theia kirjoitti:L-S kirjoitti: Nobel-palkitun Alice Munron Nuoruudenystävä oli novellikokoelma, johon taisi joku rakkauskolmiodraamakin mahtua muun ohella.
Mitä tykkäsit tästä? Oon miettinyt tätä siihen palkinto-kohtaan, tätä tai sitten Anthony Doerrin All the Light We Cannot See, tai sitten nyt toi He eivät tiedä mitä tekevät. Olisi kiva lukea jotain suomalaistakin, alkaa usko kyllä vähän loppua, sillä..
Haluaisin jotain laadukasta mutta kuitenkin sellaista, että sitä jaksaisi lukea sivukaupalla kerralla, kuten nyt Jussi Valtonen oli.
Sitäpaitsi olen ollut niin kakara silloin kun viimeksi olen lukenut näitä, niin puolet kirjasta meni ihan ohi. Vähän tuntui kun olisi lukenut ensimmäistä kertaa näitä. Fantasiaa, tieteisromaania, seikkailua, hyviä hahmoja, mielestäni myös kriittisyyttä kirkkoa kohtaan ja tietty kiinnostava tarina - tykkään. Viimeisen kirjan luettuani aloin toivoa, että löytäisin oman daimonini joskus.
Varmaan kymmenen kirjaa olisi odottamassa, mutta jotenkin mikään noista ei tunnu sopivan tuon Pullmanin perään.Suvi kirjoitti:Nyt mökillä sain luettua trilogian: Philp Pullmanin Universumien tomu. (Tämä siis kohtaan 33. Trilogia) Sain nämä aikoinaan sitä mukaa kun ne ilmestyivät, enkä koskaan aikaisemmin ole lukenut koko trilogiaa putkeen.Sitäpaitsi olen ollut niin kakara silloin kun viimeksi olen lukenut näitä, niin puolet kirjasta meni ihan ohi. Vähän tuntui kun olisi lukenut ensimmäistä kertaa näitä. Fantasiaa, tieteisromaania, seikkailua, hyviä hahmoja, mielestäni myös kriittisyyttä kirkkoa kohtaan ja tietty kiinnostava tarina - tykkään. Viimeisen kirjan luettuani aloin toivoa, että löytäisin oman daimonini joskus.
Oon lukenut sen niin monta kertaa, useemman kerran suomeksi ja kerran englanniksi 

:hippadulla:theia kirjoitti:
EDIT. Kysy Kibalta, se varmaan tietää mikä sun daimoni olisi aikuisena![]()
:hippadulla:

Suvi kirjoitti:theia kirjoitti:
EDIT. Kysy Kibalta, se varmaan tietää mikä sun daimoni olisi aikuisena![]()
:hippadulla:
Joo, tuli sama mieleen.

Mult löytyy, suomella ja lontoolla, saat lainaan 

Sen verran mielenkiintoinen tarjous oli, että tartuin siihen. Ja tykkäsin kovasti! Coetzee oli täysin tuntematon kirjailija, ja kuitenkin voittanut Nobelin. Lueskelin arvosteluita - huomasin, että tosi moni oli tarttunut teoksen nimeen... Jostain myös luin, että Coetzeen toive olisi ollut että teoksen nimi tulisi vasta viimeisen sivun luettua, mutta sellaistahan ei tässä maailmassa ole mahdollista tehdä. 

Aattelin tän jälkeen kyllä palata dystopioiden alkulähteille ja lukea Orwellin 1984:n

Tyhmää.theia kirjoitti:luin YA-dystopiaa, Anna Careyn Even, hirveän tavanomainen tarina: joskus vuonna 2037 tapahtuva kirja, rutto on pyyhkäissyt suurimman osan maailmasta, nuori tyttö valmistumisensa kynnyksellä lähtee yhteiskunnan suunnittelemaa tulevaisuuttaan pakoon ja ihastuu. WHOPPIDOO. No, aika näpsäkästi sen luki, ei sinänsä ollut niin ärsyttävä kuin moni muu lukemani YA-dystopiatAattelin tän jälkeen kyllä palata dystopioiden alkulähteille ja lukea Orwellin 1984:n
![]()
Lyyra kirjoitti:theia kirjoitti:luin YA-dystopiaa, Anna Careyn Even, hirveän tavanomainen tarina: joskus vuonna 2037 tapahtuva kirja, rutto on pyyhkäissyt suurimman osan maailmasta, nuori tyttö valmistumisensa kynnyksellä lähtee yhteiskunnan suunnittelemaa tulevaisuuttaan pakoon ja ihastuu. WHOPPIDOO. No, aika näpsäkästi sen luki, ei sinänsä ollut niin ärsyttävä kuin moni muu lukemani YA-dystopiatAattelin tän jälkeen kyllä palata dystopioiden alkulähteille ja lukea Orwellin 1984:n
![]()
Semi-ot, mutta mikä on YA-dystopia? Vuonna 1984 on kiinnostava. Tekisi mieli lukea se uudelleen.

), niin tässä se toimi kyllä mainiosti. Oli yllättävä, koskettava, puhutteleva. Toinen lempparikirjoista tässä haasteessa 
Sen verran haastavaa oli mulle toi suomikin, että ei tullut mieleen kokeilla alkuperäisversiota
Mutta kyllä päässä enimmäkseen pyöri Baz Luhrmannin elokuva, joka on mulle edelleen tosi rakas elokuva 

Brasme oli 17-vuotias, kun kirja julkaistiin. kmaria kirjoitti:
19. Jonas Gardell: Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin. 1. Rakkaus. Loputkin trilogiasta meni lukulistalle.

Voishan senkin tietenkin lukaista joskus. 
)
Suvi kirjoitti:
Nyt on vähän sellainen fiilis, että mitäs sitten lukisi.Varmaan kymmenen kirjaa olisi odottamassa, mutta jotenkin mikään noista ei tunnu sopivan tuon Pullmanin perään.
Toisaalta kirjassa on vähän "turhaakin" jaarittelua, kun nuo pari tarinaa ovat vähän niinkuin päiväkirjoja tai kirjeitä. (Piti sanoa vielä jotain muutakin tästä, mutten muista enää mitä.) Vaikka päätin lukea kirjaa ihan leffan takia, tämä mene kohtaan 41. Kirja kirjailijalta, jonka tuotantoa et ole lukenut aiemmin (ja koska leffakohta on jo varattu).
)Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa