Spotify

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 11 Tammi 2011 15:08

Aranwe kirjoitti:Korvaukset ovat toki naurettavan pieniä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että sieltä oletetaan kilahtavan massia kassaan samalla tavalla kuin radiosoitosta.


Tuskinpa odotetaan. Radiokorvaukset ovat kuitenkin ihan eri tasoa.

Jos korvaukset olisivat edes jotenkin järkevällä tasolla, niin tuskin artisteilla olisi mitään tuollaista systeemiä vastaan. Nyt sadantuhannen soitetun biisin jälkeen käteen jää kolmekymppiä.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 14 Tammi 2011 17:15

Mun mielestä korvauksia ei pitäisi edes laskea kuunneltujen biisien mukaan, vaan uniikkien kuuntelijoiden.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Triple H » To 14 Huhti 2011 11:44

Se siitä sitten. http://www.taloussanomat.fi/markkinoint ... 115328/135
Olihan siinä hyvät puolensa, mutta ei tää niin hyvä palvelu ole, että senttiäkään maksaisin.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Huhti 2011 12:11

Triple H kirjoitti:Se siitä sitten. http://www.taloussanomat.fi/markkinoint ... 115328/135
Olihan siinä hyvät puolensa, mutta ei tää niin hyvä palvelu ole, että senttiäkään maksaisin.

Itse maksan mielelläni siitä, ettei tarvitse kuunnella mainoksia. Artistien riisto harmittaa jonkun verran, mutta minkäs teet. :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja L-S » To 14 Huhti 2011 12:12

Vai niin. Olihan tämä odotettavissa toki.

Musta taas tuntuu, että taidan hyvinkin maksaa ainakin sen 4,99 kuussa. Olen käyttänyt tätä palvelua niin käsittämättömän paljon jo helmikuusta 2009. Sopii mulle paljon paremmin kuin yksittäisten levyjen metsästys ja ostelu, voi kuunnella monipuolisesti ja testata kaikkea uutta ilman ns. taloudellista riskiä. Eihän tuolla 4,99 hinnalla saa edes yhtä levyä ja jos voi kuvitella, että siitä rahasta jotain menisi artisteillekin, niin sen parempi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Huhti 2011 12:20

Mun mielestä ei itse asiassa haittaisi edes hinnankorotus, jos se menisi suoraan artisteille. Mutta niin kauan kun artisti saa 40 000 soittokerrasta alle euron verran rahaa, en kyllä oo valmis maksamaan Spotifysta viitosta enempää. Levyjä olen innostunut Spotifyn myötä ostamaan ehkä jopa enemmän.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja L-S » To 14 Huhti 2011 12:31

Mä jotenkin haluaisin olla optimistinen ja ajatella, että nyt kun ilmaisuutta rajoitetaan ja toivottavasti saadaan lisää maksavia asiakkaita (jos mäkin, niin varmaan moni muukin), niin sitä rahaa voitaisiin sitten artisteillekin jakaa edes ihan vähän enemmän. Mutta todennäköistä on tietysti, että Spotify haluaa pitää voittonsa itse...

Mä olen jo vuosia ostanut melko vähän levyjä, mutta kyllä mä jokusen levyn aina silloin tällöin viime aikoinakin olen ostanut Spotify-kuuntelun jälkeen, kun olen todennut, että tämän haluaisin tosissani "omistaa". Viime viikolla ostin Hulluilta päiviltä kolme levyä. :pönde:

Musiikki on nykyään niin hankala juttu kyllä, CD:tkin tuntuvat vähän aikansa eläneiltä, vievät hyllyssä tilaa ja pitää kuunnella levy kerrallaan eikä voi kätevästi tehdä soittolistoja useammista kappaleista. Tokikin olen kopioinut omistamiani levyjä koneelle ja soitan sieltä, mutta se itse levy on siinä vähän turha. Digitaalisen musiikin ostaminen taas on tehty niin typeräksi, en viitsisi maksaa levystä jota en ehkä voi enää kuunnella muutaman tietokoneen vaihdon tai muun teknologisen muutoksen myötä. Ja piratismia en aio harrastaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Triple H » To 14 Huhti 2011 13:28

Jenkkimarkkinoille menostahan tämä johtunee. Voisin kuvitella, että mainostulot romahtaa näiden uudistusten ansiosta. +-0 varmaan noille omistajille. Artistit ei saa yhtään enempää. Pieniin levy-yhtiöihin en osaa näillä tiedoilla vielä kommentoida. Voi mennä kummin vaan, poistuneet tulevat takaisin tai vielä mukana olevat tekee come backin. Eihän tuo femma tai kymppi iso summa ole per kuukausi, mutta en oo maksamassa. Katsotaan sit uusiksi, kun YouTube muuttuu maksulliseksi.


Muutosten suuruus kyllä yllätti. Rohkea veto haistattaa vittu noin suoraan, valtaosalle käyttäjistä.

Spotify.com kirjoitti:Upcoming changes to Spotify Free/Open
April 14, 2011, 09:20 by Daniel Ek

Spotifys aim from the very beginning was to make music on-demand available to all. To give you the power to listen to, discover, share and manage your music the way you want to - simpler, faster, better - while making sure the artists whose music we all love continue to see the benefits as we grow.

Making Spotify available to millions across Europe has seen the service become incredibly popular. People are listening to more music and from a wider range of artists than ever before, and are giving up on piracy, which is exactly what we hoped would happen.

So its vital that we continue offering an on-demand free service to you and millions more like you, but to make that possible we have to put some limits in place going forward.

Heres how the changes will work:

* New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.
* As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
* Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. Thats equivalent to around 200 tracks or 20 albums.

The changes were having to make will mainly affect heavier Spotify Free and Open users, as most of you use Spotify to discover music on average over 50 new tracks per month, even after a year. Plus, the average user wont reach the limit on plays for 7 out of 10 tracks, after a year of using Spotify. For those of you using Spotify to find new tracks to enjoy and share with friends, these changes shouldnt get in the way of you doing that. Rest assured that well continue to bring you the biggest and most diverse music catalogue available.

For anyone who thinks they might reach these limits, we hope youll consider checking out our Unlimited and Premium services, neither of which will be affected, plus we have a 7-day free trial for Spotify Premium that wed love you to try. Throughout May, well also have a pretty nice 30-day free trial for Spotify Premium more details on that in the next few days.

Above all, this means we can continue making Spotify available to all in the long-term. Well be bringing out some awesome new features as well as significant improvements over the coming months, which will make the Spotify experience even better.

Thanks so much, as ever, for your unbelievable support and I hope to come back with some exciting news in the next few weeks.


Ehkä kaikista paskin muutos on tuo viisi kuuntelukertaa per biisi.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Shay » To 14 Huhti 2011 19:37

Kai sitä vois ruveta maksamaan sen viitisen euroa kuussa, kun ilmaiset kuuntelukerrat
loppuu, mutta pahoin pelkään, että hinnatkin nousee, kun ilmaisuus katoaa. :salaliitto:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja heartless » To 14 Huhti 2011 20:30

Mä oon vaihtanut Spotifyn Groovesharkiin, ainakin tähän mennessä oon ollut tyytyväinen. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 15 Huhti 2011 11:59

Vaikka Spotifyn käyttökokemukseni on jäänyt lähinnä satunnaiseksi kavereiden läppäreillä näpyttelyksi illanistujaisissa ja vastaavissa, tuota uudistusta tekee mieli kommentoida.
Triple H kirjoitti:Ehkä kaikista paskin muutos on tuo viisi kuuntelukertaa per biisi.

Jep, tuon ilmaisversion kuukausittaisen kuunteluajan lyhentäminen vielä menisi, mutta veikkaan tuon kuuntelukertojen ankaran rajaamisen tekevän loppupeleissä vain hallaa. Vähän sukua ohjelmille joiden sharewareversioissa on niin rankat rajoitukset ettei niillä tee käytännössä mitään.
Toisaalta, hankalahan tuo on tasapainotella, tehdä ilmaisversio jonka rajaukset eivät karkota asiakkaita, mutta silti houkuttelee ostamaan maksullisen. Toisaalta jos on liian lepi kokeiluversio, ei täysversion tarvetta tule (esim, kuinka moni on mahtanut ostanut Winzipin täysversion...? :virnu:)


Plus, the average user wont reach the limit on plays for 7 out of 10 tracks, after a year of using Spotify.

Jotenkin tuo lausunto kalskahtaa asiakkaita aliarvioivalta möläytykseltä.
Tai sitten olen vaan itse vanhojen suosikkien moneen kertaan kuuntelua harrastava vanha pieru kun en suosikit vaihdu hittilistojen perusteella... :darkkis:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 27 Huhti 2011 14:10

heartless kirjoitti:Mä oon vaihtanut Spotifyn Groovesharkiin

Kiitos vinkistä, oon tässä nyt yrittänyt saada tuntumaa Groovesharkiin ja vaikuttaa ihan kelvolliselta.
Vanhojen tuttujen biisien kuuntelun lisäksi olen napsutellut suosittujen listalta itselleni vieraita artisteja kuunteluun ja jottain hyvääkin sieltä on kohdalle osunut. Spotifyn puolella harrastin uuden etsimistä napsuttelemalla related artists -linkkiä. Pitänee noita radiokanaviakin käydä läpi joku päivä.

Spotifyn muutoksesta en taija nyt sanoa muuta kuin sen, että tieshän sitä jotain tuommosta olevan vielä tulossa. Ja kuuntelukertojen rajoittaminen viiteen per kappale on kyllä pälli veto.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja L-S » Su 01 Touko 2011 13:04

Nyt on mulla Spotify Unlimited. :D
Ei enää pääsiäisjahti-mainosta :superhymy:

Varsinkin toi viiden kuuntelukerran rajoitus on kyllä tyhmä. Ilmeisesti mäkään en sitten ole keskivertokuuntelija, kun saatan kuunnella jotain vähän keijoakin kappaletta vähintään sen viisi kertaa jo yhden päivän aikana. Juuri tällaisen vähän keijon musiikin kuuntelumahdollisuus on Spotifyn parhaita puolia mulle, koska ne biisit on sellaisia, etten kuitenkaan viitsisi maksaa niistä levyistä. :keijo:

Ja ai niin - maksullisessa Spotifyssa on sekin hyvä puoli, että sen saa mukaan ulkomaille, sit kun lähtee.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 06 Touko 2011 09:21

Mulla meni neljässä päivässä umpeen se aika mitä saa viikossa kuunnella :virne: Ja kuuntelin todella vähän musiikkia, kun en ollut kotona! Ja yritin käyttää muita kanavia, mutta scheisseksi meni :epäilevä:

Nyt on maksettu :epäilevä:
En tykkää tästä ideasta yhtään.

Mutta voinpahan rauhassa käydä läpi Tori Amoksen levyjä ja pohtia tarkemmin pitäisiköhän ne oikein ostaa.

Soittolistat :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja theia » Pe 06 Touko 2011 10:29

puolikarkea kirjoitti:
heartless kirjoitti:Mä oon vaihtanut Spotifyn Groovesharkiin

Kiitos vinkistä, oon tässä nyt yrittänyt saada tuntumaa Groovesharkiin ja vaikuttaa ihan kelvolliselta.

Millainen tuo Grooveshark on, esim. verrattuna Spotify'hin (Spotifyhyn? Spotifaihin :virne: ?)?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 07 Touko 2011 12:18

theia kirjoitti:Millainen tuo Grooveshark on, esim. verrattuna Spotify'hin (Spotifyhyn? Spotifaihin :virne: ?)?

Suurin ero on se, että Groovesharkia kuunnellaan nettiselaimen kautta. Rekisteröinti on hyvin nopea ja sisälle kirjautuneena pystyy tallentamaan ja muokkaamaan omia soittolistoja. Soitossa olevien kappaleiden selaaminen tuntui aluksi Spotifyn käyttöön tottuneena tahmealta, mutta oon jo tottunu siihen vierityspalkkiin.


Edit: Spotifyn taivuttaminen aiheutti miullekin päänvaivaa. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 07 Touko 2011 18:28

puolikarkea kirjoitti:Edit: Spotifyn taivuttaminen aiheutti miullekin päänvaivaa. :keijo:

Spotifyn kielipoliisista päivää: "Vee vee vee pilkku spottifai pilkku kom" :keijohei:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 07 Touko 2011 18:35

Emeritus kirjoitti:
puolikarkea kirjoitti:Edit: Spotifyn taivuttaminen aiheutti miullekin päänvaivaa. :keijo:

Spotifyn kielipoliisista päivää: "Vee vee vee pilkku spottifai pilkku kom" :keijohei:

:rotflmao:

Joo, väsyttää. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 03 Kesä 2011 17:31

Ne ei laske mua enää sisään. :(

Haistakoon veen.

Jos se toimisi, niin hakisin Turo's Hevi Geen kappaletta Naama valkoinen, joka mukailee Siljan mainosmusiikkia. :p :hylje:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 03 Kesä 2011 20:31

Oon luukuttanu lempikappaleita jo liikaa. :( Ajattelin soitella soittolistaani, kunnes suurin osa kappaleista on loppuunkuunneltuja
ja sitten ostaa Unlimitedin. Ei kai hinnat oo vielä nousseet?
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 03 Kesä 2011 21:00

Totesin, että olen edelleen Soneran asiakas. :epäilevä:
Eivät peruneet Spotifyta vaikka peruutin laajakaistan.
Kai niille pitää soittaa, vielä kerran. :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja damn » La 11 Kesä 2011 14:21

Ai niin piti jo aikaisemmin sanoa täällä, että minäkin vaihdon Groovesharkiin. Nyt muutaman viikon tätä käyttäneenä voin sanoa tykänneeni. Alussa olin vähän hukassa ja tuntui pikkuisen hankalalta, mutta nyt käyttö sujuu ongelmitta. Tykkään kuunnella noita radiokanaviakin, etenkin indieltä tulee kaikkea mistä tykkään :hymyhali:.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Shay » To 28 Heinä 2011 21:49

Mää arvasin! :kiroilu: Viikon ilmainen Premium-kokeilu jatkui maksullisena ilman MINKÄÄNLAISTA ilmoitusta, stana!
Pitääpä peruuttaa se ennen seuraavaa maksupäivää ja muuttaa unlimitediteksi (on kai se vielä olemassa?). :viha: Yritin,
muka lukea jotain ehtoja ennen kuin annoin korttinumeroni, mutta enpä jaksanut keskittyä niin paljon, että tuon oisin
huomannut. KIEROA sanon minä!" :kiroilu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Suvi » To 28 Heinä 2011 21:53

Shay kirjoitti:Mää arvasin! :kiroilu: Viikon ilmainen Premium-kokeilu jatkui maksullisena ilman MINKÄÄNLAISTA ilmoitusta, stana!
Pitääpä peruuttaa se ennen seuraavaa maksupäivää ja muuttaa unlimitediteksi (on kai se vielä olemassa?). :viha: Yritin,
muka lukea jotain ehtoja ennen kuin annoin korttinumeroni, mutta enpä jaksanut keskittyä niin paljon, että tuon oisin
huomannut. KIEROA sanon minä!" :kiroilu:



Jeps, sen takia ne kysyvät jo siinä vaiheessa luottokorttitietoja. :huoh:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Spotify

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 31 Heinä 2011 18:16

Hieno ominaisuus Spotifyssa. Mainoksen aikana laitoin äänettömälle mutta sepä paussasikin koko mainoksen. Biisin soidessa äänettömyys ei muuta tilaa pauseksi. :friikkipeukku: En silti aio maksaa tästä, sori vain.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron