Euroviisut 2010

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja L-S » Su 30 Touko 2010 15:51

Kerrankin voitti sellainen kappale, joka oli ihan oikeasti kiva (omasta mielestäni). :D

Vaikka Saksan esityksestä puuttuikin show, se glitter ja kaikenlainen korni, mikä on Euroviisuissa melko olennaista. Jos olisi pelkkiä balladeja hillityllä lavashow'lla, en viitsisi katsoa koko viisuja. :keijo: Finaalissakin oli balladiosastoa sen verran paljon, että meinasi jo alkaa kyllästyttää välillä, näitä sinänsä varmaan ihan taidokkaita punatukkainen täti räikeänvärisessä asussa tai kiiltokuvapoika -juttuja. Varsinkin sen Belgian mää ja minun kitara -ruikutuksen hyvät pisteet ihmetyttivät.

Finaalista löysin neljä suosikkia: Serbia, Kreikka, Ranska ja Saksa. :tilt: Näistä kolme ekaa pääsivät suosiooni juuri sillä show'lla ja yleisellä meiningillä. Saksa oli muuten vaan ihastuttava.

Kreikasta on vielä sanottava, että ne ovat kyllä sisäistäneet mistä Euroviisuissa on oikeasti kyse. Giorgoksen ja ystävien esityksessä oli jotain hieman samaa henkeä kuin Sakiksen viimevuotisessa vedossa, kuten taisin kyllä jo todetakin, mutta tätä täytyy vielä korostaa. :sydän: Ylipäänsä ihanan naurettava ja kaikin puolin, eh, taidokas esitys. Siinä vielä laulettiin, ikään kuin muka ennakoiden tulevaa, "Maksoin velat erääntyneet". :pahis:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 30 Touko 2010 18:24

Belgian biisi sai siksi paljon pisteitä, että se oli oikeasti biisinä hyvä, vaikkakin euroviisustandardeilla varmasti tylsä. Kreikan biisit ovat aina samaa paskaa, joka tuntuu vuodesta toiseen uppoavan kansaan. Israel ei sentään onneksi pätjännyt tänä vuonna.

Ja pääasia: Ensimmäistä kertaa ikinä suosikkini voitti viisut. (Ja ei, Lordi ei ollut suosikkini.) En ole itse asiassa koskaan pitänyt mistään Euroviisu-biisistä niin paljon kuin tuosta Saksan biisistä tykkään. Mukavan pirteä, eikä ihana Lenakaan tietysti haittaa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 30 Touko 2010 21:08

Musiikillisestihan viisufinaalissa oli paaaaaljon parempia vaihtoehtoja kuin Saksa.
Live-vedon aikana meidän katsomo kiinnitti huomiota äänen sortuiluun ja ylivetämiseen. Määkimisen kaltaiseen ääneen, joka tulee kun venytetään ja venkoillaan. Ja se on ärsyttävää :keijo:

Itse en tykännyt myöskään siitä "ääntämisestä" mitä saksa käytti.
Yäk.
Ei, en tykännyt voittobiisistä.
:virne:

Kuitenkaan en osaa olla pahoillani Saksan voitosta - maana. Saksalaisille hyvä, kuin myöskin ESC-järjestelmälle. Rahoittajamaalle mahdollisuus ja voidaan siirtää vuodeksi puheita naapurimaasovun ja itäblokin maiden jyräämisestä eteenpäin.

Mä tykkäsin todella paljon Azerbaijanin renkutuksesta. Vaikkakin laulaja ei laulanut puhtaasti muutamissa kohdissa ja turha kipittäminen lavalla vei pisteitä laulamiselta, niin biisissä on jotain vetoavaa.
Islanti oli myös ehdoton :sydän: kuin Irlantikin :sydän:

Kreikka oli kiva tanssibiisi. Sellainen perinteinen :D.

"These people" sai tipan linssiin.

Espanja oli :virne: hauska. Vaikka ehkä vähän.. löysä.
Ja häirikkö olisi sopinut joukkoon ihan mainiosti :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja skray » Su 30 Touko 2010 21:13

Mulla meni häirikkö ihan ohi kokonaan, kun olin just köökin puolella laittamassa teetä. :norsu:
Mutta onneksi löydänkin siitä varmasti jonkun nettivideon vielä. Pitääkin heti metsästää, ennen kuin unohtuu.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 30 Touko 2010 21:23

Minä tykkäsin Georgian laulajasta, mutta lavashow oli aivan hirveä. Muita ok maita oli Albania ja Moldova (kyllä, niillä oli hyvä peruskomppi). Armenia, Romania ja Turkki menetteli.

Lopun tanssibiisi oli kyllä parasta!
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 30 Touko 2010 22:27

skray kirjoitti:Mulla meni häirikkö ihan ohi kokonaan, kun olin just köökin puolella laittamassa teetä. :norsu:
Mutta onneksi löydänkin siitä varmasti jonkun nettivideon vielä. Pitääkin heti metsästää, ennen kuin unohtuu.
Kuva

Kuva

Video
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 30 Touko 2010 23:06

Kibaya kirjoitti:
Kuitenkaan en osaa olla pahoillani Saksan voitosta - maana. Saksalaisille hyvä, kuin myöskin ESC-järjestelmälle. Rahoittajamaalle mahdollisuus ja voidaan siirtää vuodeksi puheita naapurimaasovun ja itäblokin maiden jyräämisestä eteenpäin.


Kyllä tähänkin salaliitto varmasti sorvataan. Vaikka se, että Saksa on vaatinut välillä saada voittaa ja rahasummalla saanut kisat itselleen. :tilt: Tietty määrä ihmisistä haluaa aina uskoa siihen, että tulokset "saneltiin ylempää", kun siihen on vaan niin kiva uskoa. :virnu: Tai sitten Saksalla oli vaan tänä vuonna poikkeuksellisen paljon naapurimaita... :jaaha:

Monesti on tuntunut, että suoraan finaaliin päässeiden osa on vähän heikko, koska muut biisit tulevat paljon tutummiksi viikon aikana. Nythän Kingdom ja Norja olivat ihan siellä peränpitäjissä. Mutta näköjään suora finalistikin voi voittaa.

Suomi siis tippui niukasti finaalista häviten Moldovalle, mutta jos nyt Suomen sille paikalle sijoittaa, niin eihän se lopputulos valtavan hyvä olisi ollut. Mutta olisihan sitä saanut seurata vähän pidempään. Ajattelinkin kyllä, ettei Suomi nyt ihan pahnanpohjimmainen kuitenkaan ollut. Sveitsi oli. Korvamies :epäilevä: :vihellys:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 30 Touko 2010 23:32

Pascal Lemoix kirjoitti: Ajattelinkin kyllä, ettei Suomi nyt ihan pahnanpohjimmainen kuitenkaan ollut. Sveitsi oli. Korvamies :epäilevä: :vihellys:


Finaalissa se kaikista kamalin oli kyllä se perhos-biisi.
Mikä jopa sai joltain naapuriltaan sen 12 pojoa :virne:

Siinä kohtaa joutui taputtamaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 31 Touko 2010 18:32

Miksi toi Saksan emännän enklanti kuulostaa noin vammaiselta? :friikki: Kuulostaa siltä kuin se ei vois
sulkea suutansa... Tai sitten se johtuu juutuupin huonosta laadusta... Aika hirveä laulu tuo voittaja
kuitenkin. Luojan kiitos, vältyin kuulemasta Euroviisuja tänä vuonna. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Touko 2010 20:40

Kiitos Jorssi häirikköviestistäsi. :virne:

Tuo voittajabiisi jakaakin aika paljon mielipiteitä. Joko siitä tykkää tai sitten ei ollenkaan. Monesti voittajabiisit on ollu sellasia laimeita kaikille kelpaavia. :raps:
Paitti Lordi. Sekin jakoi mielipiteet rankasti.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 04 Kesä 2010 09:19

Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja L-S » Su 06 Kesä 2010 11:09

Saksofonimies oli kyllä aika mainio :virne:

Mullakin olisi jakaa linkki. Tässä iiihanainen Milan Stankovic esittää kappaleensa espanjaksi. <3 :keijo:
Jos Euroviisuissa vedetään aina niin sanotusti vähän yli, niin euroviisusta tehdyssä versioinnissa vedetään enemmän yli. :tilt:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron