Euroviisut 2011

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Touko 2011 11:06

Tää oli yllättävän hauskaa. :popkorni: En ollut ennen katsonut Euroviisujen semejä (enkä viime vuosina kyllä niitä finaaleitakaan), mutta Ilmari-keijojen täpinä tarttui vähän ja vilkaisin semin eilen.

Varsinaisia suosikkeja mulla ei ollut. Vakavastihan noista eilisen biiseistä ei voi suhtautua kuin Oskariin, ja siihenkin pienellä varauksella. Mutta hyvin se lauloi, ja valloittavasti hymyili kameroille. Ja maannousu oli aika hurjaa, ja yleisö niin paikan päällä kuin kotisohvallakin (tai lattialla mä istuin) haukkoi henkeään.
Sen lisäksi olisin halunnut jonkun todella :keijo: n esityksen finaaliin, kuten Nyrkkeilyhanskatuoli-biisin (pum pum, läpä läpä), tai sit vaikka Portugalin "Taistelu on ilo" -biisin. Islannin :keijo: us paikkas tätä vähän, mutta aika laimea se oli sekin, niin biisi- kuin :keijo: ussaralla. Norjan tippumisesta olin yllättynyt (vaikka en siitä koostetta enempää nähnytkään). Ihastuin Diana Rossin näköiseen laulajattareen. :hullu:


Facebookin Nettiradiot-sivu tarjosi tänään tällaisen linkin kaikille neuroviisujen ystäville. Saa Ilmari-keijot buustattua täpinäänsä pitkin viikkoa. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 11 Touko 2011 11:28

Kyl oli :keijo:us kohdallaan eilisessä semifinaalissa. :täpinä:

Kuten edellä on mainittu, monia erittäinkin huvittavia esityksiä. Ja Oskari :sydän: :tipahdus:

Norjan tippuminen harmittaa muakin ja pum-pum-läpä-läpä-kappaleen myös. Suomentajalle (Kalle Niemi ilmeisesti) erityiskiitokset jälleen kerran, keijoudentaju on kohdallaan. Portugali oli pahiten :keijo:, joten sen finaaliin pääsy ei missään vaiheessa ollut odotettavissa, mutta olisin mä senkin voinut uudestaan katsoa.

Onneksi finaalissa on sentään se Venäjän Take That ja Kreikka, jossa on sopivassa suhteessa äärimmäistä :keijo:utta (se räppäri ja tanssijat) ja kreikkalaista mieskauneutta (laulaja). Kreikkalaiset osaa tän homman. :hymyhali: (vaikka ei tämäkään esitys ihan Sakikselle vertoja vedä)

Kiitokset Ilmari-katsomolle. :D Torstaina sitten toinen semifinaali ja pikku-Eric. :sydän:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Touko 2011 11:30

Joo, ton kuuluisan Pikku-Ericin mäkin haluan jo nähdä. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja skray » Ke 11 Touko 2011 11:52

Katsoin myös semit eilen.
Suurin osa biiseistä oli aika paskoja ja jatkoon pääsi suurimmaksi osaksi ne mitä toivoin ja joilla oli oikeasti muihin verrattuna mahollisuuksia. Aika yllättävä oli se, että se Georgia ylsi finaaliin, mutta Norja ei. Näiden kahden paikan olisin vaihtanut. Georgian biisi oli mun mielestä ihan ok, mutta luulin ettei se purisi äänestäjiin niinkään. pidän Norjan kappaleesta ja luulin sen todellakin olevan jatkossa jo senkin takia, että eikö viime vuoden isäntämaalle yleensä muutenkin heru irtopisteitä? :virne:

Mä jostain syystä tykkäsin Islannin kappaleesta. Jotenkin se oli kiva. Ehkä vähän :keijo: mut silti aika kiva.
Onneksi Portugalin mielenosoituskappale ei päässyt jatkoon. :friikki:

Muutenkin tuntui olevan aika huono taso yleensäkin tässä karsintaryhmässä ja Paradise Oskarin esitys erottui todellakin edukseen sieltä seasta. :O:
Suomella on ihan oikeasti saumaa pärjätäkin näissä kisoissa. Maapallotausta oli kyllä tosi hieno ja vaikuttava.

Näin niin kuin itse lähetystä kommentoidakseni täytyy sanoa, että pidin siitä tummahiuksisesta naisjuontajasta, Anke Engelkestä. Se oli ihan hauska ja rento, vaikka oli niin iso lähetys kyseessä. En tosin tiedä mitä kaikkea hän on ennen tätä tehnyt, mutta en huomannut, että häntä olis mitenkään liikaa jännittänyt tai mitään. :)
Oli kiva, että kertaus kaikista esityksistä näytettiin kaksi kertaa lopussa, sillä siinä ehti tosiaan sitten oikeastikin vertailemaan esityksiä, eikä puolet unohtunut ennen kuin oli edes puoleen väliin päästy. Häiritsevää oli silti se, että niiden kahden kerran välissä tuli joku muu hittikappale, joka ei mitenkään tietääkseni liity euroviisuihin. Sen aikana kerkes unohtaa jo esitykset ja onneksi ne tuli sitten vielä toisen kerran kertauksena. :)

Se rumpuesitys siinä välissä oli tosi siisti. :O:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 11 Touko 2011 14:04

Mä menin ihan pähkinöiksi siitä rumpuosiosta :täpinä:
Rummut on vaan niin :tipahdus: :kuola:

(mun mielestä hymiöt kuuluu euroviisuihin. :keijo: )

En tiedä onko hyvä vai huono aloittaa finaali. Jotkuthan myöhästyy alusta ja silloin ensimmäinen esitys mene ohi ja esityksiä on niin paljon, että ensimmäinen voi myös unohtua. Toisaalta, Oscar on esityksellään niin upea, että jää ainakin heti mieleen. Eikä tule minkään räminä-räkäläkä-biitti-osion jälkeen, jolloin biisi helposti tuntuu jääkaappi-osastolta. Kuten moni biisi siellä onkin.

:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 11 Touko 2011 14:25

Vaikka alunalkaen pidin Paradise Oscarin biisiä ihan mukiinmenevältä, joskin aavistuksen laimealta, niin pakko myöntää, että kylmänväreet menivät eilistä esitystä katsellessa. Maapallolle myös täältä peukkua. :peukku: Vaikka koko PO vaikuttaa olevan sympaattisuudestaan huolimatta melko HMV, niin jotain purevuutta hänen esiintymisessään kuitenkin on.

Muut jatkajat:

Azerbaidzanilla oli ihan hyvä biisi. Hieman erilainen, mutta kuitenkin melodinen, tarttuva kertsi.

Islannin biisin taustatarina oli koskettava ja kaikessa laimeassa-mumford&sonsiudessaan ihan mukiinmenevä biisi. Ainoa mikä häiritsi oli se ettei sen Timo Jutila-lookaliken annettu laulaa koko biisiä, vaikka se oli selkeästi porukan paras laulaja.

Kreikka oli kammotus. Räppäri aivan paska, eikä perus-Giorgoskaan jaksanut ollenkaan kiinnostaa. Ilmeisesti naisväkeen Kreikan karpaasi teki vaikutuksen... :epäilevä:

Georgia oli kotiraatimme mukaan kierroksen toiseksi paras. Alunalkaen yhdistelmä "naislaulaja-hevibändi-ja-Georgia" ei lupaillut paljoa, mutta itse asiassa se oli ihan uskottava raskaamman rockin esitys. Onneksi se laulaja ei ollut sinfoninen vaan enemmän rock! Ehkä sen Linkin Park-henkisen "räppäyksen" olisi voinut jättää pois ja miekkosten silmämeikit, mutta kokonaisuutena mukava yllätys.

Kovasti on täällä Unkaria kehuttu, mutta mun mielestä oli vallan mitäänsanomaton Anastacia-kopio tuo kottarainen.

Liettuan andrewlloydwebbermäinen luritus toimi kertosäkeistönsä puolesta jopa yllättävän hyvin ja olihan tuossa esityksessä illan parhaat :tissit: ...

Haluaisin periaatteesta olla Venäjän pop-biisiä vastaan, mutta se oli sävellyksenä jopa melko onnistunut. Ihmeellinen lopetus siinä kyllä oli, mutta oikeutetusti se kuitenkin finaaleihin meni.

Sveitsin laulaja oli melko hyvä, mutta biisi ei ollut kovin kummoinen. Siinä oli periaatteessa kaikki kohdallaan, muttei se silti tarttunut päähän millään muotoa.

Serbiaa ja Liettuaa en muista enää ollenkaan... :sori:

Putoajat:

Armenian Bum-bum läpä-läpä oli niin karmea, että olin jopa yllättynyt, ettei päässyt jatkoon. Hyvä ettei päässyt, vaikka :tissit: -faktor olikin kohdallaan.

Norja olis ollut ihan ok jatkossa, muttei mikään katastrofi ettei päässyt.

Mulla on fiilis, että Turkilta on tullut viime vuosina aika paljon hevibiisejä...? Tämä ei kyllä toiminut ollenkaan. Vaikka laulaja näytti hieman David Draimanilta, niin karismaa ei ollut edes yhden hiuskiehkuran vertaa. Ja biisi oli kyllä harvinaisen ponneton, vaikka hirmuisesti yrittivätkin siihen asennetta pusertaa.

Malta oli muistaakseni melko pliisu Meidän Oskarin jälkeen.

San Marinolla oli myös aivan mitään sanomaton maailmojasyleilevä, perusballadi.

Kroatian koripalloilijan asunvaihdot olivat kieltämättä ihan näyttäviä, mutta kun siinä biisissä pitäisi olla myös olla jotain.

Ja se Portugal! :gaah: Mulla tuli lavahabituksesta Village People mieleen, mutta ne ei vetänyt yhtään tarpeeksi yli sitä hommaa. Ne näytti pelleiltä, mutta biisi ei ollut tarpeeksi pelle.
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Avatar
Laaksonen
 
Viestit: 2585
Liittynyt: Ti 08 Heinä 2008 10:20

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Touko 2011 14:29

Laaksonen kirjoitti:HMV

Mitä tuo tarkoittaa? Mulla tulee mieleen vaan jotain tosi ilkeää. :friikki:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 11 Touko 2011 14:47

Lyyra kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:HMV

Mitä tuo tarkoittaa? Mulla tulee mieleen vaan jotain tosi ilkeää. :friikki:
Luulisin tuon tarkoittavan hajuton, mauton, väritön, mutta varmahan en voi olla.

Omasta viisulistastani 7/10 pääsi finaaliin. Ihan hyvin siis. Parhaat biisit tuossa semissä olivat mielestäni Sveitsi, Georgia (räpättimestä huolimatta), Unkari ja Azerbaidzan. Karmeimmat olivat Kreikka, Portugali ja Malta.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 11 Touko 2011 15:18

Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:HMV

Mitä tuo tarkoittaa? Mulla tulee mieleen vaan jotain tosi ilkeää. :friikki:
Luulisin tuon tarkoittavan hajuton, mauton, väritön, mutta varmahan en voi olla.


Juuri näin. Eikös tuo aika yleinen yhdistelmä kuitenkin ole? :riips:
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Avatar
Laaksonen
 
Viestit: 2585
Liittynyt: Ti 08 Heinä 2008 10:20

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Touko 2011 15:20

Laaksonen kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:HMV

Mitä tuo tarkoittaa? Mulla tulee mieleen vaan jotain tosi ilkeää. :friikki:
Luulisin tuon tarkoittavan hajuton, mauton, väritön, mutta varmahan en voi olla.

Juuri näin. Eikös tuo aika yleinen yhdistelmä kuitenkin ole? :riips:

Voihan tuo olla, mutta en vaan oo itse kuullut/nähnyt käytettävän koskaan sitä tuollain lyhenteenä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 11 Touko 2011 16:34

Kreikka varmaan osallistuu voittotaisteluun, jos se Stereo Mike katsotaan läpi sormien. Biisissä oli jotain surullista, haikeaa ja silti komeaa.

Oscar veti kaiketi tosi hyvin ja yleisö hurmaantui samalla tavalla kuin hetkittäin Suomen finaalissa.

Unkari oli mielestäni lavalla aika huono ja minään ennakkosuosikkina se ei jatka.

Islanti kuulosti yllättävän hyvältä.

Sataprosenttinen :keijo: -suosikkini oli ja on Sveitsi, jonka veivauskoreografiaa ei keijoudessa voi lyödä kukaan. 3x :rotflmao:

Norjan olisin ottanut pudonneista jatkoon, muuten varmaan aika ok.

Portugalin tyyppisiä tyhmäilyesityksiä on nyt muutama vuosi suorastaan halveksittu Euroviisuissa. Joskus niitä tuli liikaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 11 Touko 2011 16:46

Laaksonen kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:HMV

Mitä tuo tarkoittaa? Mulla tulee mieleen vaan jotain tosi ilkeää. :friikki:
Luulisin tuon tarkoittavan hajuton, mauton, väritön, mutta varmahan en voi olla.


Juuri näin. Eikös tuo aika yleinen yhdistelmä kuitenkin ole? :riips:


En ole koskaan kuullut, mutta tuli ainoastaan mieleen His Master's Voice. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Touko 2011 16:49

Suvi kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:HMV

Mitä tuo tarkoittaa? Mulla tulee mieleen vaan jotain tosi ilkeää. :friikki:
Luulisin tuon tarkoittavan hajuton, mauton, väritön, mutta varmahan en voi olla.

Juuri näin. Eikös tuo aika yleinen yhdistelmä kuitenkin ole? :riips:

En ole koskaan kuullut, mutta tuli ainoastaan mieleen His Master's Voice. :keijo:

Sekin kyllä. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 13 Touko 2011 09:27

Olipahan II-semifinaalissa vähäkeijoisempi meininki :keijo:
Ilmeisesti kaikki super- :keijo:t oli pistetty ykköseen, jotta suomi pääsee läpi :D
Ja muita salaliittoteorioita.

Tylsiä biisejä, tylsiä esityksiä ja kamalaa scheissea sinne kuitenkin mahtui mukaan.
Ja pääsi finaaliin :friikkipeukku: Se yksi maa ratsasti ihan suoraan Hiekkatädillä. Biisi oli mitäänsanomaton lussu, mutta taustashow tietysti hieno.

Mun veikkauslistalta pääsi neljä finaaliin:keijo:
Lista: Bosnia, Moldova, Kypros, Makedonia, Viro, Latvia, Irlanti
Tällä listalla oli myös Fordeveikkauksen maita, mutta valitettavasti fordelistalta ei päässyt Latvia, joka oli kyllä sanoituksensa puolesta niin herkku, että olisimme sen sinne halunneet.

Ruotsi sen sijaan pääsi läpi :epäilevä:

Tulee kyllä jännä finaali :täpinä: :keijo:

Huomenna!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 13 Touko 2011 10:08

En mä nyt oikeastaan tiedä oliko tää kakkonen sen vähäkeijoisempi. Nauroin ainakin itseni tärviölle Moldovan ja Irlannin esitysten aikana. :virne:
Hyvä niin, juuri sitä kaipasinkin. Jäi hyvä mieli. Alussa oli kyllä monta tylsää, mutta sitten tulivat Moldova, Ruotsi ja Kypros. Kyproksen osalta tässäkin semifinaalissa oli ei-ihan-mutta-melkein-kreikkalaista mieskauneutta, mutta sitä ei nähdä finaalissa. Ei se biisi kyllä ihmeellinen ollutkaan.

Moldova oli se ihanan värikäs sekamelskakappale ja -esitys torvineen ja hattuineen. Tuosta ei olisi voinut esikatselun perusteella arvata, että se olisi lavalla vielä noinkin hauska. Irlanti oli myös valloittava, kun Jedward hyppi ja pomppi psykedeelisen taustansa edessä. :sydän:

Nämä mainitut olisivat mun suosikkeja, jos ei olisi Ericiä, joka on sentään mun alkuperäinen suosikki ja tämän semifinaalin söpöin. :sydän: Ericin esitys oli toki prikulleen sama kuin Ruotsin omissa karsinnoissa, mutta onhan se niin täydelliseksi hiottu noiden koreografioiden osalta, että ei kai siihen olisi voinut paljoa lisätäkään. :keijo: Ne koreografiat on just parhaat, kun poikalauma ihana Eric etunenässä vetää niitä. Ja siksi se parodiakin toimii niin hyvin.

Makedonia ja Viro olivat hauskoja myös, Makedonialla taisi olla tämä biisi, jossa makedonialainen poika kaipaa venäläistä tyttöä. "Ei mene kaaliin kalima ja jotain".

Suomentaja oli taas pistänyt parastaan, oli monta helmeä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 13 Touko 2011 10:50

Mä innostuin kyllä Irlannista enemmän kuin Ruotsista. Ruotsi oli jotenkin niin kovin.. ähh en osaa selittää. Olihan se tempaava ja iloluontoinen kuten Euroviisun kuuluukin (kai) olla, mutta jotain siitä puuttui. Ehkä se tosiaan oli liian laskelmoitu, mistä jostain kuulin sitä syytetyn (onko tuo suomea? :riips:)

Enpä mä enää kauheesti edes muista niitä muita viisuja, mikä on euroviisuille kovin ominaista. :keijo:
No ainakin uutuudenviehätys säilyy finaaliin. :keijo:


Edit: Katsoin juuri Irlannin esityksen youtubesta, ja siellä oli kommenttina mm. kauhistuneeseen sävyyn kirjoitettu kommentti tyyliin "Apua, meillähän on kappale, josta Eurooppa tykkää! Ei meillä ole varaa järjestää ensi vuoden kisoja!!"
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 13 Touko 2011 11:00

Niin, totta kyllä että Ruotsi on laskelmoidun oloinen. Kaikki ne koreografiat on niin tarkkaan mietitty ja vaikka Eric hymyileekin, niin jotenkin toi porukka vetää silti vakavasti. (Ja varsinkin jos ottaa huomioon Ericin oman asenteen: hän oli uhannut keskeyttää show'n, jos saksalaiset ei saa lasikaappitekniikkaa toimimaan, ja eilisen jälkeisessä lehdistötilaisuudessa oli Hesarin mukaan sanonut, että teki mieli tappaa viisujen päätuottaja, koska tämä oli päättänyt, että Ruotsin finaalikirjekuori avataan viimeisenä :friikki: Ottaisi nyt vähän rennommin!)

Mutta toisaalta laskelmointi on mun mielestä osa viehätystä, laskelmoitu on sopivalla tavalla euroviisu- :keijo:a.

Jos en olisi ihastunut Ericin esitykseen jo silloin Melodifestivalin aikaan, voi olla että olisin nyt innostunut jostain muusta enemmän.
Ja vaikka Eric on söpö, tyhmät kommentit laskee pisteitä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 13 Touko 2011 11:41

Että mä olisin halunnut, että Ruotsi tippuu. Ei sen takia, että se on Ruotsi, vaan sen takia, että biisi on kökkö, koreografia on korni ja tämä ihqutettu pikku-Eric ei osaa laulaa. Tosin jos se olis tarkottanu sitä, että Israel olisi mennyt finaaliin, niin parempi kuitenkin näin. Irlannin karmea renkutus olisi myös saanut jäädä finaalipaikatta.

Tuolla finaalissa ei nyt hirveästi hyviä biisejä ole, mutta jonkunlaisen top10-listauksen sain kuitenkin tehtyä. Näiden biisien siis toivoisin menestyvän.

1. Saksa
2. Slovenia
3. Sveitsi
4. Unkari
5. Ukraina
6. Itävalta
7. Georgia
8. Viro
9. Azerbardan
10. Espanja
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 13 Touko 2011 12:16

Jorssi kirjoitti:Että mä olisin halunnut, että Ruotsi tippuu. Ei sen takia, että se on Ruotsi, vaan sen takia, että biisi on kökkö, koreografia on korni ja tämä ihqutettu pikku-Eric ei osaa laulaa. Tosin jos se olis tarkottanu sitä, että Israel olisi mennyt finaaliin, niin parempi kuitenkin näin. Irlannin karmea renkutus olisi myös saanut jäädä finaalipaikatta.


No niinhän se on, biisi on typerä mutta tarttuva, koreografia erityisen korni ja Ericin laulutaidoistakaan en nyt niin tiedä... mutta ei kai sellaisilla ole Euroviisuissa väliä? :pönde:

Itse ainakin lähden siitä, että paras Euroviisu on korni (=keijo) Euroviisu. :hymyhali:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 14 Touko 2011 17:57

Kyllä omiin suosikkeihin kuului tokassa välierässä FYR-Makedonia (Rusinka), Kypros (jätkät huojuu ja sitten siitä naisesta tuli jokin vahva Ismo Alanko Säätiö -visio) ja tietysti :keijo: -hattuinen Moldova yksipyöräisine naisineen. Ruotsi aika jees ja Irlantia kehuttiin Aamu-TV:ssä asti.

Sveitsi johtaa :keijo: -barometrissa edelleen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Shay » Su 15 Touko 2011 10:01

Mää en voi ymmärtää noita viisuäänestäjiä. Mitä erikoista tossa Azerbaidzhanissa oli? Ei mitään. :töktök:
Ruotsi kakkosena hirveän tyhmällä biisillä ja Italia kolmanetena MIKSI? Ei voi ymmärtää. :ei:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja Triple H » Su 15 Touko 2011 11:37

Mun mielestä Suomen sijoitus oli esittäjän ja biisin mukainen. Vaikka tuo voittobiisikään ei ollut kummoinen, niin olihan se ainakin parempi kuin neljä edellistä voittajaa.

En enää kauheasti jaksanut ihmetellä tuota Suomen hehkutusta, hehkutettiinhan Laura Voutilaistakin varmana voittajana.

Uutta matoa koukkuun ensi vuonna. Toivotaan parempaa esittäjää ja biisiä ja pelätään vielä huonompaa.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Euroviisut 2011

ViestiKirjoittaja L-S » Su 15 Touko 2011 11:50

Nyt voisi sanoa Tuomas Kyröä mukaillen, että kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun pisteidenlasku alkoi. :pönde:

Oli hauskat viisut, paljon kaikkea :keijo:a ja komeita miehiä ja hauskoja esityksiä. :sydän:

Mutta kun pisteidenlasku alkoi, tuli tympeys. Ensinnäkin alusta asti oli selvää että Suomi ei tulisi saamaan paljon pisteitä. Ei se sinänsä ole yllättävää, jos ottaa huomioon Suomen viisuhistorian. En uskonut voittoon mutta edes johonkin 10 parhaan joukkoon sijoittumista toivoin. Ei toi kappale mun mielestä huono ollut, varsinkaan Euroviisubiisien seurassa.

Yllättäväähän tässä oli se, että ensimmäisen semifinaalin tuloksissa eniten pisteitä sai Kreikka, toisena Azerbaidjan ja kolmantena Suomi. Jotain siis tapahtui tässä välissä, kun Azerbaidjan kiilasi Kreikankin ohi ja Suomi jäi sijalle 21. Voidaan varmaan :salaliitto:illen syyttää Oskarin esiintymispaikkaa (kuten esim. Hesarin jutuissa jo tehtiin): finaaliyleisö ei ollut ehtinyt vielä telkkarin ääreen, kun Oskari oli jo esiintynyt. :( Tällainen spekulointi on kyllä sinänsä joka kerta yhtä tyhmää. :keijo:

Ja niin, joka vuosihan Suomi on muka ennakkosuosikki ja sitten hävitään raskaasti. Mutta kyllä tällä kertaa jotkut mahdollisuudet olivat olemassa: Oskari pääsi finaaliin, oli semifinaalin kolmas ja sai vielä lehdistön suosikki -palkinnon. Ja hymyili ihanasti. Ei tarvitse ottaa sellaista perinteistä suomalaista ähäkutti, mitäs luulit -asennetta. Sellaiset asenteet ovat joka tapauksessa inhottavia.

Azerbaidjanin voitto oli melkoinen pettymys. Se oli kuitenkin esityksenä ja biisinä melkoisen yhdentekevä, mukana oli monta paljon hauskempaa ja kiinnostavampaa. Kun kolmen kärki alkoi hahmottua, aloin tietenkin toivoa Ruotsin voittoa, mutta siinäkin vielä Italia (ehkä kisojen tylsin biisi) kiilasi viimeisillä pisteillä Ruotsin ohi kakkoseksi. Ericille silti vielä yksi :sydän:.

Mutta Azerbaidjania ennemmin olisin voinut kannattaa voittajaksi niin monia muita: jos ei Suomea eikä Ruotsia, niin sitten vaikka Irlantia (Jedward :hymyhali: ) tai Kreikkaa (Loukas :sydän: ) tai Moldovaa. No, ei voi mitään. Olihan näitä silti hauska seurata. Jospa nyt pitäisi rauhoittua ja siirtyä kuuntelemaan muuta musiikkia. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron