Spotify wrapped

Spotify wrapped

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Joulu 2023 13:58

Mimmoisia jänniä Spotifyn vuosikatsauksia muille Spotify-käyttäjille tuli? :keijotäpinä:

---
2023
Mun top 5 oli bändeissä:

Sleep Token (maaliskuussa eniten kuunneltu, sen jälkeen sitä ympäri vuoden)
Bad Omens (kesäkuu eniten kuunneltu)
Sara (toukokuu [oli keikka])
Katatonia (tammikuu [oli keikka])
Spiritbok (lokakuu)

Biiseissä:

Sleep Token - Alkaline
Sleep Token - Granite
Bad Omens - the Death of Peace of Mind
Bad Omens - Like a Villain
Sleep Token - Chokehold

Genreissä:
Alternative Metal
Slayer (MIKÄ GENRE TÄMÄ ON?!)
Metalcore
Suomi Rock (Sara selittää :virne: )
Gothic Metal (Katatonia selittää :virne: )

Musakotikaupunki näytti olevan Saran ja Stam1nan perusteella Tampere :virne:

Nää on tosi mielenkiintoisia, pidän statistiikasta :hullu:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Spotify wrapped

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Joulu 2023 17:03

Slayer genrenä on kai jotain viiltävää menoa? :virnei:

Mun 2023 näyttää vähän toisenlaiselta.
En saanut mitään genrejä eriteltynä, enkä muuta kuin top 5 artisteissa. Kaikenmaailman tekstivälilehtiä, mutta aika vähän muuta. En edes sitä keijoa hampurilaista.
Mutta en ehkä hirveästi kuunnellut vuoden aikana musiikkia.

988 kappaletta
412 eri artistia
7227 minuuttia
- ei siis mitenkään paljoa

Top 5
1. Go_A (Heinäkuu)
2. Vesala (Helmikuu)
3. Paleface (Maaliskuu)
4. The Hardkiss (Toukokuu)
5. Daði Freyr (Elokuu)

Ykkösgenrenä pop ja muita ei mainita :keijo:

Olen kuunnellut muutamaa uutuuslevyä. Alkuvuodesta kuuntelin aika paljon Dir en Greytä, mutta se ei kai näy listoilla. Biisit sain omaan kirjastoon, mutta ei sieltä nouse mitään yllättävää esiin.

Top5 biisit.
Who the hell is edgar - Teya, Salena (viisut)
My sisters crown - Vesna (viisut)
Ko6pa - The Hardkiss
Kalyna - Go_A
Bitte - Daði Freyr

Tällä samalla tavalla ne sieltä sitten jatkuu. Viisubiisejä, viisuihin liittyviä artisteja, The Hardkissa ja Go_A, pari Vesalaa ja Palea väliin jne.
Ei sinänsä yllätä yhtään.
Mulla usein vielä jää päälle jotkut kamalat artistiradiot ja sitten tulee ihan mitä sattuu.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Spotify wrapped

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Joulu 2023 17:09

Mä oon jättänyt artistiradiot päälle, koska ilman niitä olis varmaan jäänyt muutamat suosikit löytymättä :D

Esim. Sleep Token ja Bad Omens molemmat soi toistensa artistiradioissa (joku luonnehtinut molempia "baby making metalliksi" :pahasetä: ), mutta samalla sit löytää muuta uutta.

Nyt on ollut sellainen kausi, että on ollut enemmän kaistaa kuunnella paljon kaikkea uutta.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Spotify wrapped

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Joulu 2023 17:14

Mulla on varmaan ens vuoden listoilla Madonnaa, koska nyt ei oo kaistaa muulle kuin sille ja tolle Go_A:lle.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Spotify wrapped

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 08 Joulu 2023 00:03

Jee, uusi ketju fordella! Jo on aikoihin eletty. :D

Kuuntelin tänä vuonna 4703 kappaletta ja 2648 eri artistia. :keijo:
Olen tästä saavutuksesta melko ylpeä, se kuvastaa hyvin sekalaista musiikkimakuani. Kuuntelen paljon erilaisia soittolistoja, kuten eri aiheisiin liittyviä teemalistoja, joita meillä on ollut tapana tehdä erään täältäkin tutun nimimerkin kanssa. :keijo: Näistäkin jo tulee varmaan aika paljon variaatiota, ja siihen päälle Euroviisut ja muu vaihtelu. Tulee myös jonkin verran kuunneltua niitä satunnaisia biisejä, mitä Spotify alkaa soittaa omien soittolistojeni jälkeen, sieltä tulee välillä hauskoja yllätyksiä. Sain lisäksi kuvauksen, että olen "Muodonmuuttaja: Yhtenä hetkenä olet hulluna artistiin, seuraavana johonkin muuhun. Jotkut pitävät sinua ailahtelevaisena, meistä ymmärrät vivahteiden päälle." :keijo: Tämä pitää kyllä ihan paikkansa, että tulee kausia, jolloin kuuntelen yhtäkkiä hirveästi jotain tiettyä, ja sitten taas vaihtuu, ja monipuolisuus kuuluu asiaan. Kuuluin myöskin maailman aktiivisimpien kuuntelijoiden 6 %:iin. :keijo:

Kuitenkin kärjestä katsottuna musiikkimakuni ei ole kovin moninainen:

Suosikkikappaleet:
1. Käärijä: Cha cha cha
2. Teya & Salena: Who the Hell Is Edgar?
3. Pasha Parfeni: Soarele si luna
4. Benjamin: Hoida mut
5. Pam Rabbit: ghosting

Tässähän ovat siis Euroviisujen tämän vuoden kolme suosikkibiisiäni kärjessä ja sen jälkeen kaksi viisukarsintabiisiä. :keijo: (Pam Rabbit oli mukana Tsekin viisukarsinnoissa keväällä. Harrastuksiini kuului keväällä seurata kaikkien mahdollisten maiden viisukarsintoja, ja tämä jäi jostain syystä tehosoittoon, vaikka lopulta aloinkin kyllä kyllästyä jo siihen.) Sinänsä harmi, että kärjessä ei näy kaikki se monipuolisuus, mitä kuunteluni silti lopulta on.

Suosikkiartistit:
1. Käärijä
2. Benjamin
3. Florence + The Machine
4. Antti Tuisku
5. Maija Vilkkumaa

:keijo: Käärijän kuuntelusta varmaan puolet on Cha cha chata, vaikka jonkin verran olen hänen muitakin kappaleitaan soittanut. Benjaminin näin kesällä livenä Käärijän lämppärinä ja kuuntelin sitä sen jälkeen, sopi jotenkin kesätunnelmaan, kuuntelin tätä ajaessani autolla ja lauloin biisejä mukana. Toisaalta melko rasittavaa poppia, ja toisaalta sittenkin viihdyttävää. Mutta sittenpä tuleekin Florence + the Machine, joka on ehkä bändiosastosta suosikkejani. Heitä tulee kuunneltua välillä aina enemmän, mutta yksikään biisi ei nouse sieltä esiin, kun kuuntelen enemmän tasaisesti useita biisejä kerralla. Tuisku on ollut mulla listoilla ennenkin, ja Vilkkumaa oli myös viime vuonna, sitä ennen en ollut vuosiin juuri kuunnellut Maijaa, mutta viimevuotinen levy toimi mulle.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa

cron