Euroviisut 2008

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 17 Touko 2009 18:49

L-S kirjoitti:
- Venäjän esityksen taustakuvitus hiljakseen itkemään alkavine naisineen oli aika mielenkiintoinen.


Kyllä. Varsinkin, kun tässä vanhanpiian valitusvirressä naiselle tuli ikää vaivihkaa lisää. Nuorena oli mahdollisuus ja kun se meni, niin itkuvirsi kohdistuu vanhanakin vielä samaan tilanteeseen. Oli yksi tämän vuoden mieleenjäävistä esityksistä, vaikkei erityisen huikeasti menestynytkään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Touko 2009 22:05

Niin, ja kun kerran laulettiin äidistä, tässä voi vielä miettiä, oliko vanhenneesta naisesta itsestäänkin jo kenties tullut äiti, ja hän suri sitten sukupolvien ketjun, oman äitinsä, itsensä ja lastensa elämän epäkohtia.

Venäjän videonhan voisi laittaa johonkin nykytaiteen museon seinälle, jos vain jättäisi itse biisin pois. :lanppu: Kun ei olisi musiikkia, paljon naamanvääntelyä jäisi katsojan kokemuksen hahmotettavaksi, ja nykytaidekokemus olisi taattu.

Esityksenä joka tapauksessa poikkeava, koska oikeastaan ainoana se yritti olla hieman häiritsevä. Suurin osa muista pyrki tuottamaan nopeasti ja yksinkertaisesti räjähtävän viihdytysefektin tai sitten simuloimaan yksinkertaisia kaihoisuuden ym. tunteita.

Tietysti voi miettiä millaista olisi olla joku Sakis Rouvas. Mies, joka opettelee hyppäämään korokkeelta valkoisessa asussa, näyttämään aerobicia opetelleelta kreikkalaiselta jumalalta, jotta saisi viihdyttää koko Eurooppaa kolmisen minuuttia. Mutta miltä Sakiksesta tuntuu oikeasti? Miten hän näkee työnsä merkityksen, mikä on ollut päämääränä? Mikä on Sakiksen merkityssisältö, mitä maailmasta tiivistyy Sakiksen kolmeen minuuttiin lavalla, siihen maaniseen hymyyn, kun hän keskittyy antamaan kaikkensa? :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja annastindeli » Su 17 Touko 2009 22:56

L-S kirjoitti:Mutta miltä Sakiksesta tuntuu oikeasti? Miten hän näkee työnsä merkityksen, mikä on ollut päämääränä? Mikä on Sakiksen merkityssisältö, mitä maailmasta tiivistyy Sakiksen kolmeen minuuttiin lavalla, siihen maaniseen hymyyn, kun hän keskittyy antamaan kaikkensa? :keijo:


:rotflmao: Tää oli jotenkin niin mahtava :virne: Mutta jotenkin miusta tuntuu että ei Sakiksessa ei ole kovin kummoista merkityssisältöä, enemmänkin pintaa. Toisaalta, mikäs minä olen sanomaan, ehkä Sakis on hyvinkin syvällinen tyyppi ja miettii pitkään mitä tahtoo maailmalle viestiä euroviisukappaleellaan. :tilt:
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 18 Touko 2009 08:05

Pascal Lemoix kirjoitti:
L-S kirjoitti:
- Venäjän esityksen taustakuvitus hiljakseen itkemään alkavine naisineen oli aika mielenkiintoinen.


Kyllä. Varsinkin, kun tässä vanhanpiian valitusvirressä naiselle tuli ikää vaivihkaa lisää.


Venäjän tausta oli mun mielestä koko illan vaikuttavin. Ei siihen lavashow'hun välttämättä tarvita
jonglöörejä, tulennielijöitä ja voltinheittäjiä, riittää että esiintyjällä on tunnetta ja kuvituksessa
on joku juju, joka pitää katsojan otteessaan. Ja vaikka Venäjän biisi (ja oikeastaan koko esitys)
oli aika ahdistava, niin silti tuo jäi parhaiten mieleen. Sanoisinko jopa että väkevä esitys.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 18 Touko 2009 10:32

annastindeli kirjoitti: :rotflmao: Tää oli jotenkin niin mahtava :virne: Mutta jotenkin miusta tuntuu että ei Sakiksessa ei ole kovin kummoista merkityssisältöä, enemmänkin pintaa. Toisaalta, mikäs minä olen sanomaan, ehkä Sakis on hyvinkin syvällinen tyyppi ja miettii pitkään mitä tahtoo maailmalle viestiä euroviisukappaleellaan. :tilt:


:keijo:
Olisihan helppoa ajatella, ettei Sakiksella ole syvempää merkitystä. Voi hyvin olla, että Sakis on pinnallinen ja reipas heppu, joka haluaa vaan viihdyttää. Mutta silti Sakis on ihminen. Joskus shown harjoitteluvaiheessa on täytynyt olla hetki, jolloin hän on miettinyt mitä tekee.

Sakiksen esityksessä ei ole mitään ainutkertaista, hän on itsekin kulunut viisulavoilla aiemmin. Shown koreografia on yksinkertaisen pöljä mutta selkeästi hiottu, tarkkaan harjoiteltu. Ja Sakis on päättänyt antaa kaikkensa. Kun hän lopulta menee lavalle, hän ottaa kasvoilleen omituisen maanisen hymyn. Se tuntuu hämmentävältä.

Voi tietysti olla, että hymy johtuu vain siitä, että Sakis yrittää näyttää seksikkäältä. Mutta siihenkin on oltava syy, jota Sakis on ajatellut, ja sillä hetkellä se määrittää hänet. Sakis on läsnä, hän antaa itsestään jotain esitykseen, tai ainakin teeskentelee tekevänsä niin, ja oli kummin vain, molemmilla vaihtoehdoilla on merkitystä, sekä Sakikselle että meille katsojille. Mistä tuollaisia miehiä tulee? :sydän: Onko Sakiskin kuitenkin lapsena ollut yksi niistä toisiaan homogeenisiksi pakottavista koulupojista, jotka tappelevat ja melskaavat?

Ja sitten minä, ihminen joka vakavissaan ei ehkä myöntäisi perustavansa tällaisesta musiikista mutta haluaa diggailla sitä Euroviisujen yhteydessä, istun katsomaan Sakiksen esitystä. Mitä minun pitäisi ajatella itsestäni, kun kohtaan Sakiksen ruudussa? Missä määrin Sakiksesta tulee minulle objekti, kun tarkastelen häntä esiintymässä televisiossa? Eikö minun sittenkin pitäisi tehdä jotain muuta (kuten Euroviisujen katsomisen sijaan paheksua Venäjän ihmisoikeustilannetta tms.)?

Sakiksen esiintyminen on pelottavan täydellisesti pelkkää pintaa. Mutta juuri siksi hänen olemustaan kannattaa kysyä. Pienilläkin asioilla voi olla merkityksiä, kuten Sakiksen maanisella hymyllä.
:keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 18 Touko 2009 11:05

Pitää varmaan katella tuo Kreikan esitys, kun te kerran siitä näin kovasti jaksatte puhua. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 18 Touko 2009 18:45

Voi ei. :virne: Piristit(te) päivääni. :virne:

Ja tässä Kreikan esitys kaikille halukkaille, ettei tarvitse itse etsiä. :tilt:

Mutta kiva, että Norja voitti. :D En olisi uskonut ihan noin ylivoimaiseksi, mutta kai ihan hyvä näin. :tilt:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 18 Touko 2009 20:02

Suvi kirjoitti:Ja tässä Kreikan esitys kaikille halukkaille, ettei tarvitse itse etsiä. :tilt:

Kun tuo koroke nousee niin, että siihen tulee se Kreikan lippu esiin, mulle tulee aina mieleen kreppirauta. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 18 Touko 2009 20:05

marenkienkeli kirjoitti:
Suvi kirjoitti:Ja tässä Kreikan esitys kaikille halukkaille, ettei tarvitse itse etsiä. :tilt:

Kun tuo koroke nousee niin, että siihen tulee se Kreikan lippu esiin, mulle tulee aina mieleen kreppirauta. :virne:

Kiitos tästä Suvi. Mulla tuli marenkienkelin kreppiraudasta mieleen nitoja. Luulin myös, että se repii paitansa pois jossain vaiheessa. Mikä pettymys. :(
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 29 Touko 2009 10:36

Sippura kirjoitti:Venäjän tausta oli mun mielestä koko illan vaikuttavin. Ei siihen lavashow'hun välttämättä tarvita
jonglöörejä, tulennielijöitä ja voltinheittäjiä, riittää että esiintyjällä on tunnetta ja kuvituksessa
on joku juju, joka pitää katsojan otteessaan.


Mitääh, musta ne Valteen tulennielijät olivat koko Viisujen parasta antia! :pahasetä:

Jep, kyttäilin viisufinaalin poikkeuksellisesti alusta loppuun, mutta taisin olla hieman väsynyt, kun mikään ei oikein säväyttänyt (jos ed. mainittuja miehiä ei lasketa :virne: ). Islanti oli ehkä kivoin, meidän katsomosta sai parhaat pojot ja laajimman kannatuksen. Voittaja oli aika perus, enkä halua kuulla sitä radiosta enää, koska se jää soimaan inhottavasti päähän. :tilt: Joistakin esityksistä tuli mieleen elokuvien tyyliin kuvatut huumetripit, ja näille tuli kyllä hirnuttua väsyneenä jonkun verran.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 29 Touko 2009 14:14

shaana kirjoitti:Voittaja oli aika perus, enkä halua kuulla sitä radiosta enää, koska se jää soimaan inhottavasti päähän.


No nyt kun mainitsit: kuulin ko. biisin just radiosta ekaa kertaa, eikä se kuulostanut
yhtään niin hyvältä mitä viisuissa. Kaipa se vaatii sen sällin ilmeilemään kun muuten
ei pahemmin korva kappaleelle värähtänyt.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 30 Syys 2009 14:42

Euroviisupaikasta kilpaillaan taas. Alkoi heti naurattamaan, kun näin Eläkeläisten nimen listalla. Ei hitto. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Euroviisut 2010

ViestiKirjoittaja theia » Ke 30 Syys 2009 14:48

Joojoojoo, Eläkeläiset Euroviisuihin! :täpinä:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 30 Syys 2009 18:50

Eläkeläiset voisi olla finaalissa jonkinlainen jokerikortti, mutta enpä kuitenkaan tiedä, ymmärretäänkö yhtyeen huumoria muualla kuin Suomessa ja Keski-Euroopassa. Vähän tulee mieleen Dustin the Turkey Irlannin edustajana 2008. Toisaalta eivät nuo Suomen muutkaan ehdokkaat kovin kaksisilta vaikuta. Todennäköisesti Eläkeläistä joka tapauksessa tulee Suomen edustaja, on sen verran erottuva konsepti ja jo nyt netissä euroviisuehdokkaana huomiota herättänyt.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 30 Syys 2009 19:22

puolikarkea kirjoitti:Euroviisupaikasta kilpaillaan taas. Alkoi heti naurattamaan, kun näin Eläkeläisten nimen listalla. Ei hitto. :virne:


Oho, kun kuulin siitä jotain juttua tänään, luulin sitä ihan oikeasti vitsiksi.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Galileo » To 01 Loka 2009 08:43

Eläkeläiset on hyvä, mutta perustuu liian vahvasti humppacovereihin. Ei ne omat kappaleet ole kovin kummoisia olleet ja sellainenhan noihin juhliin pitäisi pyöräyttää?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 08 Joulu 2009 19:57

No niin, Eläkeläisten euroviisubiisi on kuunneltavissa Stupidon sivuilla.
On se nyt ainakin parempi kuin jotkut toiset Eläkeläisten omat biisit. Niin, ja se jäi heti soimaan päähän. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 09 Joulu 2009 01:28

Niintuota, kaikki muutkin Suomen euroviisuehdokasbiisithän on jo kuunneltavissa osoitteessa http://euroviisut.yle.fi/

Ja pakko sanoa, että sen verran masentavaa kuraa on tyrkyllä että omakin mieli kääntyy Eläkeläisten puoleen. Hävitään sitten edes selkä suorana, en käsitä mitä siellä on taas ajateltu kun tuollaista soppaa on hämmennetty.
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Suvi » To 10 Joulu 2009 20:30

Ai niin, unohdin että siellä on muitakin ehdokkaita. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron