on nyt kuunneltu viikko ja pidän siitä kovasti. Se ei aiheuta samanlaisia tunnemyrskyjä kuin Iankaikkinen, mutta siihen asiaan vaikuttavatkin omat fiilikset.
Fiiliksiin vaikuttaa myös se asia, että nuo hempeimmät kappaleet kolahtavat tällä hetkellä, Loveen langennut, Taivaankaunis ja Varjonkukka. Iankaikkisessa taas esim. Kummitusjuna oli se mun juttu. Ukonhaudaussa Piru irti on sellainen, mitä huudatetaan autossa täysiä.

Piru irti kuulostaa hetkittäin aivan CMX:n Pyhiinvaeltajilta. Mutta ehkä minä kestän tämän. :virne:

"Päät kolisevat tähtiin
jalat ovat maasta irti
sama pintaliito silti
tuntuu kuin ois Piru irti

Täällä pieni ihmisparka
ottaa turpaan maailmalta
aina uudestaan ja silti
juhlii kuin ois Piru irti"
:kailotus:

"mikä ei ajassa muutu
siiton pidettävä kiinni
kiinni käsin käppyräisin
huulin punapurppuraisin
vanhan miehen läpi tiehen
eukon ikuisen polulle
siellä irvistää luukallot
reisiluiset rietastelee "
:kailotus: x2

Kotiteollisuus on Viikatteen kanssa aina tapellut sijasta numero kaksi vuorotellen "lempibändi"-listallani. Ykkösenä on aina ollut CMX. Mutta nämä bändit tuntuvat niin hyvin täydentävän toisiaan.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Kotiteollisuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 30 Maalis 2009 10:21

Tunnustan olevani yksi niistä kolmesta, joita Ukonhauta miellyttää :tilt:

Mun henkkoht Kotsari-fiilistely on ollut aina vähän ajoittaista enkä omista Ukon-
haudan lisäksi muita heidän levyjään. Siskolta olen kyllä omaan käyttöön kopioi-
nut useitakin biisejä, vaikka siskon kanssa naureskellaankin että Kotsareilla on
se yksi ja sama biisi jossa on aina eri teksti :virne:

Ehkä eniten mun Kotiteollisuus-diggailuun on vaikuttanut muutaman vuoden ta-
kainen Tuuliajolla 2006 -dokumentti, jossa (myös oman ehdottoman suosikkibän-
dini) CMX:n ja Kotiteollisuuden jäsenien keskinäinen sanailu ja kesäinen rytöstä-
minen sai sydämeni sulamaan :hullu: Tuo on sellainen dokkari, jonka katsomiseen en
kyllästy. Ja onhan sillä Hynysellä ihan fiksujakin juttuja, ei ne kaikki ole ihan tissi-
p*lluperse-osastoa! Rai Rai! on myös aivan mainiota ajanviihdettä, kumma kyllä
oluenhimo on ko. dokumentteja katsoessa melkoinen...

Mutta palatakseni vielä Ukonhautaan, oma henkilökohtainen suosikkini on tällä
hetkellä Isä Meidän. Ne kosketinosuudet yhdistettynä tuohon biisiin on aivan ma-
hottomat :tipahdus: Viime perjantaisella keikalla tuon kappaleen hienous nousi aivan uu-
siin sfääreihin. Myös Nugatin mainitsemat, hempeät Taivaankaunis ja Varjonkuk-
ka sekä Laulu on kuollut ovat lähellä sydäntä.

Nugat kirjoitti:Piru irti kuulostaa hetkittäin aivan CMX:n Pyhiinvaeltajilta. Mutta ehkä minä kestän tämän. :virne:


En ihmettele tätä mielleyhtymää ollenkaan. Hynynenhän myönsi tuossa Tuuliajolla-
dokumentissa CMX:n 90-luvun alkupään tuotannon vaikuttaneen häneen kovastikin
kaiken sen 80-luvun riimittelyn jälkeen. Ja kun Aurinko (jolta Pyhiinvaeltajat löytyy)
oli ensimmäinen CMX-levy johon Hynynen oli tutustunut, niin olihan siinä kuulemma
pitänyt lukea heti raamatut ja Kalevalat läpi ja lähteä sille tielle.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Kotiteollisuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 30 Maalis 2009 13:11

Sippura kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Piru irti kuulostaa hetkittäin aivan CMX:n Pyhiinvaeltajilta. Mutta ehkä minä kestän tämän. :virne:


En ihmettele tätä mielleyhtymää ollenkaan. Hynynenhän myönsi tuossa Tuuliajolla-
dokumentissa CMX:n 90-luvun alkupään tuotannon vaikuttaneen häneen kovastikin
kaiken sen 80-luvun riimittelyn jälkeen. Ja kun Aurinko (jolta Pyhiinvaeltajat löytyy)
oli ensimmäinen CMX-levy johon Hynynen oli tutustunut, niin olihan siinä kuulemma
pitänyt lukea heti raamatut ja Kalevalat läpi ja lähteä sille tielle.


No tämähän on sitten selvä homma. :D Kävin Kotiteollisuuden sivuilla lukemassa, että miten mies on kommentoinut Ukonhaudan kipaleita. Hynynen vähän niinkö ohimennen kertoo, että kappaleesta voi tulla mieleen CMX. :virne: Tämä yhteneväisyys ei kuitenkaan minua häiritse. Joidenkin toisten bändien kohdalla voisi asia olla aivan toisin, ja voisin olla hyvin näreissäni asiasta. Mutta KT ja CMX:hän ovat sama asia. :pepsodent:

Tuuliajolla-dokkari on kyllä mainio. En omista kyseistä dokkaria, johtuen opiskeiljan budjetista (johonkin se raja on vedettävä), mutta ilmestyessään takavarikoin sen hetkeksi siskoni kokoelmasta. Yrjänän ja Hynysen höpinöitä oli hauska seurata.

Haa, nyt muistankin, milloin aloin "vakituisesti" Kotiteollisuudesta digata. Siskoni voitti ennen Iankaikkisen julkaisua liput vip-keikalle, jossa oli esiintyjänä mm. Kotiteollisuus ja Maj Karma. Tilaisuus oli pienessä hikisessä.... ööh... kaksiossa, jossa oli baari ja esiintymislava. Kotiteollisuuden tullessa esiintymisvuoroon, sisko tyrkkäsi minut aivan eteen enkä päässyt enää karkuun. Olo oli hieman vaivaantunut, sillä en kappaleita silloin vielä tuntenut enkä pystynyt keskittymään, sillä Hynysen haarukset olivat liian lähellä kasvojani. :virne: He kuitenkin esittivät joitain uudelle levylle tulevia kappaleita, mm. Tuonelan koivu, jonka nimeä Hynynen haukkui Viikatemaiseksi, joten nimi tulee vaihtumaan. Ja hah. :virne: Tässä kohdin kuitenkin heräsin ja pidin kappaleesta kovasti ja sen jälkeen olin myyty.

Sain samalla myös pahanlaisen Maj Karma herätyksen. Vip-tilaisuus oli siis onnistunut. :D
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Kotiteollisuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 30 Maalis 2009 15:30

Vähän OT: Näyttää tuo vastaukseni Nugatin pohdiskeluun Piru irti -biisistä
aikaslailla tylyltä näin jälkikäteen ruudulta katsottuna! Pahoittelen siis jos
ketjunaloittajalle tuli vastaavia ajatuksia, tarkoitukseni olivat pelkästään
hyväntahtoiset :D


Ja sitten asiaan: täytyykin käydä lukemassa Kotsareitten sivuilta nuo biisi-
kommentit, kuulostaa mielenkiintoiselta. Kiitsa vinkistä!
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Kotiteollisuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 30 Maalis 2009 15:45

Sippura kirjoitti:Vähän OT: Näyttää tuo vastaukseni Nugatin pohdiskeluun Piru irti -biisistä
aikaslailla tylyltä näin jälkikäteen ruudulta katsottuna! Pahoittelen siis jos
ketjunaloittajalle tuli vastaavia ajatuksia, tarkoitukseni olivat pelkästään
hyväntahtoiset :D


Ai, en mä mitään huomannut. :virne: Ollos rauhassa. :tilt:

Laitetaan tähän vielä pieni linkki tunnelman keventämiseksi. :tilt:

KT Summerissa vuonna 2002. Juontaja Nuppu on selvästi vaivaantunut. :virne:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Kotiteollisuus

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 13 Huhti 2009 21:28

Vähän pitemmän linjan KT-tyttö ilmottautuu. :keijohei:

Ukonhauta on vielä ihan vieras tapaus, ja Sotakoirankin olen vain melkein ostanut, mutta vanhempi KT onkin aina ollut sitä parasta. Tuossa joku vuosi sitten 7-levy oli maailman paras, kuuntelin sitä ihan jatkuvasti, hätäisesti laskettuna siitä taitaa olla neljä-viisi vuotta. Sillon(kin) oli vähän elämäntilanne päällä, piti olla joku turvalevy johon voi luottaa kaikissa tilanteissa, ja 7 kyllä teki osansa huomattavan hyvin.

Viime aikoina KT on jäänyt vähän taustalle Hynysen mediapersoonan takia, jossain vaiheessa sen karvanaama tuli joka juuttaan käänteessä vastaan, ja saturaatiopiste saavutettiin pian. Nyt olen tietoisesti väistellyt ukon haastatteluja, ja nyt taas musiikkikin kuulostaa paljon paremmalta. Oikeastaan ihmettelen, että minkä takia annan persoonan vaikuttaa musiikkiin, mutta niin käy joskus. Hynysen kohdalla ongelma oli lähinnä se, että koska ukko vähätteli ja mollasi KT:ta minkä kerkesi, niin itelle tuli sellanen olo että mua kusetetaan, nuo tekee faneista vaan pilkkaa. Että ei ne tosissaan soita, ja kokeilee mitä skeidaa on mahdollista suoltaa levylle, ja kuinka pitkään ihmiset sitä ostaa yhtä innoissaan.

Tästä varmaan on tullut selväksi, että vanhempi KT on mulle sitä parasta tuotantoa, ja oikeastaan 7 ja Kuolleen kukan nimi menee melko korkealla Kaikkien aikojen paras levy-listallakin. Tykkään Satu peikoista, Yö päivää keinuttaa ja Alussa oli-tyyppisistä vyörytyksistä, jotka vaan kestää ja kestää, ja joihin ns. ehtii sisälle. Helvetistä itään ja Iankaikkinen on myös loistavia, ja en ala edes laskemaan montako kertaa olen ollut vähällä ostaa Eevan perinnön ja Tomusta ja tuhkasta, mutta jätätnyt jostain naurettavast syystä hankkimatta.

Ja Sippura on ihan väärässä, KT ei tee vaan yhtä piisiä uudelleen ja uudelleen. :nirppa: Niitä on kolme: hitaampi, nopeampi ja progempi. :virne:

Mutta long story short: Kotiteollisuus :peukut:

huh mikä kilometriselostus.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron