Euroviisut 2018

Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 07 Marras 2017 15:29

SUOMEN EUROVIISUEDUSTAJA ON VALITTU! Anteeksi huutaminen, mutta mitä v***ua. Ensin järjestetään avoin kilpailu kappaleille, mutta mikään niistä ei muka ole soveltuva Euroviisu-edustuskappaleeksi ja päätetään valita Saara Aalto. :epäilevä: Ei näin Yle, ei näin.

"Miksi Yle järjesti avoimen haun, mutta ei valinnut sen kautta ehdokkaita?

Avoin haku järjestettiin kuten ennenkin, koska haluttiin antaa kaikille tasa-arvoinen mahdollisuus osallistua kisaan. Halusimme myös katsoa loppuun asti, miten moni alustavasti mukaan lupautunut artisti oikeasti lähettää meille biisin.

Kaikki kappaleet käsiteltiin aiempien vuosien tapaan. Haun kautta ei kuitenkaan löytynyt sopivia ehdokkaita, minkä vuoksi kilpailun toteutustapa päätettiin uudistaa tulevaksi kaudeksi.

Katsojat ovat toivoneet meiltä suuria tähtiä ja kutsuartistimalli on kiinnostava mahdollisuus palvella Ylen katsojia paremmin. Tietysti tämä myös sitouttaa yhden ison nimen kisaan mukaan.

Kutsuartistimalli on myös täysin tavallinen käytäntö monissa maissa, kyse ei ole siis mitenkään erikoisesta ratkaisusta Euroviisuissa. Esimerkiksi Englannissa, Irlannissa ja Saksassa on toimittu näin tai jollain variaatiolla tästä.
--
Avoimeen hakuun tuli yli 300 kappaletta, mitä niille tapahtuu?

Haku oli tänäkin vuonna suosittu ja taso oli hyvä. Biisit ovat vapaita julkaistavaksi missä vaan muualla. Osa biiseistä on jo todennäköisesti julkaistukin. Jos kisaan lähetetty biisi on ollut hyvä, sille löytyy kyllä kysyntää."

:epäilevä: :epäilevä: :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 08 Marras 2017 21:19

Joo, aika puskista tuli. Voi hyvinkin olla jonkun mahtihenkilön mahti-idea. Ehkä vähän Suomi100:kin vaikuttanut. Tai X Factorin uusinnat... :epäilevä:

Harmi, ettei vieläkään M.A. Nummista. Sen mä haluaisin nähdä. :virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 08 Marras 2017 21:22

Omasta mielestänikin vähän hölmö ratkaisu, että ensin järjestetään karsinta ja sitten päätetäänkin tehdä toisin, ja pidän myös hieman tylsänä sitä, että ei ole kunnon heterogeenistä karsintalähetystä.

Mutta en kuitenkaan reagoinut ihan yhtä negatiivisin tuntein kuin marenki, Saara Aalto on kuitenkin ihan ok ja kokemusta jo hankkinut esiintyjä, jos vain kappale osuu olemaan joku järkevä. Näen tässä sentään mahdollisuuden siinä, että esiintyjä ei ainakaan ole "Uuden" musiikin kilpailun hengessä jostain pystymetsästä temmattu uusi tulokas, joka on hädin tuskin esiintynyt edes pizzerian nurkassa aikaisemmin - ei sellaisella taustalla pitäisi mennä Euroviisulavoille. Saaralla on ainakin isoista lavoista jo kokemusta. Ja lisäksi näen mahdollisuuden siinä, että ehkä Yle nyt tämän havaintonsa (että riittävän hyviä kappaleita ei löytynyt, mikä on toki vähän outo kommentti) myötä pääsee vihdoin uudistamaan Uuden musiikin kilpailun konseptia, koska olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että se ei toimi. Pyrin siis etsimään positiivisia puolia. :keijo:

Jossain lehtien kommenttipalstoilla ihmiset kommentoivat, että Saara Aalto on väärä valinta, koska hänhän on ikuinen kakkonen, mutta olisihan kakkossija huomattava parannus Suomen viimeisen 10 vuoden Euroviisumenestykseen. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 08 Marras 2017 21:58

Mun mielipide sijoittuu Marskin ja L-S:n väliin.
Plussia Aallossa on kokemus, treenaamisen taso ja kansainvälisyys. Aallolla on nyt jo briteissä pieni oma kuulijakunta, minkä voi nähdä hyvänä asiana.
Miinukset kohdistuu ehkä enemmän Yleen, kuin Aaltoon itseensä. En pidä Aallon esiintymismaneereista ja semmoisesta että se ei tulkitse, vaan nimenomaan esiintyy. Kiinnitin huomiota X-Factorissa jo siihen, että Aalto vetää tietynlaiseella virneella oman uskottavuuden pois siltä mitä esittää. Se on tosi ärsyttävä maneeri ja on enemmän yleisön kosiskelua ja mun on aina vaikea ottaa sellainen artisti tosissaan. Ärsyttävää virnuilua, enkä näe sitä vahvana esiintymisenä.

Yleltä toi oli jokseenkin myös niljakas veto. Olisivat sanoneet että etsitään biisiä kutsuartistille aiemmin, eikä että avoin haku ja blaablaablaa. UMK on alusta asti ollut konseptina huono. Kuten L-S, näen että esiintyjällä on oltava kokemusta enemmän kuin Keravan aseman tunnelissa koilottelu tai Ylen oman pienen studion lava. Meillä ei oikein ole ollut niin isoja areenoita käytettävissä mitä viisulavat on, koska viisut ei vedä mitään meidän areenoista täyteen. Ei edes sitä metro-areenaa, vaikka kuinka yritetään. Eikä siinä mitään, ei meillä rahkeet riitä Melodifestivalenin tasolle. Ehkä jos Saara tulee edes toiseksi, niin meillä voi olla mahdollisuudet isomman yleisön kiinnostukselle.

Ylessähän kuitenkin on viisuvastaavana henkilö, joka ei edes pidä viisuista (mikäli muistan kuulleeni oikein). Niin kauan kuin näin on, niin tuskin meillä sitä viisumenestystä saadaan. Tuskin meillä rahaa pistetään kiinni, jos ei viisut kiinnosta niistä vastaavaa :keijo:

Vaikken pidä Saarasta, niin kyllä mä toivon että sille löytyy hiton hyvä biisi ja siihen sopiva show. Koska kyllä mä viisumenestystä haluan, vaikka sitten ärsyttävällä ja kamalalla artistilla!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 08 Marras 2017 22:18

Kibaya kirjoitti:Yleltä toi oli jokseenkin myös niljakas veto. Olisivat sanoneet että etsitään biisiä kutsuartistille aiemmin, eikä että avoin haku ja blaablaablaa.
--
Vaikken pidä Saarasta, niin kyllä mä toivon että sille löytyy hiton hyvä biisi ja siihen sopiva show. Koska kyllä mä viisumenestystä haluan, vaikka sitten ärsyttävällä ja kamalalla artistilla!


:femmat:

Myös mun kritiikki kohdistuu ensisijaisesti Ylen toimintaan. Ainut, kenelle olisin tuollaisen keljuilun jälkeen antanut ilomielin viisupaikan olisi ollut Antti Tuisku. Edes esiintyjät, joita fanitan Tuiskua enemmän, eivät olisi saaneet mua vakuuttuneeksi siitä, että Ylen ratkaisu on oikea. :sori:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 08 Marras 2017 23:24

No en mäkään nyt Yleä suoranaisesti puolusta tai ole ole varauksetta tämän ratkaisun kannalta, etten halua profiloitua miksikään toiseksi ääripääksi. :virne: Yritin vaan etsiä niitä positiivisia puolia. Mutta joo.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 13 Marras 2017 21:41

Jos olisin UMK:hon osallistunut musiikintekijä, niin varmasti tuntisin oloni petetyksi. Sinällään Saara Aallon valinta suoraan on hyvä, joskin turhankin varman tuntuinen veto. Olennaisempi kai sentään joka tapauksessa on se kappale, joka valitaan Saaran esitettäväksi.

Mutta jos UMK:ta ajatellaan, niin eikö viime vuosien parhaiten menestynyt edustaja Softengine valittu UMK:n kautta? Eikä Softenginellä tainnut olla kokemusta isoista lavoista.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 14 Marras 2017 17:10

Totta tuokin kyllä Softenginestä.

Mutta mulle tuli väkisin mieleen, kun Ylen ratkaisua on arvosteltu, niin joo, varmasti kappaleensa lähettäneitä musiinkintekijöitä harmittaa, mutta eikös tää ole ihan normimeininkiä :keijo: - ei ole ihan harvinaista, että esim. joku työpaikka on avoinna, mutta oikeasti haku on vain näennäishaku ja todellisuudessa niillä on jo ajatus siitä kuka halutaan palkata. Tai että hakija laatii hakemuksen, johon sisältyy päälle 20 sivua erilaisia dokumentteja, ja sitten lopulta haastattelujen jälkeen ilmoitetaan, että oho, ei meillä ollutkaan varaa palkata ketään (missä tilanteessa olen itse ollut :P). Ei sillä, että se olisi kivaa, mutta tällaistahan se (nyky)elämä on... :keijo: :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 15 Marras 2017 10:50

Tuo L-S:n mainitsema työnhakuanalogia on harmillisen tuttu itsellenikin, mutta UMK-tapauksesa YLEllä tuskin oli mitään taloudellista tai muuta konkreettista syytä kisan perumiseen. Lisäksi kyseessä oli ihan oikeasti julistettu kilpailu. Saara Aaltoa olisi voinut ajatella sitten ensi vuonna, mutta toki Saara Aallon kakkossijasta Britanniassa on koko ajan enemmän aikaa, ja voi olla, että vuoden päästä Euroopassa ei Saaraa enää niin hyvin muistettsisi. Kai YLEssä katsottiin sitten, että nyt olisi oikea momentum hyödyntää sitä, että Suomella on nyt tällainen artisti.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Su 04 Helmi 2018 21:44

Muistin vasta tänään, että olin joskus viikko tai pari sitten tarkistanut, että Melodifestivalen alkaa helmikuun alussa! Eilinen aloituspäivä meni siis ihan ohi, eikä sitä ilmeisesti kukaan muukaan fordelainen muistanut, kun ei kukaan muistuttanut. :keijo:

Vahingon otin takaisin katsomalla ensimmäisen karsinnan tänään. Ihan lupaava alku, vaikka mikään kappaleista ei noussut mulle miksikään supersuosikiksi heti.

Pidin kuitenkin Renaidan energisestä esityksestä. Benjamin Ingrosso oli toki vahva myös ja hän oli panostanut jonkinlaiseen Michael Jackson -vaikutteiseen jalkatyöskentelyyn. :keijo:

Mukana oli myös pari erityisen keijoa esitystä, kuten professorin näköinen setä, jolla oli taustatanssijoina ruoiksi (mm. viinirypäleitä ja juusto) pukeutuneita ihmisiä. :keijoei: Rekvisiittana oli isoja muovihaarukoita. :rolf: Biisiä tekemässä oli ollut mm. Thomas G:sson - mitä se oikein ajattelee?

Lisäksi oli joku aivan liian värikkäästi pukeutunut ryhmä, jolla oli myös outoa rekvisiittaa, johon kuului mm. yksisarvisen pää kopin katolla. :keijo:

David Lindgren juonsi tapansa mukaan tyylillä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 05 Helmi 2018 00:00

Siis apua! Mulla on mennyt ihan ohi, että Melodifestivalen alkoi! :isosilmä:
Mulla on tällä hetkellä vaikeuksia ymmärtää, että on helmikuu. :keijo: Muutenkin jostain syystä ajattelin, että Mello alkaa vähän myöhemmin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 05 Helmi 2018 12:00

Suvi kirjoitti:Siis apua! Mulla on mennyt ihan ohi, että Melodifestivalen alkoi! :isosilmä:
Mulla on tällä hetkellä vaikeuksia ymmärtää, että on helmikuu. :keijo: Muutenkin jostain syystä ajattelin, että Mello alkaa vähän myöhemmin.


:femmat:
En ollu yhtään ajatuksenkaan tasolla valmistautunut Melloon :epäilevä:

Nooooo, josko ens viikolla sitten muistais :jaaha: :keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 09 Helmi 2018 10:55

Tänään julkistettiin Saara Aallon ensimmäinen biisivaihtoehto, Monsters. Mielestäni ihan lupaava kappale, ainakin se oli tarttuva ja yhdessä kohdassa kun alkoi tahti kiihtyä, tuli mieleen, että no nyt kuulostaa Euroviisulta. :keijo: Biisin videoineen voi tsekata Ylen sivuilta.

Aallon biisejä tekemässä on kuulemma ollut kansainvälistä porukkaa, mm. Linnea ja Joy Deb (Månsin taustaporukkaa!). :keijo: Ja koreografiat tekee Wildiksen mukaan joku Brian, joka oli X-Factorissakin.

Olkoonkin, että Ylen toiminta tässä asiassa ei ansaitse kiitosta, kuten aiemmin olemme jo todenneet, olen sitä mieltä, että tämä oli viisujen kannalta ihan hyvä ratkaisu. Vaikka menestystä ei tulisikaan, niin silti, koska UMK ei vaan systeeminä toiminut. Toki kilpailu olisi pitänyt ymmärtää lakkauttaa jo ennen kuin sitä julistettiinkaan, mutta ehkä ne eivät sitten tajunneet sitä ajoissa. Toivottavasti nyt on jo mietitty jotain lisäuudistuksia ensi vuodelle, eikä palata vanhaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 09 Helmi 2018 11:36

Kuuntelin ja katsoin videon Monstersista, enkä mä ole vielä ihan täysin vakuuttunut. Biisissä on erittäin hyvä potentiaali, mutta jokin siitä jää puuttumaan.
Mietin myös, että biisi on sellainen että lavashow ratkaisee, eli biisi on hyvin tuotettu, tehty, laulettukin, joten siinä mielessä ollaan oikeilla jäljillä.
Tämähän on ensimmäinen kolmesta, joten odotukset seuraavia kohtaan on kyllä korkealla!

Vaikken pitänyt siitä, että yle ilmoitti vain että Saara lähetetään, niin videota katsoessa mietin että taloudellisesti tämä on fiksumpi ratkaisu. Nyt kaikki ne rahat mitä on menyt alkukarsintoihin ja haparointiin pistetään kolmeen biisiin. Ensimmäisen videon keijouspisteet kyllä siitä, että on kuvattuja kohtauksia on vähän ja on siinä mielessä päästy helpolla. Mun mielestä jopa yhtä kohtausta käytetään kahteen, ellei jopa kolmeen kertaan (siis sama kohta on videossa identinen, eli sama leikkaus samasta kohdasta), mikä on tuotannollisesti edullisinta :keijo: Videolle itselleen en lämmennyt yhtään, mutta biisi ei ollut niin huono. Video oli kopio liian monesta aiempien vuosien viisuvideosta, että keijouspisteet siitä.

Neeeeext!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 10 Helmi 2018 01:29

Biisissä on potentiaalia, mutta se meni kyllä toisesta korvasta saman tien ulos. Nähtäväksi jää onko sitä potentiaalia tarpeeksi voittoon asti. Veikkaan kakkossijaa.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » La 10 Helmi 2018 12:13

En mäkään voittoon usko, ainakaan tuolla biisillä, vaikka siitä pidinkin, mutta finaaliin pääsy ja vaikka se kakkossija olisi jo huomattava parannus. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 10 Helmi 2018 17:13

Heikko kappale, ei mitään tarttuvaa, saati mieleenjäävä. Toivottavasti 2 muuta ovat parempia. Toki Saara laulaa hyvin, kertosäkeessä ääni pääsee oikeuksiinsa jopa erittäin hyvin, mutta kyllä biisin pitää parempi olla, jotta pärjäisi. Rupesi hieman pelottamaan jo, että tulee sellainen floppi, jossa hinnan joutuu maksamaan Saara Aalto ja hänen uransa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 18 Helmi 2018 22:36

Mä tykkäsin tosta Monstersista ja kuuntelin sitä montaa kertaa Spotifysta ihan vapaaehtoisesti, mutta voi luoja tuo toinen biisi, Domino, on tylsä! :gaah: Se kuulostaa juuri siltä miltä kaikkien muiden maidenkin biisit kuulostavat, kun biisi on tilattu ruotsalaisilta. Olisin kaivannut jotain persoonallisuutta. Toivottavasti kolmannessa biisissä on edes vähän jotain iloisuutta, sillä olen kyllästynyt näihin loputtomiin "dramaattisiin" balladeihin.

Tämän vuoden Melodifestivalenia on ollut taas hauska seurata, mutta yllättävän tasapaksuja esityksiä siellä on ollut. Paljon ruotsinkielisiä biisejä, jotka merkkaavat ehkä ruotsalaisille paljonkin, mutta kun en ole jaksanut kuunnella sanoja, niin ne ovat menneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Onneksi sentään mm. Samir & Viktor ovat pitämässä hauskaa meininkiä yllä. :keijojami:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Helmi 2018 13:17

Kuuntelin kaikki kolme kappaletta peräkkäin, sitten katoin niiden videot ja turhauduin.
Monsters on ehkä potentiaalisin sitten kuitenkin, enkä tykkää siitä siltikään. Domino on tylsä ja mua häiritsee siinä eniten ääntämisasiat. Jotenkin se tulee tosi iholle, painotukset on tosi outoja sanoja venytetään. Lisäksi video on tylsä. Toisaalta, video auttaa mua tajuamaan mikä siinä Saarassa mua ärsyttää. Se ei tulkitse, se vain laulaa ja hymyilee, yrittää näyttää söpöltä/nätiltä ja keskittyy siihen, eikä siihen että tulkitsisi tai antaisi sanoille merkitystä. Yhden ilmeen artisti. Mua ärsyttää lisäksi se, että tällä hymyilllä hän tekee itsestään epäaidon, epäuskottavan ja kommentoi omaa tekemistään alentavasti. Mikä muuttuisi jos oikeasti keskittyisi tulkintaan ja muuhuin kuin siihen miltä se näyttää. Dominon videolta sen näkee erittäin hyvin.

Queens on ehkä menevämpi, mutta taas sellainen ettei se oikein lähde. Melkein voin kuvitella sen soivan jossain homoklubeilla, mutta en viisuissa. Tai se on semmoinen mitä Azereista on tullut pitkään eli ruotsalaisten ylijäämä. Ehkä sillä voi pärjätä, mutta shown pitää olla parempi kuin videon. Video on ihan kamala. Ärsyynnyn ihan älyttömästi siitä ettei siinä ole mitään järkeä. Aalto kekkuloi erilaisissa asusteissa, joiden merkitys jää mulle epäselväksi. Lisäksi käsimaneeri rupeaa käymään hermoon. Dominossa sen kasvojen lääppimisen kesti osittain siksi että siinä ei ollut muuta, mutta nyt se saman käsimaneerin toistaminen ärsyttää. Kattokaa vanhoilta viisuvideoilta uusia käsimaneereja. Pliis! Aargh! Enkä ymmärrä miten ne eri vaatteissa ja/tai huonossa peruukissa hengailu kuvastaa jotain erilaisia ihmisiä, kun niihin ei ole tehty tyyppejä (varmaan koska aika) ja se näkyy. Saara vaan eri kuteissa. Booring!

Näistä kun pitäisi nyt sitten valita että mikä olisi itselleen mieluisin, niin laitan toivoni siihen että ruotsalaiset valitsee itselleen vitsiviisun ja voitetaan edes ne.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » Su 25 Helmi 2018 15:33

Melodifestivalenin biisit ovat olleet tänä vuonna aika tylsiä, ehkä Mariette on vahvin. Ja itse tykkäsin kyllä esim. Benjamin Ingrossosta. Mutta tietysti voisi toivoa, että ruotsalaiset lähettäisivät Samirin & Viktorin, ne tuskin pärjäisivät, mutta ovat muuten ihania. :D

Saaran biiseistä en myöskään pitänyt Dominosta, se on erittäin tylsä. Monsters ja Queens ovat molemmat ihan hyviä, olen jaksanut jopa kuunnella molempia itse. Queensin video oli tosiaan kummallinen, mutta ehkä se video ei ole pääasia. En sitten tiedä kumpi olisi parempi. Riippuu varmasti paljon myös show'sta, toivottavasti ne ovat nyt hyviä. En silti jotenkin jaksa ärsyyntyä Saaran esiintymisestä. Kyllähän se yrittää ja tekee kovasti töitä. Ehkä sillä ei kuitenkaan ole paras mahdollinen itsetunto, esiintymisen outoudet saattaisivat liittyä siihen. Jos näin on, en jaksa ärsyyntyä vaan tunnen sympatiaa. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 28 Helmi 2018 20:58

Vaikka moitin Monstersia, on se parempi kuin Domino ja Queens. Kertosäe on kuitenkin tärkein elementti, ja se on Monstersissa tarttuvin. Ei silti mikään huippuviisu, mutta jospa saadaan lavashow kohdalleen. Monstershan on yleisestikin ennakkosuosikki, ihme jos ei sitä valita.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 03 Maalis 2018 21:59

Nonni, nyt on sitten Saaralla biisi.
Show itsessään oli tylsin kolmesta, mutta olihan se voitto aika ylivoimainen.
Josko ne laittais nyt siihen vielä vähän jotain pyroja tai jotain oumph-juttua.
Dominon show oli todella hyvä, mutta biisi itsessään tylsä.
Queens oli shown osalta keijouden ydintä ja viisumainen kaikessa överiydessään, mutta biisi taasen ei ja esityksessä tuntui että Saara lauloi jotenkin tosi oudosti.

Mitä UMK:hon tulee muuten, niin täytyy sanoa että tähän finaaliin oli saatu shown osalta muutoin kunnollista meininkiä mm. CatCatillä ja Kristalla. Lisäksi tykkäsin green roomissa hääränneestä Kristofferista. Just sopivan outoa ja keijo, mutta samalla ammattitaitoinen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja L-S » La 03 Maalis 2018 23:59

Olen biiseistä ja show'sta aika samaa mieltä Kibsin kanssa.

Paras biisi voitti, vaikka show olikin tylsin. Toivottavasti sitä voidaan vielä vähän upgreidata, eikä juututa siihen, että se pitäisi olla sama. Queensin show'sta nautin, se oli ihanan keijo, siinä oli juna ja öljytorneja rekvisiittana, ja tanssijamiehillä kuonokopat. :rolf:

Luin myös vähän Twitteriä, ja tosi moni ulkomaalainen oli kommentoinut, että "kerrankin Suomi valitsi oikean biisin, varmaan eka kerta ikinä". :keijo: Toki joku oli kommentoinut myös sitä, että huono show.

UMK oli myös hauska show tällä kertaa, ja CatCat Kristan kera oli illan hauskin. :keijojami: Krista on melkeinpä yhtä hyvä kuin David Lindgrenin välishow't Melodifestivalenissa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja theia » Su 04 Maalis 2018 11:28

Piti ihan googlata et mikä biisi se sit jatkoon pääsi :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Euroviisut 2018

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 04 Maalis 2018 13:08

Mielestäni aika keskinkertainen esitys tuo Monsters. Itse olisin ottanut veturirekvisiitan mieluummin. Voi tosin olla, että tolla biisillä ei auttaisi edes vessapaperipuu taustalla :virne: .

Biisi muistuttaa ärsyttävästi jotakin Nightwishin biisiä tai joitakin. Lavalla on tanssijaa ja kliseisiä nostoja.

Saara oli monessa varsin kinkyssäkin asussa, mutta mielestäni hänen kiltteytensä jotenkin vesittää sellaisen tuhmuuden, jota on haettu. Ja oli hyvä ääni tai ei (ilmeisesti on), niin jotenkin siitä ei tule mitään sen enempää. :sori:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Seuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron