Kirjahankintoja

Re: Kirjahankintoja

ViestiKirjoittaja Suvi » La 25 Tammi 2014 20:52

Sain joululahjaksi:

Lewis Carroll - Kraukijahti

Hassan Blasim - Irakin purkkajeesus

Rasvaletti - Valokuvia 1950-luvun Helsingistä, joka liittyy Helsingin Hakasalmen huvilan näyttelyyn.

Sitten sain muuten vaan:

Jake Nyman - Kovan päivän ilta: Rockin historiaa 45 kierrosta minuutissa

Ja nämä ovat mumman vanhoja kirjoja, joita hän ei halua enää takaisin:

Mika Waltari - Vallaton Waltari

Mika Waltari - Turms, kuolematon

Veikko Itkonen - Hiljaisuus, kuvaus, kamerat!

Ai niin, ja sitten sain vielä kasan Ankardo-sarjakuvia
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja damn » Su 26 Tammi 2014 13:48

Sain joululahjaksi Madventuresin Mad World- Seikkailijan Atlaksen, kun olin siskon miehelle sattunut sanomaan, että kartasto olisi kätevä, kun haluaisin vähän maantietoani parantaa. En kyllä arvannut, että se olisi minulle sellainen hankkinut. Mainio opas, alkaa tehdä mieli matkustaa, mutta se ei valitettavasti ole mahdollista ihan hetkeen rahallisista syistä. Yksi parhaista joululahjoistani :superhymy:.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja outsider » Su 26 Tammi 2014 18:32

Pari kätevää musavisatreenikirjaa lainaston poistomyynnistä:

Neil Cossar - This Day in Music

Kätevä triviakalenteri, jossa on jokaiselle vuoden päivälle omistettu sivu jolta löytyy valikoituja tapahtumia populaarimusiikin historiasta siltä päivämäärältä (mukaanlukien merkittävät syntymäpäivät).

Craig Morrison - American Popular Music: Rock and Roll

Tietosanakirja, jossa on kyllä muutakin kuin amerikkalaista musiikkia ja muutakin kuin rock 'n' rollia. Rock-sanakirja lähinnä oikeastaan, vaikka lähtökohta onkin tavallaan amerikkalaiskeskeinen. Ne muut American Popular Music -sarjan kirjat ovat Blues, Country ja Jazz. Hommasin tämän lähinnä siksi, että mulla oli valmiina vain hakuteoksia joissa käsitellään ainoastaan bändejä ja artisteja, mutta tässä on omat artikkelinsa myös tärkeimmistä genreistä. Niin ja siksi että maksoi vain euron. Lopussa myös amerikkalaisen populaarimusiikin aikajana, suositusdiskografia ja keskeisten käsitteiden määritelmät.

+ Kiasman Erkki Kurenniemi -näyttelystä innostuneena ostin museokaupasta A Man from the Future -artikkelikokoelman, mutta sen olis näköjään saanut kyllä ladattua ilmaiseksi netistäkin. :läps: No, tuli ainakin tuettua kulttuuria! Olisin kyllä tukenut sitä muutenkin, sillä Kiasma Shopista tarttui mukaan myös Kurenniemi-DVD The Dawn of DIMI.
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Suvi » La 08 Helmi 2014 17:43

Kävin Levykauppa Äxän muuttoalessa. Ostin kirjoja:

Ursula K. Le Guin - Rocannonin maailma
(Maksoi oikeasti kaksi euroa! Oli ihan pakko. :tipahdus: )

Ipanapa-laulukirja
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 10 Helmi 2014 23:28

Tilasin tablettiin I Could Pee on This: And Other Poems by Catsin, josta tykkäsin enemmän kuin olisin arvannutkaan. Lähes joka sivu sai aikaan huutonaurukohtauksen. Eikä maksanutkaan kuin 0,75 €!

Lisäksi ostin jo jokin aikaa sitten Kingin The Shiningin "jatko-osan" Doctor Sleep, joka oli pienoinen pettymys. Tykkään Hohdosta niin kovasti, että olisin toivonut tämän olevan yhtä hyvä, mutta se oli vaan kohtalainen. Tokihan sen luki, ei siinä mitään, mutta mitään ahmimispakkoa ei tullut.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja damn » Ti 11 Helmi 2014 18:15

Lumikki75 kirjoitti:Lisäksi ostin jo jokin aikaa sitten Kingin The Shiningin "jatko-osan" Doctor Sleep, joka oli pienoinen pettymys. Tykkään Hohdosta niin kovasti, että olisin toivonut tämän olevan yhtä hyvä, mutta se oli vaan kohtalainen. Tokihan sen luki, ei siinä mitään, mutta mitään ahmimispakkoa ei tullut.

Olen ollut kahden vaiheilla, että lukisinko tuon Doctor Sleepin, mutta en taida uskaltaa. Hohto on yksi lempikirjoistani ja pelkään tuon jatko-osan olevan kauhea pettymys :( .
damn

ViestiKirjoittaja Dnd » To 24 Huhti 2014 06:14

Väinö Komu - Heittopelto Heittola

Talon ja suurperheen vaiheet 1836-1932

http://kauraset.weebly.com/heittopelto-heittola.html
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 27 Heinä 2014 12:05

Kääk, en edes muista, mitä kaikki kirjoja olen hankkinut helmikuun jälkeen. Ainakin lisää Ankardoja ja jotain Kamarimusakirppikselta ja jotain Äläsältä. (Kohta en enää muista, mitkä kirjat ovat mulla vaan lainassa ja mitkä ovat oikeasti omiani. :P )

Tämän, jonka sain synttärilahjaksi, voisin kuitenkin ilmoittaa ihan kuvan kanssa:

Kuva

Tuula Karjalainen: Tove Jansson - tee työtä ja rakasta

Ihanan näköinen kirja. :hymyhali:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja damn » La 28 Helmi 2015 12:44

Harmittelin ääneen joku kerta, että ei ole tullut hankittua kirjoja, eikä kukaan hanki lahjaksikaan kirjoja. Asiahan korjautui. Näitä pystyi käyttämään kätevästi myös lukuhaasteessa, niin ei tarvitse heti mennä kirjastoon :virne:.

Itse ostetut:
Neil Gaiman- Neverwhere- Maanalainen Lontoo
Irvine Welsh-Trainspotting

Lahjaksi saadut:
Stieg Larsson- Millenium-trilogia
Johanna Sinisalo- Auringon ydin
Carlos Ruiz Zafon-Marina
Carlos Ruiz Zafon- Taivasten vanki
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 28 Helmi 2015 13:57

Ai niin tällanenkin ketju on!
Ostin VÄRITYSKIRJAN. Taisin kyllä mainostaa sitä jo, mutta nytpä mainostan uudelleen.

Kuva

Kirjassa on sekä esittäviä kuvia että tämän kaltaisia abstraktimpia kuvioita.
Kuva
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 28 Helmi 2015 17:16

:superhymy: Kivan oloinen värityskirja! Tuollaisen minäkin voisin haluta.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 28 Helmi 2015 17:50

Mä oon monesti katsellut Tigerissa mandalavärityskirjaa sillä silmällä, siinä on just tuon tapaisia kuvioita. En tiedä miksi en ole sitä ostanut, ei se maksakaan kuin jotain pari euroa. Itse asiassa mun pitää nyt varmaan saada sellainen. :keijo:

Ostin kyllä Ateneumin museokaupasta jokunen aika sitten kalliita värityspostikortteja kirjana. En ole raaskinut värittää niitä. :keijo:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 01 Maalis 2015 13:12

Ostin värityskirjani Suomalaisesta kirjakaupasta. Niitä oli kolmella eri teemalla: "Pretty Patterns", "Vintage Patterns" ja "Glorious Gardens". Suuria eroja niiden välillä ei ollut, mutta tuo puutarha-aiheinen oli tosiaan puutarha-aiheinen. En halunnut pelkkiä kukkasia ja lehtiä, niin päädyin sitten arpomaan tämän ja Vintage Patternsin välillä. Niiden väliset erot olivat tosi pieniä, niin ostin lopulta sitten tämän, koska tässä oli pari erityisesti kiinnostavaa kuvaa, ja koska tämä oli selvästi niistä kolmesta mallista epäsuosituin kun sitä oli iso pino jäljellä. Ja erikseen täytyy vielä mainita, että on hyvälle paperille painettu. Ei mene tussi läpi!

Suomalaisessa oli myynnissä myös tällainen pisteestä-pisteeseen-piirustuskirja aikuisille. Siinä oli klassisia julkkispotretteja, kuten Marilyn Monroe ja Elvis. Ulkomaisista nettikirjakaupoista olen stalkannut, että samalta tekijältä on näitä kirjoja myös muilla teemoilla. Kieltämättä kiinnostaisi hankkia myös tätä lajia yksi. :juoni:

Kuva
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kmaria » Su 01 Maalis 2015 15:49

Mulla on juuri Tigerin mandalavärityskirja, joka on kiva. Lisäksi tilasin jostain nettikirjakaupasta (Adlibriksesta ehkä) toisen kirjan nimeltään Marvelous mandalas colouring book Vol. 1. Siinä näyttää olevan yksityiskohtaisempia mandaloita kuin tuossa Tigerin kirjassa. Pitääkin taas kaivaa kirja ja tussit esiin...

Pisteestä-pisteesen-kirja vaikuttaa myös kivalta! :)

En tiedä, lasketaanko tämä varsinaisesti kirjahankinnaksi, mutta kerronpa samalla, että otin testiin Otavan Luekirja-palvelun, jonka kautta voi lukea vapaasti e-kirjoja. Palvelu on varsin hintava, 24,95 euroa kuussa, mutta ajattelin nyt kokeilla parin kuukauden ajan, kuinka paljon tuolta tulee luettua. Otavan e-kirjoja on kyllä kirjastoissakin saatavilla, mutta nyt tuli sellainen olo, että haluan enemmän vapautta valita kirjoja ja lukea niitä milloin vain. Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen.
kmaria

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 28 Joulu 2015 20:52

Mulle on taas vaan kertynyt jostain kirjoja (joita en saa luettua/aloitettua), enkä edes muista mitä kaikkea oon hankkinut, mutta voin kertoa, mitä sain joululahjaksi:

Saara Turunen - Rakkaudenhirviö

:D

P. S. Turunen on näköjään Antti Holman bestis. :keijo:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 29 Joulu 2015 23:25

Oo, mäkin haluaisin lukea tuon Saara Turusen kirjan. Olen jo pitkään katsellut sitä kirjastoista, en tosi jaksanut varata. :P

Joululahjaksi en saanut yhtään kirjaa. Sinänsä onneksi, koska mulla on hyllyt liian täynnä, vaikka kirjoja olisi muuten kiva saada. :/
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Ti 27 Joulu 2016 21:45

Sain joulu-ja synttärilahjaksi pari kirjaa. Mulla on tällä hetkellä kolme kirjaa kesken ja aloitin tuo David Lagercrantzin kirjankin jouluna, joten katsoo nyt milloinka saan viimeisenkin luettua loppuun...

David Lagercrantz: Se mikä ei tapa
Kuva

ja Erlend Loe: Niin loppuu maailma- sellaisena kuin me sen tunnemme
damn

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 14 Syys 2017 19:36

Hommasin hetken mielijohteesta Lagercrantzin kirjoittaman seuraavan osan "Millennium"-sarjaan. Mun mielestä se edellinen oli ihan luettava ja ok, vaikkei nyt tietysti Stieg Larssonia voi kukaan muu kirjoittaa.

Samalla hankin Göstan elämäkerran. Annan sen U:lle joksikin lahjaksi tai pidän itse, en tiedä vielä. Leevi and the Leavings on varmaan Ultra Bran ohella tärkeimpiä yhtyeitä, joita molemmat ovat ahkerasti kuunnelleet. :virnu:

Vitosella sai vielä kuvakirjan toissa kauden Liigakiekkoilusta, joka huipentui tietenkin Tapparan mestaruuteen. :D

Alun perin haeskelinkin Tapparan kausijulkaisua, mutta nyt en edes tiedä, onko sellaista lainkaan painettu. :raps: Ei ainakaan missään näy, ja kun ei Googlekaan löydä... :sori:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 14 Syys 2017 21:24

Ystävä haukkui kyseisen Gösta-kirjan lyttyyn. Ajattelin kyllä silti lainata kyseisen kirjan häneltä, koska Leevi and the Leavings. :sydän:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 15 Syys 2017 22:34

Mikähän siinä sitten mätti hänen mukaansa? Tyyli, kieli, kirjoittajan mielipiteet... ? :hämillään:

Joitakin otsikkorevittelyitähän on tullut ja ne nyt ovat aina mitä ovat.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 16 Syys 2017 15:40

Kuulemma huonosti kirjoitettu ja jotain ihme levyarvosteluja tungettu väliin, mikä ikävästi katkaisee varsinaisen tarinan. :(
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 01 Marras 2017 21:52

Olen tyytyväinen, että sain Gösta-kirjan lainaan, enkä ostanut sitä kirjahyllyyn pölyttymään. Minä haluan lukea kirjat järjestyksessä ja vaikka etukäteen uhkasinkin jättää levyarvostelut lukematta, en niin tehnyt. En, vaikka suuri osa niistä sai mut ärsyyntymään aika pahasti, mikä toki haittasi aika paljon lukukokemusta ja tyrehdytti kertyneen lukuinnon. Mikä tyyppi kirjoittaja on muka sanomaan, että mielestäni hyvät kappaleet ovat keskinkertaisia tai jopa huonoja. Varsinkin, kun foorumina toimii Gösta-kirja. Osittain kirja eteni kronologisessa järjestyksessä ja välillä oli jostain aihealueesta enemmän. Tämä johti siihen, että useaan otteeseen oli siinä tilanteessa, että luki samasta asiasta uudelleen, mikä turhautti silloin, kun kyse tuntui olevan merkityksettömästä asiasta.

Jättämällä levyarvostelut pois olisi päässyt jo pitkälle. Tai jos niitä haluaa analysoida, voisi analyysissa olla jotain syvyyttä. Nyt jäi vähän sellainen fiilis, että analyysi oli luokkaa "tykkään/en tykkää, tän tyyppinen biisi". Aika yksiulotteista ja turhaa siis. Lisäksi tekstiä olisi voinut tiivistää. Esim. pitkiä lainauksia ihmisten kertomista asioista olisi mielestäni kannattanut välttää. Tylsistyminen uhkasi välillä pahastikin. 350-sivuinen kirja olisi mielestäni helpohkosti tiivistynyt 200-250-sivuiseksi timanttiseksi teokseksi. Nyt jäi varoittelusta huolimatta hieman paha maku suuhun. :sori:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ma 20 Marras 2017 20:15

Philip Pullmanin jatko His Dark Materialsille, eli the Book ot Dust, volume 1, La Belle Sauvage :tulipää:

En edes tiennyt kirjan olemassaolosta, ennen kuin käveltiin Akateemiseen tappamaan aikaa :tulipää:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 22 Marras 2017 21:51

theia kirjoitti:Philip Pullmanin jatko His Dark Materialsille, eli the Book ot Dust, volume 1, La Belle Sauvage :tulipää:

En edes tiennyt kirjan olemassaolosta, ennen kuin käveltiin Akateemiseen tappamaan aikaa :tulipää:

Wau, en kyllä minäkään tiennyt ennen tätä! :o:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 29 Tammi 2018 16:47

Ostan nykyään vain e-kirjoja. Viimeksi elisa kirjan alesta irtosi kodinraivaus- ja itsensätuntemiskirjoja.

Sain yhden blogin kautta kuukauden ilmaiseksi BookBeatiin (norm 16,90€/kk) ja latasin muutaman äänikirjan sieltä. Illalla oli kiva rauhoittua kuuntelemaan sängyssä hetkeksi ja aamulla yritin kuunnella myös meikatessa, mutta lapsi oli hereillä, joten se ei oikein toiminut. Huomaan, että kuunnellessa ajatukset lähtee harhailemaan helpommin kuin lukiessa ja palaaminen edelliseen muistamaansa kohtaan on hankalaa, joten rn ole ihan vatma, mitä kuuntelukirjassa oikeastaan tapahtuu. Ehkä tollanen äänikirja voisi kehittää omia kuuntelutaitoja ja keskittymiskykyä. Kirja, jota kuuntelen on Anthony Doerrin Kaikki se valo jota emme näe.

BookBeat itsessään vaikuttaa ihan näppärältä systeemiltä. E- ja äänikirjat saa yhdellä näpäytyksellä lisättyä omaan listaan ja kirjoja voi ladata luettavaksi/ kuunneltavaksi myös offline-tilassa. Jos lukisin paljon enemmän kuin nykyään luen, voisin jopa maksaa tuosta. Nykyisellä tahdilla tuo on minun mielestä hieman kalliin puoleinen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

EdellinenSeuraava

Paluu Ex Libris