Euroviisut 2015 - Building Bridges

Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 05 Maalis 2015 02:20

Joko tämän vuoden viisuhuuman saa aloittaa virallisestikin?
Epävirallisesti se on ollut pystyssä jo pitkään, mutta nyt on ketjukin.

Suvi linkkasi tänään irssiin Kreikan finaalista, jota seurattiin sitten kolmestaan L-S, Suvi ja minä :keijo:
Tarjolla oli outoon kreikkamekkoon pukeutunut nainen, jonka mekko oli kreikkamekko ainoastaan pituuden puolesta. Muutoin se oli mun mielestä haaroväliä korostava vagina-asu. Häiritsevyyttä lisäsi rockbiisi, jonka aikana laulajatar moshasi jalat levällään :friikki: Nomut.. öö... joo. Mietin ettei se kyllä vetoaisi edes mekollaan seksuaalivähemmistöön. Ei jatkoon.
Lisäksi oli Jazz and Sirtaki-niminen kappale, joka oli meistä kai se parhain. Nimensä veroinen. Lisäksi epäillään että siinä laulettiin Sakiksesta jotain. Jos laulaa Sakiksesta, pitää päästä jatkoon :keijo: Täytyy koittaa jossain kohtaa kaivaa youtubesta. Oli myös biisi Elastiselle, nimellä Ela. Elan kanssa haluttiin kai lentää taivaisiin tai jotain lentämistä siinä oli. Toiseksi viimeisellä esiintyjällä oli Nickelbackin laulajan näköinen tyyppi soittamassa oboeta (tai jotain semmosta, en nähnyt pikselimössöstä ihan tarkaksi mitä se soitti). Voiton vei finaalin ainoa ballaadi One Last Breath jonka lauloi Maria-Eleni Kyriakou. Maria-Eleni lauloi kyllä hyvin, ettei sen puoleen voinut sanoa mitään huonoa. Hänellä oli kuitenkin liian pitkä mekko ja biisi oli vähän ehkä tylsä muiden rinnalla. Ainoa paljastus oli pieni nilkan vilautus :ahihi:

Muutoin Kreikan finaalissa oli kyllä keijoutta ja jaarittelua. Alkushowssa oli vissiin niiden oma BSB (vaikka Suvi väitti että sois enemmän kuin XL5, niin munsta se oli enemmän BSB, koska niillä oli yhtenäiset vaatteet :keijo: ), vissiin Helena Paparizou, jonka missasin. Väliaikanumerona oli juontajien versio viime vuoden Rise Upista, joka kuitenkin muuttui lennossa Risky Kiddin omaan versioon :keijo: Juontajat vaihtoivat kai 3 kertaa vaatteita kahden tunnin aikana ja puhuvat heevetisti! Puhetta riitti ja riitti ja riitti. Biiseissä kesti kai joku 20min yhteensä ja tanssi- ja shownumeroissa toinen samanlainen ja loput siitä kahdesta tunnista oli sitä läpätystä :keijo: :virne:

Itse katsoin vielä nyt päälle Australian ilmoituksen omasta historiallisesta osallistujastaan.
Aika mitäänsanomaton tapa ilmoittaa artisti. Hieman australian viisuhistoriaa (vartin, noin) klippeinä menneiltä vuosilta ja lopulta vain nimen ilmoitus juontajien oman huudon saattelemana.Guy Sebastian on vuoden 2003 aussien Idoli vuodelta 2003. Kappaleesta ei vielä ole tietoa. Haastattelussa yksi vaihtoehto oli tehdä uusi tai vetää joku jo julkaissuista kappaleista omalta albumilta. Kaverilla on kuitenkin 8 albumia mistä valita :keijo: Mutta mitään hajua ei vielä ollut. En tiedä onko SBS:llä joku oma sanansa sanottavana, kun ne kai rahoittaa tuo osallistumisen :keijo:
Ei siinä, ihan söpö kaveri. Kai.

Mubn fb:ssä on kehuttu eniten Italiaa. En ole vielä stiigannut biisiä youtubesta. Sieltä on kuitenkin tällä hetkellä löydettävissä kaikkien jo valinneiden maiden kappaleet vähintään jonkinlaisena tallenteena oman maan karsinnasta. Suomihan oli PKN:n valinnan jälkeen vedonlyöntitilastoissa kolmantena. En tiedä tilannetta tällä hetkellä, mutta aika kärjessä mennään. Mutta eiväthän kaikki kappaleet ole vielä tosiaan edes tiedossa.


Let the game begin! :D :D



Kuva
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja L-S » To 05 Maalis 2015 19:50

Kreikan Euroviisufinaali oli tosiaan viihdyttävää seurattavaa. Kiban analyysi olikin jo aika tyhjentävä. :keijo: Vaikka finaali jätti järjestelyiltään toivomisen varaa - juuri se, että ensin meni tunti alkushow'ssa, ennen kuin kuultiin ensimmäinen kappale - Kreikka ei kuitenkaan petä. :keijo: Esimerkiksi mainittakoon alkushow'hun kuulunut poikabändi One, joka esitti vuoden 2002 Kyproksen Euroviisun nimeltään Gimme (Kimi, Kimi) - täydellisen keijoa. Miinuksena tosin, että alku- tai väliaikashow'ssa ei ollut Sakista muuta kuin mainintana.

Pettynyt olen kuitenkin lopulliseen edustajavalintaan, tylsin kappale voitti. Parhaita olisivat olleet juurikin Jazz & Sirtaki (Sirtaki vieläpä tarkoittaa Zorbas-tanssia :keijojami: ) sekä mieshenkilön esittämä Ela-kappale, johon kuului myöskin Zorbas-osio. Mutta ei, piti valita slovari. :ei: Voi olla, että tänä vuonna en voi kannustaa Kreikkaa, kuten olen nyt useana vuonna tehnyt (Suomen ohella toki).

Vähän kävi mielessä, että pitäisikö alkaa katsoa muidenkin maiden karsintoja, sikäli kuin niitä vielä paljon tulee. :keijo: Mutta en tiedä onko mun syytä viedä viisuinnostustani enää yhtään pidemmälle.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 16 Touko 2015 23:49

Takana neljän tunnin mittainen esikatselumaraton.
Seurattiin maratonia irssissä Suvin ja L-S:n kanssa, karkoittaen paikalta muut :keijo:

Mitä jäi käteen? Muutama twiitti eetterissä ja todennus että jumankauta on tylsät viisut tänä vuonna! Ehkä kourallinen biisejä kun ei meinaa nukahtaa pystyyn. Liuta balladeja ja pari hassua jorausbiisiä. Ei sinänsä huumoriviisuja. Ei siis kai ihme etten ole jaksanut panostaa. (sitä ei lasketa että muu elämä olisi vaikuttanut :nirppa: )

Mutta mitä siellä sitten on?
Rahoittajamaista nousee hyviä vetoja. Saksa, Englanti ja Italia ovat vahvoilla tänä vuonna. Itse pidän myös Espanjan biisistä, vaikka esikatseluvideo on ihan heevetin keijo :keijoei: Ranska on ainoa rahoittajamaista ainoa mikä ei niin nappaa.
Sitten on tietty suoraan finaalissa oleva Australia, joka poikkeuksena saa tänä vuonna osallistua ja osallistuukin ihan kelvollisella vedolla.

Muttamutta.

Muutoin mitä vaan voi käydä. Livet ratkaisee tänä vuonna todennäköisesti enemmän kuin aiempina vuosina. :keijo:

Mutta ensi viikkoon tarvitsee toooosi paljon piristeitä jos meinataa pysyä hereillä sekä semit, että finaali. :keijo: :vihellys:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Touko 2015 00:13

Toivottavasti tosiaan lavashow'ssa on monilla mailla jotain yllättävää, keijoa tai mielenkiintoista. Koska muuten noihin balladeihin uupuu kyllä aika äkkiä.

Ja totisesti kunnon huumoriviisut, kuten viimevuotinen Ranskan viiksibiisi, puuttuvat oikeastaan kokonaan. :ei: Kyllä aina pitäisi muutama sellainenkin olla välissä.

Kokonaisuutena en kuitenkaan pidä tämän vuoden viisuja tylsinä, omasta mielestäni hyviä biisejä on kuitenkin useampia. Viron tyylikästä kappaletta (Elina Bornin ja Stig Rästan Goodbye to Yesterday) olen kuunnellut jo pitkään. Israelin Nadav Guedjin Golden Boy on mainio sekä kappaleena että muuten (Nadav on videolla hilpeän taitava tanssija). Australian Guy Sebastianin Tonight Again on erinomaisen tarttuva, olen kuunnellut sitä monena päivänä kävellessä, siitä saa hyvin rytmiä askeleisiin. Sama pätee Britannian hauskaan 20-lukurytmillä varustettuun Still in Love with Youhun. Italian Il Vololla (Il Divon nuorempi versio) on myös komea biisi... samoin kuin ne miehet. :P Moldovan Eduard Romanyutan kappalettakin olen kuunnellut, vaikka se on ehkä vähän tusinampi. Vähän pidin myös Saksan Ann Sophien Black Smokesta, jota en muista aiemmin edes kuulleeni. Suurin suosikkini on kuitenkin Ruotsin ihana Måns Zelmerlöw sankareineen ja tikku-ukkoineen. :sydän: Måns on kerrassaan ylitse muiden. Måns oli sikälikin yllättävä, että Melodifestivalenissa olin aivan varautunut kannustamaan Pikku-Ericiä, mutta Måns kurvasi eteen takavasemmalta. Pikku-Eric on toki silti ihana, mutta Måns oli hyvä valinta viisuedustajaksi.

Kunnon keijousmeininkiä oli lähinnä Espanjan kappaleen videossa: paidaton mies juoksee hidastettuna ja välillä näytetään tiikereitä ja haukkoja. Mutta tästäkään ei voi vielä päätellä mitään lavashow'n keijousasteesta, itse kappale ei ole sinänsä keijo. Täytetty tiikeri olis kiva. :keijo:
Viimeksi muokannut L-S päivämäärä Su 17 Touko 2015 00:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja theia » Su 17 Touko 2015 00:23

L-S kirjoitti:Australian Guy Sebastianin Tonight Again on erinomaisen tarttuva, olen kuunnellut sitä monena päivänä kävellessä, siitä saa hyvin rytmiä askeleisiin.

Australian? :virne: euroviisut on laajentuneet? :keijo: :virne:

...soooriiii....
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Touko 2015 00:25

theia kirjoitti:Australian? :virne: euroviisut on laajentuneet? :keijo: :virne:

...soooriiii....


Kyllä! Euroviisujen 60-vuotisjuhlavuoden kunniaksi viisuihin on pyydetty mukaan ylimääräiseksi vieraaksi Australia, jossa Euroviisuja on ilmeisesti seurattu innokkaasti jo pitkään. :virne: Olisi hauskaa, jos tästä tulisi perinne, että otettaisiin mukaan joku yksittäinen ulkopuolinen maa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 17 Touko 2015 00:35

Australiastahan oli viime vuonna väliaikaesiintyjä ja Australiassa on olemassa iso fanikulttuuri viisuihin liittyen. Siellä on joka vuosi harmiteltu etteivät saa äänestää ja ettei heiltä ikinä pääse kukaan viisuihin.
No, viime vuonna tosiaan oli jo se väliaikaesiintyjä ja nyt tänä vuonna poikkeuslupa kilpailla juhlavuoden kunniaksi.

(muutoinhan EBU:n jäsenmaita on euroopan ulkopuolelta. Mm. Libya ja Marokkokin saisivat osallistua. :keijo: )
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 17 Touko 2015 00:40

Niin, ja eiväthän esim. Israel ja Azeritkaan ole Euroopassa, mutta ovat jo monen vuoden ajan osallistuneet viisuihin.

Joo, siis apua. Itsekään en meinannut jaksaa sitä balladien määrää. Parhaimmat näistä balladeista ovat varmaankin Montenegro, Norja, Makedonia ja Azerbaidžan. Unkari ja Kypros ovat myös ihania, mutta tuskin kukaan niitä muistaa. :P

Muuten suosikkejani ovat Suomen lisäksi Belgia, Viro, Serbia, Israel ( :sydän: ), Latvia, Australia ( :sydän: ), Ruotsi ( :sydän: ), Italia ( :sydän: ) ja kisojen "hömpin" biisi, joka ei kuitenkaan ole täysin hömppää Iso-Britannia ( :sydän: ). Moldova erottuu myös joukosta täysin popilla (tottakai ruotsalaisten tekemällä) biisillä.

Suurin osa lopuista on sellaisia, että niitä ei meinaa jaksaa, vaikka moni niistäkin on ihan jees.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Touko 2015 00:55

Joo, kyllähän niitä Euroopan ulkopuolisia maita on sinänsä mukana, mutta musta olisi hauska, jos enemmänkin saisi ottaa mukaan sellaisia, jotka eivät edes EBU:un kuulu eivätkä ole sikäli ennen osallistuneet. Tosin en sitten tiedä löytyisikö osallistumishalukkuutta vaikka Amerikan mantereelta mistään. :keijo:

Tosiaan, Montenegron ja Azerbaidzanin balladit olivat balladiosaston parhaimmistoa. Ehkä niissä muitakin hyviä olisi, mutta sitä osastoa on yksinkertaisesti liikaa, että niitä pystyisi tässä vaiheessa edes muistamaan. Saa nähdä kuinka käy. Måns taitaa olla ennakkosuosikki. Mikäli Suomi ei voita, mitä toki toivon, Måns olisikin hyvä voittaja.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 18 Touko 2015 18:13

Mä luin Katsosta, että Marokko ja Israel eivät mahdu samoihin viisuihin. Marokko on osallistunut vain yhden kerran (oliko 1981?).

Edellistä neljän tunnin pläjäystä yritin kahteen otteeseen purkaa, mutta sitten tuli melkein vuosi täyteen boksilla, niin poistin koko roskan.

Mielestäni se esikatselun toteutus on viime vuosina ollut melko ankea: Katsotaan musiikkivideoita ja sitten raati pääosin haukkuu ne kappaleet. Yhteispohjoismaisia raateja olen enemmän jaksanut seurata, mutten kovin hiljattain niitäkään.

Tämänvuotisia en siis ole ehtinyt aloittaa ja huomennahan on jo varsinaiset hommat, niin miksi aloittaa tässä vaiheessa?
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 18 Touko 2015 20:12

Pascal Lemoix kirjoitti:
Mielestäni se esikatselun toteutus on viime vuosina ollut melko ankea: Katsotaan musiikkivideoita ja sitten raati pääosin haukkuu ne kappaleet.



Joo, vähän sama fiilis. Katsojillekin tulee väkisinkin tylsää, kun raati kyllästyy aina jossain välissä ja sitten ne alkavat vaan arvostella (haukkua) pelkkiä niitä videoita. :P Jotenkin tuntuu, että Hanna-Riikka Siitonen oli ainoa asiallinen, joka yrittikin sanoa loppuvaiheessa biiseistä jotain. Esikatselumaratonin voisi jatkossa ainakin jakaa kahteen osaan. Toisaalta kaipaisin myös raatiin jotain tyyppiä, joka oikeasti tietäisi euroviisuista jotain ja voisi heitellä vaikka knoppitietoa väliin. :keijo:

Mä katsoin kaikki Inför ESCitkin, koska Pikku-Eric oli siellä raadissa ja Christer Björkman on ihana knoppitieto-tyyppi. Muutenkin tykkään ruotsalaisten meiningistä. :tilt: (Paitsi se Tess oli ärsyttävä...)

Ja musta on tullut varmaan vanha, koska tykkäsin Yle Femman Euroviisaista, vaikka ennen pidin niitä tylsinä. :keijo: Tykkään myös siitä Johanista, joka kuuntelee ne biisit aina etukäteen ja monina eri versioina. En tykkää siitä, että biisit tuomitaan heti ensikuuleman perusteella. :keijo:

(Ja miksi mulla ei ole nykyään mitään sanottavaa mistään muusta kuin viisuista... :/ )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Walker » Ma 18 Touko 2015 22:57

L-S kirjoitti:Måns taitaa olla ennakkosuosikki

David Guetta nyt tekee hyviä ja tarttuvia biisejä
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 19 Touko 2015 11:13

En ole aiemmin katsonut esikatseluja, mutta nyt katsoin sekä TV2:n että FST:n. Vähän eroavaisuutta oli niiden käsityksissä. Itse pidin juuri ennakkosuosikeista eli Armeniasta, Virosta ja Iso-Britanniasta. Ruotsi sen sijaan jätti kylmäksi.

Viron biisi ei tosin välttämättä toimi lavalla niin kuin toimii videolla. Jos pitää joku ykkössuosikki sanoa, niin se on Iso-Britannia, jonka kappale kuitenkin on tuore, innovatiivinen, svengaava ja yllätyksellinenkin. PKN:n mahdollisuuksiin en usko, koska lavashow'tahan ei juuri ole ja kappalekin hukkuu kyllä noiden muiden joukkoon.

Mutta minä en tokikaan tiedä euroviisuista paljoa. :keijo:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 19 Touko 2015 11:23

Mä taas uskon että PKN:llä on mahdollisuudet finaalipaikkaan ja jonkinlaiseen pärjäämiseen, koska ei ole ballaadi. Ballaadit ovat tänävuonna niin suuri massa että sieltä erottuminen ei vaadi paljoakaan.

Månsissa on biisin lisäksi se karisma. Måns on herttainen, huomioonottava ja ehkä vähän liian söpökin. Kyllähän se hymy sulattaa polvia useilla mantereilla :tipahdus:
Ja se on viisuissa aina vaan plussaa. Olisiko Alexander Rybak voittanut ilman hurmaavaa hymyä ja pirteyttään? Entä Lena? Tai muita historian voittajia.
Se tekee myös ennakkosuosikiksi. Laura Voutilaisesta tykättiin ihmisenä ihan hirveästi viisupiireissä, mutta biisi oli ihan liian kamala sen vuoden muihin verrattuna.

Niin hölmöä kuin se onkin, vaikuttaa myös muiden maiden kappaleet omaan sijoitukseen. Jonain toisena vuonna PKN olisi jäänyt ihan jalkoihin, mutta tänä vuonna sillä on oikeastikin tavallaan eri vastustajat kuin ballaadeilla. Mikä on ehdoton etu!

Tänään eka semi :keijotäpinä:
Mitäköhän sitä söis samalla?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 20 Touko 2015 00:31

Plääh, olipas pettymys nuo jatkoonmenijät. Suomi ei valitettavasti päässyt finaaliin. PKN oli silti loistava. :sydän:
Vaikka finaaliin toivomistani pääsikin puolet jatkoon, en olisi halunnut että Albanian ihmeellinen huokailija tai Armenian sekametelilaulanta, saatikka sitten tylsä Kreikka olisivat päässeet jatkoon. Venäjän ällötys pääsi myös finaaliin. :epäilevä:

Finaalissa ovat onneksi Viro (odotetusti), Belgia ja Serbia (jolla oli ihanan keijo vaahteidenvaihtoshow). Romania oli aivan ihana (vaikka tekstitykset katosivat täysin kyseisen esityksen ajaksi. :epäilevä: Georgian voimabiisin jatkoon pääsystä olen innoissani superkeijon käännöksen takia. :keijotäpinä: Unkarin biisistä olen tykännyt, mutta loppujen lopuksi tämäniltainen esitys oli jotenkin tylsä ja olisinkin halunnut finaalin jotain reippaampaa meininkiä esim. Moldovan superkeijon poliisishown. Tai sitten Albania olisi saanut jäädä pois ja Unkari tilalle ja Suomi olisi voinut olla vaikka sitten Armenian tilalla. :P

Ehkä tästä jotenkin päästään yli. Superväsyneenä tämän kirjoitin. Torstaina sitten Månsia kannustamaan. :sydän:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 20 Touko 2015 00:40

Allekirjoitan Suvin viestin, tohon ei ole oikeastaan lisättävää. :keijo:
Tylsiä jatkoonmenijöitä monta, muutama hyväkin onneksi. Ja miten harmi, ettei PKN päässyt jatkoon, esitys oli kuitenkin hyvä. Vaikka olen koko ajan sanonut, etten erityisesti pidä siitä kappaleesta, koska en muutenkaan pidä punkista, jotenkin viime päivinä on tuntunut, että se on sittenkin alkanut toimia. Ehkä bändin itsensäkin vaikutusta, kun heidän menemisiään on tullut enemmän seurattua. :sydän:

Nyt voin vain toivoa Månsin voittoa. :sydän: Ja sitä, että tiedossa olisi vielä monta keijoa show'ta, pari niitä oli onneksi tässäkin semissä. (No, näköjään keksin sittenkin lisättävää, tai ainakin toistoa.)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 20 Touko 2015 00:47

Ehkä jopa ihan hyvä etteä PKN päässyt jatkoon, vaikka olisin halunnut toisin. Nyt ainakin tuo biisi muistetaan erilaisuudestaan. Hyvä pointti tuli toisaalla. Kuinka monta haastattelua BBC on tehnyt Armenian kansanmurhasta vs. montako haastattelua/lehtijuttua on PKN:stä?

Mä en kestä sitä hönkimisbiisiä. :epäilevä:
Enkä Venäjää, vaikka se olikin itsestäänselvyys.
Kreikka oli hommannut tuulikoneeseen lisäpropelin ja yritti saada esiintyjältään joko mekkoa pois päältä tai vaihtoehtoisesti tukkaa irti päästä. Naamakin oli pari kertaa aika irveessä esityksen aikana. Ehkä siksi siinä oli vähän enemmän potkua mitä maan omassa karsinnassa.

Mun mielestä hyvä veto oli Virolla ja Georgialla. Georgia keijouden ja voimauttamisen vuoksi ja Viro ihan siksi että se on kappaleenakin ihana. Esitys oli vähän vaisu, mutta ehkä se avautuu lauantaina paremmin.

Onneksi tässä on yksi päivä välissä aikaa toipua ja kasata itsensä.
Hitto että meni Cristal Snowhun hermot :epäilevä: :ei: :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 20 Touko 2015 19:55

Mä kuuntelin ilman selostusta, niin kuin yleensäkin. Yleensä selostus on mielestäni vain mielipiteiden jankuttamista ja melko usein negailua. Kehutaan omaa maata ja haukutaan muita, noin enimmäkseen. Kyllästyin jo Jaana Pelkosen kaudella siihen hommaan.

Pertti Kurikka onnistui just niin hyvin kuin tuo biisi menee. Se esityshän on ollut käytännössä identtinen koko ajan, joku karjahdus taisi olla lisää ja välillä meinasi unohtua sanat, mutta esityksen ns. laadullahan ei ollut mitään merkitystä missään vaiheessa tätä projektia.

Koko show'ssa se oli irrallisen tuntuinen ja ilmeisesti ei kerännyt tarpeeksi ääniä. Mitä jos sen olisi itse nähnyt ekan kerran tuossa välissä jonkun tuntemattoman maan esittämänä? Olisiko se ollut hetken WTF ja unohtunut sitten saman tien?

En ole tutkinut iltapäivälehtiä, mutta varmaan "Blame Venäjä" -kortin joku keksii.

Omia suosikkeja mahdollisesti hyvinkin epämusiikillisista syistä olivat Kreikka, Viro, Unkari ja Serbia. Nämä esitykset saivat katsomaan itseään ja naulitsivat. Romania on ihan kiva ja Belgian ja Georgian ymmärrän camp-arvon kautta.

Hyvin viihdyin semifinaalin ääressä ja melkein oli kiire, kun jotain piti irssiin kommentoida, vessassa olisi pitänyt käydä ja kaakaota lämmittää. Huomenna lisää :täpinä:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 20 Touko 2015 20:36

En ole lukenut mitään tähän liittyviä "uutisia" tänään. FB:ssä on aika monella joku mielipide asiaan, kuten oli jo UMK:n valinnan jälkeenkin. Viisupuristit naljailee olleensa oikeassa ja muut otsikot antavat ymmärtää syitä olevan aika monta.

Silti mun mielestä PKN oli hyvä valinta. Ei ehkä päässyt finaalin, mutta sai aikaan säpinää. Eikä suinkaan sen perinteisen, plagiaattikohun, muodossa. Miten Satin Circus olisi pärjännyt? Ehkä paremmin, ehkä ei. Ei voi tietää. Kuka muistaa SC:n biisin? En minäkään. Opera Skaalan muistan :keijo:
Ehkä on ihan hyväkin ettei Kurikka ja kaverit ole siellä finaalissa. Toisaalta ja toisaalta.

Huomenna todellakin lisää! :täpinä:
Måns!

Itsehän seurasin lähetystä, irkkasin ja twiittailin satunnaisesti. Twitteriä en niin lukenut, mutta joitain omia twiittejä heittelin ilmaan. On sekin kyllä keijoa touhua :keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 21 Touko 2015 09:21

Pascal Lemoix kirjoitti:Koko show'ssa se oli irrallisen tuntuinen ja ilmeisesti ei kerännyt tarpeeksi ääniä. Mitä jos sen olisi itse nähnyt ekan kerran tuossa välissä jonkun tuntemattoman maan esittämänä? Olisiko se ollut hetken WTF ja unohtunut sitten saman tien?


Juuri tuota tarkoitin itsekin PKN:n muiden joukkoon hukkumisella. Erilainen kappale toki oli suhteessa muihin. Olen ihmetellyt PKN:n vertaamista Lordiin, koska Lordihan nimenomaan oli ennen kaikkea näyttävä lavalla. Toki hyvä yritys PKN:llä, ja toivottavasti osaavat nyt käsitellä pettymyksensä.

Viron veto toimi kuin toimikin myös lavalla. Armenia ei sen sijaan ollut ollenkaan sen veroinen kuin videolla. Belgian kappale oli hyvä, mutta esityksen koreografia oli ihan hölmö ja laulajan tosikkomaisuuden moodi hämmentävä. Hollanti oli aika kauhea, ja Serbiankin esityksen aikana teki mieli vaihtaa kanavaa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Touko 2015 11:22

Mua jännittää :hullu:
En ole yhtään ollut fiiliksissä aiemmin, mutta eilen illalla alkoi se jännitys hiipimällä ottaa valtaa :keijo:

Ruotsi on kova. Mutta! Siitä on tietoisia vain ensimmäisen semifinaalin nähneet ihmiset. Eivätkä kaikki ole suinkaan nähneet sitä. Viisuissa suurin ratkaisija kuitenkin loppupeleissä on se harmaa massa. Se, joka ei ole viisufaneja vaan tavallisia ihmisiä. Eikä läheskään kaikki seuraa semifinaaneja.

Sitten on se Italia. Se esiintyy viimeisenä. Eli viimeisenä ihmisten mieleen jää Il Volo! Toki kertauksia tulee liudoittain, mutta se voi viimeisenä esiintyjänä muuttaa tuulen suuntaa. Tai tokihan se riippuu täysin niiden esityksestä. Se voi vesittää koko homman.

Tänään! :täpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja L-S » La 23 Touko 2015 12:24

Mäkin olen fiiliksissä :keijotäpinä: En ehkä niinkään siitä kuka voittaa, mutta viisuista yleensä. Tosin toivon toki, että Måns voittaa, mutta muutama muukaan ei ole huono vaihtoehto. Il Volokin olisi hyvä. :pusu: Kunhan nyt mikään Venäjä ei voita.

Nyt olen kuunnellut tosi monta kertaa Israelin Golden Boyta. Olkoon kuinka epäilyttävä Israel, mutta se on tosi tarttuva biisi, sopivasti keijo (poika valittaa, että äiti, sydämeni taas särjettiin ja lähtee sitten tanssimaan), siinä on se viisuihin niin hyvin sopiva nuorten poikien porukkahenki ja tekstityssuomennoksetkin olivat ihan helmiä. Keijoutta ei kuitenkaan ole tän vuoden viisuissa liikaa, varsinkin kun Eduard Romayutakin karsiutui. :P Månsin jälkeen tää oli tokan semin parhaimmistoa, vaikka mikään ei Månsia mun mielessä voitakaan. Toinen semi oli kyllä muutenkin kiinnostavampi, ainakin siitä meni jatkoon useampi hyvä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 23 Touko 2015 13:23

Ei tässä ole mitään jännittämistä. Tai no se, että yllättääkö Venäjä Ruotsin, mutta tuskin. Ruotsi voittaa paskalla biisillä. Vuptiduu.

Side note: Azereista muuten pieni osa on maantieteellisesti Euroopan puolella.

EDIT: Ainiin, sanoitusten suomentaja ei osaa taivuttaa turta-sanaa. No ehkä se on keijompi sitten noin. En kyllä enää edes muista, minkä maan biisissä toi oli.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Touko 2015 13:31

Israelin Golden Boy on myös viisuisasti homoeroottinen. Sanoitukset on montahoisasti tulkittavissa. Mama voi olla myös se Gay-Mama, ei välttämättä oma äiti :keijo:
Kyllä, Israelin biisi on helppo tulkita monelta suunnalta.
Se voikin olla viisujen musta hevonen. Vaikkei viisukansa haluaisikaan viisuja Israeliin.

Venäjä voi yltää korkealle, kaikesta vastustelusta huolimatta.

Ei Månsin biisi ole paska. :nirppa:
Sitäpaitsi, se olisi tarinallisesti täydellinen jatko Rise like a Phoenixille. Ensin noustaan tuhkasta ja sitten ollaan sankareita :keijo: Ihanan överiä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2015 - Building Bridges

ViestiKirjoittaja L-S » Su 24 Touko 2015 15:54

Huh, mikä viisuilta! (katso kuvat… ei kun) Ei tule naismuistiin mieleen näin jännittävää pisteidenlaskua, poislukien sentään epätodellinen olo silloin, kun Suomi voitti. Mutta en muista milloin viimeksi tilanne olisi ollut näin tiukka oman suosikkini osalta. Alussahan Venäjä sai moniaalta 12 pistettä ja oli johdossa. Mehän toki olimme sitä mieltä, että Venäjän ei missään tapauksessa kuulu voittaa, ei pelkästään siksi, että biisi oli kliseinen ja tekopyhä balladi, vaan siksi, että Venäjä on Venäjä ja olisi tällä hetkellä melkoisen huono paikka järjestää Euroviisut. Ruotsin ihana Måns sinnitteli kakkosena, kunnes jossain vaiheessa tilanne alkoi kääntyä, kun joku, olikohan se Latvia, ei yllättäen antanut Venäjälle mitään ja Ruotsille paljon, ja sitten tulikin paljon muita kuin entisiä itäblokin maita. Hieno kokea tällainen tunteiden kirjo. :D

Måns on omasta mielestäni kaikin puolin täydellinen voittaja, juuri tuollainen, joka kertoo, että "olette täydellisiä sellaisina kuin olette" :sydän: (Pahoittelen runsasta Iltapulu-linkitystä, mutta tuntuvat sopivan tähän enkä jaksa etsiä samoja uutisia paremmista uutislähteistä.)

Hyvä finaali oli. Tavalla tai toisella hyviä olivat edelleen mm. Viro, Israel, Liettua, Serbia, britit, Australia, Latvia, Italia, Belgia, miksei Sloveniakin ja Georgia. Pidin myös Saksan kappaleesta, sen huono menestys yllätti. Jäivät nollille, samoin kun isäntämaa, jonka kappale olikin melko tylsä. Australia oli ihanan energinen.

Mietin juuri, että Israelin puolesta puhuu se, että esittäjänä oli viaton bilettävä nuori poika, joka tuskin on syyllinen maansa poliittisiin asioihin. Venäjän esitys maailmoja syleilevyydessään taas korosti ristiriitaa. Ihmettelen kyllä miten paljon ääniä Venäjä sai. Moni kuuluu toki olevan yllättävän vahvasti sitä mieltä, että politiikka ei kuulu Euroviisuihin - ja juontajatkin huomauttivat asiasta Wienin yleisöä - mutta vaikea ainakaan itseni on olla sitä ajattelematta. Sitä paitsi kuuluuhan se, kun pisteidenlaskussakin joka maan kohdalla voi arvailla esim. naapurisuhde- tai muita suhdesyitä tietyn pistemäärän taustalla. Pisteidenlaskua on siksikin kiinnostavaa seurata. Totta kai sitten voitto tulee lopulta sillä, että biisistä, esittäjästä ja show'sta pidetään, mutta kuitenkin.

Mutta nyt viisut on tältä vuodelta nähty. :huoh: Mitäs sitten?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Seuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron