Euroviisut 2017

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 16 Touko 2017 10:34

Unohdin vallan lisätä listalle yhden rekvisiitan aiemmalta vuodelta, jonka olemassaolon muistin, kun katsoimme viisubileissä vanhoja viisuvideoita. Nimittäin! Montenegron Rambo Amadeuksen Euro Neuro -kappaleessa (2012) oli mukana Troijan hevonen! :keijo: Troijan hevonen nousee korkeammalle listalla kuin tämän vuoden rekvisiitat. (Samalla saan korjattua sen, että listalta puuttui numero 16 :keijo: )

Muistin tämän aamulla, kun kadulla kävellessäni näin, että joku oli kirjoittanut katuun liidulla "Troja". :keijo:

1. Nitoja (Sakis (Kreikka) 2009)
2. Lasikaappi (Pikku-Eric (Ruotsi) 2011)
3. Trampoliini (Kreikka 2014)
4. Uuni (Venäjä 2012)
5. Vessapaperilla koristeltu puu (Armenia 2007)
6. Hamsterin juoksupyörä (Ukraina 2014)
7. Suihkulähde (Irlanti 2012)
8. Troijan hevonen (Montenegro 2012)
9. Juoksumatot (Ruotsi 2017)
10. Paljettikoristeinen maitotonkka (Unkari 2017)
11. Piikkilanka-aita (Bosnia & Herzegovina 2016)
12. Pyykkinaru (Bosnia & Herzegovina 2008)
13. Nyrkkeilyhanska (Armenia 2011)
14. Kaksi tykkiä (Romania 2017)
15. Glitter-palikka (Australia 2016)
16. "Veriset tamponit" (Romania 2013)
17. Kuulavaste (Itävalta 2017)
18. Lasikuutio (Azerbaidzan 2013)

Bubbling under:
X. Liukumäki (Günther & D'Sanz Suomen karsinnoissa 2017)
X. Oranssi avokuplavolkkari (De vet du Melfestissä 2017)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 16 Touko 2017 21:14

Mahtava yhteenveto tämän vuoden viisuista L-S. :D Oli niin tyhjentävä raportti, että itselläni ei ole siihen pahemmin lisättävää.
Katselin eilen vielä netistä finaalin lopulliset tulokset, ja yllätyin, että Belgia sijoittui jopa neljänneksi. En muistanut sitä yhtään. Vaikka pidin ko. biisistä, olisin toivonut mieluummin Italian sijoittuvan neljänneksi Belgian kappaleen sijaan. :keijo:

Bulgarian suosio yllätti myös minut. Jotenkin se biisi ei iskenyt yhtään. Olihan biisin esittäjä, nuori Kristian Kostov omalla tavallaan sympaattinen ja hän esitti biisin hyvin, mutta en silti ymmärtänyt sitä. :keijo:

Portugalin voittoon olen todella tyytyväinen. :D :hullu: Mä haluaisin opetella laulamaan sen biisin (vaikka en osaa portugalia).

P.S. Voisiko virallisen rekvisiittalistan Bubbling under -osastolle lisätä Shavan hippibussin UMK:sta vuodelta 2015? :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 16 Touko 2017 22:21

Suvi kirjoitti:Mahtava yhteenveto tämän vuoden viisuista L-S. :D Oli niin tyhjentävä raportti, että itselläni ei ole siihen pahemmin lisättävää.
....
P.S. Voisiko virallisen rekvisiittalistan Bubbling under -osastolle lisätä Shavan hippibussin UMK:sta vuodelta 2015? :keijo:


Mietin kyllä, että olisiko pitänyt jättää muillekin mahdollisuus osallistua keskusteluun, mutta lopulta kirjoitin vaan ylös kaiken mitä tuli mieleen, kun ei kukaan muukaan ollut tähän mennessä ehtinyt keskustelua aloittaa, ja tiivistin siinä osittain myös viisuseurueessamme käytyjä keskusteluja, joten kiitos vaan kaikille (vaikka mielipiteet ovatkin omiani eivätkä edusta kenenkään muun mielipiteitä :keijo: ).

En tiedä miksi Shavaa ei ole listalla! :lanppu: Se menköönkin heti bubbling under -listan kärkeen, koska Shava oli niin kiva.

1. Nitoja (Sakis (Kreikka) 2009)
2. Lasikaappi (Pikku-Eric (Ruotsi) 2011)
3. Trampoliini (Kreikka 2014)
4. Uuni (Venäjä 2012)
5. Vessapaperilla koristeltu puu (Armenia 2007)
6. Hamsterin juoksupyörä (Ukraina 2014)
7. Suihkulähde (Irlanti 2012)
8. Juoksumatot (Ruotsi 2017)
9. Paljettikoristeinen maitotonkka (Unkari 2017)
10. Piikkilanka-aita (Bosnia & Herzegovina 2016)
11. Pyykkinaru (Bosnia & Herzegovina 2008)
12. Nyrkkeilyhanska (Armenia 2011)
13. Kaksi tykkiä (Romania 2017)
14. Glitter-palikka (Australia 2016)
15. "Veriset tamponit" (Romania 2013)
17. Kuulavaste (Itävalta 2017)
18. Lasikuutio (Azerbaidzan 2013)

Bubbling under:
X. Hippibussi (Shava UMK:ssa 2015)
X. Liukumäki (Günther & D'Sanz UMK:ssa 2017)
X. Oranssi avokuplavolkkari (De vet du Melfestissä 2017)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Touko 2017 11:19

Musta tuntuu että koska kävin aika hitaalla, ei olisi pahitteeksi palauttaa viisuja muistiin. Aika paljon muistista tulee juttuja kun luin L-S:n viisuraporttia, mutten omin avuin kyllä pysty sanomaan kuin että olihan sitä :keijo:
Mitä englanti veti? En muista. Muistan ne keijoimmat hetket kyllä, mutta mikään sen ulkopuolella on savuna mun korvien välissä.

L-S:n rapotti on kyllä hyvin kattava. Kiitos :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 01 Kesä 2017 19:11

Mulla ei oikein ollut finaalia katsoessa suosikkia. Jälkihöyryissä sitten Belgian City Lightsista tuli se, josta pidin eniten. Esimerkiksi voittajasta voin sanoa, että ymmärrän, että se voitti, mutta ei se mulle henkilökohtaisesti noussut erityisen tärkeäksi. Sama koski kakkoskappaletta, jota samansuuntaisesti olettekin kommentoineet.

Mitään ihan kuolematonta ei nyt jäänyt mieleen. Ehkä ensi vuosi on taas se friikkivuosi. :raps:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 01 Kesä 2017 19:20

Hoi euroviisutriviatietäjät, teen taas koulutehtäviä. :keijo:

Oonko mä vaan tosi huono googlaamaan, vai missä mättää, kun en löydä minkäänlaista listaa esiintyjistä, jotka ovat esiintyneet euroviisuissa useasti. Kenellä on ennätys? Ketä muita on kuin Sakis, Valentina Monetta, Carola ja Johnny Logan? Ai niin ja Epic Sax Guy! :keijo: Varmana on muitakin?
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja L-S » To 01 Kesä 2017 19:57

Kumkvatti kirjoitti:Hoi euroviisutriviatietäjät, teen taas koulutehtäviä. :keijo:

Oonko mä vaan tosi huono googlaamaan, vai missä mättää, kun en löydä minkäänlaista listaa esiintyjistä, jotka ovat esiintyneet euroviisuissa useasti. Kenellä on ennätys? Ketä muita on kuin Sakis, Valentina Monetta, Carola ja Johnny Logan? Ai niin ja Epic Sax Guy! :keijo: Varmana on muitakin?


Mä olin sen verran hyvä googlaamaan, että löysin hetkessä tämän listan.

Erikoismaininnan arvoisia ovat esim. Helena Paparizou, Jedward, Dima Bilan, Udo Jürgens, sekä kotimaiset Katri Helena ja Marion Rung. :keijo: Valentina Monetta on jaetulla ykkössijalla näköjään muutaman muun kanssa. :D

(Mainio sivu, tehty jo vuonna 1996 mutta pidetään edelleen ajan tasalla. :virne: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2017

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 01 Kesä 2017 22:11

Kiitos! :D

Päädyin nyt Valentina Monettaan, katsottuani sen kaikki euroviisuesitykset totesin että sillähän on oikein hyvää matskua tähän hommaan. :keijo: Tehtävänä on siis suunnitella taiton ilme jollekin henkilölle ja keksiä itse myös minkälaisesta julkaisusta on kyse. Kaavailen tässä juuri kirjaa euroviisukonkareista. :keijo:
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron