Spotify, Rdio, Pandora, Grooveshark ja muut

Spotify, Rdio, Pandora, Grooveshark ja muut

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 19 Huhti 2013 12:07

Kuka muka ostaa enää levyjä, kun on streamaus? (Minä ainakin. :virne: )
Maksatko vai kärsitkö mainoksista?
Tänne käyttökokemuksia ja soittolistoja!
Itse kaipaisin Rdio-soittolistoja, jos joku on ehtinyt tekemään. :tilt:

[edit] Forden yhteiset listat siirretty yleisön pyynnöstä pois kirjautumattomien näkyviltä. [/edit]

Tässä mun omia listojani (Jos joku tilasi viime yönä nämä, niin kannattaa tilata näiden linkkien kautta uudelleen. Siirsin kaikki listani alkuperäiselle tunnukselleni, enkä päivitä enää vanhaa.)
- Vihellystä
- Orchestra Hit -lista
Näille omille listoilleni kaipaan myös lisäehdotuksia. Tosin Scorpionsin Wind of Change ja Guns n Rosesin Patience on jo sensuroitu vihellyslistalta. Ja Morriconen For a Few Dollars More -teemaa ei vaan löytynyt muuten kuin panhuilusovituksena.

Pidän erityisesti erilaisista teemasoittolistoista. Viime yönä oli kivaa koota tiettyjen soundien ympärille rakentuvia listoja. :keijo:
Viimeksi muokannut Lyyra päivämäärä Pe 19 Huhti 2013 13:44, muokattu yhteensä 2 kertaa
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Spotify, Rdio, Pandora, Grooveshark ja muut

ViestiKirjoittaja outsider » Pe 19 Huhti 2013 13:31

Mulla on Spotify Unlimited, noita muita en oo kokeillut. En tiedä pitäiskö vaihtaa Groovesharkiin koska "se on vähemmän suuren tekijänoikeuslobbyn hallussa ja suosii enemmän indieartisteja" (lähde: Joonas Mäkinen, Piraattipuolue :keijo:). Oon joka tapauksessa sitä mieltä että noiden palveluiden käyttö ei oo yhtään sen parempi vaihtoehto kuin warettaminenkaan, koska artisteille menee joka tapauksessa käytännössä olematon määrä rahaa.

Mikään streamaus-palvelu ei luultavasti voi koskaan muuttua pääasialliseksi tavakseni kuunnella musiikkia, koska kokoelman pysyvyydestä ei ole mitään takuita. Kai mä nyt haluan suosikkilevyt omalle koneelleni jos ne voi kadota netistä minä hetkenä hyvänsä. :töktök: Streamaus sopii ehkä satunnaiseen kuunteluun ja musiikin testaamiseen, mutta toi kokoelman epävakaus tekee siitä lopulta aika rajatun käyttömahdollisuuksiltaan. Parasta Spotifyssa taitavat kuitenkin olla ne soittolistat ja niiden jakaminen. :keijo:
I wish this would be your colour
Avatar
outsider
 
Viestit: 340
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Spotify, Rdio, Pandora, Grooveshark ja muut

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 19 Huhti 2013 14:03

Mulla on vähän sama, että lempparilevyt pitäisi saada hyllyyn. Silti ostan nykyisin tosi vähän levyjä, edes netistä tilaamalla. Osittain tässä on taas se, että raha on kortilla ja levy- ja dvd-ostaminen on siirretty suuriin alennusmyynteihin ja Tulevaisuuteen. Paitsi muutamien artistien kohdalla, jolloin aleja ei vain voi odottaa.

Mulla on Spotify premium, sillä nykyisellään kuuntelen musiikkia myös puhelimella. Mulla on muutamia offline-listoja, joissa kulkevat tärkeimmäit biisit ja jutut. Matkoilla tämä on havaittu erittäin hyväksi asiaksi :pahis:

Töissä kuuntelin paljon groovesharkin kautta juttuja. Se oli nettiradiota parempi ratkaisu ja toimi kohtuullisen hyvin. Jotenkin meillä oli silloin kuitenkin se, että olisi pitänyt tehdä töitä täydessä hiljaisuudessa :epäilevä: :töktök:

Fordelistojen ohella haluan mainostaa

Viisuja 2013-lista (ylläpitäjänä Viisukuppilan tyyppi. Listalla muitakin artistien biisejä kuin vain tämän vuoden viisuihin tulossa olevat. Ihan ok. )

Eurovision Party-lista (OGAE-euroviisuklubilainen ja Viisukuppilan pyörittäjiin kuuluva henkilö. Suomen Euroviisu"piireissä" isolla kädellä vaikuttava.)

DJ Werneri - Eurovision P A R T Y-lista. Näitä samoja "piirejä". Werneri on pitänyt myös fb:ssä Eurovision for Dummies-ryhmää, jossa on jakanut ihmisille faktoja ja knoppitietoja. Nyt en ole vähään aikaan seurannut onko ryhmä vielä elossa. Samalla linjalla mennään tässä listassakin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Spotify, Rdio, Pandora, Grooveshark ja muut

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 26 Helmi 2014 19:38

Tiesittkö tätä, Spotifyssa on miljoonia biisejä, joita ei ole kuunneltu koskaan. :kauhistunut:

Jos haluat pienentää määrää ja tehdä löytöjä, mene osoitteeseen forgotify.com

Luin tämän vinkin Soundista. :peukku: Eka oma kappale on tällä hetkellä Jens Book-Jenssenin kappale En Enkel Liten Sang :virnu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron