UMK 2016 - Heja Svärje!

UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Tammi 2016 21:54

Kuka lähtee Månslandiaan kisaamaan?

Tänään julkaistiin UMK 2016 kilpailijat.

Videot näet täältä. Olen itse juuri käymässä videoiden kimppuun :keijo:

Löytyykö suosikkeja pelkkien videoiden perusteella?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Tammi 2016 22:13

Mä olen katsonut vasta kaksi videota. Pää-äijät ovat tuttuja aiemmasta melko karsean keijosta Pikkujouluissa-kappaleesta. UMK-biisi ei ollut siihen tyyliin mitenkään yllättävä, melko keskinkertainen tuontyyliseksi kappaleeksi.

Lisäksi musta on hilpeää, että Suomen karsinnoissakin on nyt potentiaalia nähdä tanssivia nuoria miehiä, kun mukana on Gušani Brothers kappaleella Poom poom. Katsoin videon, koska se vaikutti jo nimen perusteella lupaavalta. :keijo: Pojat ovat internetin tietojen perusteella alun perin kotoisin Kroatiasta ja asuvat nyt Kaarinassa. Usein tummakulmaisilta nuorilta miehiltä nähdään Euroviisuissa juurikin viihdyttäviä tanssiesityksiä, ja kappaleessa on siihen potentiaalia. :keijotäpinä: Toivottavasti he eivät petä odotuksiani.

En ihan tiedä jaksanko katsoa kaikkia videoita ennakkoon. Epäilen pelkän biisilistan nähtyäni, että joukossa on aika monta haukotuksia aiheuttavaa kappaletta, vaikka eihän sitä tiedä, jos olenkin väärässä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Tammi 2016 23:17

Here goes.

Saara Aalto. Myönnän heti alkuun etten pahemmin pidä Aallosta esiintyjänä. En silti tyrmää Saaraa. Biisi leikkii Saaralle omineisella kiinaviballa. Ainakin pelaa varman päälle, koska jos ei biisi menesty UMK:ssa niin varmaan kiinalainen yleisö ostaa ton. Viisuihin biisi on aika hajuton-mauton-väritön, vaikka siinä on yksi hetki kun jaksan olla kiinnostunut. Etnisyys on niin nähty. Ehkä Saaran aika tulee joskus toiste, mutta ei tällä biisillä.

Mikko Herranen. No onpahan kaamea video. Mua jää häiritsemään että spurgua esittävällä tyypillä on puhtaat hiukset ja kengät. Ei jatkoon. Mistä tässä laulettiin?

Stella Christine - No tää on kiva. Tykkään laulajan äänestä. Biisi on ehkä vähän muutoin tyhjä, mutta tästä kuitenkin vähän jo innostuin.

Eini. Ahhahahaa :rolf: Hyvä EIni! Stereotypiaa stereotypian perään, sitähän viisuissa pitää vähän ollakin. Plussaa suomen kielestä. Pilke silmäkulmassa ei ole irvokasta, vaan just sopivasti. Vetoaa varmasti siihen vanhaan viisukansaan joka on seurannut viisuja "aina".

Clemso. Ihana biisi, vaikken ihan varma ole mistä siinä lauletaan. "Cash her for me?" ei ehkä sovi viisuihin, enkä muutoinkaan viisuksi nosta biisiä, mutta viisujen ulkopuolella todella ihana. Tietyllä tapaa tästä voisi olla yllättäjäksi. Ehkä vähän liikaa toistoa, mutta siinä ja siinä. Ekalla kerralla ainakin todella kiva kappale.

Pää-äijät. Keijoutta, kyllä. Biisi sais olla ihan vähän nopeatempoisempi. Ehkä se livenä yllättää enemmän. Rekka rekvisiittana on kyllä :keijotäpinä:n paikka. :virne: Rekvisiittaosasto on muutoinkin videolla se missä on kunnostautuduttu. Ehkä vähän turhan Euroneuro ja läppä.

Attention 2. Eka olin että mikä se on, mutta tyttöduo on onnistunut tekemään (tai löytämään, ihan sama) kivan biisin, joka toimisi myös isommalla lavalla kunhan vaan energia on kohdallaan. Videon perusteella voisi olettaa että se on. Laulu on helppo, kappale itsessään tarttuva ja poppi. Kuvitella että tämä kaksikko on vasta kuukautta vajaa 16! Vähän ehkä Jedward-mainen, mikä on hyvä asia. Oikeanlaisella showlla ja sparraamisella tästä on saatavissa hyvinkin toimiva juttu viisuihin! Mutta laulu ja esiintyminen ratkaisee.

Cristal Snow. Christal yrittää lähestyä viisulavoja ilman blingiä, hyvin pelkistetyllä itsellään. Osaispa se jotenkin laulaa, mut ei. Ehdoton ei autotunelle ballaadissa. Biisin sanoma on hyvä ja siinä on mietitty viisuja. "I won't go to heaven, if you ain't by myside" on ehkä sivallus katolisia maita tähdäten. Muutoin Love is Blind on hiton kulunut teema. Videon näyttävyys on osoitus Cristalin kyvykkyydestä muilla osa-alueilla. Siitähän tulee melkein kissavideo!
Toki homoyleisöä kosiskellaan nyt kovaa. Blingin ja oman ulkoisen näyttävyyden pudottaminen toimii kuitenkin tässä hyvin. Se että dragit päällä olisi tuossa laulamassa veisi pohjan pois. Jään odottamaan lavaesiintymistä, koska livenä Snow osaa laulaa vielä vähemmän :P

Annica Milan & Kimmo Blom. Video on dramaattinen. Kimmo Blom yrittää viisuihin samalla hingulla millä Snow:kin. Toki tämä biisi on viime vuotta parempi ja duetto toimii. Mulle kyllä tulee vaan mieleen Azereiden voittobiisi, enkä usko että se on välttämättä hyvä asia. Tai, mistä sitä tietää. Duetto on kuitenkin hyvä, hyvin tuotettu. Kappaleena ehkä vähän harmaa, mutta ei huonoimmasta päästä tähän mennessä kuulluista.

Rafaela Truda. Youtuben puolella on jo plagiaattisyytteet kehissä :keijotäpinä: Keijoutta vähän ilmassa, Myön jonkinlaista camp-henkeä ehkä havaittavissa. Biisin nimestä tulee mieleen vaan Kreikka :virne: Biisi itsessään ei oo kovin ihmeellinen. Tanssittava, kyllä. Iloinen, kyllä.

Ylona. Ai Yona? Ei vai? Aha. Tää on ottanut videolle sen viime vuoden aamutakin! Video on tosi tylsä, mutta biisissä on jotain taustakikkoja mistä tykkään. Vähän plääh-aina välillä, mutta sitten taas innostaa ketkuttamaan buutia.

Mikael Saari. Tätä oli hehkutettu mun fb:n feediin päivän aikana paljon. Viisuihmiset siellä huuteloitsi Saaren puolesta. Mua tää ei silti sytyttänyt. Tykkäsin siitä että melodinen tausta oli vahva ja kappaleessa oli semmoista sävellyksellisyyttä mikä ei tavallisessa ballaadissa tai pelkässä diskobiitissä niin pääse esiin. Ei huono, mutta ei sykähdyttäväkään.

Lieminen. Stigin alter ego? Ei muuta sanottavaa.

Tuuli Okkonen. Tämä on toinen mitä olen nähnyt kannustettavan useamman, toisiinsa liittymättömän henkilön taholta. Biisi on kuitenkin vahva ja tykkään siitä. Lavaesitys voi vetää tän ihan reisille, mutta etukäteen biisin perusteella veikkaan tätä kyllä jatkokahinoihin.

Gusani Brothers. Eurooppahenkistä tanssimusaa, jee! Tämän voin hyvin kuvitella soimaan viisuklubeille, mikä on kerrankin hyvä asia. Vaikka biisi ei pääsisikään jatkoon, sitä voi markkinoida suomen rajojen ulkouolelle. Kappale istuu hyvin viisulokeroon, vaikka ehkä kaipaankin meidän "omalle" viisulle jotain millä erottua. Tämä on aika massa, mutta tulee kyllä mun omille soittolistoille kyllä.

Barbe-q-barbies. No ei mikään poppibarbiporukka. Muutoin ehkä vähän hämärä video. Onko tämä kannanotto perheväkivallasta, puolesta vai vastaan? Joku juoksee metsässä, toinen strippaa ja kaikki haluavat vapautua suljetuilta silmiltä?
No joo, semmoinen rokkibiisi, mutta alanko nyt väsähtää kun ei innosta?

Pietarin spektaakkeli. Hei retroo :keijo: Lähetetään tää! :virne: Ei mitään mahdollisuuksia edes finaaliin, mutta erottuis, ihan sama ketä muut on. Vaatii videon tasoisen lavashown. Salkkareiden Kari laulamassa samettitakissa on jotain mitä en kestä - keijousmielessä, hyvällä :rolf: :keijojami:

Sandhja. Video on maailmanluokan tasoa. Hevonen metsässä. Mut sit jammaillaan perisuomalaisen vanhan matontamppaustelineen kehikossa ja lasten leikkipaikalla. Vähissä vaatteissa. Kappale on kuitenkin tosi kiva. Ehkä yksi kivoimmista sitten kuitenkin.

Ehkä kivointa tässä on se ettei nyt ole niin selkeää kuka sinne kisoihin lähtee. Viime vuonna se Kurikka oli niin iso tekijä, että on miellyttävää että nyt ei semmoista selkeää voittajaa ole. Aika hyvä määrä on myös etnisyyttä, mikä on todella hyvä asia. Kyllä tästä ihan hyvä UMK-kausi tulee.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Tammi 2016 23:24

Arvostan Kibsin arvioita :virne:. Multa ei taida irrota vielä tän enempää analyyseja, saa nähdä sitten myöhemmin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 12 Tammi 2016 23:30

Månslandia. :virne:

Mä kahlasin kaikki videot läpi, mutta suurinta osaa jaksoin katsoa/kuunnella enintään minuutin. Einin katsoin kokonaan, koska se oli Eini, mutta biisi ei sykähdyttänyt. Heräsin vasta ClemSOn kohdalla: mielestäni se oli hyvä biisi, mutta ei ehkä euroviisuainesta.

Pää-Äijiltä odotin keijoutta, mutta se oli niin keijo, että se oli huono. :P :läps: Attention 2:n kaksoset :huikka: olivat kaikista sympaattisimmat, ja se biisikin oli kiva. Cristal Snow oli seuraava, jonka taas jaksoin katsoa kokonaan, koska video oli kisan kiinnostavin (homovideo :täpinä: :huikka: ).

Taas kävin puolipakolla seuraavat videot läpi, mutta eniten vain odotin Gušani Brothersia. Eikä se pettänyt odotuksia. Euroviisuissa ei vaan koskaan voi olla liikaa tanssivia (söpöjä) nuoria miehiä ja kertsi on hieno. :virne: :inkkari: + räppiä! :keijotäpinä: Muistuttaa ehkä vähän liikaa Kreikan parin vuoden takaista Rise Upia, mutta haluan nämä silti voittoon, tai ainakin pärjäävän. :jami: :keijo:

Pietarin Spektaakkeli on ihanan retro, mutta vähä tylsähkö euroviisuksi. Sandhja kisan parhaimmistoa ja Barbe-Q-Barbies ihan jees, hieman ehkä aina vierastan rokkia euroviisuissa.

Tässä nyt jotain, mitä jäi käteen pikaisten kuuntelujen perusteella. :P
Viimeksi muokannut Suvi päivämäärä Ti 12 Tammi 2016 23:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 12 Tammi 2016 23:33

Kibaya kirjoitti:
Mikko Herranen. No onpahan kaamea video. Mua jää häiritsemään että spurgua esittävällä tyypillä on puhtaat hiukset ja kengät. Ei jatkoon. Mistä tässä laulettiin?



"Life is like a limousine." :läps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Tammi 2016 23:42

Odottelen videoiden osalta esikatselua, mutta laitoin Spotifysta UMK-levyn soimaan. Siinä ensimmäisenä oli Gušani Brothersin Poom poom, joka on edelleen ehdoton suosikkini. :keijojami: Tällaista lisää Euroviisuihin. :hymyhali:

Toisena oli Saara Aalto, joka yllätti, koska tein samalla muuta ja hetkeksi ehdin unohtaa mitä olin kuuntelemassa. Parin sekunnin ajan alussa mietin, että kuuntelenko jotain Tori Amosia. Ei nyt sentään, se selvisi piankin, mutta kuitenkin miellyttävän kuuloinen kappale. Saara Aallon tyylille poikkeuksellisen voimallinen ja pirteä kappale, mikä on hyvä.

Barbe-Q-Barbies kuulostaa bändin nimenä keijolta, toivottavasti heillä on hieno lavapresenssi. Biisi itsessään on melko tavanomainen.

Lieminen: Ei tämä varmaan Euroviisuissa toimisi, mutta voisin muutaman kerran kuunnella. Clemso on "ihan kivan" kuuloinen myös, ei huono, mutta en ensikuuntelun perusteella osaa sanoa muuta.

Stella Christinen biisi on ehkä ok, tosin ajattelin heti, etten pidä laulajan äänestä (toisin kuin näemmä Kiba :P).

Cristal Snow: En ole katsonut videota, mutta toivon, että ainakin lavashow'ssa olisi jotain näyttävää, koska muuten ei tässä ole paljoakaan nähtävää ja kuunneltavaa. Loppupuolella kertsi lähtee sentään vähän käyntiin.

Attention 2: Vai että kaksoset. Tämä on mukavan pirteä, saattaisi toimia hyvinkin. Sama pätee Sandhjan Sing It Awayhin.

Pää-äijiä olenkin kommentoinut jo… mutta bändinä nämä ovat selkeästi kuin köyhän miehen Teflon Brothers. Ei tällä kyllä viisuihin mennä, vaikka mun korvissa on joskus tilaa myös huumoriräpille. :P

Eini: edes joku tunnetumpi konkari mukana! Hyvä Eini! Tätiloistetta. :keijo: Olkoonkin, etten usko että suomenkielistä kappaletta kannattaa Euroviisuihin lähettää.

Rafaela Truda: Rise Up! :keijotäpinä: Tästähän oli tosiaan jo plagiaattikohukin, mutta olin kuunnellut tämän jo ennen sitä ja totesin, että tämä on positiivisessa mielessä vähän jonkun jenkkiartistin kuuloinen (en olisi osannut kyllä nimetä mitään suoria vaikutteita). Ihan tykkään tästä.

Pietarin Spektaakkeli vaikuttaa hauskalta ja piristävältä, varmaan videokin on hieno. Tuskin viisuihin, mutta radiosoittoon pliis.

Annica Milán ja Kimmo Blom ovat ihan ok, vähän vielä lisää tunnetta niin voisi toimia.

Mikko Herrasen Evil Tone meni ekalla kuulemalla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, samoin Tuuli Okkonen. Mikael Saarikin olisi tehnyt mieli skipata heti. Nämä ovat sentyyppisiä yhdentekeviä biisejä, joita aiempien vuosien perusteella pelkään aina olevan liikaakin UMK:ssa, mutta tänä vuonna ei onneksi ole kuin nämä. Ylona on vähän siinä ja siinä, että kuuluuko tälle osastolle.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 31 Tammi 2016 14:02

Eilen tuli esikatselut, eli videoiden ruotiminen tv-raadin ja twitterin kera.

Tajusin sitä katsoessa että Cristalissa on jotain samaa kuin Laura Voutilaisessa. Olen mielestäni muitakin verrannut Voutilaiseen, mutta sou not. Voutilainenhan oli alusta asti sitä mieltä julkisesti että hän voittaa kaikki. Muut on huonompia ja hän voittaa. Piste. Cristal ei ehkä ihan niin överi ole, mutta jotenkin tulee semmoinen fiilis hänestä voisi kuoriutua samankaltainen. Muistan miten Voutilainen haukkui kaikki hävittyään ja ihmetteli miten voi olla mahdollista ettei hän nyt voittanutkaan kun kaikki häntä niin kehuivat :keijo: Tottahan viisuihin pitää lähteä itsevarmalla asenteella, mutta vähän pitäisi olla realistinenkin.

Mä toivon että meiltä hyvän fiiliksen kappale. Musiikillisesti ehkä vähän nopeatempoisempi ja tanssittava biisi, hyvällä esityksellä. Jotenkin myös haluaisin nähdä esiintyjänä nuorta, tuntematonta verta. Ei siis ammatikseen esiintyvää, vaan juurikin uuden tuttavuuden. Vaihtoehtoja näiden kriteereiden täyttäjäksi on useampia :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 07 Helmi 2016 13:02

Kyllä oli hyvä tv-ilta eilen. Ensin katsoin UMK:n, missä oli ihan hyvä meininki ja tunnelma. Saara Aalto aloitti geimit tekemällä asunvaihdoin (mekosta lähti osa pois), eli heti sai ottaa huikan, vaikka en muuten juomapeliä harrastanutkaan. :D Stella Christinen kappaleelle olen pikku hiljaa lämmennyt, se on ihan kiva samoin kuin Saara Aallon kappale, molemmat menivät jatkoon. Lisäksi jatkoon pääsi Eini. Eini on ihana, vaikka en uskokaan, että Einiä nähdään viisuissa, mutta kannatan. Show'ssa oli tanssivia miehiäkin. :virne: :virne:

Pää-äijät olivat lavalla hirveämpiä kuin videolla tai pelkkänä biisinä kuultuina. Lavalla esitettiin vaahtobilesammiossa sellaista idioottibailaamista, jossa riehutaan ja on pukeuduttu typeriin asuihin ja suihkutetaan samppanjaa. Äääh. Okei, onhan vaahtobilesammio on ihan hieno rekvisiitta sinänsä, mutta en siltikään hirveästi lämmennyt.

Ekan karsinnan parhaita hetkiä oli myös Kristan ja Roopen välinumero eli Modulointi-biisi. :tipahdus:

UMK:n perään katsoin digiboksilta Melodifestivalenin. Nyt on odotukset korkealla, kun ensimmäisessä karsinnassa oli jo vaikka mitä. Samir och Viktorilla oli rekvisiittana "uima-allas" (vettä nilkkoihin asti), jossa tanssittiin ja lopuksi otettiin paidat pois, olihan biisin nimikin Bada nakna. :keijo:

Lisäksi tarjolla oli ihan ok biisi, jossa oli kantritanssivia miehiä, kaksi komeaa nuorta miestä ja ihanasti huuliharppua soittava Robin Bengtsson. Ace Wilderin biisikin oli ihan hyvä. Ace Wilder ja Robin menivät finaaliin suoraan, pari muuta Andra chanseniin. Ihan hyvät lopputuloksetkin vielä. En kestä. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja skray » Ti 09 Helmi 2016 00:00

Mä pidän siitä Stella Christinestä. Se oli yks niistä kahdesta (en muista mikä se toinen oli) kappaleesta, jotka etukäteen vaikutti mun mielestä ihan ok:lta.
Saara Aallon biisi oli ensikuulemalla ihan hirvee, mutta nyt kun sen näki tossa karsinnassa ja se soitettiin kuitenkin useampaan kertaan kertauksissa, niin se muuttuu koko ajan paremmaks ja paremmaks, pakko myöntää. En uskonut sanovani näin. :keijo:
Eini saattaa parantaa tällä UMK-kisailulla omia markkinoitaan täällä kotimaassa ilman, että edes yrittää oikeesti päästä edustamaan viisuihin. Siinä on potentiaalia keijoihin bilebiiseihin, joista kukaan ei myönnä tykkäävänsä selvin päin, mutta ootapa vaan jos Einiä soitettais baarissa, niin tanssilattialla olis heti ruuhkaa ja kaikki osaa sanat ulkoa. :virne: Pää-äijissä on vähän samaa vikaa, tosin siitä olen erittäin onnellinen, että toppuivat jatkosta. :keijo:

En muista ketä kaikkia seuraavassa karsinnassa on mukana, mutta lähetyksen lopussa näytetyt pätkät vaikuitti siltä, että samassa karsinnassa on kaikki paremmat esiintyjät ja kappaleet. Tähän ekaan karsintaan oli varmaan otettu kaikki huonoimmat + Saara Aalto ja Stella Christine. Onko sitten vielä tulossa kolmaskin karsinta ennen finaalia? :riips:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 09 Helmi 2016 13:46

Kaksi karsintaa on vielä tulossa. Muistan vain, että ensi lauantaina mukana on ainakin Rafaela Truda ja kahden viikon päästä Gusani Brothers. :keijotäpinä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 09 Helmi 2016 22:10

Mulla on vähän sama fiilis tuosta Saara Aallon biisistä. Sen kertsi oli mielestäni ihan kammottava ja alku jääkaappinumeromainen, mutta biisi paranee jokaisella kuuntelukerralla. :D
Stella Christineä on soitettu paljon radiossa (Yle Radio Suomi) ja mä oikeastaan tykkään siitä biisistä, mutta onko se sopiva euroviisuihin? Einin biisiä tuskin valitaan viisuihin, mutta olisihan se hauskaa nähdä hänet viisulavalla. Tosin suomenkieliset biisit harvemmin siellä uppoavat. Einilla on ollut tähän mennessä ihanimmat tanssijat. :virne: Kaikki nuo edellä mainitut pääsivät ansaitusti jatkoon ensimmäisestä karsinnasta.

Pää-äijät oli myös minun mielestäni jotain ihan kamalaa. Se oli vaan jotenkin liian junttia. Eniten ehkä harmittaa että yhden suosikkibiiseistäni, Clemson kappaleen esitys livenä. Clemso oli itse jotenkin vaisu ja äänitys kuului liikaa äänestä läpi. Ei tuolla esityksellä ollut mitään mahdollisuuksia jatkoon.

Muuten, jopa mun aina kriittinen äitini sanoi, että Cristalin biisihän on aika hyvä. Saa nähdä, miten se uppoaa muuhun Suomen kansaan. Senhän näkee myös ensin viikolla. Mäkin vähän niinkuin tykkään siitä biisistä. Mua vaan ärsyttää Cristalissa sen jonkinlainen... ylimielisyys. Rafaela Trudan biisi on noista ensi viikon biiseistä ehkä kivoin pelkkien kuunteluiden perusteella. Mikal Saari oli muistaakseni myös jees. Saa taas nähdä, miten mikäkin näistä toimii livenä.

Pakko myös vähän kommentoida Melodifestivalia. Mä vaan taisin flippailla koko ajan. :keijo: Ruotsalaiset euroviisumiehet. :sydän:

Joskus olisi myös hauska katsoa muiden maiden kuin Ruotsin ja Suomen karsintoja. Viime vuonna taidettiin katsoa irssiläisten kanssa ainakin Kreikan finaalia netistä. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 09 Helmi 2016 22:48

Kreikan finaalin katsominen oli kyllä hauskaa. Tänä vuonna sitä ei tainnut tulla lainkaan, sillä edustaja on tämänpäiväisen uutisen mukaan jo valittu, mutta biisiä ei. :riips:

Muiden maiden karsintojen aikataulu löytyy Eurovisionin sivuilta, ainakin aiempina vuosina niitä on voinut sieltä katsoakin. :raps:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 14 Helmi 2016 12:32

Eilinen UMK-lähetys ei herättänyt mitään kovinkaan suuria tunteita. Mun suosikit putosi jatkosta, eikä finaaliin menneet herätäneet mitään intohimon tunteita. Olisin halunnut jatkoon Rafaela Trudan, jolla olisi varmasti ollut viisukentällä hyvä mahdollisuus, mikäli laulua olisi voinut treenata kunnolla. Lisäksi tykkäsin ihan älyttömästä Attention2-duosta, mutta ymmärrettävästi se ei päässyt jatkoon. Laulusta kuului läpi jännitys vähän liikaa. Silti tykkäsin tyttöjen energiasta ja siitä miten hyvin heidän lavashow oli rakennettu.

Jatkoonhan meni Cristal Snow, Mikel Saari ja Annika Milan ja Kimmo Blom. Viimeisen esityksestä en tajunnut mitään. Lähikuvat naamasta ja kai jonkun peilin symboloiminen ei vaan avannut mulle että mitä siinä haettiin :keijoei:
Cristalin show oli mun mielestä tylsä, samoin kuin biisikin. Lisäksi Cristal ei ole vahva laulaja, eikä oikein näköjään live-esiintyjäkään.
Mikael Saari oli esityksellään aika yksinkertainen, simppeli. En ole varma toimiiko se isommalla lavalla, mutta tuolla meidän lähikuvakentällä se oli ihan ok. Mutta ei mitenkään sykähdyttävä.

Ensi viikolla on sitten vuoro olla green roomissa taputtamassa käsiään verille. :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 14 Helmi 2016 13:13

Samoilla linjoilla Kibsin kanssa, vähän laimea UMK-ilta oli eilen. Olisin halunnut jatkoon ehdottomasti Rafaela Trudan, biisi oli ihanan pirteä ja esityskin hieno ja energinen. Olisipa Suomessakin Andra chansen niin kuin Melodifestivalenissa, Rafaela olisi voinut päästä sinne. Attention 2 oli kiva myös. Cristal Snowlta odotin vähän enemmän, show'n tai jonkun suhteen, mutta ei siitä nyt oikein saanut mitään irti. Mikael Saaren kappaleesta en hirveästi innostunut, mutta tavallaan kokonaisuus oli rauhallisuudessaan ihan vaikuttava. Mieluummin se kuin Annika Milan ja Kimmo Blom.

Melodifestivalenkin oli aika vaisu verrattuna viime viikkoon. Ei ollut mitään erityisen hyviä kappaleita. Hirveästi oli panostettu näyttäviin videoshow'hin (nyt en ole kyllä yhtään varma taivutinko sanan oikein, en jaksa tarkistaa). Suomen Krista Siegfrids oli mielestäni oikeastaan illan paras, mutta ei päässyt valitettavasti jatkoon.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 14 Helmi 2016 13:42

Mua jopa vähän harmittaa Cristalin puolesta. Euroviisuissa esiintyminen on hänelle ilmeisen tärkeää, ja mielelläni sen hänelle melkein soisinkin, MUTTA se esitys ei tosiaankaan toiminut yhtään. Kaiken lisäksi itse pääesiintyjän laulu hukkui loppupuolella taustalaulajan oopperamaiseen huutoon. Mä olisin myös oikeasti odottanut siltä esitykseltä vähän enemmän. :P Onhan hänellä tietty nyt aikaa treenata ennen finaalia, mutta silti.

Attention2 oli ihana ja tykkäsin kovasti heidän asenteestaan ja positiivisuudestaan, mutta harmi tosiaan etteivät he päässeet edes jatkoon. Olisin myös halunnut Rafaelan jatkoon. Siinäkin esityksessä oli hyvää asennetta, mutta eri tavalla, ja biisi oli myös kiva.

Ylona oli tavallaan euroviisumaisin (tuli biisistä mieleen Loreen), mutta se oli biisinä muuten aika tylsä. Esityksessä oli sentään hieno häkkirekvisiitta, jota ei kyllä hyödynnetty kunnolla. Tosin kun häkki aukesi, nähtiin tämän vuoden UMK:n ensimmäiset pyrot. :keijotäpinä:

Annika ja Kimmo. Laulavat tähän mennessä koko kisasta parhaiten, mutta biisi on TYLSÄ ja laskelmoidun tuntuinen. Esityskin oli vaan kummallista pönöttämistä. Olikohan se L-S, joka sanoi hienosti että tämän aikana tekee mieli mennä jääkaapille, vaikka ei haluakaan sieltä mitään. :keijo:

Mikael Saarikin oli vähän tylsähkö, vaikka tanssiesitys vaikutti ihan kiinnostavalta, kun sen vaan jaksoi katsoa. :P Mä yritän antaa tälle biisille mahdollisuuden ja kuunnella sitä ilman esitystä ja videota. (Sitä paitsi hänestähän on ainesta söpöksi euroviisumieheksi. :keijo: )

Ensi viikolla odotan suuria Gušani Brothersilta (jos ei muuten, niin ainakin hyvät bileet ja toivottavasti söpöjä tanssivia miehiä :keijo: ) ja Sandhjalta. :D Liemiseltä odotan Stig-tyylistä keijoutta. Ainakin Raakel Liekki on jälkimoduloinnissa hehkuttanut Liemistä joka kerta. (On muuten outo ratkaisu pyytää yleisöä taputtamaan käsiä hullun lailla koko jälkimoduloinnin ajan. Se häiritsee keskittymistä itse keskusteluun, ja on hieman ärsyttävää. Kiva tietenkin, että on tunnelmaa, mutta tulee vaan fiilis, että yleisö on pakotettu taputtamaan henkensä edestä ennen kuin heidät päästetään pois studiosta. :keijo: P.S. Ja ne ihme kiljujat kuuluivat vähän turhan hyvin läpi. Parhaimmillaan kuulosti siltä kuin siellä tapettaisiin sikaa. :keijoei: )

Ja vähän flippasin, kun Robin lauloi pätkän Veskun Huilumiehestä. Vaikka en tykkää siitä biisistä yhtään, oli se valinta jotenkin niin hieno. :virne: Saataisiinko me Robin tai vaikka Antti Tuisku ensi vuonna edustamaan Suomea viisuissa?

P.S. Joo, Melfest oli eilen vähän turhan vaisu. Tietenkin ne kaikki esitykset olivat valovuosia edellä suomalaisten (ja todennäköisti muiden maiden esityksistä). Huomasi, kyllä että kaikki olivat selkästi Månsin jäljillä, vaikka esim. viimeisessä esityksessä se valoshow ei sopinut yhtään biisiin ja oli muutenkin omituinen. Mäkin tykkäsin Kristasta, vaikka en tykännyt esityksen formula-teemasta, vaikka se hauska olikin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 21 Helmi 2016 04:22

Fordeee, me oltiin telkussaa :keijo: :virnei:
Hupsista.

UMK:n Green Room on "ihan jees". Paitsi että vaan kaks vessaa, eikä missään mitään juomista tarjolla - ei edes vettä! :nirppa:

Käytännössä kuva tulee screeneiltä ja ääni suorana kuvausstudion puolelta. Vähän ehkä hönöä kun ääni ja kuva ei kulje synkassa ihan joka hetki, mutta aika pian siihen tottui. Ei se viive ollut niin iso että olisi häirinnyt.

Meillä meinasi vain olla pieni probleema päästä sinne Green Roomiin. Meille oli luvattu saattaja ja opastus sisäkautta, kun muu Green Roomin porukka kulki ulkoportaita sinne studioon. Naureskeltiin vähän vitsillä näille hissijutuille ja turvahenkilö mikä meitä saattoi kysyi halutaanko mennä toooosi isolla hissillä :keijo: No tietenkin!! :virne:
Ja siitä se sitten lähti. Ensin ei meinattu päästä koko hissiin, tilattiin se varmaan nelisen kertaa uudestaan (vai kolme, no useita kertoja kuitenkin) ennenkuin se tuli niin että saatiin ovi auki. Hissiä mainostettiin hitaaksi. :keijo:
Olihan se iso. Ja siellä oli kiva pöytä menossa johonkin lavastusjuttuun. Sillä hissillä kuljetettiin lavasteita studioiden ja säilytyksen välillä. Viime vuonna sillä oli kuljetettu paikalle se rekvisiittana ollut hippibussi. :virne: UMK-historiallinen paikka myös!
No, hissin kanssa kävi niin ettei se noussut kokonaan siihen kerrokseen mihin me oltiin menossa. Siinä kohtaa ei voinut kuin nauraa. Paljon. Turvahenkilökin taisi jossain kohtaa hymyillä sille meidän hörönauramiselle. Onneksi ei tarvinnut kuin kerran käydä hakemassa uudestaan vauhtia ja jännätä sitten päästäänkö ylös asti. Päästiin!

Hieman hommassa häiritsi se, että esityksiä oli vaikea seurata pelkän screenin avulla. Edessä seisoi joko Roope Salminen, Lieminen tai Tuuli Okkonen kävi siinä edessä hillumassa ja ärsyttämässä :keijo:

Että jos ens kerralla haluaa paikalle, niin sitten sinne katsomon puolelle.
Parin vuoden päästä? :keijo: :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 21 Helmi 2016 18:30

Nyt jäi tosiaan vähän vajaaksi varsinainen UMK:n esitysten seuraaminen, Lieminen seisoi mun edessä siellä Green roomissa just siinä ruudun keskellä. :keijo: Roope Salminen edessä ei niin paljoa haitannut, vaikka meiltä jäikin yhteiskuva sen kanssa saamatta. :nyyh: :keijo: Hieno reissu kyllä noin muuten ja olihan meillä hauskaa, joten kokemuksena hyvä kuitenkin. :virne: Kaikenlaista pientä sekoilua ja hassuja yksityiskohtia mahtui päivään.

Olen surullinen, ettei Gusani Brothers päässyt jatkoon, vaikka show'ssakin oli ehkä vähän toivomisen varaa, sen mitä siitä nyt näin. Olisi saanut olla kunnon tanssikoreografia pojilla myös tyyliin joku Pikku-Eric tai Golden Boy, mutta nyt se oli vähän hahmoton. Biisi oli kuitenkin hyvä. Mutta onneksi jatkoon pääsi Sandhja, se taitaa olla mun voittajasuosikki nyt. Sandhjalla oli myös Green roomissa isot fanijoukot. :keijo:

Koska Melfestille ei ole omaa ketjua (vai onko, en jaksa etsiä tai perustaa), kommentoin sitäkin taas tässä, lähinnä "itselle muistiin" -tyylisesti. :keijo:
Eilisen Melodifestivalenista paras oli Oscar Zia, pojalla riitti ulkonäköä, karismaa ja lavapresenssiä. Ansaitusti jatkoon, tähänastisista Melfestin osallistujista tuo on ollut paras. Kizunguzu-kappale oli hauska myös, afrikkalaishenkinen jotenkin, se nähdään Andra chansenissä. Lisäksi jatkoon meni Lisa Ajaxin kappale, joka oli itse asiassa ihan hieno ja lauluäänikin hyvä. Biisiä tekemässä ovat olleet Linnea ja Joy Deb, jotka tekivät viime vuonna Månsin Heroesia, ja Sara Forsberg (Suomi mainittu...). :keijotäpinä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 21 Helmi 2016 18:38

Oscar on kyllä mun tän hetken suosikki kaikesta mitä oon kuullut.
Islanti valitsi eilen oman edustajansa, Greta Salomen. Tykkään biisistä kyllä, mutta en ehkä innostu niin tuosta showsta.

Oscar taas :tipahdus: Ei mitään ihmeellistä, mutta vahva läsnäolo ja voimakas laulu.

Nyt kuitenkin väsyttää jotenkin niin ettei aivo taivu muuhun analysointiin :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 22 Helmi 2016 01:01

Kibaya kirjoitti:Oscar on kyllä mun tän hetken suosikki kaikesta mitä oon kuullut.
Islanti valitsi eilen oman edustajansa, Greta Salomen. Tykkään biisistä kyllä, mutta en ehkä innostu niin tuosta showsta.


Joo, biisi on hyvä. Toivottavasti eivät käännä sitä englanniksi, vaan pitäisivät sen islanninkielisenä. Mua hämää, kun Månsin jälkeen kaikilla tuntuu olevan noita videojuttuja osana esitystä. (Paljon oli myös loreenmaisuutta.) Tai onhan videoita ollut monta vuotta, mutta tuolla samalla tavalla, että niitä "hallitaan" esityksessä. Melodifestivalenissa se näkyi selvästi, mikä on vähän hassua, kun luulisi että edellisvuoden voittaja ei sentään kopioisi itseään. :P

(Onko tuo Islannin edustaja sama viulistinainen, joka esiintyi Jonsín (ei Sigur Rós) kanssa jokunen vuosi sitten?
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 28 Helmi 2016 12:46

Sandhja :pilvi: :jami:

Aika yllätävästi tuli takaoikealta Sandhja ja vei voiton. Pelkän puhelinäänestyksen perusteella Saara Aalto olisi voittanut, mutta raatien äänistä johtuen Saara jäi kolmanneksi. Mikael Saari taasen oli raatien jälkeen toisena, mutta yleisöäänet pudottivat kolmanneksi. Sandhja olisi jäänyt yleisöäänillä kolmanneksi, mutta raadeilta saatu etumatka takasi sen että Saaran pisteet eivät riittäneet ohi. Ennen Saaran pisteiden kertomista Saaralla oli 67 pistettä ja Sandhjalla oli kokonaispisteet 160. Saara jäi neljästä pisteestä kiinni saadessaan 87 ja päästen kokonaislukuun. 154 pistettä. Mikael Saaren pisteetkään eivät olleet kaukana, 151.

Pistelaskussa vähän hämää ettei sitä ole avattu tuon enempää. Raadit antoivat pisteet 1-12, kuten viisuissakin annetaan, mutta yleisöäänet on jaettu jotenkin kai prosenttien mukaan? Pisteiden numerohaarukka on 21 (Tuuli Okkonen) - 87 (Saara Aalto).
Jos pisteet muodostuvat ääniprosentista, niin Saara on saanut äänistä todella hurjan prosentuaalisen tuloksen, vaikka en ehkä ymmärräkään että miten se voisi olla prosenttimääristä. Tämä on vai spekulointia, kun ei sitä ääntenlaskupisteytystä ei ole avattu.

Mä tykkään Sandhjasta. Biisi on menevä, tanssittava ja Sanfhjalla on todella huikea karisma. Hieno edustaja!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 28 Helmi 2016 13:36

Äänestystulosten kertominen oli tosiaan vähän hämärä, olin yleisöäänten tullessa vähän pihalla, ja kesti hetken tajuta, että Sandhjahan oli tosiaan jo voittanut. Jee! Nyt on hyvä Euroviisuedustaja, olen tyytyväinen. :sydän: Tuosta porukasta Sandhja oli ehdottomasti paras. Mikael Saaren biisi oli liian tylsä, vaikka laulajana hän onkin taitava, ja vaikka tavallaan pidänkin Saara Aallon kappaleesta (ja vaatteidenvaihdosta) alkoi se pidemmän päälle vaikuttaa aika tavanomaiselta (olen kuunnellut sen monesti). Sandhjalla on iloa ja energiaa, jota Euroviisuista kaipaan. Ja vaikka Eini on ihana, ei tuollaisella kuitenkaan Euroviisuissa pärjätä.

UMK-show oli muutenkin ihan hyvä eilen, väliaikaohjelmistossakin riitti yllätyksiä. Esimerkiksi Krista Siegridsin laulu oli kaunista. :hullu: Ja PKN-esitykseen oli hauskasti liitetty kuoro laulamaan Kari Aallon omaa käännöstä. Kyllä Yle on tässä parantanut jostain aiemmista vuosista, karsinnoissa on enemmän iloa ja reippautta.

Melodifestivalenissa oli eilen melko paljon tylsiä, mutta onneksi mukana oli Melfest-konkari Panetoz. Kappale oli ihanan pirteä ja tanssikoreografia kerrassaan mainio. :jami:
Lisäksi hauska oli show, jossa oli tanssivia miehiä, joka ei tosin päässyt jatkoon, sekä nuori poika Frans, joka lauloi ihan herttaisesti ja pääsi jatkoonkin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 28 Helmi 2016 20:36

En ehtinyt karsintoja seuraamaan tänä keväänä kunnolla. Finaalin kuitenkin katsoin alusta loppuun, enkä pidä Sandjhan edustuskappaletta kummoisena saati sellaisena, että se menestyisi. Mikael Saari olisi ollut oma suosikkini, vaikken hänenkään kappaleensa uskoisi erityisen hyvin tulevan pärjäämään, mutta ainakin olisi ollut hieno sävellys ja erittäin kyvykäs laulaja. Jos vertaa Saaren ääntä Cristalin - jonka voittoa pelkäsin - ääneen, ovat ne kuin eri planeetoilta.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1035
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 29 Helmi 2016 16:51

Mä olisin lähettänyt pelkän finaalin perusteella Einin kisoihin. :P Vaikka ilmakävelyä ei nähty, niin kappale on aika hauska ja täyttää ison osan pakollisista kliseistä.

Voittajasta olen nähnyt videonkin, mutta ei se mun mielestä mikään kauhean pysäyttävä tai säväyttävä kappale/esitys ole. Huonossa esitysraossa voi kadota pieruksi Saharan tuuliin, mutta ehkä sitten toisaalta voi kerätäkin yleisöä. Mutta jos vieressä on jotain lasikaappivesiputousta ja kankaista kaappihomoa, niin erottuuko? :virne:

Finaalilähetys alkaa mielestäni tavoittaa euroviisujen hengen aika hyvin. Joskus oli liian monta esityskierrosta ja jotain Antero Mertarantaa alleviivaamassa kansallista merkitystä. Nyt lähetys on euroviisut pienoiskoossa ja varsin hyvällä tiellä mielestäni. Jälkispekulaatio-osuudesta en ex-Jyrki-juontajan ja ex-pornotähden kanssa jaksanut enää kiinnostua. :kauhistunut:

Biisit olivat enimmäkseen ihan kuultavia, vaikkei sieltä nyt liikaa helmiä noussut. Cristal Snow oli tosi huono kyllä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: UMK 2016 - Heja Svärje!

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 08 Maalis 2016 15:07

Tapojeni vastaisesti katsoin YouTubesta eri maiden toistaiseksi valitut edustuskappaleet. Täytyy sanoa, että oli tosi paljon naislaulajia ja paljon simppeleitä pop-biisejä. Sandhja itse asiassa kuitenkin erottui noista jonkin verran edukseen ja kappalekin kuitenkin oli vähän erityyppinen. Muista kappaleista jäi mieleen ainakin Valko-Venäjä, mutten osaa oikeasti sanoa, jäikö se hyvässä vai pahassa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1035
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron