Euroviisut 2012

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 02 Touko 2012 15:07

Suvi kirjoitti:Eniten odotan kyllä sitä ruotsalaisten esikatseluohjelmaa. (Toivottavasti se näytetään tänäkin vuonna vielä Suomessa, jos sitä enää edes tehdään.)


Huomasin muuten, että sitä on tullut Yle Femmiltä/SVT:tlä ilmeisesti jo vaikka kuinka monta jaksoa. :huoh:

Lauantaina tulee 19:30 euroviisukatselumaraton. :keijojami:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 08 Touko 2012 11:02

Suvi kirjoitti:Lauantaina tulee 19:30 euroviisukatselumaraton. :keijojami:


Joo, siis vasta 12.5.2012. Luulin, että se tuli jo viime lauantaina. :töktök:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 09 Touko 2012 21:32

Täytyisi muista yrittää seurata edes jotain viisuesikatseluita, jotenkin on jäänyt vähän vähälle, kun pitäisi erikseen alkaa etsiä niitä ohjelmia jostain ja toivoa, että nettistriimaus toimii, mitä ei useinkaan tapahdu. :epäilevä:

On kovin vaikeaa olla viisufani täällä Eurovision alueen ulkopuolella. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 12 Touko 2012 18:02

Suvi kirjoitti:
Suvi kirjoitti:Lauantaina tulee 19:30 euroviisukatselumaraton. :keijojami:


Joo, siis vasta 12.5.2012. Luulin, että se tuli jo viime lauantaina. :töktök:

Mää kytkin eilen telkkarin, kun isä halusi katsoa jääkiekkoa. Pidetäänkö Ilmarissa euroviisuesikatselumaratonmiitti? :inkkari:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 12 Touko 2012 18:44

Lyyra kirjoitti:Pidetäänkö Ilmarissa euroviisuesikatselumaratonmiitti? :inkkari:

Kyseinen ohjelma tulee näköjään Areenalta suorana, joten mäkin voin osallistua. :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 12 Touko 2012 19:56

Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja L-S » Su 13 Touko 2012 05:59

Rambo Amadeus on mainio :rotflmao:
Euro-skeptic ja kaikkea. Hillitön sanoitus ja ääntämys.

Vuoden huumorisuosikki näyttää siis jo löytyneen. Nyt pitäisi vielä löytää vuoden paras/komein/hilpein miesesiintyjä (edellisinä vuosina aina joku on ollut ylitse muiden: Sakis :sydän: , Tukka-Milan, Pikku-Eric :keijo: ) Rambo Amadeus ei ihan sovi tähän kategoriaan: hilpeä, mutta ei riittävän nuorekas.

Esikatselumaraton jäi multa muiden menojen takia valitettavasti näkemättä. Säästyypähän jännitys varsinaisille kisapäiville.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 13 Touko 2012 09:29

Kiitos Lyyralle esikatseluseurasta! :hymyhali: Oli kivaa! :D Ja tiedoksi nyt kaikille muillekin, että kaksi inkkaria on selvästi :jedward: :inkkari: :inkkari:. (Tuo oli Lyyran hieno huomio. :D )

Yllätys mulle oli se, että mähän olin nähnyt jo lähes kaikki kappaleet vähintäänkin osittain jo ennen esikatseluamaratoonia. :tipahdus: (Kiitos Kiba!)

Asia, joka kertoo jostain (En kyllä oikein tiedä mitä. Biisi ei ollut edes kovinkaan paljon mieleeni.) on se, että mulla soi aamulla päässä Alankomaiden inkkaritytön kappale päässä heti herättyäni. :virnu:

Mitä jäi esikatseluista mieleen?
Eiro Neuro on aika keijo. :keijo:
Mukana on paljon lässynlää-kappaleita.
Anri Jokhadze on selkeästi Georgian Jari Sillanpää.
Eniten huonolla tavalla keijo oli San Marinon The Social Network Song. :jaaha:
Venäjän mummot ovat aika ihania edelleen. :hullu:
Jedwardin biisi ei ollut ihan yhtä hyvä kuin Lipstick, mutta melkoisen jammailtava silti. :inkkari: :inkkari:
Oli siellä muutama muukin jammailtava biisi, mutta en nyt just muista, mitä ne olivat. :keijo:
Itävallan muka-coolit tyypit. :töktök:
Toivon todella, että vaikka rakkaus on kuinka sokea, Latvian pojalla ei ole sidettä silmillä varsinaisessa esityksessä. :epäilevä:

Kyllä noista hyvät Viisut tulee. Harmi, että en voi niitä itse katsoa. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 13 Touko 2012 10:52

Kiitos vaan marengillekin valvojaisseurasta. Kahdestaankin oli ihan kivaa kyllä. :hymyhali:
:jedward: in keksin kyllä jo viime vuonna. :keijo:

Euro Neuro on kyllä mun suosikkini, udmurttimummojen lisäksi. :hymyhali:

Eikö L-S:lle kelpaisi Norjan Tooji tuohon "paras/komein/hilpein miesesiintyjä" -kategoriaan? Mulla ainakin tuli heti L-S (ja pikku-Eric) siitä mieleen. :keijo: :jami:

Näiden lisäksi jäi mieleen Ukrainan viisu, joka oli euroteknojeejeestä huolimatta aika kelpo biisi.
Slovakian heviremu sopisi sellaisenaan Radio Rockin soittolistalle, mutta olisi ehkä liian hyvä sinne. Ihan kelpo kamaa sekin, vaikka laulajassa oli vähän sellaista Jonne Aaron -keijoutta.
Ruotsin laulajattarella tukan koko korvasi rintavarustuksen puutetta. Enkä nyt sano tätä sillä, että kaikilla euroviisuedustajilla pitäis olla , mutta minusta se näytti huolestuttavan laihalta. :friikki: Biisi oli tylsä.
Balladiviisuista Pernilla ja Viron Kuula-viisu olivat mun mielestä ehdotonta eturivistön kaartia, mutta saa nähdä pärjäävätkö. Molemmille pisteet laulukielestä. Suomenruotsi kuulostaa tosi kauniilta.
Kreikan ja Romanian viisuissa oli vähän sellaista pum-pum-läpä-läpä-ainesta. :inkkari:
Jedward oli vähän vaisu, mutta silti ihan ok. Pojat oli kasvaneet, mutta muuvssit oli ennallaan! :inkkari: :inkkari:
San Marinon Facebook-biisi oli aika karu. Silti taisin sanoa marengille illalla, että saatan lämmetä sille :keijo: -mielessä. Saa nyt nähdä.
Turkki ja Israel ja joku kolmaskin kaakkois-Euroopan maa panostivat etnofuusioon. Turkki pärjäsi näistä ehkä parhaiten.
Makedonia ja Valko-Venäjä olivat aika kauheita. :bubbles:
Latvian Beautiful Song oli aika mainio myös. Ihan ihmeelliset sanat siitä, kuinka laulaja syntyi kun joku tyyppi voitti euroviisut ja nyt on mahtavaa laulella jotain kaunista biisiä, jota kaikki rakastaa. :superkeijo: Niin tekemällä tehty ja karu, että toimii alakautta. :keijo: Marenki, se side silmillä esiintynyt poika oli Liettuan edustaja.
Itävallan Cheek oli aivan loistava! Päivitetty versio Fredistä ja pyllyistä! :inkkari:

Teiniedustajia oli monesta maasta, mutta kaikki oli vähän tylsiä. Balladeista suurimman osan saa heittää suoraan roskikseen. :haukotus:

Engelbert Humperdinckin missasin. Luulin pitkään, että se on joku keksitty tyyppi, mutta sitten joitain vuosia sitten selvisi, että hänhän olikin ihan oikea vanha setä. Siitä saa jo mun Euroviisu-rankingissa pisteitä. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 14 Touko 2012 08:49

Lyyra kirjoitti:Eikö L-S:lle kelpaisi Norjan Tooji tuohon "paras/komein/hilpein miesesiintyjä" -kategoriaan? Mulla ainakin tuli heti L-S (ja pikku-Eric) siitä mieleen. :keijo: :jami:



Tajusin muuten tässä päivänä muutamana, että Tooji on vähän kuin Sakiksen ja Pikku-Ericin sekoitus. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 14 Touko 2012 09:22

Tooji on kyllä ihan söpö poika. :raps: Vaikea sanoa onko kuitenkaan riittävän keijo/hilpeä. :keijo:
Ehkä pitää odotella lavashow'ta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 16 Touko 2012 03:31

Siis kysehän on siitä, että onko Toojilla lasikaappia tai nitojaa. Jos ei mitään kunnon rekvisiittaa löydy, niin ei tuu kesää. :keijo:

Viisuthan on jo ensi viikolla! :isosilmä: (Eikö olekin?) Vastahan niihin oli pari kuukautta, mihin tämäkin aika meni?

Kai Suvi muuten saa viisuihin mennessä koneensa korjattua, ei selvitä viisuvalvojaisista ilman Suvia! :keijo:

Näin tänään Itävallan Fintelligensin (Lyyran ilmaus) videon. Siinä on keijoutta kerrakseen. :keijo: Ihan siihen tyyliin, että usein tällaista saisi odottaa Saksalta (aikoina ennen Lenaahan Saksalla oli tapana pudottautua huumorikategoriaan).

Rauhallisemmista kappaleista tykkään Serbian Zeljko Joksimovicista (osasin kirjoittaa!). Videolla esiintyvä viittomakielellä kappaleen esittävä poika on myös sympaattinen ja varsin ilmeikäs.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 16 Touko 2012 08:43

L-S kirjoitti:Viisuthan on jo ensi viikolla! :isosilmä: (Eikö olekin?) Vastahan niihin oli pari kuukautta, mihin tämäkin aika meni?

Kai Suvi muuten saa viisuihin mennessä koneensa korjattua, ei selvitä viisuvalvojaisista ilman Suvia! :keijo:



No mun pitäisi saada se tänään. Oli kyllä aika tuskaa esikatselumaratoninkin aikana olla ilman ilmaria. :pillitys: :keijo:

Joo, mietinkin vähän mitä Toojilta puuttuu. Lasikaappia/nitojaa/kreppirautaa odotellessa. :täpinä: :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 16 Touko 2012 09:40

Karsinnat ensi viikolla :täpinä:
Tiistai meinasi olla paha, mutta ei nyt sitten olekaan kun siinä ollut kokous peruttiin :keijotäpinä:

Lauantai vähän jännittää :huoh: :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 18 Touko 2012 09:21

Lyyra kirjoitti:Marenki, se side silmillä esiintynyt poika oli Liettuan edustaja.

:läps: Olisi pitänyt tarkistaa maa, mutta ajattelin sen muistavani. :keijo:

Ruotsin kappale toimi aika hyvin radiosta kuultuna. :raps: Olen ilmeisesti kääntymässä sille kannalle, että Ruotsin kappale onkin aika hyvä. :D En oikein tiedä, miksi se ei aiemmin täysin iskenyt.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 18 Touko 2012 09:52

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Marenki, se side silmillä esiintynyt poika oli Liettuan edustaja.

:läps: Olisi pitänyt tarkistaa maa, mutta ajattelin sen muistavani. :keijo:

Ruotsin kappale toimi aika hyvin radiosta kuultuna. :raps: Olen ilmeisesti kääntymässä sille kannalle, että Ruotsin kappale onkin aika hyvä. :D En oikein tiedä, miksi se ei aiemmin täysin iskenyt.

Samaa mieltä. Esikatselussa keskityin lähinnä laulajan jättitukkaan ja laihuuteen. Ihan kiva rallihan se on. Ja ilmeisesti yksi ennakkosuosikeista. En silti haluaisi se voittavan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja skray » Pe 18 Touko 2012 10:50

Ainahan Ruotsi on yksi ennakkosuosikeista, mutta ei oo voittanu kuitenkaan, joten toivoa on. :virne:

Mä en oo vielä edes kuullut meidän edustuskappaletta. :keijo:
Pitäis paneutua näihin viisujuttuihin taas, mutta kun ei kerkee. Koska ne edes tulee telkusta?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 18 Touko 2012 11:06

skray kirjoitti:Ainahan Ruotsi on yksi ennakkosuosikeista, mutta ei oo voittanu kuitenkaan, joten toivoa on. :virne:
No onhan se Ruotsi nyt neljä kertaa voittanut, mutta viimeisin on vuodelta 1999. Näin kova ennakkosuosikki Ruotsi ei ole ollut miesmuistiin, mutta Venäjän mummot pistävät varmaan kampoihin.

Mä en oo vielä edes kuullut meidän edustuskappaletta. :keijo:

http://www.youtube.com/watch?v=43GWoVxRk2Y

Pitäis paneutua näihin viisujuttuihin taas, mutta kun ei kerkee. Koska ne edes tulee telkusta?
Eka semi tiistaina 22.5. klo 22 TV2, toka semi torstaina 24.5. klo 22 TV2 ja finaali lauantaina 26.5. klo 22 TV2.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 18 Touko 2012 11:42

Jorssi kirjoitti:Eka semi tiistaina 22.5. klo 22 TV2, toka semi torstaina 24.5. klo 22 TV2 ja finaali lauantaina 26.5. klo 22 TV2.

:keijotäpinä: :inkkari: Ja Ilmarissa on valvojaiset jokaisen lähetyksen yhteydessä. :inkkari: :keijotäpinä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 18 Touko 2012 20:58

Esikatseluvideoiden perusteella tehdyt pika-arviot esikatselumaratonin jälkeen:

Ensimmäinen semifinaali:

Montenegro: Kisan oudoin, omaperäisin, keijoin ja hauskin biisi. Ja Rambo Amadeus on ihan mahtava taitelijanimi. :keijo: Ongelmana saattaa olla se, että miten toimii livenä ja se, että esiintyy ensimmäisenä. Ensimmäisen esiintyjän osa tosin ei taida olla ikinä helppo. Esikatseluvideon perusteella ehdottomasti joka tapauksessa jatkoon!

Islanti: Ihana viulu ja tarttuva biisi. Itseäni häiritsee se, että tulee liikaa mieleen Within Temptation/Nightwish-osasto. Kisan parhaimpia biisejä silti. Esikatseluvideon perusteella jatkoon!

Kreikka: Booriing! Tämä on nähty niin monta kertaa. Tulee liikaa Helena Paparizou, Kalomira yms. mieleen. Keksikää jotain uutta, :haukotus: En halua tätä jatkoon.

Latvia: Lässynlässynlää. En jaksa kun kertoo koko elämäntarinansa. Beutiful Song happy happy joy joy :epäilevä: Yrittää kosiskella euroviisuyleisöä Johnny Loganilla. Ei jatkoon.

Albania: Esikatseluissa video herättää ensimmäiseksi huomiota. Kisan kiinnostavin video. Miksi nainen laulaa tyhjässä huoneessa patsaana tms. ja pojat piirtelevät seiniin viivaa liiduilla? Välillä nähdään laulaja naamio kasvoillaan jonkinlaisen ikiliikkujan kanssa. Paljon muuta ei tapahdu, mutta kaikella tuntuu olevan jonkinlainen merkitys. Biisikin on kiinnostava. Ei aukea kunnolla ensimmäisellä, eikä ehkä seuraavallakaan kerralla, mutta minä tykkään. Laulajalla ihan mahtava ääni, ja kuten Kiban kanssa totesimme, niin "jännittää" miten ääni toimii livenä ja onko esitys muutenkaan yhtä kiinnostava kuin video. Esikatseluvideon perusteella jatkoon!

Romania: Ja sitten mennäänkin ihan toiselle aaltopituudelle. Keijousosaston parhaimmistoa. Tarttuva. Pakko tanssia. :inkkari: Naureskelin suomennokselle: "Tuhmahko söpöliini, tule mamin luo." :virne: Esikatseluvideon perusteella jatkoon! :keijo:

Sveitsi: Yrittää kovasti olla trendikästä poppia tyyliin Interpol tms, mutta on tylsempi. En muista tästä biisistä muuten mitään. Eli ei kolahda. Esikatseluvideon perusteella ei jatkoon.

Belgia: Tylsä balladi. Eikä laulajakaan mikään ihmeellinen. Tekee mieli mennä jääkaapille. Ei jatkoon.

Suomi: Balladin perään toinen, mutta tämä on näistä parempi. Onhan tämä ihan nätti biisi, mutta riittääkö jatkoon? Mulla on sellainen fiilis, että ne jotka ovat menneet jääkaapille ja unohtuneet, eivät tule takaisin tämän biisin kuullessaan. Esityksen pitää olla ihan huippu. Pernilla on joka tapauksessa sympaattinen ja haluan tämän jatkoon, ja toivon onnea ja menestystä.

Israel: Indie-bändi jyrää! Ja tykkään tästä biisistä kovasti. Hiukan hämää, kun muistuttaa jotain toista biisiä, mutta yritän antaa sen olla hämäämättä. Jatkoon!

San Marino: Tämä on ihan hirveä. :isosilmä: Ei edes hyvä keijo-osastolla. Autotune. :kieli: Ei jatkoon todellakaan.

Kypros: Nykyaikaista poppia. Tarttuu hyvin päähän. Tämä voisi toimia loistavasti jumppabiisinä. Menee varmasti finaaliin, mutta itse en tästä hirveästi pidä. Jos en toivoisi Suomea jatkoon, niin tämä olisi sen tilalla. Nyt tiputan tämän pois.

Tanska: Tämä on ihana. Kivaa poppia, muttei mitään tanssiytkettä, eikä balladikaan. Laulajakin hyvä. Jatkoon!

Venäjä: Mummot :sydän: Biisi ei ole mikään ihmeellinen, mutta tästä tulee hyvälle tuulelle. Jatkoon!

Unkari: En muista tästä biisistä mitään. :keijo: Video oli kiinnostava, kertoi miten erilaisessa maailmassa ihmiset voivat elää. Tässä vaiheessa ei kuitenkaan jatkoon, katsotaan sitten semifinaalin jälkeen.

Itävalta: Woki mit deim Popo. :inkkari: Keijousosastoa! :superhymy: Naureskelin maha kippurassa suomennoksille. Piristää minun päivääni. Jatkoon! :keijo:

Moldova: Torvet ja taustat ovat kivat. Tämä on vähän kahden vaiheilla jatkoonmenijöissä. Biisi ei ole muuten kyllä mitenkään ihmeellinen, joten valitettavasti tiputan tämän jatkosta.

Irlanti: :inkkari: :inkkari: Ei yhtä hyvä kuin Lipstick, mutta Jedward ehdottomasti jatkoon! :superhymy: Olen lauleskellut tätäkin biisiä koko viikon. :virne:

Ja esikatseluvideoiden perusteella minun mielestäni siis ensimmäisestä semifinaalista pitäisi mennä jatkoon: Montenegro, Islanti, Albania, Romania, Suomi, Israel, Tanska, Venäjä, Itävalta ja Irlanti.

Olihan niitä nyt vieläkin sääntöjen mukaan kymmenen jatkoonpääsijää? :riips: (Ja laskinko itse oikein? :keijo: )

Nyt lepäilen hetken. :hiki: Jatkoa seuraa. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja skray » Pe 18 Touko 2012 22:33

Kiitos Jorssi vastauksistasi. :)
Meidän kappalehan on aika ihana ja tosi hyvä kertosäe siinä ainakin on. Jäi jo mieleen.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 18 Touko 2012 22:57

Esikatseluvideoiden perusteella tehdyt pika-arviot esikatselumaratonin jälkeen, osa 2:

Toinen semifinaali:

Yleiskatsaus: Mielestäni enemmän tylsyys/balladi-osastoa, ja monta biisiä, jotka ovat siinä rajalla, että haluanko niitä finaaliin vai en. Vähemmän keijoutta, enemmän tylsyyttä. :keijo: Osa biiseistä erottuu tylsyys-osastosta selkeästi.

Serbia: Kaunis biisi. Tulee mieleen Hari Mata Harin Lejla, joka oli Bosnia-Herzegovinan edustuskappale vuonna 2006, ja se on yksi kaikkien aikojen lempparieuroviisujani. (Paitsi juuri kuuntelin ko. biisin, eivätkä ne muistuta yhtään toisiaan. :keijo: Mutta silti tämä on jotenkin ihana.) Jatkoon!

Makedonia: Laulajalla on mielenkiintoinen käheä ääni. Toimii hyvin kertosäkeessä. Vähän rokkikitaroita mukana. Taidan laittaa tämän jatkoon. Enpäs laitakaan, Bosnia jyräsi tämän.

Hollanti: Ihana melodia. Tarttuva kertosäe. Yksinkertainen kantri(?)rallatus ja suloinen tarina. Tykkään laulajan äänestä, ja sympaattisesta olemuksesta. Haluan tämän jatkoon. :hullu:

Malta: Tässä ei tainnut olla muuta hyvää kuin Sakikselta "pöllitty" biisin nimi This Is The Night. Ei jatkoon.

Valko-Venäjä: Ihmeelliset avaruus-/robottiasut bändillä. Laulajalla ihan ok ääni, mutta biisi ei iske. Ei jatkoon. Vaihdoin tässä esikatseluvaiheessa limun siideriksi. :epäilevä:

Portugali: Plussa siitä, että Portugali on tuonut kisoihin jotain omaa eli fadoa. Mutta olen parempaakin "pop-fadoa" kuullut, eli ei tällä hetkellä jatkoon.

Ukraina: No niin, nyt aletaan vähän heräilemään. Laulajalla on mahtava ääni. Biisi on outo tanssijumputus, jossa toivotetaan jalkapallo-kisaturisteja tervetulleeksi. :keijo: On tässä vaiheessa toisen semifinaalin parhaimmistoa, ja jonkinlaista keijouttakin on havaittavissa. :keijo: Jatkoon. :keijo:

Bulgaria: Tämä on hieman siinä rajoilla, vähän kuin Kyproksenkin biisi. Toimivaa tanssipoppia, joka euroviisuasteikolla on jees, mutta itse en ehkä jaksaisi kuunnella.

Slovenia: Yritin kuunnella tätä ilman videota, koska esikatseluvideon perusteella tämän porukan stylisti on ihan hanurista. :friikki: Laulaja esittää hyvin voimaballadin, mutta ei pelkkä kuuntelukaan ilman videota kolahtanut minuun. Tämän tyyppisiä on parempiakin.

Kroatia: Jaahas, taas balladi. Ensimmäisenä videosta jäi mieleen lentävät miehet ja valkoisuus. :keijo: Laulajalla on ihana, pehmeä ääni ja sello soi kivasti. Tämä on parempi kuin edellinen. Ehkä jatkoon. :raps: Joo, päädyin että tämä menee jatkoon. Tämä on kuitenkin balladiosaston tyylikkäimmästä päästä.

Ruotsi: Tätä on ehkä soitettu radiossa liikaa, mutta jumankauta tykkään tästä. :tipahdus: Tässä vaiheessa voi alkaa jo pikkuhiljaa heräilemään, vaikka Unkari tuolla aikaisemmin jo vähän herätti, mutta tuossa välissä ehdittiin uudestaan nukahtaa. :keijo: Lavaesiintyminen saattaa olla liian etäistä ja teennäistä joidenkin makuun. Jatkoon ehdottomasti!

Georgia: Ei ole todellakaan mikään Georgian Jari Sillanpää. Jari on kiva, tämä on vaan ällöttävä. :kieli: Videossa laulaja luulee olevansa kovinkin seksikäs, mutta epäonnistuu siinä täysin. :keijo: Biisi voisi olla parempi, jos en olisi nähnyt tuota videota. :keijo: Ei jatkoon.

Turkki: Oi! :sydän: Tämä on niin ihana! Laulaja on söpis :hullu: ja biisi tuo minulle hyvän fiiliksen. Jatkoon!

Viro: Viro uskaltaa tosi usein edustaa omalla kielellään. Virolla muutenkaan on harvemmin huonoja edustusbiisejä (vähän samoin kuin Turkilla). Tämäkin on ihana. Ehdottomasti tämän vuoden euroviisuballadien parhaimmistoa, ehkä jopa paras. Jatkoon!

Slovakia: Varmaan ensimmäinen toimiva rokkibiisi euroviisujen historiassa (jos Lordia ei lasketa :keijo: ). Jatkoon!

Norja: Tämä on se Sakiksen ja Pikku-Ericin risteytys. :keijo: Olen jamittanut tätä ihan hulluna nyt pari päivää :keijo: ja aloin tanssia kun tämä esitettiin esikatselumaratonissa, eli toimii. :keijo: Jatkoon!

Bosnia: Aluksi tämä oli mielestäni ihan pirun tylsä, mutta nyt kun olen kuunnellut tätä "yksittäisenä biisinä" eikä muiden biisien perässä, tykkään tästä yhä enemmän. Laulaja lausuntatapa on ihana ja ääni kaunis. Sitäpaitsi esikatseluvideolla on aasivauva ja kissa, joten taidankin tipauttaa Makedonian pois ja laitankin tämän finaalilistalle. :hullu:

Liettua: Love is bliiind :side silmillä: Tylsää. Kliseistä. Vaikka laulaja yrittää parhaansa ja tekee vielä voltinkin, en tykkää tästä biisistä. Tylsää diskoa ja kun biisi vasta alkaa, niin se jo loppuukin. Kaikki tuntuvat dissaavan tätä, mutta en minäkään halua tätä jatkoon. Sori Donny. :paijaus:

No niin. :hiki: Ja esikatseluvideoiden perusteella toisesta semifinaalista minun mielestäni pitäisi mennä jatkoon: Serbia, Hollanti, Ukraina :keijo: , Kroatia, Ruotsi, Turkki, Viro, Slovakia, Norja ja Bosnia
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 18 Touko 2012 23:12

Esikatselut on multa jääneet vähän heikoiksi, kuten olen ehkä todennutkin. Mutta nyt kuuntelin Spotifysta kappaleita töiden taustalla. :keijo:

Moldovan kappale oli yllättävän tarttuva, hauskat torvet ja muut. Voisin kuvitella tähän kansallispukuisia poikia tanssimaan jotain ripaskan ja tanssilattiaketkutuksen risteytystä... mutta en ole nähnyt videota. :keijo:

Pernilla kuulosti yllättävän kivalta tuolla muiden seassa, tutun kuuloiselta jotenkin. Ehkä se ruotsi on se mikä toimii.

Jedwardiin olen vähän pettynyt, ei yhtä hyvä kuin viime vuonna. Toivottavasti on mahdollisimman kreisi lavashow.

Toojin kappalekin alkaa tarttua päähän. Eikä kai sen ulkonäössä ole vikaa. :ahihi:

San Marinon The Social Network Song on epäilemättä typerä, mutta tuo jotenkin mieleen ysärieuropopin, mistä tulee lämmin ja turvallinen olo. :keijo:

Kiinnitin itsekin huomiota tohon, että Malta oli varastanut biisin nimen Sakikselta. :nirppa:

Ihan kaikkia biisejä en ole vieläkään kuullut tai jaksanut kuunnella (osa oli sellaisia, että skippasin heti seuraavaan), mutta suosikkini tähän mennessä ovat Norjan Tooji, Itävallan Työsta sun takamusta (tästä saadaan varmasti mainioita suomennoksia), Serbian balladi, Moldova ja ennen kaikkea Rambo Amadeus. :hymyhali: Toki ne mummotkin ovat sympaattisia, mutta biisi ei oikein iske. Ja miksei Suomikin, koska omia pitää kannustaa.

Edit: Pitänee myös laittaa myös linkki Azerbaidzanin viisujen taustalla olevista epäkohdista kertovaan uutiseen. Eli rakennetaan nättiä kulissia, mutta taustalla eletään köyhyydessä ja poliisin valvonnassa eikä protestiääniä suvaita. Voi tätä maailmaa. :huoh:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 18 Touko 2012 23:25

L-S kirjoitti:
Edit: Pitänee myös laittaa myös linkki Azerbaidzanin viisujen taustalla olevista epäkohdista kertovaan uutiseen. Eli rakennetaan nättiä kulissia, mutta taustalla eletään köyhyydessä ja poliisin valvonnassa eikä protestiääniä suvaita. Voi tätä maailmaa. :huoh:


Joo. :huoh: Vähän tulee mieleen Moskovan viisut, jossa hakattiin euroviisuareenan ulkopuolella Pride-kulkueeseen osallistuneita kun samaan aikaan sisällä oli käynnissä "Euroopan suurimmat homobileet" :huoh:

Ai niin, suosittelen jälleen katsomaan kaksiosaisen dokumentin Euroviisujen salattu historia, jos ette ole sitä nähneet. Tosin Amerikan kirjeenvaihtajalle tiedoksi, että se taitaa näkyä vain Suomessa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2012

ViestiKirjoittaja Suvi » La 19 Touko 2012 19:19

Pika-arvostelenpas myös finaaliin päässeetkin, jottei tarttisi tiskata. :keijo:

Suoraan finaaliin päässet:

Yleiskatsaus: Isot maat ovat panostaneet selkeästi tämän vuoden euroviisuihin. Mikään niiden kappaleista ei oikeastaan ole huono.

Britannia: Minun tiedoissani "legendaarinen" Engelbert Humberdinck on hieman korni, joka lauloi 1970-luvulla imeliä balladeja. Siksi odotin tästä jotain kornia/hirveää/totaalikeijoa, mutta uskokaa tai älkää, tykkään tästä biisistä ja esityksestä. :hullu: Suloinen laulu, jossa kehoitetaan seuraamaan sydäntään jos rakastaa jotakuta, ja herra esittää biisin hienosti vetämättä yhtään överiksi, ja jouset soivat kauniisti taustalla. Biisikin on sopivan yksinkertainen, joten tätä voin laulaa mukana. En osaa sanoa, onko tämä tämän vuoden euroviisusuosikkini, mutta ei haittaa yhtään jos tämä vaikka voittaisi. :O:

Ranska: Tyylikäs nykyaikainen pop-biisi, joka lauletaan sekä englanniksi että ranskaksi. "Vihellysosio" jää päähän, mutta ei ärsyttävästi. Tykkään tästäkin. Esikatseluvideolla on selkeää homoyleisön kosiskelua, mitenköhän esityksessä?

Italia: Tämäkin on hyvä poppibiisi, jossa torvia ja kaikkea. Laulaja näyttää ihan 1960-luvun mallilta. Lalalalalaa-osiota voi laulella mukana, jos ei muuta muista. :keijo: Tykkään tästäkin.

Azerbaizan: Balladi. :haukotus: Tylsää, tylsää. Laulaja on hyvä, mutta biisi ei. Siinä ei ole oikeastaan mitään mikä jää mieleen. Videosta jää mieleen photoshopattu silikoni-botox -laulaja. En tykkää.

Espanja: Laulaja ihan hemmetin hyvä ja vahvaääninen, biisi ei. En muista tästäkään biisistä yhtään mitään, joten ei kolahtanut. :keijo:

Saksa: Söpö poika. :hullu: Biisi jees, mutta jää ehkä vähän junnaamaan paikoillaan. Mutta tykkään silti. Ei euroviisuyleisön mielestä kyllin hyvä kisan viimeiseksi biisiksi?
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron