Euroviisut 2016!

Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 18 Huhti 2016 12:42

Viikonloppuna esikatseltiin porukalla vuoden viisutarjonta. Vähän oli pettymys ainakin itselleni, hirveän paljon balladeja eikä juurikaan mitään keijoa. Mutta ehkä useammalla kuuntelulla noista löytyy vielä helmiä, ja keijo lavashow voi pelastaa paljon. Lauantaita ennen en ollut kuullut noista kuin muutaman kappaleen.

Aiemmin kuulluista Islannin Greta Salome on aika lupaava, olisikohan tällä mahdollisuuksia kärkikahinoihin? Voittajaa on tosin vaikea arvata, mitään ei kovin selkeästi noussut esiin. Norjan Agneten Icebreaker jää helposti soimaan päähän, senkin olin kuullut aiemmin, samoin kuin Viron Jüri Pootsmannin ihan miellyttävän Play-kappaleen.

Balladien joukosta positiivisesti erottui Belgian Laura Tesoron What's the Pressure sekä Georgian tiedemiesvideo, jonka kappalekin oli vähän erityyppinen, jonkinlaista rokkia. Tanskalla oli kivannäköinen mies, mutta biisistä en juuri nyt muista mitään. :P Myös Suomen Sandhjan kappale erottuu pirteydellään ja epäsuomalaisuudellaan balladien joukosta, jospa nyt ainakin finaaliin saakka päästäisiin, vaikka esiintymispaikka ilmeisesti on ekan semifinaalin ensimmäinen paikka.

San Marino oli löytänyt jostain paikallisen Leonard Cohenin - ääni kuulosti vähän Cohenilta ja hattukin oli päässä. Jollain maalla, jota en nyt muista, oli video, jossa oltiin jossain kirkossa tai moskeijassa, ja yhtäkkiä viulistin vierelle ilmestyi räppäri, mikä oli viihdyttävää. :keijotäpinä:

Nyt muutaman kuuntelun jälkeen pidän myös Kreikan Utopian Land -kappaleeesta. Video, jolla joku mies juoksi, oli aika kummallinen, ja vei huomiota itse kappaleelta, mutta nyt kotona olen kuunnellut sen pari kertaa ja kreikkalaismusiikkivibat yhdistettynä räppiin ei ole huono idea. :keijo: Tähän kun liittää vähän zorbas-tanssia ja jotain Kreikka-mekkoja, niin eiköhän saada ihan viihdyttävä paketti. :keijotäpinä:

Vähemmän hyvien joukkoon kuuluu muun muassa Israelin Made of Stars, jossa kappaleen nimi toistuu ihan liian monta kertaa, ja Bulgarian If Love Was a Crime, we would be criminals... voiko kliseisempää aihetta olla? Sitten oli Montenegron The Real Thing -kappale, jossa lauletaan suurin piirtein, että tunne se, olen se aito asia, jeah. Tästä tulisi hyvä suomennostekstitys. :keijo:

Yleltä tulee esikatselumaraton vasta 7.5. (klo 19.10, TV2). Ensimmäinen semifinaali on 10.5., toinen 12.5. ja finaali 14.5. Yle näyttää panostavan viisuihin myös näyttämällä vappupäivänä vanhoja Suomen viisukarsintoja. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Huhti 2016 15:47

L-S, se räppisellohässäkkä oli Bosnia & Herzegovina (katoin Spotifysta ja siinä biisissä on hitokseen esittäjiä :virne: )

Olen samoilla linjoilla. Vähän harmaata massaa tämän vuoden tarjonta. Tulee vaikutelma ettei uskalleta panostaa, ettei nyt vaan voittoa tulis, koska ei ole rahaa. Biisejä on ihan varmaan (mutu, ei tarkastettuja faktoja) ostettu taas ruotsalaisilta ylijäämäkoneistoilta, koska niiiiin moni on siitä viisumuotista tulleen oloinen.

Mä tykkään myös Islannista. Islannin lisäksi mulle iskee Espanja (Say Yay!). Siinä on hyvä fiilis, se on menevämpi, muunneltavissa ja just sopiva poppisralli. Mä kaipaan selkeästi just jotain tommosta menevää positiivisen ilmapiirin biisiä viisutaivaalle. Maailmalla menee niin paskasti, että poppisralli toisi vähän toivoa ja loisi uskoa parempaankin, vaikka onkin vain yksi biisi. Ballaadit taas vaan velloo sydänsuruissa ja on vaan tosi plääh. Ois ees jotenkin hyvä ballaadi ja tarttuva juttu mutta kun noi on jotenkin todella yhdestä puusta veistettyjä tänä vuonna. Miten ne erottaa toisistaan?

San Marinon hattumies on hauska, mutta biisi ehkä kuitenkin toistaa aika tavalla itseään ärsyttävyyteen asti. Toki se on erilainen ja siten vähän erottuu. Eikä ärsytä yhtä paljon kuin se Made of Stars :keijo:

L-S muuten nostikin sieltä jo ne älytömimmät havainnot. Ainakin niitä muutamaa suomennosta odottaa mielenkiinnolla.
Itse nostan vielä sen Ruotsin ärsyttävyyden. If I were sorry on edelleen kappale, joka ärsyttää niin että verenpainetta ei kannata mitata. Tiedän ylireagoivani, mutta jumankauta! Vittuileva, toista syyttelevä naivi biisi, minkä esikatseluvideossa tehtiin vielä jotenkin tosi kliseinen veto siitä, että tyttö katselee pojan perään ja poika vaan ignoraa. Tuli mieleen että omassa mielessään tämä kappaleen laulaja on vaan nenä pystyssä ja tosi oikeessa :keijo: :virne: Mutta joo, aaarrrgh!! Että ruotsalaiset voi todellakin pitää tunkkinsa ja biisinsä :norsu: :virne: :nirppa:

Nyt kun olen kuunnellut tänään noita biisejä ilman videoita, niin tuntuu vielä enemmän että ne on massaa. Ballaadeja, joissa on yritetty tehokeinona voimakasta kertsiä, mutta siitäkään huolimatta homma ei oikein "lähde". Sitten on ne "biisi biisin sisällä"-kappaleet joista ei pysty hirveästi sanomaan mitään. Jää vaan suu auki ihmettelemään että mikäs tämä on, lintu vai kala?

Sinänsä siis jännä nähdä kuka sieltä nousee kärkeen. Täytyy ehkä vähän seurata viisupuristien mielipiteitä ja vedonlyöntejä, koska niistä voi vähän päätellä. Tosin, näin heikkoja viisuvuonna en luottaisi niihinkään mitenkään ihan hirveästi.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 18 Huhti 2016 19:23

Vuoden ensimmäinen euroviisuruno:

Hey,
say yay
just hit play
and sing it away

That's the only way.

(Tässä yhdistyvät Espanja, Viro ja Suomi. :keijo: Sopivasti huonon runouden päiväkin on tänään...)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 11 Touko 2016 16:58

Eka semi ohi.
Itsehän katsoin semifinaalin tänään aamulla loppuun, kun piti eilen oikeasti mennä nukkumaan. Kelasin mun pikkuorava-modella osan biiseistä ja niistä tuli heti paljon parempia. Mm. Hollanin "Slow down" muuttui radikaalisti paremmaksi :keijo:

Suomen biisi ei mennyt jatkoon ja olen somessa seurannut sitä "ois pitänyt olla Saara/Mikael/jokumuutaivaikkajumala" -valitusta. Eihän se Sandhjan esitys ihan nappiin mennyt, mutta siihen oli monta tekijää. Yksi niistä ehkä tärkeimpänä oli vireongelmainen laulu ja liikkeen puuttuminen. UMK:ssa ihastuttaneet elementit oli hukattu tässä välissä johonkin, joten kyllähän se jättää valjuksi kun hommasta puuttuu se sydän.

Pohjoismaista ei päässyt jatkoon yksikään. Islantihan hukkasi omasta mystisyydestään myös ison osan vaihtaessaan kielen englantiin. Jäljelle jäi vain countrymainen renkutus, mitä Greta Simone vielä itse tuki tyhmällä virnuilullaan. Aamulla otti päähän että näin on päässyt käymään. Alkuperäiskappale oli yksi mun suosikeista ihan alusta asti ja nyt se oli vaan mitätön ja mieleen jäämätön hevosbiisi. Joo, ei todella jatkoon. Sitten kuitenkin tosi mitäänsanomaton kappale Armenialta, jossa esiintyjän läsnäolo ja liioittelematon videotausta+pyrot riittää viemään jatkoon.

Venäjä on todella vahva ennakkosuosikki, eikä lavashow vähennä sitä suosiota yhtään. Todella monet viisupuristit ja vedonlyöntitoimistot veikkaa että ensi vuonna bileet on Venäjällä. Ja Venäjä pelaakin juuri oikeilla aseilla sitä kohti. Mutta. Henkilökohtaisesti en pidä ajatuksesta viisuista Venäjällä. Vaikka miten huudettaisiin ettei tähän pidä sotkea politiikkaa, niin valitettavasti maailmanpolitiikka sotketaan kaikkeen. Viisuihinkin. :sori:
Mutta minkäs sille voi että niillä on nyt tänä vuonna todella kova kappale kierroksessa. Ainakin tämän vuoden tarjontaan verrattuna lähes ylivoimainen. Ehkä Venäjä lienee ainoa maa millä on kunnolla rahaa tuon paletin pyörittämiseen?

San Marinon olisin toivonut jatkoon :huoh: Se oli niin kiva.

Tsekki, tässä seison enkä muuta voi? En vaan tajua että mikä tossa vetoaa? Nukahdan! Asunvaihtona se avaa hiukset? :läps:

Kyproksen postikortissa yhdellä jäsenellä on "Say... Halloumi" -paita :rolf:
Kappale on täydellinen taustaradiobiisi. Hajuton, väritön, mauton, tarttumapinnaton. Ehkä tää voi jäädä soimaan päähän jos on tarpeeksi väsynyt. Ei huono, muttei mikään niin erikoinen että muistaisi nimen nähdessään että mikä biisi se on :keijo:

Itävallan esityksessä odotin että sieltä tulee jotain pastellisävyihin ja eläinpukuhin pukeutuneita tanssijoita. Tämäkin kappale on mielestäni tylsä, mutta lavaesitykseen on luotu positiivisutta ja fiilistä mikä saa odottamaan niitä pomppivia yksisarvistanssijoita. Laulajan asukin vielä sopii siihen höttöiseen tunnelmaan mikä siinä on.

Viron putoaminen harmittaa. Onhan niiden postikortissa alastomuutta ja sauna! :keijo:
En ole missään kohtaa jaksanut kuunnella Viron kappaletta loppuun ja olisin varmasti illalla nukahtanut tähän tosi nopeasti. Miksei se tuonut lavalle sitä saunaa? Ja järveä ja ollut alasti - tai edes melkein.
Tuo maaninen ja ylimielinen esiintyminen on aika ärsyttävää ja maneeriset liikkeet tekee mut ainakin sekopäiseksi, että sen puoleen ihan hyvä ettei sitä nähdä finaalissa. Että hohhoijaa-pisteitä Virolle ainakin voi antaa.

(miten musta tuntuu että olen todella negatiivinen näiden suhteen? valivali, mikään ei kelpaa. perkele. nyt kibs itseäs jostain kiinni ja toisenlaista katsantokantaa kehiin. kai joku on hyvä. heevetti!)

No, MumsMums-Måns on ihana ja Petra Mede samoin! :pusu:

Azereiden biisi on Suvin sanoin jankutus-biisi. Mietin sitä kuunnellessa että eikös niitä ole aika paljon viisuhistoriassa. Näitä jankkaus- ja änkytysbiisejä? La-la-love jne :keijo:
Azerbaijanin kannatti luottaa tuli-efekteihin, sillä jatkoonhan niillä mentiin. Vaikka mietinkin kappaleen suomennoksen kohdalla että ihme vaaditaan että hän jatkoon menee, mutta kai se sitten ihme oli. Tykkään kyllä taustatanssijoiden asuista. Ja siitä ettei esiintyjällä ole minimekkoa! Housupuku! Kyllä! Se toimii. Että kai se sitten on ihan sama mitä lihapullareseptiä laulaa, jos kaikki osa-alueet on kohdallaan (kappale, esitys ja laulajan ääni) :keijo: Pönötystä tässäkin on, mutta tanssijat hoitaa sen liikeosuuden riitävällä tasolla. Siis jos vertaa Sandhjan esitykseen.

Montenegron Real Thing on Kummeli-biisi, lauletaanhan siinä A-luokasta.
Nauroin liian kovaa ääneen tälle faktalle aamulla. Tämä bändi ei häslää, he ovat parasta A-luokkaa.
Kappaleen koen muuten todella laahaavaksi ja ärsyttäväksi. Balladi-rokki? Joku "soitetaan vähän hitaammalla temmolla niin basistikin pysyy mukana" -sävellys? Ei, ei vaan pysty, ei. Vaikka ovatkin real thing, yeah.

Bosnia Herzegovinan esitys toi selkeyttä siihen miksi esikatseluvideossa ei pari ottanut kontaktia toisiinsa. Nyt sen ymmärsin paljon paremmin kuin aiemmin. Ei siksi että mukana oli käännös, vaan siksi että piikkilankaviritelmä oli selkeämpi kuin esikatseluvideon kontaktittomuus.
Bosnia on kyllä kaunis kieli, laulettuna vielä vähän kauniimpi. Vahinkoräppäri on livenä vielä koomisempi mitä videolla ja kappaletta tekee mieli jo bailatakin.

Maltan menestystä en myöskään käsitä. Kappale on haukotus-osastoa, vaikka siihen on yritetty saada koukuttavia osuuksia. Ehkä höttöjen menestymisen selittää parhaiten sillä että muutakaan ei ole tarjolla ja ne vielä heikommat esitykset ei jaksa kiinnosta sitäkään vähää. Laulajahan on kyllä varma, vaikka yllätyksetön. Esityksessä ei kappaleen suhteen ole mitään järkeä, enkä todella ymmärrä videoiden merkityksiä, jos niitä edes on. Tuulikoneen ymärrän ja tissimekon, mutta muuten osat ovat irrallaan toisistaan.

Parasta kuitenkin semifinaalissa oli ruotsalainen humöööri :rolf: Että jos en musiikillisesti ole tänä vuonna innoissani, niin järjestelyjen suhteen olen :keijotäpinä:
Mutta onhan viisut sitten kuitenkin musiikkikilpailut, joten kaipa mä finaalissa sitten innostun jostain :keijo: :virne:

Jatkossa siis nyt, Hollanti, Venäjä, Azerbaidzan, Unkari, Kroatia, Itävalta, Armenia, Kypros, Tsekki ja Malta.
Näistä innostavia on Venäjä ja Kroatia :keijo: Äh.

Tänään katotaan lätkää ja torstaina katsotaan toinen semi. Tai siis mähän katson sen varmaan taas perjantaina aamulla :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 11 Touko 2016 21:59

Apuva, miksi mä en oo kommentoinut tänne mitään? Ehkä siksi, koska ei oikein "lähde". (Ja L-S ja Kibs ovat sanoneet kaiken jo tyhjentävästi.)

En mä osaa muuta sanoa, kuin että suurin osa jatkoon päässeistä oli tylsiä.

Joo, Kibs. Onhan noita jankutus/änkytys -biisejä ollut kautta euroviisuhistorian. En tiedä, miksi mua ei ärsytä joku la-la-la-la-la-la-la-la love tai vaikkapa dingedingedong niin paljon kuin se mirro, mirro, mirro, miraclen hokeminen. Tuossa Azereiden biisissä vaan jotenkin tuntuu niin laiskalta laulunkirjoittamiselta (tai taitavalta laskelmoinnilta), joka latistaa koko biisin. "Laitetaanpas tähän koukkuun vaikkapa melkein-biisin nimi, kun ei muuta keksitä." Olisivatpa laittaneet sen hokemaan mieluummin vaikka kikkeliskokkelista. :keijoei:

Ja plääh Suomi taas. Mun tekisi sanoa pari valittua sanaa taas koko UMK-konseptista, mutta jätän sen... johonkin. Mun mielestä olisi vaan kiva, että Suomen edustajat pääsisivät isoille lavoille useamman kerran esiintymään saamaan lavakokemusta ja itsevarmuutta. Sandhjassa olisi ollut potentiaalia vaikka mihin, mutta ei sit. :huoh:

Petra ja Måns on just parhaita. :sydän:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 11 Touko 2016 23:03

Kibaya kirjoitti:Venäjä on todella vahva ennakkosuosikki, eikä lavashow vähennä sitä suosiota yhtään. Todella monet viisupuristit ja vedonlyöntitoimistot veikkaa että ensi vuonna bileet on Venäjällä. Ja Venäjä pelaakin juuri oikeilla aseilla sitä kohti. Mutta. Henkilökohtaisesti en pidä ajatuksesta viisuista Venäjällä. Vaikka miten huudettaisiin ettei tähän pidä sotkea politiikkaa, niin valitettavasti maailmanpolitiikka sotketaan kaikkeen. Viisuihinkin. :sori:
Mutta minkäs sille voi että niillä on nyt tänä vuonna todella kova kappale kierroksessa. Ainakin tämän vuoden tarjontaan verrattuna lähes ylivoimainen. Ehkä Venäjä lienee ainoa maa millä on kunnolla rahaa tuon paletin pyörittämiseen?


Tähän ei ole juuri lisättävää. Pidin jopa Venäjän biisistä ja esityksestä, mutta en kuitenkaan haluaisi viisuja Venäjälle. En tosin voi luvata boikotoivanikaan viisujen katsomista, jos viisut Venäjällä ensi vuonna ovat...

Ekan semifinaalin perusteella mulle tuli positiivisempi kuva vuoden viisutarjonnasta kuin esikatselukertojen pohjalta. Ehkä lavashow'lla ja yleisellä tunnelmalla (ja suomennostekstityksillä) on sitten vaan paljon vaikutusta.

Illan lopputulos oli kyllä silti aika plääh. Suomen jatkoon menemättömyys ei ole ehkä yllättävää, mutta harmi silti. Sandhjalla oli potentiaalia, mutta johonkin siitä energiasta oli osa hävinnyt ennen esitystä. Tuntui omastakin mielestä, että se hukkui joukkoon, kun tuli näyttävämpää ja energisempää lavalle. Samaa mieltä Suvin kanssa, että systeemin pitäisi olla jotenkin erilainen.

Muutenkin jatkoon pääsi monta tylsää (Azerbaidzan, Armenia, Tsekki ainakin) ja moni hyvä jäi pois joukosta. Pidin Islannin biisistä ja esityksestä englanninkielisenäkin, olisin jopa luullut, että niillä olisi ollut saumaa pärjätä, mutta sitten ei päästy edes jatkoon. Viisututkani ei selvästi ole kummoinen. :( Mutta tuskin Islanti olisi omalla kielellä pärjännyt sen paremmin, jos ei kerran nytkään.

Olisin toivonut jatkoon myös Kreikan, siellä oli sentään jonkinlaista zorbas-tanssiakin, Kreikka :sydän: ei petä. Viron kappale oli ensimmäisiä viisubiisejä, jotka tänä vuonna kuulin ja siitä olen pitänyt alusta saakka. Jürilla on hieno ääni eikä ulkonäössäkään ole vikaa, vaikka vähän katselin jossain vaiheessa, että esiintymisen liikehdintä alkoikin mennä jo keijouden puolelle (mutta eihän se viisuissa miinus ole).

San Marinon ruotsinlaiva-Leonard Cohen olisi ollut hauska nähdä jatkossa myös, samoin kuin Bosnia & Hertzegovinan keijo valikoima kaikenlaista, ihan vaan siksi että :keijo: .

Keijointa :keijojami: oli ehkä Moldovan esitykseen täytenä yllätyksenä ilmaantunut tanssiva astronautti, harmi ettei sitäkään nähdä enää (biisi oli tosin tylsä).

Toivottavasti huomenna jatkoon saadaan jotain hyvääkin, tai tulee tosi tylsä finaali. Onneksi on sentään Måns. :sydän:
Ja OK, pidän kyllä Venäjän lisäksi esim. Hollannin kappaleestakin jollain tapaa, mutta parempiakin tuolla olisi ollut. Ja Unkarilla on komea Freddie, vaikkei biisi ole ihmeellinen.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 13 Touko 2016 00:23

Oma suosikkini, Norja, ei sitten päässyt finaaliin. Nyt pitää kannustaa Belgiaa sitten. Turhaahan se kannustus tosin on, koska Venäjä tämän voittaa uskomattoman ärsyttävällä renkutuksellaan. Ukraina haastaa, vaikka sekin biisi on todella huono, ihme sekamelska.

Tokan semin tanssiesitys Man vs. Machine oli todella hieno.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 13 Touko 2016 14:09

Mä sain juuri katsottua toisen semin ja vaikka nyt älyttömiä suosikkeja ei olekaan, niin virityn koko ajan lähemmäs euroviisubileitä. :inkkari:

Slovarien määrä on ollut aika huomattava, samoin taas kerran edellisen voittajan, jos ei nyt kopiointi, niin sivuaminen. Huomioita toisessa semissä pudonneista (jatkoon päässeiden muistiinpanot voin kommentoida livenä :D ).

Sveitsi ja Rykka. Savuefektejä alussa. Ei mitään mieleenjäävää. Kirjoitin: "Savuna ilmaan."

Ivan, Valko-Venäjä. Nyt mä näkisin, että oltiin vahvasti keijouden ytimessä. :keijojami: Mut eipä kelvannut. :kauhistunut: Alastomuuskaan ei auttanut. Eikä sotamaalaus.

Irlannin Nicky Byrne oli vissiin kuuluisampikin artisti. Bonusta tekstistä "Auringossa olevaan jengiin voidaan liittyä" :virne: Vähän ehkä kokonaisvaisu sitten.

Makedonian Kaija Koo oli rietas, kaunis ja onnellinen. Ei voi ainakaan sanoa, että veti vajarit lavalla :jaaha: Mut joo, kaikki muu taisi olla paitsi tulennielentä.

Slovenian ManuEllan myötä meni ensiluokkainen mahdollisuus sanoa: "Tissit!" juomapelissä :pillitys: Teksti oli myös huikea. Ihmeteltiin, miten voidaan yhdistää sininen ja punainen, mutta vointi on parempi nyt. (Kaiketi se toinen oli hakattu sinipunaiseksi :pahis: )

Tanskan poikien kohdalla naureskelin yhtä laulajaa, että jos Tommi Korpela ja Lauri Tähkä saisivat keskenään pojan, niin se olisi tuon näköinen :friikki: :muahaha:

Norjan jäänmurtajan olisin päästänyt jatkoon. Siinäkin tekstissä oli jotain hauskaa keijoa.

Albanian Eneda Tarifa oli varsin huono, vaikka kuinka oli Bond-melodiaa laitettu joukkoon.

Mutta missä näissä oli se "epäonnistunut seiväshyppääjä"? Jos se oli Slovenian tissien seurana, niin sinne meni sekin :tilt: Piikkilanka ja avaruusmies putosivat ekassa semissä; nyt ei oikein nää erikoisratkaisut pure.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Wiggin » Pe 13 Touko 2016 14:15

Tän vuoden biisejä tuli seurattua YLE FEM-kanavan esikatselun myötä (pari jaksoa jäi väliin) ja sitten TV2:n maratonia sieltä täältä. Ja ei mun Spotify-listaan (Juuroviisut) ole tarttunut sieltä vielä kuin Dami Imin "Sound of Silence" (Australia), Agneten "Icebreaker" (Norja) ja Laura Tesoron ”What’s the Pressure” (Belgia). No.. Norjan jäänmurtaja karahti kiville, Australia ja Belgia jatkaa. Ja diggailen kovasti tosta aussibiisistä ja typyn aksentista.

Se venäjän show oli kyllä niin hervoton että nauroin välillä itseni tärviölle. Saisko tota yhtään överimmäksi? :virne:

Tosiaan.. Oon aina kisojen aikaan poiminu korvamatoja Spotifylistoille ja siellä on menneiden esikatselujen myötä mm. Emmelie de Forestin "Only Teardrops" (voitto 2013) ja Lenan "Satellite" (voitto 2010) joten jäätävä Euroviisukorva täällä terve :pepsis: .
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Avatar
Wiggin
 
Viestit: 184
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 09:54

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 13 Touko 2016 16:06

Pascal Lemoix kirjoitti:Mutta missä näissä oli se "epäonnistunut seiväshyppääjä"? Jos se oli Slovenian tissien seurana, niin sinne meni sekin :tilt:
No siinähän se oli. Ymmärrän kyllä, jos huomio pysyi jossain muualla. :keijo:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 13 Touko 2016 16:18

Kah, Wigginkin pitkästä aikaa. :D

Eilinen semifinaali ei ollut ihan yhtä vahvasti antikliimaksinen kuin tiistainen, enemmän omia suosikkejani pääsi jatkoon. Ainakin Belgia, Latvia, Ukraina ja Georgia taisivat edetä. Ukrainan biisi oli hieno, Georgia ehkä ei kovin viisumainen mutta hyvä biisi, ja Belgia vaan ihanan menevä. Israelin olisin tiputtanut, se oli tylsä ja kliseinen kappale. Laulajasta tuli vaan mieleen Jesse Kaikuranta (tyylin perusteella). :P

Norjan olisin toivonut näkeväni vielä jatkossa, samoin kuin hervottoman hauskan Valko-Venäjän, se oli tosiaan keijouden ytimessä kuten Pascal jo sanoi. :virne: Kun live-alastomuus ja aito susi oli kielletty, se sitten näytettiin videoseinällä, ja muutenkin esitys oli kummallisen mahtipontinen. Lopussa sitten videoseinällä vilahti vielä vaippasillaan kävelevä vauva, josta en ymmärtänyt miten se liittyi mihinkään. :virne: Alastomina tänne on kai synnytty, ehkä alastomina myös lähdetään, joten lopussa palataan alkuun eikä lähdetä vielä, tai jotain sinnepäin. :keijo:

Tänä vuonna kun on Månsin menestyksen myötä panostettu videoesityksiin, ei ole ihan hirveästi nähty mielenkiintoisia lavarekvisiittoja. Eilen Australialla oli sentään glitter-palikka, jonka päällä laulaja istui. Siinä yhdistyi hienolla tavalla arki ja juhla: yksinkertainen, koruton palikka ja säihkyvä glitter. :keijo:

Muista lisäkilkkeistä mainittiin jo se epäonnistunut seiväshyppääjä, mikä tuntui kummallisen irralliselta, ja huomasin odottavani, että koska se siinä pyöriessään kalahtaa vahingossa laulajan päähän, kun meni niin vaarallisen läheltä. :keijo:

Ja onneksi alastomana pehmolelusuden kanssa esiintymistä ei ollut kielletty Månsilta. :sydän: :virne: Myöskin juontajien aloitusnumero oli eilisessä semissä ihanan hauska. Ruotsalainen huumori on kyllä omaa luokkaansa. Ja väliaikanumerotanssi oli toisaalta hieno myös.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 13 Touko 2016 16:39

Termin "epäonnistunut seiväshyppääjä" omaksuin muuten YLEn ruotsinkielisestä selostuksesta. Suomalainen selostus alkoi ärsyttää ekasta lauseesta ja jostain syystä englanninkielisellä ei kuulunut sitten ääniä ollenkaan. Yleensä siellä on ollut se selostamaton vaihtoehto.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 13 Touko 2016 19:10

Mä tykkään kyllä siitä Silvennoisen selostuksesta. :D

Kun joku mainitsi epäonnistuneen seiväshyppääjän, mulle tuli vaan mieleen Sakis :virne: , mutta sillä taidettiin tarkoittaa sitä blue is blue and red is redin taustalla kepin kanssa hillunutta miestä. :virne: Irssissä jännitettiin, kaataako se keppimies laulajan kumoon. :keijo:

Mä tykkään Ukrainasta kovasti. :sydän: Sen lisäksi Norja ja Georgia olivat mun suosikkeja. Norjan tippuminen oli yllättävä. :o Belgia oli ihanan pirteä ja iloinen, ja siinä oli sitä energisyyttä, mitä olisin toivonut Suomelta. Vaikka melkein kukaan muu ei tuntunut tykkäävän, pidin siitä Tanskan yli-ikäisestä poikabändistä, vaikka lopputulos olikin melko hajuton ja mauton. En yhtään ihmettele, että se tippui.

Bulgarialla oli hienoimmat housut. :keijo: Ne siis, joissa oli jotkut ihme valosysteemit.

Valko-Venäjä oli kyllä täydellisen keijo. Harmi, ettei sitä saanut äänestää. :P

Måns ja Petra ovat edelleen ihan parhaita. :sydän: Mä haluaisin myös siihen euroviisutaksiin. :hullu: (Oliko se Lordi eilen vai tiistaina siellä? En enää muista. :P )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 15 Touko 2016 02:15

Ukraina :sydän:
Vaikken ehtinyt nähdä toista semifinaalia kokonaan, veikkailin eilen että Ukrainan ja Venäjän kesken tästä voi tulla tiukka kisa. Niinhän siitä tulikin.

Kieltämättä oli aika superjännää riittääkö Venäjän pisteet menemään Ukrainan ohi. Kuumotin Marskia siitä montako pistettä ne tarvitsee ja kun juontajat kertoi että eniten ääniä saanut sai vain 300 jotain pistettä (kun olisi pitänyt saada yli 400) teki mieli huutaa ja kiljua! VENÄJÄ EI VOITTANUT :jami: :pilvi:
Ukraina voitti, vaikka Ukrainan osallistumista on spekuloitu ja biisin poliitista kantaa on kritisoitu jne jne, mutta nyt se meni ja voitti sekä yleisö- että juryäänien turvin.
Olisi ollut hauska nähdä Australian voitto, sillä kappale oli hyvä ja voimakas. Tosin ehkä vähän mietitytti se, että Australia tulee viisuihin toisen kerran ja on aika pian voittamassa. Mutta niin, biisin pitää olla hyvä!

Euroviisut :sydän:
Väliohjelmanumero missä Love Love Peace Peace -esitys sai naamalihakset nyrjähtämään. :rolf:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 15 Touko 2016 11:22

Huh, olipas jännittävää! :D

Tulin eilen kotiin siten, että ehdin nähdä pari viimeistä biisiä, väliaikanumerot ja pisteidenlaskun. Kannatti kyllä nähdä pisteidenlasku. En olisi uskonut Ukrainan voittoon, tai jostain syystä en ollut tullut ajatelleeksi, että kappaleella voisi olla saumaa voittaa, kun teknisesti näyttävämpiä esityksiä oli paljon, mutta niinpäs vain kävi. Ukrainan kappale oli hieno, ja arvostan kyllä myös sen sanomaa ja sitä, että sellaisella voidaan sittenkin voittaa, vaikka arvostan toki myös viisuja viihteenä, jossa ei tarvitse olla sen kummempaa sisältöä, kunhan on hauskaa. Mutta laulaja sanoi jossain jo etukäteen, että jos kappale voittaisi, se osoittaisi, että ihmiset ovat valmiit kuuntelemaan toisten tuskaa ja kokemuksia. :hullu:

Oli kyllä varsinaista symboliikkaa ilmassa, kun lopussa Ukraina oli johdossa ja Venäjän yleisöpisteet olivat vielä julkistamatta. :täpinä: Taas harmitti, etten ollut viisubileissä, vaikka oli meitä irkissäkin sentään muutama seuraaja. :D

Månsin ja Petran väliaikanumero oli hillitön, olin siitä kyllä paljon enemmän liekeissä kuin Amerikan supertähti Justus Puutavarajärvestä. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 15 Touko 2016 11:33

Mä en nyt ihan täysin lämmennyt tuolle pisteenlaskulle. Ensin Australia sai kuusi miljoonaa ääntä ja oli niin selvässä johdossa, että kaikkien muiden pisteet saa laskea yhteen ja kertoa kolmella eikä silti riitä. Ja sitten, hups, Ukraina meni ohi. Varsinkin, kun tästä olisi tullut tiukka kisa tänä vuonna vanhallakin tyylillä.

Puolalla melkoinen ero jury- ja yleisöäänissä :kauhistunut:

Voittajabiisistä oli ollut kiva pitää enemmän ihan kappaleena eikä vain poliittisena viestinä. Lasha Tumbai saattoi olla ihan yhtä hyvä poliittinen viesti näiden maiden välillä, mutta kiedottuna viihdyttävämpään asuun.

Toki toivotaan, että Venäjä nyt uskoi tämän viestin ja lopettaa käymänsä/suunnittelemansa sodat, mutta... :tp:

Jäi vähän puuttumaan sellainen esitys, josta olisi ihan villisti tykännyt. Menikö sitten liikaa voimia menneisiin viisuihin vai oliko nykyinen sato sitten turhan balladivoittoinen, mene ja tiedä. Ainakaan ei ollut mikään suuri rekvisiittavuosi :virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 15 Touko 2016 11:42

Olipa virkistävää olla väärässä. Venäjän biisi oli huono, kun taas Ukrainan biisistä löytyi muutaman kuuntelukerran jälkeen jopa jotain koukkuakin. Ei se edelleenkään hyvä ole, mutta parempi kuin Venäjän. Australia sai varsinkin juryiltä ihan selkeästi "Australia-lisää". Joo ihan ok biisi, mutta kamoon. Mä jopa jonkun verran tykkäsin Saksan biisistä ja se sai 11 pistettä, ei yllättäny. Ranskan pistesaalis oli lopulta pettymys, varsinkin ranskalaisille.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 15 Touko 2016 12:18

Tarkistin, niin Molitva on tosiaan edellinen kokonaan ei-englanniksi laulettu voittajakappale. Nythän on vähän sekä että tässä tänvuotisessa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 15 Touko 2016 15:10

Mielestäni yleinen taso tai ehkä monipuolisuus oli tänä vuonna heikompi. Ei ollut isoa suosikkia, mutta koska olen aiemminkin äänestänyt, päätin äänestää Georgian bändiä - siinä oli kuitenkin mielestäni erottuvuutta ja särmikkyyttä. Oli hyvä, ettei Venäjä voittanut, mutta Australian kappale oli mielestäni parempi kuin Ukrainan, vaikkei Ukrainassa mitään vikaa ollut ja aihe oli tärkeä. Australian voitto olisi kyllä vienyt aika erikoiseen tilanteeseen. Pistelaskussahan taisi olla tuomariäänet mukana jo viime vuonna, vaikka nyt ne näytettiin toki ihan eri tavalla? Ei tuo nyt oikeastaan huono systeemi ole, sehän johti nyt siihen, että sen enempää juryjen kuin kansojenkaan ykkössuosikki ei voittanut, vaan kompromissi niiden väliltä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 15 Touko 2016 17:14

Mua kehotettiin päivittämään Euroviisujen lavarekvisiittojen top-lista. :virne: Armenian vessapaperilla koristeltu puu oli bongattu vuoden 2007 viisuista ja kieltämättä, kyllähän tolla nyt ainakin viidenneksi mennään.

Tänä vuonna ei paljoa rekvisiitalla juhlittu, ainoa varsinainen rekvisiitta, joka jäi mieleen, oli Australian glitter-palikka, jonka päällä Dami Im istui suurimman osan laulusta. Laitan sen nyt listalle, kun ei muutakaan ole. Muuten pelattiin näyttävillä video-show'illa. Onhan se kieltämättä hienoa mitä kaikkea niillä pystytään tekemään nykyään (jos joku tietää miten Sergey Lazarevin show oli tehty, kertokaa heti :keijo:). Suomikin voisi panostaa tuohon, Sandhjan tausta oli vähän hahmoton ja sekava. Vaikka tietysti hienoa myös, että viisut lopulta voitettiin esityksellä, jossa ei ollut hirveästi mitään ylimääräistä.

Nyt ei tule viime vuodeltakaan mieleen mitään rekvisiittoja, listan viimeisin päivitys oli vuodelta 2014. Jos muistatte jotain, muistuttakaa mua. :keijo: Tai voi tehdä kilpailevan listan.

Muoks: Selattuani aiempien vuosien Euroviisu-ketjut lisäsin listalle vielä pari. Lasikuutio pääsee vaan sijalle 11, koska se oli vaan Pikku-Eric-kopio. :keijo:

Euroviisujen virallinen rekvisiittalista TOP 11

1. Nitoja (Sakis (Kreikka) 2009)
2. Lasikaappi (Pikku-Eric (Ruotsi) 2011)
3. Trampoliini (Kreikka 2014)
4. Uuni (Venäjä 2012)
5. Vessapaperilla koristeltu puu (Armenia 2007)
6. Hamsterin juoksupyörä (Ukraina 2014)
7. Suihkulähde (Irlanti 2012)
8. Nyrkkeilyhanska (Armenia 2011)
9. Glitter-palikka (Australia 2016)
10. "Veriset tamponit" (Romania 2013)
11. Lasikuutio (Azerbaidzan 2013)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja theia » Su 15 Touko 2016 17:58

Viel kun tohon listan alle sais kuvat niin olis bueno :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 15 Touko 2016 20:00

theia kirjoitti:Viel kun tohon listan alle sais kuvat niin olis bueno :virne:


Euroviisujen virallinen rekvisiittalista TOP 11

1. Nitoja (Sakis (Kreikka) 2009)
Kuva

2. Lasikaappi (Pikku-Eric (Ruotsi) 2011)
Kuva

3. Trampoliini (Kreikka 2014)
Kuva

4. Uuni (Venäjä 2012)
Kuva

5. Vessapaperilla koristeltu puu (Armenia 2007)
Kuva

6. Hamsterin juoksupyörä (Ukraina 2014)
Kuva

7. Suihkulähde (Irlanti 2012)
Kuva

8. Nyrkkeilyhanska (Armenia 2011)
Kuva

9. Glitter-palikka (Australia 2016)
Kuva

10. "Veriset tamponit" (Romania 2013)
Kuva

11. Lasikuutio (Azerbaidzan 2013)
Kuva
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 15 Touko 2016 20:33

Jee, onneksi Jorssi etsi jo kuvat, niin mun ei tarvitse enää. Kieltämättä on havainnollisempaa noin. :virne:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 15 Touko 2016 21:17

Naurattaa toi vessapaperipuu edelleen :virnei: Ja se Emmin heitto siihen liittyen. :rolf:

Mulla on viisukrapula. Itkettää ne loppu, ikävä kaikkia viisujuttuja ja sitä että voi fiilistellä ja jännitellä esityksiä. Onhan mulla toki se toinen semifinaali vielä näkemättä, että voin sillä lääkitä tätä olotilaa.

Ehkä tähän vaikuttaa se, että lähtiessämme viisufinaaliin mulla ei ollut selkeää suosikkia. Tykkäsin espanjan kappaleesta, mutta livenä se jäi jotenkin jalkoihin. Suurin osa kappaleista oli tylsiä ja plääh-osastoa. Vähän tanssitti, muttei mitenkään erityisesti ollut fiilistä. Ukrainan viisu oli pysäyttävä, Venäjän laskelmoivuus taas vaan paistoi läpi. Sen tiesi että se uppoaa yleisöön, koska oli niin.. no, semmoinen. Vahva esitys ja biisi niiden kaikkien muiden seassa. Italia on ihan sievä ja pikkukiva, muttei oikein muuta. Australiasta pidin ja se soikin päässäni moneen otteeseen ennen finaalia.

Belgian avaus jäi mieleen, mutta sen jälkeen lässähti. Jouduin vakoilemaan osallistujalistasta että ketä siellä oli :keijo:

Musta tuntuu että meillä oli viisubileissä itsessään niin kivaa että biiseistä meni osa ohi :virne: :vihellys:
Mikä se Puolan biisi oli? En vieläkään ole saanut selvitettyä mikä biisi se oli ja miksi se sai niin paljon yleisöääniä.
Mä tykkään uusitusta systeemistä, koska selkeästi jury ja äänestävä yleisö ei ihan kohtaa. Lisäksi tykkäsin että pisteidenlasku meni nopeasti, eikä enää kestä kolmea tuntia, kuten aiemmin! Pisteidenlasku on ollut kaikkein puuduttavinta ja syönyt vähän viisujen kiinnostavuutta.

Väliohjelma :tipahdus: :pilvi: :sydän: Tai siis sydän Petran ja Månsin (mums-mums) ohjelmalle. En niin itse Justinille lämpeä, vaikka sen ammattimaisuus esiintymisessä ja lavakarismassa, niin silti se oli mulle vaan tasoa "ihan jees". Petran ja Månsin (mums-mums) ohjelmanumero taas sai mut vaan ihan pähkinöiksi.

Mehän katsottiin Suvion kanssa aamulla se pisteidenjaon loppu uusiksi, kun joku vähän flippas kun tajus että Venäjä ei voita :virne: Piti tarkistaa että monenneksiko se jäi ja missä Ruotsi :keijo: Flippasin niin huolella siinä kohtaa kun juontajat kertoivat Venäjän saavan alle 400 pistettä että kaikki sen jälkeen meni ohi. Taisin huutaakin ja hakata innoissani Marskia (ANTEEKSI!!! :virne: :halitus: ). Mieli teki huutaa kuitenkin enemmän.

Pitää siis katsoa viisut jälkikäteen kunnolla. Myös se toinen semifinaali. Vielä en tiedä onko digiboksini tallentanut jaksoa, mutta piakkoin se ehkä selviää :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2016!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 15 Touko 2016 21:40

Kibaya kirjoitti:Pitää siis katsoa viisut jälkikäteen kunnolla.


Viisujen jälkikatselubileet? :keijotäpinä: Mulla ainakin on tallennettuna viisut.

Vähän on kyllä viisukrapula joo. Kun en viisubileisiinkään osallistunut vaan keskityin päivän muuhun, niin tuntui että jäi vähän vajaaksi, mutta tänään olen kyllä fiilistellyt vielä viisuja, katsoin loput esityksetkin joita en eilen ehtinyt nähdä. Vielä vuosi seuraaviin viisuihin :pillitys:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Seuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron