Nintendo Wii

Nintendo Wii

ViestiKirjoittaja Janet » Ti 13 Touko 2008 13:40

Olen aivan täysin rakastunut tähän laitteeseen. Ikävä kyllä en (ainakaan vielä) itse omista Wiitä, mutta veljen luona olen päässyt sitä kokeilemaan.

Guitar Hero III -peliä on tullut tahkottua jonkun verran, mutta en ole kauhean hyvä siinä. Nyt sitä en ole hetkeen pelannut, kun veljeni lähetti sen takaisin jonnekkin, koska siinä ei ollut stereoääni tms. Ei aina ymmärrä sen hifistelyä. :D

Nyt viikonloppuna kokeilin Wii Fit -peliä myös! Oli kauhean kivaa, kun koko suuri perhe oli koolla koneen ilmoittaessa kroppani iän. Sen verran voin sanoa, että ei ihan mennyt käsi kädessä mun oikean iän kanssa... Joogailu oli ihan hauskaa sekä pujottelu. Voin ihan kehaista, että olin suhteellisen hyvä noin ensikertalaiseksi.

Mutta, mitäs muut pelailee Wiillä ja mitä siitä tykkää? :)
Janet

Re: Nintendo Wii

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 13 Touko 2008 14:06

Janet kirjoitti:Guitar Hero III -peliä on tullut tahkottua jonkun verran, mutta en ole kauhean hyvä siinä. Nyt sitä en ole hetkeen pelannut, kun veljeni lähetti sen takaisin jonnekkin, koska siinä ei ollut stereoääni tms. Ei aina ymmärrä sen hifistelyä. :D

Wiin GH3:ssa oli painatusvika, jonka takia levyillä oli vain monoääni. Pelissä pitäisi olla Dolby Pro Logic. Äänenlaadussa kuulee kyllä eron vaikka otsallaan, jos vertaa monoa ajettavan stereona tai sitten DPL:n jakamana useammalle kaiuttimelle. Musiikkipelissä on äänet vielä varsin suuressa osassa, imo. Joo, mullakin on ollut pelilevy jo kuukauden matkalla Hollannissa.

Wii on mainio vekotin. Tarjoaa jotain uutta pelillisesti. Itse olen sen verran casual-pelaaja, että kritisoitu pelitarjontakin on riittänyt. Tällä hetkellä on pelin alla Mario Kart edellä mainitun GH3:n lisäksi. Uuden polven konsoleista puhuttaessa yleensä kritisoidaan Wiin grafiikkaa, joka jää reippaasti kilpailijoista, sekä toki DPL-äänikin on vanha ratkaisu verrattuna DD ja "oikeaan" surround-ääneen. Grafiikan ja äänen parannus kelpaisi minulle kyllä, mutta katson Wiimoten heiluttelun korvaavan molemmat reippaasti.

Olen suuresti nauttinut myös muutamasta yksinpelistä ja olen kokeillut myös muutaman vähemmän nautittavan pelin. Hyviä kokemuksia oli Zelda, Godfather, Super Paper Mario ja Mario Galaxy. Heikompia esmes Scarface, Boogie ja Metroid Prime. Koska ehdin pelata melko vähän, en yleensä viitsi pitää mitään suurta arsenaalia pelejä hyllyssä vaan pistän ne kiertoon eteen päin kun olen pelannut läpi tai kokenut pelin tylsäksi.

Virtual Consolen puolelta on hankittu Super Mario 64, joka meni minulta nuorempana ohi, koska nes:in jälkeen hyppäsin konsolikelkkaan seuraavaksi vasta PS2:n julkaisun jälkeen. SM64 on kehuttu ensimmäisenä laadukkaana 3d-tasoloikkana, mutta ohjaustuntuma ei itseäni kovin paljon innosta. Peli on kesken, kun tähtien kerääminen meni hankalaksi. Kyllä mä sen silti aion joku kerta läpäistä, perkele. Toisena VC-pelinä on Zelda. Ocarina of Time, joka on todella hyvä. Sekin on vaan jäänyt kesken, mutta se johtunee siitä, että peli on varsin pitkä ja aloin jossain vaiheessa pelata jotain muuta. Sekin pitäisi vissiin jossain vaiheessa aloittaa taas. Sitten on vielä Super Mario World, jonka hommasin nostalgiapäissäni. Olen sitä kaverin koneella joskus pelaillut. Sekin on vaiheessa kun jäin johonkin jumiin.

Uusin hauskuus itselleni on Mario Kartin nettipeli, jota tosin en ole sitäkään hirveästi ehtinyt pelata. Mutta kumminkin. Wii on <3

Muok:
Piti vielä lisäämäni, että GH3 ei ole paras esimerkki Wiin hienoudesta, koska se on julkaistu PS2:lle, PS3:lle ja Xbox360:lle. Wiin ainoa erottava tekijä muihin lienee se, että Wiimote asetetaan kitaraohjaimeen jolloin moten kaiuttimesta tulee inha ääni kun sohaisee väärän nuotin.

Rock Band tullaan julkaisemaan Wiille myös. Sitä odotan. Taalat tiskiin ja pändi pystyyn.
http://www.youtube.com/watch?v=5rdn1QvbmZY
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Janet » Ti 13 Touko 2008 18:53

Ja just kun pääsin sanomasta! Velipoika juuri ilmotti, että uusi levy on tullut ja äänet on kohillaan. Erittäin tyytyväiseltä vaikutti hän. :) Rock band -pelistä tässä kerran puhuimme, mutta veli ei ollut kauhean innostunut siitä. Onhan siinä kuitenkin kauheasti kamaa hommattavana, esim. rummutkin tuntui olevat suhteellisen isot. Että tilaakin niille pitäisi olla.

Urheilupelit on kyllä ollut todella hauskoja, joita myös olen Wiillä kokeillut. Mario & Sonic at the Olympic Games oli ihan mukavan tuntuinen. Sadan metrin juoksua kokeilimme kerran ja kädet meinasi mennä aivan sekaisin siitä vispaamisesta! :D Aitajuoksu ei luonnistunut ollenkaan meikäläiseltä.

Huoh, pitääköhän tuo Wii joskus ostaa ihan omaks? :hullu:
Janet

ViestiKirjoittaja Janet » Ti 13 Touko 2008 18:53

Ja just kun pääsin sanomasta! Velipoika juuri ilmotti, että uusi levy on tullut ja äänet on kohillaan. Erittäin tyytyväiseltä vaikutti hän. :) Rock band -pelistä tässä kerran puhuimme, mutta veli ei ollut kauhean innostunut siitä. Onhan siinä kuitenkin kauheasti kamaa hommattavana, esim. rummutkin tuntui olevat suhteellisen isot. Että tilaakin niille pitäisi olla.

Urheilupelit on kyllä ollut todella hauskoja, joita myös olen Wiillä kokeillut. Mario & Sonic at the Olympic Games oli ihan mukavan tuntuinen. Sadan metrin juoksua kokeilimme kerran ja kädet meinasi mennä aivan sekaisin siitä vispaamisesta! :D Aitajuoksu ei luonnistunut ollenkaan meikäläiseltä.

Huoh, pitääköhän tuo Wii joskus ostaa ihan omaks? :hullu:
Janet

ViestiKirjoittaja theia » Ti 13 Touko 2008 23:45

Ostin tänään Wiin. Ja Wii Fitin. Ja Mario Kartin. Ja toisen ohjaimen, tietty, jossa tuli mukana Wii Play (?).

Tänään lähinnä Wii Fitin kanssa oon leikkinyt, vähän Mario Karttia kokeilin.

Wii on muailman ihanin! :sydän:

Mutta joo, tuun hihkumaan enempi kun oon tutustunut lisää.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 14 Touko 2008 08:24

Aaah! Mulla on ongelma. :( Tahtoo kans Wiin. Ihan hirveesti tahdon sitä.
Tahdon myös sen PlayStationin tanssipelin ja Singstarin. Täytyykö mun nyt
hankkia kaksi konsolia. Höööh...

Jos sen tanssimatto-pelin saisi Wiillekin, en edes harkitsis pleikkaria. Mut taitaa
olla mahdotonta. :( Onko Wiillä jotain vastaavaa sitten? Edes sinnepäin..? En
tiiä, miten noi pelien oikeudet tai mitänenyon menee, mutta oon kyllä nähny,
että esim Need for Speedin saa myös XBoxille.. (tai XBox360:lle, jos sillä on
merkitystä..) Riippuu kai sitten pelistä, millä eri vehkeillä sitä voi pelata..?
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 14 Touko 2008 08:38

Emilia kirjoitti:Tahdon myös sen PlayStationin tanssipelin ja Singstarin. Täytyykö mun nyt

Jos sen tanssimatto-pelin saisi Wiillekin, en edes harkitsis pleikkaria. Mut taitaa
olla mahdotonta. :( Onko Wiillä jotain vastaavaa sitten? Edes sinnepäin..?

Kuva
http://www.youtube.com/watch?v=Mxn7XJDFmDY

Mä en tiedä mikä tanssipeli PlayStationilla on, mutta tommonen on Wiille. Willä myös toimii taaksepäin yhteensopivasti Gamecuben pelit (kuten kaikki varmasti tietää) joten Wiillä voi pelata vaikka GC:n Mario Mixiä.

Boogiessa oli karaoke ja mikrofoni, mutta se oli kyllä aika huono kokemus. High School Musicalissa on mikki myös mukana, muttei ole siitä pelistä kokemusta.
Galileo

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 14 Touko 2008 11:49

Mä ostin itselleni Wiin joululahjaksi viime vuonna. Avokki innostui siitä niin kovasti, että sen piti heti seuraavana päivänä mennä ostamaan GH III. :D Tietysti piti myös ladata vanha Mario Bros ja Bubble Bobble. Sporttia tuli aluksi pelattua melko paljon, varsinkin tennistä. Siihen kuitenkin kyllästyi aika nopeasti. Super Mario Galaxy löytyy myös, mutta se tuntuu kovin hankalalta. Jäin yhteen kohtaan jumiin tossa aiemmin keväällä, enkä ole sen jälkeen sitä pelannut. :( Paljon pelailleille Galaxy ei varmaankaan kovin suuria vaikeuksia tuota, mutta itsehän olen ennen Wiitä pelannut konsolipelejä joskus hamalla 90-luvulla, enkä koskaan itse omistanut mitään pelikonetta.

Voi kunpa Wiille saisi jonkun Singstar-tyyppisen pelin! (Naapurit tykkäisi varmasti hyvää. :keijo:)
lumikukka

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 14 Touko 2008 19:55

Meillä on tuliaisina tuotu japski wii, modattu versio.Muksut on tykänneet, minä olen tahkonnut harvakseltaan vaimon kanssa keilapeliä.Wiin softapäivitys on mystinen, mikäli eurooppalaiselta peli dvd:ltä latautuisi uusi softa versio japski wiihini, saattaisi wiistäni tulla tiiliskivi. Onneksi japanilainen softa on tähön asti ollut se uusin ja kätevästihän tuo sen wlanin kauttaa itseensä lataa.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 14 Touko 2008 20:15

Galileo kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Tahdon myös sen PlayStationin tanssipelin ja Singstarin. Täytyykö mun nyt

olla mahdotonta. :( Onko Wiillä jotain vastaavaa sitten? Edes sinnepäin..?

Kuva
*pomppii innosta* Just toi peli! :D Ihanaa, voin hommata vaan yhen vehkeen.
Kämppis ostakoon singstarit jos tahtoo. :D

Kaverin veli oli hommannut itselleen pohjakuntoa inttiin tolla tanssimatolla. Ja
kyllä se ihan tehokkaalta vaikuttaakin, kun illan pomppii siinä. :D

Urheilupelit, joissa pääsee urheilemaan oikeasti, on ehkä maailman paras keksintö. :D
Emilia

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 14 Touko 2008 21:20

Te ihmiset viette multa mun todellisen elämän viimeisetkin rippeet. Kuva

En minä mitään ystäviä tarvitse, tahdon Wiin!
Nyt iski innostus.
Maija

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » La 17 Touko 2008 11:49

Mä tulen myös hehkuttamaan!
Wii on aivan ihana, ja varoituksen sananen Maijallekin: siihen jää koukkuun. Mulla oikeasti jäi yöunet ensimmäisinä viikkoina aika vähäisiksi, kun kukuin ties mihin saakka telkan edessä omituisesti heiluen (todennäköisesti tosi typerän näköisenä). ;)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 21 Touko 2008 13:24

Teh Interwebs tiesi kertoa minulle, että Wiiware starttasi Euroopassa.

"WiiWare are downloadable games and applications (called "Channels") specifically designed and developed for the Wii video game console made by Nintendo. These games and applications can only be purchased and downloaded from the Wii Shop Channel under the WiiWare and Channels sections respectively. WiiWare is a companion to the Virtual Console, which specializes in emulated games originally developed for other systems instead of original titles."

Mä en ole ihan varma olenko kiinnostunut Wiiwaren peleistä, kun ne tällä hetkellä näyttävät olevan netin ilmaispelejä vastaavia, eli kiiltokuvagrafiikkaa mutta pelitekniikaltaan kovin yksinkertaisia juttuja. Wiiwaren kautta nyt julkaistuissakin näkyy olevan mukana parinkymmenen vuoden takaisiin peleihin perustuvat ulkonäköpäivitykset. Kumminkin, lisää sisältöä konsoliin ja ties mitä sieltä vielä voi tulla ulos.

http://www.wiiware-world.com/
Galileo

ViestiKirjoittaja dubb » La 24 Touko 2008 13:29

Wii lähtee aika varmasti ostoon, kunhan taas töihin pääsee. Ensipeleiksi kaavailin Super Mario Galaxya sekä Super Smahs Bros. Brawlia. Kaverin luona pääsin testailemaan vempelettä yhden illan verran ja kyllähän tuo (edelleenkin) koukuttava laatikko on.

Mites Galileo, onko Wii:n koukuttavuus ja innostavuus forden todennäköisimmin kokeneimmalla Wii:istillä laskenut pikkuhiljaa?

Edit: Mikä on The Source Wii-pelien ja lisälaitteiden hankintaan? Olettaisin, että jostakin webshopista nuo irtoavat perinteiseen tyyliin lähimarketteja edullisemmin.
dubb

ViestiKirjoittaja Galileo » La 24 Touko 2008 14:09

dubb kirjoitti:Mites Galileo, onko Wii:n koukuttavuus ja innostavuus forden todennäköisimmin kokeneimmalla Wii:istillä laskenut pikkuhiljaa?

Edit: Mikä on The Source Wii-pelien ja lisälaitteiden hankintaan? Olettaisin, että jostakin webshopista nuo irtoavat perinteiseen tyyliin lähimarketteja edullisemmin.

Alkuinnostus on toki laskenut, mutta koukuttuvuus liittyy enemmänkin peleihin - ei itse laitteeseen. Kyllä mä vieläkin jumitan hyvää peliä tahkomaan mielelläni, mutta aikaa on ollut vähän naftisti käyttää pelaamiseen. Wii Sports kantoi aika pitkälle, enkä mä näkisi mahdottomaksi sitä vieläkin pelata jossain illan istujaisissa. Mitään sellaista innostusta ei ole vähään aikaan ollut, että pitäisi yöunista tinkiä, muttei tuo pelkkää pölyäkään kerää.

Hankinnoissa kannattaa pelien osalta suosia brittejä ja lisävemputtimissa Aasiaa. Brittipelit on pohjoismaista julkaisua, eli pyörivät normaalisti suomalaisessa Wiissä. Hinnat on hiukan huokeammat. Tuossa hyvä hakukone pelien hintojen vertailuun eri brittikaupoissa. Ohjaimet ei ole mun tietojen mukaan mitenkään maakohtaisesti suojattu, eli Japanin Wiimoten pitäisi toimia täälläkin. Play-asiasta lisäohjaimet ja 3rd party -piuhat, että saadaan Wiistä paras kuva ulos. Kolmanneksi, jos kaipaa lisäshittiä, kuten zapperi tai muuta, niitä löytyy reippaat valikoimat DealExtremestä.
Galileo

ViestiKirjoittaja dubb » La 24 Touko 2008 16:52

Suuri kiitos! :palvoo:
dubb

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 04 Kesä 2008 22:01

Noh, onkos joku kokeillut jotain Wiiwaren peliä?

Löysin ehdokkaan, jonka joutuu hommaamaan ainakin trailerin perusteella:

-It's Strong Bad's Cool Game for Attractive People.

-But you can play too! :täpinä:
Galileo

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 06 Kesä 2008 10:29

En ainakaan huomannut, että tästä olisi jo ollut puhetta.
Tanssipelirintamauutisia. Dance, Dance Revolution Hottest Party ei taida sittenkään olla ihan niin hot.

Mikrobitti tietää kertoa, että Wii on pelikonsoleista ensimmäisenä ottamassa askeleen kohti seksiä. Kehitteillä on erroottinen tankotanssipeli. Ja luonnollisesti se on osa Wii Fit -sarjaa, "joka keskittyy kaikenlaiseen kuntoiluun".
Pelin avulla tankotanssi halutaan nostaa uusille uurille ja sille halutaan tapahtuvan se, mitä Quitar Hero teki rock'n'rollille.

Lehti vallan irroittelee. "Yhtiö [Peekaboo] kertoo pelin auttavan ihmisiä parantamaan tankotanssitaitojaan. Sillä osastolla monella lieneekin hieman parantamisen varaa."

Peliä kehittelevä yhtiö on sama, jolla on analoginen(?) Electra Pole tankotanssipeli. Oletettavaa siis on, että oppaana olisi taas Carmen.

Millainen muuten on analoginen tankotanssipeli? Lautapeli, johon kuuluu tanko? Nopalla arvotaan suoritettava kuvio?
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja theia » Pe 06 Kesä 2008 11:28

Wooohooo! :superhymy:

Toihan kuulostaa ihan järjettömän hauskalta :virne: ..eiku ihan oikeesti, tankotanssi on kuulostanut niin hienolta, että olis ihan huippua päästä kotioloissa kokeilemaan...

---

Pitäis kyllä ostaa nyt lisää pelejä Wiille, jotain tasohyppelyä tms. Ja pitäis saada Wii nettiin kiinni, mutta meille (mie & systeri) se kuulostaa lähinnä mission impossiblelta.
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 06 Kesä 2008 11:34

theia kirjoitti:Ja pitäis saada Wii nettiin kiinni, mutta meille (mie & systeri) se kuulostaa lähinnä mission impossiblelta.

Ei ole kovin haastavaa. Jos on langaton verkko, niin asetuksista vaan valitaan se ja laitetaan verkon salasanat. Jos ei ole langatonta, niin pitää ostaa sovitin ja laittaa piuha persiiseen.

----

Super Smash Bros Brawl ilmestyy loppukuusta. Tulee ostettavaa.
Galileo

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 08 Kesä 2008 20:11

Mario Kart! :superhymy:

Sukulaispoika sai lahjaksi Wiin, mutta eihän se sillä heti päässyt pelaamaan, kun epähuomioissaan pyysi tätiä laittamaan vehkeen kondikseen. :tilt: Ja kuinkas kävi. :tilt:

Tahtoo oman Wiin! Mitä niistä sosiaalisista suhteista, kun voi ostaa Wiin. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja theia » Ma 09 Kesä 2008 14:47

Miulla on Mario Kartista kysymys - miksi hahmon ympärille tulee välillä sellainen sininen hehku, joka saa ajokin menemään lujempaa? Oon yrittänyt keksiä jotain loogista syytä, mutta ei vaan käsitä. :sori:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 09 Kesä 2008 15:05

theia kirjoitti:Miulla on Mario Kartista kysymys - miksi hahmon ympärille tulee välillä sellainen sininen hehku, joka saa ajokin menemään lujempaa? Oon yrittänyt keksiä jotain loogista syytä, mutta ei vaan käsitä. :sori:

Tuleeko ajoneuvon ympärille sininen hehku, jonka avulla ajokki menee lujempaa, vai tuleeko hehku siksi, että ajokki menee lujempaa. Meinaatko sitä, kun hypyssä tehdään temppu ja laskeutuessa onnistuneesta tempusta tulee pieni boosti? Silloin kun suoralla tulee pieni boosti, olen ajatellut sen johtuvan siitä, että on saanut riittävän pitkän kiihdytyksen ilman kurvailua tai törmäilyä.
Galileo

ViestiKirjoittaja theia » Ti 10 Kesä 2008 13:35

Suorilla se tosiaan yleensä tulee, mä mitään temppuja tee :sori: Mutta, joo, kiihdytystä sitten vaan.

--

Wii Fitissä on IHANA tasapainoharjoitus - risti-istuntaan laudan päälle ja pitää tuijotella kynttilän liekkiä liikkumatta. Wii Fit :sydän:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » La 14 Kesä 2008 15:39

theia kirjoitti:Wooohooo! :superhymy:

Toihan kuulostaa ihan järjettömän hauskalta :virne: ..eiku ihan oikeesti, tankotanssi on kuulostanut niin hienolta, että olis ihan huippua päästä kotioloissa kokeilemaan...

Olisi myös kiva ihan oikeasti kokeilla tankotanssia.
Lähetkö mun kaa? :D

Wii on jäänyt vähän paitsioon. Nyrkkeillyt olen ja keilaillut. Nuo Sports-pelit on vaan vähän tylsiä..
Täytyy hommata se tanssipeli, niin tulis jotain tehtyäkin. :)
Emilia

Seuraava

Paluu Multimedia