Euroviisut 2018

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 05 Maalis 2018 13:48

Kävipä nurinkurisesti, että parhaalla kappaleella oli heikompi lavashow ja koreografia. Dominon lavatapahtumat olivat mielestäni parhaat. Voi, kun tuo Saara laulamassa pää alaspäin saataisiin jotenkin Monstersiin. Siitä nunna-alusta pitää ainakin päästä Monstersin esityksessä eroon. Koen ainakin sen itse melkoisena antikliimaksina.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Huhti 2018 09:46

Kissaluolan Esikatseluissa todettiin seuraavaa:

Katsottiin biisit semifinaalijärjestyksessä.
Pisteet annettiin jokainen tavallaan. Yksi antoi sen perusteella pitikö kappaleesta, toinen sen miten se vertautuu muihin. Keijouspisteitä annettiin, myös säälipisteitä.
Kibs oli ainoa, joka kykeni antamaan huonoimman sallitun pisteen.
Vain yksi biisi sai kymppejä, muutama ysejä ja kaseja. Eniten liikutiin asteikolla 2-6.
Kvatin lanseeraamaa "makaa kuolleen muppetin päällä" sai yleisön nauramaan.

Tulokset kertovat seuraavaa.

Ensimmäisestä semifinaalista ylivoimaiseen voittoon meni Israel.
Seuraavat sijat mentiin tasapisteillä Belgian ja Tsekin kanssa, jonka jälkeen tasapisteisiin pääsi Kreikka ja Suomi.
Näiden lisäksi finaaliin menisi Azerbaijan, Albania, Makedonia, Itävalta, Armenia ja Sveitsi.
Häntäpäätä ensimmäisessä semifinaalissa pitää Israelin ja Tsekin välissä oleva Liettua.

Toisen semifinaalin taso oli korkeampi keskimäärin, mutta siellä tuli San Marinolle kaikista huonoimmat pisteet.
Jatkoon meni selkeästi Unkari, Moldova, Norja ja Tanska, joiden jälkeen vähän haparoivin pistemäärin verrattuna ensimmäisen semifinaalin jatkoon menneiden pisteisiin, Serbia, Hollanti, Australia, Puola, Ruotsi ja Slovenia.

Syy siihen, miksi ekassa semissä on 11 jatkoon mennyttä ja toisessa 10, on siinä että ekassa oli enemmän tasapisteitä. Ei eritelty mitenkään sitä, että mitäs tehdään tasatilanteessa kun ei meillä ollut juryjä, niin päätettiin että laitetaan niitä liikaa sitten :keijo:

Huolestuttavinta oli ehkä se, että Islannin esityksen ollessa toisena, kuultiin siinä kohtaa ensimmäisen kerran "apua!"-huuto. Olisin ehkä olettanut niitä tulevan enemmän, mutta aika maltillista se lopulta oli. Enemmän nämä ehkä ovat semmoiset unilääkeviisut, koska sitä uniballaadia on tosi paljon! Ja niinhän se on, että kun on paljon samaa materiaalia tarjolla, niin niihin kyllästyy ja eniten huomiota saa ne erilaiset siellä joukossa. Jos vaikkapa tanssi- ja bileviisuisena vuonna heittäisi joukkoon vaikka nyt Saaran biisin, niin ei se erottuisi sieltä. Nyt kuitenkin erottuu, sillä sitä unimassaa on tosi paljon ympärillä. Suomen semi on sitä melkeinpä täynnä! Kakkossemissä on enemmän niitä outoilijoita, kuten Tanska ja Hollanti.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja iisa » To 03 Touko 2018 19:06

Nopealla vilkaisulla mun suosikkia, Ukrainaa, ei mainita missään eli ilmeisesti ei menisi jatkoon. :virne: Olen melko varma, että Israel tulee voittamaan tänä vuonna, eikä viisu todellakaan ole huono. Hyvä kantaaottava kappale ja taatusti jotain uutta eli nämä kotkotukset. Tykkään myös Portugalin biisistä.
Luulen myös, että Saara Aalto voi pärjätä hyvinkin, jotenkin mieleen jäi kun Euroviisaita katsoin, niin paljon on tänä vuonna tylsiä balladeja. Myöskin jos Saara vetää eri kielillä, niin voi se tuoda lisää pisteitä, ainakin huomiota. Myöskin esiintymisnumero on hyvä (ymmärtääkseni).

Tänään viisuvalvojaiset Yle Areenassa klo 20, sitä tässä odotellessa! Ja viisut jo ensi viikolla!
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 03 Touko 2018 19:45

Mua vähän ärsyttää (YLLÄRIIII) toi Ylen päätös pitää viisujen esikatseluiden tilalla "viisuvalvojaiset" ja vain netissä. Toki suurella osalla on areena-sovellus tai joku muu keino striimata kuvaa telkkariin. Siitä tykkään, että siellä on mahdollisuus vaikuttaa ja osallistua, eikä paikalla ole mitään skumppa-kermaa.

En vaan tiedä jaksanko katsoa, enkä ehkä uskalla kuormittaa kämppistä ennen ensi viikkoa viisuilla :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 03 Touko 2018 20:52

Mua ei haittaa, koska kuitenkin katsoisin sen koneelta. Mua sen sijaan haittaa se, miten pahasti kuva ja ääni on epäsynkassa. Murr. :viha:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 03 Touko 2018 21:14

Voi, että Eini on ihana. (*Nostaa esiin kakkaemojikyltin*) "Tän aikana mä voin mennä jääkaapille...eikö ollut ikävästi sanottu." :sydän:

Ainakin tuolla on nyt ihanat tyypit paikalla. Suurelta osin positiivisuutta. Myös "pisteytys" emojeita käyttäen toimii erinomaisesti. Onko kakkaa, timanttia, sydän, itkunauru vai sateenkaari? Tykkään! :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 04 Touko 2018 09:15

Mua ei sinänsä häiritse se, että tuo tuli vain Areenasta, mutta en kyllä sitä ehtinyt katsoakaan. Sitä vain ihmettelen, että miksi se pidettiin vasta nyt, eikö se viisuesikatselu ole yleensä tullut vähän aikaisemmin, eikä vain muutamaa päivää ennen semiä? :riips:
Vaikka olisin ehtinytkin, en varmaan olisi panostanut sen katsomiseen hirveästi, kun olen nyt jo näitä esikatseluita nähnyt ja viisut ovat niin lähellä.

Toki voi spekuloida sillä, että kertooko vain Areenassa näyttäminen jonkun asian arvostuksesta. Itse olisin taipuvainen tulkitsemaan siten, mutta toisaalta kehitys kehittyy ja monella tosiaan ne sovellukset on, niin ehkä tällaiset tilapäiset erikoislähetykset on järkevä näyttää Areenassa, jolloin säästyy aikaa näyttää televisiossa mummojen toivomia ohjelmia. :keijo:

Mutta! Enää neljä yötä ekaan semifinaaliin, laskin aivan itse äsken! :keijotäpinä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 04 Touko 2018 10:15

Sen hyvä puoli Areena-lähetyksessä sentään on, että heillä ei ollut aikarajoitusta ohjelman keston suhteen. Saattoi lisätä rentoa tunnelmaa, kun halutessaan saivat fiilistellä just niin kauan kuin fiilistellä halusivat.

L-S kirjoitti:Mutta! Enää neljä yötä ekaan semifinaaliin, laskin aivan itse äsken! :keijotäpinä:

:tipahdus: :keijotäpinä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 04 Touko 2018 10:18

Katoin lähetystä vähän aikaa ja se pätki todella paljon, ääni ja kuva kulki välillä eri tahdissa ja meillä on sentään hyvä netti. Ei ennen vanhaan telkkarit tolla lailla tökkineet :norsu:
Olispa itekin jo siinä osiossa missä saisi olla toivomassa mummona ohjelmaa telkkariin :keijo: :nirppa:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 04 Touko 2018 10:40

Se on kyllä totta, että Areena-lähetyksissä on monesti jotain teknisiä ongelmia kuvanlaadussa ja saattaa se pätkiäkin. :norsu:

Mutta sitten kun me ollaan riittävän mummoja, kaikki on varmaan siirretty johonkin uuden sukupolven systeemiin ja me mummot saadaan toivoa lähetyksiä näytettäväksi internetissä. :keijo: Sieltä sitten saadaan katsella 2010-luvun Euroviisuja, Antti Tuiskun keikkataltiointeja ja Putouksen uusintoja...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » La 12 Touko 2018 00:02

Yleensä olen aina kirjoitellut viisufiiliksiä ketjuun, mutta nyt en tiedä mihin tämä viikko ja kaikki sen aika ja energia on mennyt. :o: (varmaan töissä)

Mutta mutta, ihan hauskat viisut on tänäkin vuonna saatu kasaan. Ihanaa, että Suomi pääsi pitkästä aikaa finaaliin. Muita erikoissuosikkejani ovat Tsekin Mikolas Josefin Lie to Me (lavashow ihan mahtava, sis. mm. hauskan repputempun ja koulupoika-asut. Miinusta siitä, että sanoituksessa (viisujen hauskin sanoitus ja käännös!) mainittua ja videolla nähtyä kamelia ei nähty lavalla. :keijo: ), Moldovan DoReDosin My Lucky Day (järjettömän hauska Ruutuysi-luukkuseinällä varustettu show, jossa Moldovan lipun väreihin pukeutuneet tanssijat vetivät jotain kolmiodraamaa vuoroin seinän edessä ja takana) ja Israelin Netan Toy (mahtava biisi ja Netalla on ihana asenne ja ilmeet).

Vielä erikoismaininnan ansaitsee Slovenian Lea Sirk, jonka Hvala ne -kappale on kivan pirteä ja mukavasti vielä omalla kielellä laulettu. Tanskan Rasmussenin viikingit ovat ihanan keijoja myös. Toisessa semifinaalissa nähtiin alussa keijouden juhlaa, kun ensimmäisellä puoliskolla nähtiin toinen toistaan keijompia biisejä ja esityksiä, kuten juuri Tanska ja Moldova, sekä San Marinon hienoilla pikkuroboteilla varustettu show (yhdellä robotilla oli mm. kyltti jossa luki "Size doesn't matter" :keijoei: ). Romaniallakin oli hauska lavarekvisiitta, armeijallinen jostain näyteikkunasta mukaan napattuja mallinukkeja, joilla oli naamiot. :keijo: Ja lopuksi nähtiin Ukrainan Melovinin show, jossa hän nousi aluksi arkusta, joka osoittautui sittemmin flyygeliksi, jonka luo hän kiipesi portaita, jotka sitten syttyivät palamaan. :keijo:

Nyt huomaan, että toisesta semistä jäi enemmän mieleen kuin ensimmäisestä, muistan lähinnä että Suomi pääsi finaaliin ja Tsekki ja Israel myös, siinä olennaisimmat. Toki tässä on mennyt jo muutama päivä, voihan olla, että mulla on vain kanan muisti. :P

Toisessa semifinaalissa oli myös yllätysmomentti, kun Venäjä ei päässytkään jatkoon. Nyt sitä on jo mediassakin pohdittu, että mitä kummaa, kun Venäjä on yleensä aina finaalissa. Joku olikin Ylen jutun mukaan kommentoinut Twitterissä, että on se kumma, kun Venäjä osaa vaikuttaa Yhdysvaltain vaaleihinkin, mutta ei pysty vaikuttamaan Euroviisuäänestykseen. :virne: Täytynee sanoa, että ihan jo poliittisistakin syistä en toisaalta ihmettele, eikä biisikään ollut kauhean hyvä. Saa nähdä vaikuttavatko poliittiset seikat tämän vuoden ennakkosuosikki Israeliin.

Lopuksi onkin aika päivittää rekvisiittalistaa! Ja sitten äkkiä nukkumaan, että jaksaa huomenna valvoa :keijojami:

1. Nitoja (Sakis (Kreikka) 2009)
2. Lasikaappi (Pikku-Eric (Ruotsi) 2011)
3. Trampoliini (Kreikka 2014)
4. Uuni (Venäjä 2012)
5. Vessapaperilla koristeltu puu (Armenia 2007)
6. Hamsterin juoksupyörä (Ukraina 2014)
7. Suihkulähde (Irlanti 2012)
8. Juoksumatot (Ruotsi 2017)
9. Tanssivat minirobotit (San Marino 2018)
10. Troijan hevonen (Montenegro 2012)
11. Paljettikoristeinen maitotonkka (Unkari 2017)
12. Piikkilanka-aita (Bosnia & Herzegovina 2016)
13. Pyykkinaru (Bosnia & Herzegovina 2008)
14. Nyrkkeilyhanska (Armenia 2011)
15. Naamioitu mallinukkearmeija (Romania 2018)
16. Palavat portaat ja flyygeliarkku (Ukraina 2018)
17. Kaksi tykkiä (Romania 2017)
18. Glitter-palikka (Australia 2016)
19. "Veriset tamponit" (Romania 2013)
20. Kuulavaste (Itävalta 2017)
21. Lasikuutio (Azerbaidzan 2013)

Bubbling under:
X. Hippibussi (Shava UMK:ssa 2015)
X. Liukumäki (Günther & D'Sanz UMK:ssa 2017)
X. Oranssi avokuplavolkkari (De vet du Melfestissä 2017)
X. Juna (Saara Aallon Queens Suomen biisivalintaohjelmassa 2018)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 12 Touko 2018 13:00

Mä olen kokenut semien aikana aika tasaista viihtymistä eikä nyt mitään suursuosikkia ole tullut. Teksteistä on ollut suuri ilo :keijo: Harmi esimerkiksi, ettei Malta päässyt "Tabu"-kappaleellaan jatkoon. "Tabut pitää rikkoa, ennen kuin meistä tulee eläimiä". Tämä on hyvä neuvo esim. ihmissusille. Samoin niille, jotka muuttuvat sorkkaeläimiksi ja pitäisi ottaa puolitoista tablettia läpipainopakkauksesta. Ihan helkkarin hankalaa sorkilla! :viha: Että muista! :keijo:

Venäjä oli esityksenä kyllä tosi kehno ja taisi se kuoro laulaa aika julmasti pieleen. U, jolla on tarkka korva, totesi heti, että on falskia ja toivotti hyvät yöt. :virne: Mäkin kyllä jo sitten kuulin, ettei parhaalla tavalla mene.

Ukrainan lavasteet tosiaan! Jätkä takoi flyygeliä kirjaimellisesti tuli perseen alla! :keijotäpinä:

Ruotsin Bee Geesisiltä kuulostava discokappale oli yllättävän tehokas. Voi vaikka voittaa.

Hollanti kuulostaa varsinkin tallenteelta aika paljon Aerosmithiltä mun korvaan. Erottui Spotifyssa edukseen. Sen sijaan I-Britannia erottui Spotifyssa haitakseen :hytinä:

Ei nää huonoimmat viisut ainakaan ole! :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Touko 2018 21:38

Viisukatsomossa suoritettiin pisteidenlaskua.
Lopulta top-systeemit näytti tältä:

Israel 85p
Unkari+Tsekki 82p
Moldova 80p
Tanska 76p
Ruotsi 71.5p
Italia 69.5p
Viro+Norja 69p
Ukraina+Englanti 68p
Suomi+Hollanti 66p
Slovenia 65p
.
.
.
.
Australia 43p
Saksa 42p
Liettua 40p
Espanja 39p
Portugal 36p

Toki itse olisin halunnut että viisut ei mene Israeliin. Tuomaripisteiden aikana silti johdossa olleet kappaleet oli hyvin outoja ja epäilyttäviä. Itävallan läheisriippuvainen stalkkeribiisi oli pelottava, enkä tajua mikä siinä vetosi ihmisiin. Pelotti että se tai Saksa voittaa ja ensi vuonna viisut on täynnä jotain ihmeellistä sössenssiä. Niin ne kyllä voi olla muutenkin. Kyproksen Fuego-biisihän oli semmoinen vanhanaikainen ysärirenkutus, jonka tyyliset ilmeisesti tekee uutta tulemistaan.

Mielenkiintoista on myös nämä muistiinpanot mitä on jäänyt tuohon paperiin :keijotäpinä:

"Tuskani on kuin hevonen sateessa.
Suomuja on kuin jossakin mateessa.


Espanjan viisua on kommentoitu kiltiksi Kauko Röyhkäksi.
"PITKÄLLINEN KYYNEL KUIVAHTAA!"

"Jatketaan vain, tästähän syttyy palamaan"

#käsiviisut
#hissit

Brittien Valotunnelin optinen illuusio häiritsee.


Nyt on vähän viisukrapulaa, lisäksi silmille nousee koko ajan sekä Israelin poliittisen tilanteen kommentointi, Palestiinalaisten höykyytys, kultturillinen omiminen ja epäilyt kappaleen oikean feminismin kannatuksesta ja näennäisfeminismin kulminoitumisesta.
Ettätota. :jaaha:
Toki on hyvä että mm. Israelin valtion toiminnasta nousee keskustelua viisujen varjolla, mutta iso trollilauma on myös noussut ja se vähän väsyttää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 14 Touko 2018 22:51

Hyvä viisufinaali oli. Pisteidenlasku varsinkin oli jännittävää, kun tuomariäänien aikana ei noussut esiin oikein selkeää suosikkia, vaan 12 pistettä meni tosi monelle eri maalle ja kärjessä ykkönen vaihtui vähän väliä. Sinänsä hyvä, että tarjolla olleista Israel voitti, ja biisi oli hauska, vaikka onkin poliittisen tilanteen kannalta ikävää, että Israel sai viisut. Tänäänkin on ollut melkoisen kurjia uutisia sieltä päin. :epäilevä:

Mutta Nettaa ei kai voi Israelin politiikasta syyttää, hän käsittääkseni julisti vain kehopositiivisuutta ja naisten asemaa ja sen sellaista, vaikka huusikin voitettuaan että "I love my country!".

Kulttuurisen omimisen syytöksiä en kyllä oikein ymmärrä, ei kai Japani nyt ole mikään alistettu vähemmistökulttuuri? :riips: Tuntuu (taas) siltä, että jotakuta asiantuntijaa kaivattaisiin tekemään selkeä katsaus siitä mitä kulttuurinen omiminen tarkoittaa (mieluiten jossain twiittiä pidemmässä tekstissä). (Ja pahoittelut etukäteen, jos olen väärässä, en aio alkaa vääntää asiasta)

Israelin lisäksi omia suosikkejani finaalissa olivat Tsekki ja Moldova. Perinteisessä viisunitojassa olikin tänä vuonna Suomi (koska täytyyhän Suomea kannattaa, kun kerrankin oli finaaliin saakka päässyt) sekä pienet Israelin, Moldovan ja Tsekin liput. :keijo: Suomen sijoitus ei ollut kuitenkaan mikään yllätys, vaikka itse pidinkin kappaleesta.

Kyproksen suosiota en ymmärtänyt myöskään, se oli aika tasapaksu. Tarttuva kappale kyllä, muttei mitään erityistä. Tietyllä tapaa tosiaan melko perinteinen euroviisuhumppa tanssivine naisryhmineen. Tuli mieleen joku takavuosien Kreikka-tyyli. :keijo: Ehkä ysärieuroviisuperinteet sitten vetoavat yleisöön. :P

Itävallan en ainakaan olisi toivonut voittavan, kappale oli tylsä. Saksa oli vielä tylsempi. Molemmathan saivat juryilta aika hyvin silti pisteitä.

Viisujen väliaikashow't eivät tänä vuonna oikein jääneet mieleen semeistä tai finaalista. Finaalissa tuntui myös, että jaksoin huomioida vain itse kappaleet enkä juuri muuta. Katsoimme ilman selostusta, ja olen tottunut juontojen tuomaan runkoon, vaikka joskus niissä toki onkin ärsyttäviä kohtia. Euroviisujen suomenkielinen selostus tuntuu aina kovasti jakavan mielipiteitä. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 15 Touko 2018 18:24

Kuten jo sanoin, niin mun mielestä pisteidenantotapa on huono, koska se ei koostu tasaisesti, vaan ensin saa yhdet maat pisteitä ja sitten ihan toiset maat. Ensin luulet vaikka Ruotsin taistelevan voitosta ja sitten se on seitsemäs ja monta sataa pistettä kärjestä :riips:

Mun mielestä joskus annettiin niin, että kussakin maassa laskettiin juryn ja yleisön äänet yhteen ja sitten siitä muodostui maan pisteet. Se olisi paras systeemi edelleen.

--

Finaali oli mielestäni parempi kuin joskus. Olin ehtinyt katsoa semifinaalit ja kumminkin moni biisi tarjosi viihdettä tai keijoutta, vaikka sitä ykkössuosikkia ei löytnytkään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 20 Touko 2018 11:18

Missä meidän tämän vuoden euroviisurunot ovat? :keijotäpinä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Su 20 Touko 2018 12:40

Joo, viisubileissä kuultu Euroviisuruno pitäisi saada kyllä tänne! Itse en ole ehtinyt/jaksanut tehdä tänä vuonna mitään. :(

Nyt tässä viimeisen viikon uutisia katsellessa on kyllä alkanut tuntua siltä, että ehkä olisi parempi, jos EBU tekisi jonkun periaatepäätöksen, että Israeliin ei viisuja ensi vuonna viedä, vaan pidetään ne jossain muualla. :( En tiedä olisiko se mitenkään mahdollista tai edes todennäköistä, mutta se olisi fiksumpaa kuin se, että yksittäiset maat boikotoisivat Israelin viisuja, mikä voisi toki tässä tilanteessa olla järkevääkin (ja siis en tiedä suunnitteleeko mikään maa oikeasti moista, mutta esim. Mike Pohjola jo ehdotti tätä Suomelle, ihan fiksu kirjoitus kyllä), mutta itsekkäästi en myöskään haluaisi, että Euroviisut kuivuvat kokoon vain siksi, että huonosti käyttäytyvä Israel voitti.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 06 Kesä 2018 13:54

Mada bakin darra

Tule ottamaan minut,
näytän, miten se tapahtuu.
Tule ottamaan minut,
kun paikalla ei ole kukaan muu.

Vannon, että muistan
ruusut ja hevoset sateessa.

Otan tänään sellaiset olot,
että oksat pois
tänä ystävystyn
kaikkien sänkyni alla olevien
olentojen kanssa.

pilvissä kuvasi otetaan
sä sait pelikaanin lentoon
ei se saa rumentaa meidän takapihaa

Minä en heitä kiviä;
erilainen ajattelu viholliseksi saa
Nyt tämä jää ikuisesti askarruttamaan
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 18 Tammi 2019 17:17

Tänään on ollut todella paha olla. Henkisesti. Mä en uskonut, että voisin päästä töissä neutraalille - saati sitten hyvälle - mielelle, mutta niin vain kävi. Mä hymyilen! Mua ei ahdista juurikaan! Laitoin Spotifysta Euroviisulistani (jossa on tällä hetkellä 2018 ja 2017 suosikkini) soimaan. Näyttää siltä, että Euroviisut on todellakin mulle se the happy place. :sydän: Enkä usko, että niin olisi ilman teitä keijoja. :hullu: :ryhmähali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » La 19 Tammi 2019 12:01

Marenki :hymyhali: Toivottavasti tänään on parempi päivä.

Euroviisut on kyllä mullekin aina piristävä ja hyvää oloa tuottava asia. Olen tykännyt viisuista lapsuudesta saakka, mutta keijoin euroviisuyhteisö on vielä lisännyt innostusta, ehkä jaettu ilo on kliseen mukaisesti kaksinkertainen ilo.

Tällä viikolla olen kuunnellut Sergei Lazarevia, jolta oli tullut viime vuonna englanninkielinen levy, siitäkin tuli hyvälle tuulelle. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 21 Tammi 2019 12:09

L-S kirjoitti:Marenki :hymyhali: Toivottavasti tänään on parempi päivä.

:hymyhali: Lauantai totisesti oli parempi päivä. :sydän: Ekaa kertaa kuukausiin heräsin hymyillen. Ilman, että onnellisuudelle oli edes mitään erityistä syytä. Ihanaa, kun masennus ja ahdistus edes tuoksi yhdeksi päiväksi väistyivät. (Mutta kyllä edelleen on sellainen olo, että en enää ole totaalisessa harmaudessa. En odota, että tämä tällaisena kauaa jatkuu, mutta ainakin tää luo taas uskoa siihen, että kyllä mä vielä tästä joskus nousen.)

Mulla on jo viisuhame suunnittelussa. :keijotäpinä: Tai jos rehellinen olen, teen sen kaverin järjestämää intialaista värien juhlaa varten, mutta toki värikkyys ja sateenkaaret myös viisuihin kuuluvat, joten hame pääsee silloin uudelleen käyttöön. :keijotäpinä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 22 Tammi 2019 11:31

Euroviisut :hymyhali:
Keijot :sydän:
Keijot ja euroviisut :hymyhali: :pilvi:

UMK :epäilevä:

En oo vielä uskaltanut katsella ketä on esim. Melodifestivalenissa kisaamassa tai keitä on jo valittu edustajiksi.
Australia ilmoitti kolmesta kisaajasta, jotka kilpailevat edustajuudesta. Yksi niistä on Courtney Act :tipahdus: RuPaul's drag race kausi 6 kisaaja, joka pääsi finaaliin asti. Courtney on ausseissa iso tähti ja tehnyt viime vuosina paljon telkkaria britteihin. Mm. jouluna tuli Courtneyn christmas special-ohjelma (ei, en ole katsonut). Lisäksi hän teki BBC2:lle The Bi-life-sarjan, missä tuotiin biseksuaaleja ihmisiä etsimään rakkautta ja avaamaan briteille biseksuaalisuutta ja poistamaan siihen liittyvää stigmaa. Courtney oli itse juontajana ja tuomassa faktoja seksuaalisuuden ja sukupuolisuuden moninaisuudesta (ja itsestään). Sarja on brittien lisäksi myyty mm. espanjaan, joten tämmöistä euroopan laajuista "fanipohjaa" olisi olemassa. Lisäksi Courtney oli mukana ABCD-tourilla briteissä just, missä ne kiersi muutaman paikan Adore Delanon, Courtneyn, Bianca Del Rion ja Darienne Laken kanssa, jotka olivat myös kaikki samalla kaudella Rupulissa.
Mä tietysti haluaisin että Courtney valittaisiin, koska haluaisin vähän kiljua ja flipata :ahihi: fanimeiningillä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron