Euroviisut 2008

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 27 Touko 2008 08:44

Venäjän kamaluus sitten voitti. Helppohan se on pärjätä, kun saa joku vuosi kymmeniä pisteitä eteen naapurimaiden venäläisvähemmistöiltä. Oikeastaan on yllättävää, että Venäjä voitti vasta nyt. Nyt oli toki pelattu varman päälle laittamalla laulajaksi jo valmiiksi itä-Euroopassa suosittu laulaja. Muistakaapa muuten käydä ottamassa Dimalta nimmari, huomenna Helsingin Stockalla klo 13-14. :epäilevä:

Mukavaa oli, että Turkki sai hyvällä kappaleellaan ihan kohtuullisesti ääniä.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 27 Touko 2008 09:49

Deni kirjoitti:TJEU

Siis tämä norskien kappalehan oli vieläkin paskempi kuin muistinkaan.

Olisi Suomenkin pitänyt lähettää se Kari Tapio. :friikkipeukku:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Max » Ti 27 Touko 2008 13:09

Kerrankin viisuissa oli joku ihan oikea musiikkitsipalekin: Ranskan Tellier. :peukku: Ehkä ensimmäinen biisi viisuissa ikuna, jota voisin kuvitella kuulevani radiosta monottamatta radiota palasiksi. Toinen lähes musiikilta kuulostava oli Bosnia-Hertzegovina, lähinnä mahtavien taustojen takia. Se laulaja oli vähän omituinen toki. Muista ei voi oikein mainita kuin ehkä Tanskan, jolla oli ihan ok biisi ja pirteä meininki.

Muut olivatkin sitten Aivan Täyttä Paskaa. Kyllähän sen edellisvuosilta tiesi, että turha odottaa esim. minkään em. kolmesta voittavan kisaa, mutta olisin odottanut edes jonkun "viisukriteereillä" hyvän voittavan. Esim. Israelin tai Turkin olisi vielä kestänyt. Venäjä oli kyllä niin tekemällä tehtyä dadaa, en keksi miten tuon esityksen olisi saanut enää tekomahtipontisemmaksi. Tuossa oli kyllä enemmän "vuorenrinnettä" kuin Teräsbetonissa. Joku inhimillisen oloinen laulaja olisi voinu lieventää efektiä, mutta sitten on vielä moinen määkijä, joka kameraan katsoessaan viestittää: "mammat hei, mä oon kiilusilmineni oikeesti ihan tosissani nyt".

Venäjääkin vielä ylivoimaisesti suurempi mitä-helvettiä-hetki pistelaskussa oli Kreikka. Miten sellainen mehupää tsihihi-tsiksi voi vedota yhtään kehenkään puhelimen käytön edes jotenkin hallitsevaan ihmiseen? Biisin kuultuani olin, ja olen edelleen, sitä mieltä, että tuossa on mahdollisesti tyhjänpäiväisin koskaan tehty "biisi". Oikeasti. Hyräilkääpä tai soittakaa vaikka pianolla sitä kertosäkeen melodiaa. Se kun yhdistetään tusinapeipon vinkunasaaliin ja tokihan Eurooppa äänestää esityksen miltei voittoon. :jaaha:

Juu, enpä taas tiedä miksi tuhlasin kolme tuntia elämästäni moisen vahtaamiseen. :p
Do you hear? The moon is weeping in a secret room! They tap at my window with tiny poles!
Avatar
Max
 
Viestit: 75
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:08

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 27 Touko 2008 17:30

Deni kirjoitti:
Shay kirjoitti:Norjan kappale oli älyttömän tylsä ja ois menny multa aivan täysin ohi, jos ei
ois ollu finaalin viimenen kipale. En kyllä sittenkään muistanut siitä muuta kuin ne punaset
mekot ja 'maailmanparannus/rakastetaan kaikkia' -meinigin. Käsittämätöntä ne 12 pistettä. :ei:


Tuota... onkohan siitä sittenkään jäänyt mitään mieleen. :virne:

TJEU

:o: Kellähän ne sitte oli ne punaset mekot? :riips: Naisen naama oli kyllä sama.
Jotain rakkaudesta siinä oli kuitenki. :pepsodent: Ja tylsä se oli. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 27 Touko 2008 19:13

shaana kirjoitti:Myötähäpeä ja esitysten mollaaminen ja niille yhdessä kauhistelu tai ihastelu käyvät ihan hyvästä viihteestä. Ja kyllähän sinne varmaankin mahtuu ajoittain niitä hyviäkin esityksiä :virne:


Tämä on sinänsä melko erikoinen ilmiö mielestäni. Miksi on tärkeintä haukkua esityksiä? Onko tällä jotain yhteyttä siihen, että Suomessa itsensä likoonlaittaminen tulkitaan yleisesti noloksi?

Tokihan kisoissa aina on esityksiä, jotka eivät miellytä, mutta valtavan yleinen on mielipide, että kunkin vuoden viisut olivat kaikkien aikojen huonoimmat ja kisoissa kuultiin historian huonoimmat musiikkikappaleet.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 27 Touko 2008 21:25

En voi puhua kansakunnan puolesta, mutta omastani voin. Minun suhtautuminen euroviisuihin tuskin ansaitsee ilmiön määritelmää, vaikka voihan joku muukin suhtautua samoin.

Tuossa lainaamassasi viestissä kerroin seuranneeni häpeällisen vähän viisuja, enkä tietämätömyydeltäni voisi arvostella näitä tai muutamia tulevia viisuja paskimmiksi tai parhaiksi paljastamatta, kuinka vähän olen ko spektaakkeelia seurannut. Jos viestistäni sai käsityksen, että olen vain mollannut kaikkia esityksiä, olen pahoillani, viestissäni esiintyi kuitenkin tarkoituksella myös sana "ihastelu". Yritin kaiketi kuvailla tilannetta porukalla viisujen katsomisesta ja esitysten yleisestä kommentoinnista, niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä. Tällä ensimmäisellä kerralla, minun kisakatsomostani kuului ehkä enemmän "no huhhuh"-tyylisiä kommentteja ja pään- ja silmienpyörittelyä kuin ihastelua.
Ehkä minä olen jäävi keskustelemaan koko viisuista, kun ensimmäisen kerran sain katsottua edes finaalin kokonaan. :sori:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 27 Touko 2008 21:38

Tokihan viisuista saa olla pitämättä, eihän siinä mitään. Itsekseni olen ajatellut vain, että antaako jokin vettä myllyyn sen suhteen, että viisuja parjataan. Jokin vuosi sitten Suomessa toimivat esikatseluraadit, jotka mm. Maria Veitolan ja Sami Hintsasen kasvoilla haukkuivat viisuja.

Selostus on yleensä pikemminkin negatiivista kuin positiivista. Varsinkin Heikki Paasonen oli erityisen ansioitunut viisuirvailija. Nyt en selostusta edes kuunnellut kuin ensimmäisessä semissä. Osittain johtuen siitä, ettei kisoista mitään varsinaista selostettavaa ole. Tuon helpommin seurattavaa tapahtumaa on vaikea edes kuvitella, vaikkei osaisi kieliäkään.

Yleensä selostus on mennyt kiukutteluksi viimeistään siinä vaiheessa, kun Suomi ei sittenkään menestynyt odotetusti (=voittanut) ja tästä raportit kertovat tämänkin vuoden osalta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Tr*ina » To 29 Touko 2008 16:13

Jorssi kirjoitti:
Tr*ina kirjoitti:Sveitsillä omat suosikkinsa vuodesta toiseen:

Serbia, Portugal, Albania, Turkki, Bosnia, Kreikka, Espanja, Kroatia, Saksa, Israel. (2008)

----------

Aivan kuten Bulgaria antoi 12 pistettä Saksan lauluryhmän bulgaarille (Saksan ainoat pisteet)...
Eikös nuo vähän sodi toisiaan vastaan? Ei mulla muuta, oli pakko päästä taas pätee. Lihavoinnit lisätty.


Oikeassa olet. 42:lta maalta Saksan pistesaalis oli kuin olikin 14 pistettä.

Katselin viime yönä vuoden 1999 viisut. Kiitos youtube! Näistä kisoista ei ole tallella omaa taltiointia, joten mielikuva oli pelkän silloin aikoinaan nähdyn viisufinaalin varassa. Tulosluettelo oli käsittämätön: parhaat hännillä, huonot ja keskinkertaiset kärjessä. Osattiin sitä väärin äänestää ennen itäblokin viisuvaltaustakin. Ilahduttava huomio. Ja jos asioita oikeaan perspektiiviin asettaa, niin itäblokki on tuonnut viisuihin aivan uutta menoa ja nostetta. Joten marinat sikseen ja uusia viisuja odottelemaan!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Euroviisut 2009

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Su 01 Helmi 2009 11:14

Suomen euroviisukarsinta sitten oli ja meni. Superfinaalissa kansalla oli mahdollisuus valita uudenlaisen esityksen ja tusinaysäridiskohumpan väliltä (ja olihan siellä se päsiönwörksikin). Diskohumppa valittiin. Finland zero points.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Plei » Su 01 Helmi 2009 12:46

Ysärihän on kovasti nousussa kaiken maailman diskolistoilla, mutta minun korvaani tuo jytke on ollut Euroviisuissa muodissa jo sieltä 90-luvulta lähtien eikä ole missään vaiheessa poistunutkaan. Eli ei mitään uutta. Sen sijaan räpäytys olisi tuonut ihan uutta tuulta kulahtaneeseen kisaan. Tai vaihtoehtoisesti Suomesta tuotu duuripoprock (Vink) olisi ollut rohkea veto. Mut ei. :( Onpa ärsyttävää.

P.S. Jos Waldolla on finaalissa päässään lippis, fragmentoidun.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Euroviisut 2009

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Su 01 Helmi 2009 12:59

Plei kirjoitti:Ysärihän on kovasti nousussa kaiken maailman diskolistoilla, mutta minun korvaani tuo jytke on ollut Euroviisuissa muodissa jo sieltä 90-luvulta lähtien eikä ole missään vaiheessa poistunutkaan. Eli ei mitään uutta. Sen sijaan räpäytys olisi tuonut ihan uutta tuulta kulahtaneeseen kisaan. Tai vaihtoehtoisesti Suomesta tuotu duuripoprock (Vink) olisi ollut rohkea veto. Mut ei. :( Onpa ärsyttävää.


Sepä se, joku Venäjä tai muu itämaa voi aivan hyvin voittaa tuollaisella humpalla, mutta Suomi ei. Johan se on nähty, että Suomen voitto voi tulla vain jonkun muista täysin poikkeavan esityksen kautta ja sellainen ei tuo Waldon geneerisyys ole.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Kati » Su 01 Helmi 2009 20:12

Olen ollut viisujen suhteen kehnolla seurannalla, tämä oli vasta eka tv-lähetys jonka katsoin tarkemmin.
Pettynyt lopputulokseen ollaan täälläkin. Toivoin niin kovasti Signmarkin voittavan. Eniten ihmeissäni olin Passionworksin suosiosta. Mistä se tuli?

Se räpäytyskään ei olisi ollut Se Juttu, koska sitäkin kisoissa on jo nähty. Speakerbox ei biisinä säväytä, mutta se viittominen olisi tuonut jotain aivan uutta kisaan. Signmarkin kuviossa se on vielä tehty kivan tanssilliseksi.
Mutta näinhän se menee, se oli joko Sillanpään tai Waldon nakki. Nyt mennään sentään eurohumpalla. Meinaa että euroviisuklubeilla biisiä kyllä jodataan.

Ihan hyvät sapuskat meillä on kyllä kisojen aikaan tarjolla, venäläisestä keittiöstä löytyy kuitenkin paljon smetanaa.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 01 Helmi 2009 20:30

Yksi pettynyt täälläkin. :(

Sen lisäksi, että Signmark olisi tuonut viisuihin uutta, tykkäsin ihan oikeasti siitä biisistä. Esitys ja biisi yhdessä saivat minut vaan niin hyvälle tuulelle.
Vinkin biisissä ja esityksessä oli myös jotain sellaista hyvää fiilistä, jonka olisin halunnut pääsevän Moskovaan. Passionworks olisi kai ollut ihan hyvä, jos Harrietin ääni olisi ollut kunnossa (kuulin siis biisin eilen vasta ensi kerran), mutta vaikea sanoa. Kai siitä periaatteessa tykkäsin, mitä enemmän biisiä kuulin, mutta en nyt hirveästi lämmennytkään sille.

En olisi ollut pettynyt, jos Jari Sillanpää olisi päässyt Moskovaan. :nolo: Biisissä oli kuitenkin jotain kivaa kansanmusiikkimaisuutta, vaikka tuntuikin, että tällaista on kyllä nähty ennenkin.

Waldon päänaislaulaja oli kyllä hemmetin hyvä. Vähän vaan on sellainen fiilis, että jos häneltä menee ääni kisojen aikana, mitä muuta biisistä jää jäljelle.:p No, tsemppiä joka tapauksessa heille.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Kati » Su 01 Helmi 2009 21:15

Suvi kirjoitti:Vinkin biisissä ja esityksessä oli myös jotain sellaista hyvää fiilistä, jonka olisin halunnut pääsevän Moskovaan.

Itseäni haittasi se selkeä The Ark-kopiointi. Se biisi on jo kuultu, tosin monta kertaa paremmin vedettynä. Eikä sillä alkuperäiselläkään tullut raposta menestystä.

Minuakaan ei Sillanpään biisi sinänsä olisi haitannut, juurikin se kansanmusiikkimaisuus siinä toimii, mutta siinä ei euroviisullisesti ollut mitään, mitä ei olisi jo kuultu muiden maiden esittämänä.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 02 Helmi 2009 16:49

Vastarannan kiiski täällä hei! :hei: Mä tykkäsin kovasti Waldon biisistä jo ensikuulemalta ja pitihän sitä superfinaalissa äänestääkin. Aina kun Lose Controlin kuulee, tekee mieli rynnätä tanssilattialle. Toukokuussa sitten nähdään, onko Eurooppa kanssani samaa mieltä.

LazyBastard kirjoitti:Suomen euroviisukarsinta sitten oli ja meni. Superfinaalissa kansalla oli mahdollisuus valita uudenlaisen esityksen ja tusinaysäridiskohumpan väliltä (ja olihan siellä se päsiönwörksikin). Diskohumppa valittiin. Finland zero points.


No, odotellaan nyt kuitenkin niitä kisoja ennen kuin lähdetään antamaan tuomioita. Ja mitäs sitten vaikka tuliskin nolla pistettä? Ei tää niin vakava asia ole. :)


...sitäpaitsi ysärihumppahan on mitä parhainta lauantai-illan musiikkia. :virne:
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 03 Helmi 2009 14:09

Mun mielestä finaalilähetyksen paras esitys oli Tapani Kansan :isosilmä: Siinä oli tunnetta mukana.

Waldo's People oli rivissäseisomista eikä biisikään innostanut. Signmarkin biisi oli mun mielestä mitäänsanomaton. Ajatus viittomakielestä on ihan hyvä, mutta senkin on jo Apulanta tehnyt aiemmin ja paremmin kappaleessa "Paha ihminen".

Harmi, ettei M.A. Numminen lähtenyt tänä(kään) vuonna mukaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 03 Helmi 2009 14:33

Pascal Lemoix kirjoitti:Ajatus viittomakielestä on ihan hyvä, mutta senkin on jo Apulanta tehnyt aiemmin ja paremmin kappaleessa "Paha ihminen".
Minäs vuonna Apulanta edusti Suomea viisuissa?
Euroviisuloissa viittomaa sellaisenaan ei muistaakseni ole nähty. Signmark olisi siinä mielessä ollut uutta niissä kinkereissä.

Plei kirjoitti:P.S. Jos Waldolla on finaalissa päässään lippis, fragmentoidun.

Ehkä muutat mielipiteesi nähtyäsi tämän.
Lippis nuorentaa sittenkin.

Waldospiipölin biisistä jauhettiin euroviisuhörhön ystäväni kanssa ja hän sai minut liki vakuuttuneeksi siitä, että kun se kertsi nyt kuitenkin on sellainen, että sen muistaa jo ensimmäisen kerran kuultuaan, niin se voi olla ihan hyvä juttu siellä Moskovassa ollessa.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 03 Helmi 2009 15:17

Kati kirjoitti:Minäs vuonna Apulanta edusti Suomea viisuissa?



Se oli vuonna 2006 syksyllä :keijo: Tuloksena kahdeksas sija. Oikeasti olisi voittanut, mutta itäblokkiin kuuluvat Tanska, Romania ja Turkki äänestivät toisiaan ja näin ollen hirvittävällä vääryydellä vietiin Suomelta mitalit.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 03 Helmi 2009 21:12

Pascal Lemoix kirjoitti:
Kati kirjoitti:Minäs vuonna Apulanta edusti Suomea viisuissa?
Se oli vuonna 2006 syksyllä :keijo: Tuloksena kahdeksas sija.

No se. Ei mitään mielikuvia, mutta eipä ole siitä syksystä muutenkaan.
Kasi ei ole ollenkaan paha.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 04 Helmi 2009 09:21

lumikukka kirjoitti:...sitäpaitsi ysärihumppahan on mitä parhainta lauantai-illan musiikkia. :virne:


Eikä ole.

Asiaan ehkä vaikuttaa se, että olin musiikillisesti herkässä iässä silloin kuin ysäritekno soi joka paikassa. En pysty suhtautumaan siihen neutraalisti saati nostalgisesti.

Ysärihumppaa euroviisuista luultavasti löytyy taas aivan riittävästi. Tuskin Suomi sillä rintamalla pärjää. Paitsi lisäämällä tissejä ja persieitä.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 04 Helmi 2009 11:12

LazyBastard kirjoitti:
lumikukka kirjoitti:...sitäpaitsi ysärihumppahan on mitä parhainta lauantai-illan musiikkia. :virne:


Eikä ole.

Asiaan ehkä vaikuttaa se, että olin musiikillisesti herkässä iässä silloin kuin ysäritekno soi joka paikassa. En pysty suhtautumaan siihen neutraalisti saati nostalgisesti.

:femmat:

Sitä totesin kavereille, että Waldon kanssa ei ainakaan onneksi erotuta kovin nolosti joukosta. Sain meinaan kuulla Lordista pari kertaa viime vuoden aikana. :jaaha:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja iisa » Pe 13 Helmi 2009 12:27

Mä olisin lähettänyt Remun kisoihin. :virne:
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Euroviisut 2008 ja 2009:kin.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Huhti 2009 21:17

Mä olen tällä hetkellä ihan nosteessa viisujen suhteen. Esikatselut meni osittain ohi, mutta joitan biisejä jäi mieleen.
Nyt olen netin ihanalla avustuksella kuunnellut tämän vuoden biisejä. Olen ihan täpinöissäni muutamista ja sitten
siellä on niitä järjettömääkin huonompia "kappaleita". Olen kuitenkin ollut yllätynyt siitä, että ne hyvät biisit on sitten
todella laadukkaita ja hyviä. Kaksi on tähän mennessä ollut sellaista, mitkä on vähän epäilyttänyt ja toivon että
livenä laulettuna niistä esiin jotain. Eli joko ne loistaa parempina tai on ihan surkeita.

Mielenkiintoiset viisut tulossa :D :D

Tällä hetkellä jatkuvassa soitossa täällä on soineet Ranska, Viro ja Armenia.
Venäjän biisiä en kestänyt kuunnella loppuun asti.
Ruotsin pystyi kuuntelemaan, mutta sen esittäjän naaman vääntely oli aivan kamalaa :ei:.

Saas nähdä miten Waldon käy. Mun rankingissa on kuitenkin useita maita ennen meitä.

Ensin lätkä ja sitten viisut :täpinä:.
Kibaya the no-lifer.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2008

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 28 Huhti 2009 13:10

Täälläkin intoa riittää. :superhymy:

Kaikkia kappaleita en ole ehtinyt vielä katsastamaan, mutta muutama on jäänyt suht tehokkaasti päähän pyörimään. Ihan kiinnostavat viisut tulossa, ainoa :umpfh:-reaktion aiheuttanut kipale on ollut Belgian halpa Elvis-kopio. Se olisi saanut jäädä tekemättä. Muuten olen ihan tosi innoissani tämän vuoden kisasta.

Euroviisuihin täytyy ottaa aivan toisenlainen asenne arvosteluun kuin musiikkiin yleensä. Kaikki on elämää suurempaa ja siihen dramatiikkaan täytyy suhtautua myös tietyllä huumorilla. Ennen melkein oksetti katsella ja kuunnella ällömakeita rakkauslauluja, mutta nykyään ne ovat mitä suurinta viihdettä. :virne:
En kuitenkaan katso nenänvarttani pitkin niitä, jotka ottavat viisut vähän vakavammin.

Waldoa potkii eteenpäin järkyttävän hyvä Karoliina Kallio, itse Waldon osuus Lose Controlissa vähän ontuu. Suomen poijjaan E-Type. (Ja minä tykkäsin pienenä ihan hirveästi E-Typesta. :virne:) Mulla on kuitenkin ihan hyvät fiilikset Suomen kappaleesta, tulee niin paljon oma lapsuus mieleen. Ysärinostalgia on ihan hauskaa. :D

Ruotsin edustajaa on hirveästi hehkutettu, mutta minä en pysty kuin vaivoin katsomaan esitystä loppuun. Alkaa hirveät hengenahdistukset. :keijo:
Kyllähän rouva korkealta laulaa ja kovaa, mutta juurikin se naaman vääntely on ihan kamalan vaivaannuttavaa katseltavaa. Tuntuu kuin ruotsitar olisi aivan väärässä paikassa.

Enivei, lätkä & viisut. :sydän:
Varma kevään merkki!
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Euroviisut 2009

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 11 Touko 2009 19:50

Euroviisut ovat ovella! Huomenna selviää osittain, mikä on Suomen kohtalo Moskovassa.

Viisufanien keskuudessa on viimeisen viikon aikana oltu paniikissa. Moskovaan lähdettiin voittamaan, mutta nyt rukoillaan edes sitä finaalipaikkaa yksi fani tiivisti hyvin tunteet. Harjoitusten myötä Suomen asema on heikentynyt huomattavasti. On kauhisteltu vaatteita, koreografiaa ja laulutaidon puutetta. Mitä ulkomalaalset viisufanit edellä sitä suomalaiset perässä. Suomelle on povattu jopa viisufloppaajan paikkaa. Aikasempana kolmena vuotena kun tanssigenrestä on löytynyt floppaja.

Itse uskon edelleen Suomen menestykseen. Itse asiassa on mahdoton olla uskomatta, kun katsoo ja kuuntelee, mitä Euroopalle tänä vuonna tarjoillaan. Viisukavalkadi on kammottava!

Tänä vuonna viisujen lopputuloksen veikkaaminen on tosin vaikeampaa kuin aikoihin. Kiitos asiantuntijaraatien. Moni viisufani juhli etukäteen tätä päätöstä; raatien kun uskotaan arvioivan viisuja puihtaasti musiikillisesta, ei kansallisista, näkökulmasta. Tosin raatien kokoonpano on herättänyt närkästystä. Kussakin maassa viisi musiikin ammattilaista muodostaa asiantuntijaraadin. Viisi! Viidellä jäsenellä on siis halluussaan 50% äänivalta jokaisen maan äänistä. Liian suuri valta liian pienellä joukolla, moni fani onkin mutissut.

Miniraateihin liittyy muitakin riskejä. 2000-luvun alussa tietyt itäblokin maat (Romania, Albania, Makedonia...) ja minivaltiot (Malta, Andorra...) turvasivat raateihin teknisistä syistä. Näiden raatien pisteet menivät usein toisille raateja käyttäneille maille. Etukäteen päätettyä pisteiden vaihtoa, kulisseissa kohistiin.

Sääntöuudistuksesta voidaan olla monta mieltä, mutta yksi on varmaa: salaliittoteorioiden aika ei ole ohi Euroviisuissa!

Pitiköhän mun sanoa jotain musiikistakin? :epäilevä:

Eka semifinaali on tasaisempi laadultaan, vaikka omat suosikkini löytyvätkin toisesta semistä ja suoraan jatkoon päässeistä.

Kannattaa pitää silmällä Sveitsiä. Tämän vuoden teemoja on bändipop ja siinä Sveitsin Love bugs on raikkaimmillaan. Melodiaa saa viisusta tosin etsiä, mutta kivan kepeät taustat ja kitarariffit tuovat tuulahduksen jotain uutta viisuihin.

Andorra on ihanan keväinen niin ikään. Kitara kädessä rallattelua tyttömäisesti!

Bosnia-Hertsegovina on Sveitsin tavoin lähettänyt todellisen bändin kisoihin. Mahtipontista melankoliaa, melko tutunomaisin Balkan-melodioin tosin.

Valko-Venäjän viisussa soi kasarihevi. Silmät kannattaa kuitenkin ummistaa ja keskittyä vain kuuntelemiseen.

Itse tykkään myös oopperan elementeillä leikittelevillä Ruotsin ja Bulgarian viisuista. Etnoviisuista Tshekki on kummajainen kun taas Turkki klassinen lantionkeikutus. Kummatkin toimivat.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron