Vesa-Matti Loiri

Vesa-Matti Loiri

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 27 Tammi 2011 17:06

Fanittaako kukaan muu täällä Veskua? Itse olen kasvanut Vesku Show'n, Uuno Turhapuron ja monien Loirin iskelmätulkintojen parissa, mutta Eino Leino-tulkinnat olivat vasta ne, jotka todella herättivät huomaamaan Loirin jäljittelemättömän nerouden. Samalla ne myös tutustuttivat minut Leinoon ja runouteen ylipäänsä. Olen pitänyt paljon myös näistä viime vuosien suomirockin klassikoiden levytyksistä ja uusista Veskulle sävelletyistä kappaleista. Tämä uusin levy, Skabaree, on kestänyt aueta, mutta nyt olen tunnustamssa senkin Loirin mestariteosten joukkoon. Livenä Loiri tuli nähtyä joitain vuosia sitten ja miehen länsäolo oli jotain aivan maagista.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Vesa-Matti Loiri

ViestiKirjoittaja skray » To 27 Tammi 2011 18:47

Mä en ole oikein koskaan aiemmin ymmärtänyt mitä hienoa Loirissa on. Oon pitänyt sitä näyttelijänä/laulajana muiden joukossa. Uunot on ihan hauskoja ja oivaltavia osaltaan, mutta eivät ne nyt niin hauskoja ole, että pelkästään Uunon takia pitäisin Loiria lahjakkaana.
Käsitykseni on muuttunut pari vuotta sitten, kun olin katsomassa Loirin keikkaa Provinssissa. Siellä tajusin, kuinka hyvä laulaja hän oikeasti on ja kuinka mahtava esiintyjäkin. Tunnelma, jonka hän saa esiintyessään aikaan oli aivan mahtava ja varsinkin se, kun lauluäänen syvyys sai ihokarvat nousemaan pystyyn, oli todella liikuttavaa. Varsinkin kappale "Hyvää puuta" on ollut mieleeni, muita en juurikaan ole kuunnelllut ja voin vain kuvitella, että muitakin hyviä kappaleita on hänen levyillään.
En oo nähny sitä viimevuotista Loiri-leffaa (vai dokkariko se oli?), mutta haluaisin nähdä sen vielä joku päivä, koska se varmaan sais mut vielä enemmän arvostamaan hänen työtään suomalaisen musiikin ja elokuvan aloilla.

Loiri tulee olemaan yksi niistä suomalaisista taiteilijoista, joka jää elämään kuolemansa jälkeen.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron