Euroviisut 2023

Re: Euroviisut 2023

ViestiKirjoittaja theia » Ti 16 Touko 2023 08:12

Kibaya kirjoitti:
Jos jätetään pois Käärijä ja Loreen olin hämmästynyt lopputuloksesta. Odotin parempia sijoituksia Australialta ja Itävallalta, mutta myös Saksalta! Miten Saksa jäi johonkin hännille? Oliko kappale liian raju? Show ei ehkä osunut ihan nappiin, mutta silti sijoitus oli odottamaton.

Mä mutuilisin, että Australian ja Saksan pisteet jäivät Käärijän jalkoihin - jos Käärijä ei olisi ollut kisoissa, olisi Käärijälle pisteitä antaneet antaneet pisteitä silloin Australialle tai Saksalle. Harmittaa kyllä varsinkin Saksan puolesta - ei olis kyllä ansainneet sillä esityksellään jumbosijaa :(
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Euroviisut 2023

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 16 Touko 2023 09:27

Rekvisiittalistalle päivityksiä. Siis miten en tätä aiemmin tajunnut? Kyllähän eurolavat ansaitsevat paikkansa rekvisiittalistalla. :keijo: Mutta tässä Käärijä-hypessä tuli keskityttyä vähän kaikkeen muuhun, niin sinänsä onnistuneet rekvisiitat jäivät vallan huomiotta. Pidin kyllä UMK:sta poikkeavasti viisuihin tehdystä ratkaisusta, jossa Käärijä murtautuu ulos laatikosta.

Koska Käärijän menestys oli kaikesta huolimatta huikea, ansaitsee hänen rekvisiittansa paikan listan kärkikahinoista. Muutenkin olen pitkään miettinyt, että eivät nuo Kreikan trampoliinit kyllä ihan niin nerokkaita olleet, että ansaitsisivat olla kolmosena, vaikka olen ne jossain huumassa siihen aikoinaan laittanut, mutta en ole jaksanut alkaa miettiä vaihtoehtoista järjestystäkään. Kyllähän hyvän rekvisiitan pitäisi olla jotenkin yllättävä. Trampoliineja on nähty muutenkin, tänäkin vuonna oli jollakulla, muistaakseni Italialla, mutta en nyt laita niitä listalle, kun eivät ne olleet mitenkään kovin keskeisessä roolissa. Trampoliinihan oli myös Robinilla UMK:ssa. Yllättävää puolestaan on se, kun lavalla yhtäkkiä onkin Kreikka-nitoja tai Troijan hevonen. :keijo:
Nitoja ja lasikaappi toisaalta ovat sen verran legendaarisia, että niistä en ole vielä valmis päästämään mitään ohi. :keijo: Lisään lisäksi majakkahameen ja Australian auton.


1. Nitoja (Sakis (Kreikka) 2009)
2. Lasikaappi (Pikku-Eric (Ruotsi) 2011)
3. Eurolavat (Käärijä (Suomi) 2023)
4. Trampoliini (Kreikka 2014)
5. Uuni (Venäjä 2012)
6. Vessapaperilla koristeltu puu (Armenia 2007)
7. Hamsterin juoksupyörä (Ukraina 2014)
8. Suihkulähde (Irlanti 2012)
9. Huoneisto olohuoneineen ja auto (Malta 2023)
10. Juoksumatot (Ruotsi 2017)
11. Repäisylappuseinä (Armenia 2022)
12. Tanssivat minirobotit (San Marino 2018)
13. Troijan hevonen (Montenegro 2012)
14. Paljettikoristeinen maitotonkka (Unkari 2017)
15. Piikkilanka-aita (Bosnia & Herzegovina 2016)
16. Pyykkinaru (Bosnia & Herzegovina 2008)
17. Nyrkkeilyhanska (Armenia 2011)
18. Jäävuori (Suomi 2019)
19. Rodeohärkä (San Marino 2022)
20. Naamioitu mallinukkearmeija (Romania 2018)
21. Palavat portaat ja flyygeliarkku (Ukraina 2018)
22. Majakkahamerakennelma (Ranska 2023)
23. Lilja (huulisimpukkakukka) (Serbia 2023)
24. Australiasta saakka (?) tuotu auto, jossa vasemmanpuoleinen liikenne (Australia 2023)
25. Kaksi tykkiä (Romania 2017)
26. Glitter-palikka (Australia 2016)
27. "Veriset tamponit" (Romania 2013)
28. Jumppapallomeri (Suomi 2022)
29. Kuulavaste (Itävalta 2017)
30. Lasikuutio (Azerbaidzan 2013)

Bubbling under:
X. Hippibussi (Shava UMK:ssa 2015)
X. Liukumäki (Günther & D'Sanz UMK:ssa 2017)
X. Oranssi avokuplavolkkari (De vet du Melfestissä 2017)
X. Juna (Saara Aallon Queens Suomen biisivalintaohjelmassa 2018)

Kunniamaininnat:
Oudoin idea: Tissi karttapallotelineessä (Rigoberta Bandini, Espanjan Benidorm Fest/karsinta, 2022)
Randomein idea: Yllätysympyrä (Cornelia Jakobs, Melodifestivalen 2022)

Erikoispysti:
Tämä erikoispalkinto annetaan ensimmäisen American Song Contestin (2022) osallistujille, joista todella moni oli panostanut rekvisiittaan ja tuonut paikalle huoneita, talon tai saaren!
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2023

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 16 Touko 2023 19:45

theia kirjoitti:Mä mutuilisin, että Australian ja Saksan pisteet jäivät Käärijän jalkoihin - jos Käärijä ei olisi ollut kisoissa, olisi Käärijälle pisteitä antaneet antaneet pisteitä silloin Australialle tai Saksalle. Harmittaa kyllä varsinkin Saksan puolesta - ei olis kyllä ansainneet sillä esityksellään jumbosijaa :(


Tämä voi pitää hyvinkin paikkansa. Minustakin oli yllättävää, että Australia ja Saksa eivät pärjänneet tuon paremmin, erottuivat kuitenkin positiivisesti joukosta. Itse pidin molemmista kappaleista.

Toivon myös, kuten Kibs kirjoitti, että Käärijä jäisi osaksi viisumaailmaa samoin kuin Verka ja esiintyisi vielä jossain viisuaiheisissa tapahtumissa. Toivottavasti hän itsekään ei päätä unohtaa ja kirota koko viisuja, vaan muistelee niitä hienona kokemuksena, jossa hän menestyi erinomaisen hienosti, koska oli yleisön suosikki. Oikeasti en muista, että yleensä olisi pisteitä laskettaessa kuulunut noin selkeää kannustusta kenellekään kuin minkä Cha Cha Cha sai.

Tekisi myös mieli puolustaa Kibsin arvostelemaan Moldovaa, mutta ehkä makuasioista ei kannata kiistellä. :keijo: Show'ta ehkä katselin vähän toisin, keijona muinaisfiilistelynä. Pidin kappaleesta, siitä että se laulettiin moldovaksi, ja hyppykoreografiasta, joka oli sekin ihanan keijo, taas jotain sieltä ironian ja vakavissaan olemisen väliltä mitä viisut parhaimmillaan ovat.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euroviisut 2023

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 16 Touko 2023 22:46

L-S kirjoitti:
Tekisi myös mieli puolustaa Kibsin arvostelemaan Moldovaa, mutta ehkä makuasioista ei kannata kiistellä. :keijo: Show'ta ehkä katselin vähän toisin, keijona muinaisfiilistelynä. Pidin kappaleesta, siitä että se laulettiin moldovaksi, ja hyppykoreografiasta, joka oli sekin ihanan keijo, taas jotain sieltä ironian ja vakavissaan olemisen väliltä mitä viisut parhaimmillaan ovat.


Kyllä omaa suosikkia ja mielipidettä saa puolustaa.

Mulle se oli vain vaikea kokonaisuus, vaikka hyppykoreo oli hauska, ei se esitys ollut mulle sellainen missä olisin ollut innoissani. Kappale oli mulla kyllä soitossa ennen kisoja ja silloin tykkäsin siitä, mutta se alkoi tulla korvista ja shown myötä aloin kiinnittää liikaa huomiota johonkin muuhun. Ja lopputulemassa on ristiriitaisuuksia mikä teki sen, että "it's complicated" kuvaa mun suhdetta Moldovan tän vuoden viisuun.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euroviisut 2023

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 17 Touko 2023 09:52

theia kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Jos jätetään pois Käärijä ja Loreen olin hämmästynyt lopputuloksesta. Odotin parempia sijoituksia Australialta ja Itävallalta, mutta myös Saksalta! Miten Saksa jäi johonkin hännille? Oliko kappale liian raju? Show ei ehkä osunut ihan nappiin, mutta silti sijoitus oli odottamaton.

Mä mutuilisin, että Australian ja Saksan pisteet jäivät Käärijän jalkoihin - jos Käärijä ei olisi ollut kisoissa, olisi Käärijälle pisteitä antaneet antaneet pisteitä silloin Australialle tai Saksalle. Harmittaa kyllä varsinkin Saksan puolesta - ei olis kyllä ansainneet sillä esityksellään jumbosijaa :(


Tää Theian mutuilu pitää paikkaansa. Netti on täynnä kommentteja missä sanotaan suoraan että olisivat äänestäneet Australiaa ja/tai Saksaa jos eivät olisi tienneet Ruotsin olevan Suomen pahin vastustaja ja juryn mahdollisesti suosivan enemmän Ruotsia. Että Suomi voittoon yleisöäänissä. Ja sitten ruotsalaiset syyttää suomalaisia taktisesta äänestämisestä kun koko maailma taisi äänestää taktisesti heitä vastaan. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Euroviisut 2023

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 17 Touko 2023 22:18

Kaiken kaikkiaan todella kovat viisut takana. :jami: Ei yhtä kovat kuin 2012 tai 2021, mutta ehkä menee oman viisuhistoriani (since 2007) osalta 3. sijalle.

Jos olisin äänestänyt, olisin varmaankin äänestänyt Itävaltaa (Who the hell is Edgar?). Hyvin tarttuva biisi. Ei valittamista.
Tsekin kansanlaulumeininki iski biisinä kovasti, mutta esitys ja puvustus oli hieman tylsää. Olisin kaivannut mahtipontisempaa esitystä.
Serbia oli ihanan härö. Tykkäsin.
Muita suosikkeja olivat Australia ja Viro.

Toimii lähinnä koostepätkässä, mutta kokonaisena biisinä ei niin iske: Ruotsi ja Moldova. En ollut viisubiisejä juuri kuunnellut ennen semifinaaleja. Finaalipäivänä olin autuaasti unohtanut, kenellä olikaan sellainen biisi kuin "Tattoo". :keijo: Että ei se ainakaan kovin mieleenpainuva biisi ole. Visuaalinen puoli tästä "Kierijästä" jää toki mieleen. :keijo:

Biisit, joita jammailin innoissani, mutta jotka unohtuivat heti: Norja ja Slovenia. Hämmentävästi myös Kroatia menee tähän kategoriaan. Finaalissakin unohtui, että se oli tulossa.

Cha cha chahan kasvoi viisukevään aikana melko kovasti kiinni. Ärsytti jo UMK:n finaalissa, miten paljon siitä tykkäsin. En olisi halunnut tykätä ryyppäysbiisistä, mutta niin vain tykkäsin. Paljon.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Edellinen

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa