Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 28 Marras 2016 13:23

Alan nyt kallistumaan tuon Honor 8:n puoleen. Toivottavasti ei ole vika ostos ja en menetä hermojani samantien. :keijoei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 29 Marras 2016 12:12

Wildchild kirjoitti:Alan nyt kallistumaan tuon Honor 8:n puoleen. Toivottavasti ei ole vika ostos ja en menetä hermojani samantien. :keijoei:


Menetin hermoni yhdessä illassa. Kuka tota oikeasti osaa käyttää? Järjettömän vaikeaa! :friikki:
Ja valokuvat on pimeitä (enkä ihan heti löytänyt asetuksia mitä muuttaa) ja mikä ärsyttävintä tälleen musiikkifriikin silmin/korvin: äänenlaatu kauittimissa on luokattoman huono eikä hyvätkään kuulokkeet pysty pelastamaan tilannetta. Pelottaa edes ajatella mitä se äänenlaatu on sitten esim. keikkavideoiden kohdalla kun itse kuvaa, puuroutuuko se paskaksi mössöksi vai pysyykö se hyvälaatuisena kuten iphonessa? :riips:
Äh. Vituttaa. Rankasti. :friikki:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja theia » Ti 29 Marras 2016 12:27

Wildchild kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:Alan nyt kallistumaan tuon Honor 8:n puoleen. Toivottavasti ei ole vika ostos ja en menetä hermojani samantien. :keijoei:


Menetin hermoni yhdessä illassa. Kuka tota oikeasti osaa käyttää? Järjettömän vaikeaa! :friikki:
Ja valokuvat on pimeitä (enkä ihan heti löytänyt asetuksia mitä muuttaa) ja mikä ärsyttävintä tälleen musiikkifriikin silmin/korvin: äänenlaatu kauittimissa on luokattoman huono eikä hyvätkään kuulokkeet pysty pelastamaan tilannetta. Pelottaa edes ajatella mitä se äänenlaatu on sitten esim. keikkavideoiden kohdalla kun itse kuvaa, puuroutuuko se paskaksi mössöksi vai pysyykö se hyvälaatuisena kuten iphonessa? :riips:
Äh. Vituttaa. Rankasti. :friikki:

No kyllähän käyttöjärjestelmästä toiseen vaihtaminen ottaa aikaa, että siihen tottuu. Aina kun yritän jonkun iPuhelinta käyttää menetän hermoni välittömästi kun se on niin epälooginen :keijo: Itse osaan oikeasti Honoria käyttää ja olen kovinkin tyytyväinen - ainakin seiskaan, mutta kasi tuskin siitä *niin* paljoa eroaa. :tilt: Tykkään erityisesti siitä kuinka muokattavissa tuo on, että niitä alanamiskojen paikkoja voi vaihtaa (vaihdoin ne heti vastaamaan edellistä puhelinta :virne: ), älynäppäimen ohjelmoinnit, sormenjälkitunnistimen paikka... Seiskassa kameraan oon ollut tyytyväinen ja kasissa pitäis olla parenpi :raps: Ehkä mä tyydyn sit vaan vähään :virne:

Mutta voihan sitä kai puhelimen sitten myydä eteenpäin jos ei miellytä? Tai voiko jopa palauttaa :riips:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 29 Marras 2016 13:03

theia kirjoitti:Tykkään erityisesti siitä kuinka muokattavissa tuo on, että niitä alanamiskojen paikkoja voi vaihtaa (vaihdoin ne heti vastaamaan edellistä puhelinta :virne: ), älynäppäimen ohjelmoinnit, sormenjälkitunnistimen paikka...

iPhonessakin voi vaihtaa alanamiskojen paikkaa, älynäppäintä ei tarvitse oikeastaan mihinkään muuhun kuin puhelimen avaamiseen sormenjäljellä... Ja se tosiaan häiritsi kans että se älynäppäimen paikka on siellä takana. Arvaappa montako kertaa osuin siihen vahingossa? Helvetin monta kertaa ja aina tuli jotain keskeyttämään sen mitä olin tekemässä. :virnei:

theia kirjoitti:Mutta voihan sitä kai puhelimen sitten myydä eteenpäin jos ei miellytä? Tai voiko jopa palauttaa :riips:

Ei sitä varmaankaan voi enää palauttaa, mutta ajattelin "myydä" sen ukolleni joka on myöskin uutta puhelinta vailla. :keijo: Jos siis en edelleenkään totu tuohon. :tilt:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 02 Joulu 2016 16:40

Wildchild kirjoitti:Ei sitä varmaankaan voi enää palauttaa, mutta ajattelin "myydä" sen ukolleni joka on myöskin uutta puhelinta vailla. :keijo: Jos siis en edelleenkään totu tuohon. :tilt:


En tottunut ja nyt Honor on miehellä. Ja mulla iPhone 7. :pahis: :keijoei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 22 Maalis 2017 00:07

Olen siirtynyt Samsung-perheestä Honor-perheeseen :keijo:
Teemaa haluaisin vaihtaa, mutta ilman sopivaa sim-korttia (kun en tajunnut että se tarvii nanon) en pääse perehtymään niihin kunnolla :keijo:
Lisäksi haluan ennakoivan tekstinsyötön pois, mutten vielä saanut. Ja tökin ihan kokoajan vääriä näppäimiä kun kokeilin alkuun. Mutta tiedän että totun siihen kuitenkin aika pian. Onhan mulla ollut kaverilta lainassa joku Honor ja sen kanssa pelitti lopulta tosi hyvin. Onhan mulla toi Dilledong-puhelin (kuten oon sitä välillä nimittänyt) ollut yli 3 vuotta. Nythän se on satunnaisesti vetänyt tilttiin ja tehnyt kaikkea jännää, niin ihan tervetullutta muutosta.

Ulkoasukin on kiva.
Ja se pinta :tipahdus: Ihanan tuntuinen! :pilvi: :tärkeätasiat: :herkätsormet:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja L-S » Su 27 Elo 2017 00:12

Huomasin perjantaina illalla juuri kun olin lähdössä kotiin, että joku oli soittanut työpuhelimeen ja jättänyt vastaajaviestin. Meillä on käytössä palikkamallin kännykkä, jossa ei ole kosketusnäyttöä eikä mitään erikoisia ominaisuuksia. Sen sijaan siinä on hyvin pieni näyttö ja pienet näppäimet. Puhelimesta loppuu usein akku ja siihen ei soita juuri koskaan kukaan, joten en muista ikinä ladata sitä, enkä myöskään ole sitä juuri käyttänyt. :keijo:

Oli yllättävän vaikeaa käyttää yhtäkkiä moista palikkapuhelinta. Meni valehtelematta puoli tuntia, kun yritin ensin kuunnella sen viestin, soittaa perään soittaneelle henkilölle ja kirjoitin sitten tekstiviestin, kun puheluun ei vastattu. Mm. puhelun lopettaminen oli vaikeaa, piti painella tiettyä näppäintä monta kertaa ennen kuin se onnistui ja aluksi sain ensin vain päälle kaiuttimen kun yritin lopettaa puhelua. Näppäimet olivat kankeasti toimivat ja pienet, joten osuin usein väärään. Tekstiviestin kirjoittamisessa meni noin 20 minuuttia, kun piti tietysti painaa yhtä näppäintä monta kertaa, että sai jonkun e-kirjaimen sieltä esiin. Aluksi puhelin tarjosi myös jotain ennakoivaa tekstinsyöttöä, missä ei kuitenkaan ollut mitään järkeä, en meinannut saada mitään sanoja aikaiseksi ruudulle ja kesti keksiä, että miten sen saa toimimaan normaalisti. Ä-kirjainta en löytänyt puhelimesta missään vaiheessa.

Ja sitten vielä väittävät, että älypuhelimet ovat vaikeita... Olivatko peruskännykät oikeasti näin hitaita käyttää, vai onko tämä joku poikkeusyksilö? :keijo: Kyseinen puhelin on hankittu viime vuonna, joten se ei ole oikeasti mikään historiallinen laite, mutta miksi nykyaikana kukaan tekee tällaisia? :keijoei:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja skray » Su 27 Elo 2017 23:04

Ostin muutama kuukausi sitten uuden puhelimen iki-ihanan lumian tilalle. Päädyin Honor 8 -puhelimeen ja ihmettelen vieläkin, miten epälooginen se on käyttää ja miksen voi muokata niitä asioita, mitä haluan muokata sen käyttämiseksi. Eräs tuttavani sanoi kerran (jo vuosi sitten), että android on niin kiva, kun saa käytettävyyttä muokattua niin hyvin omien tarpeiden mukaiseksi. Mäpä luettelen tähän muutaman asian, mitkä on mun mielestä erittäin epäloogisia, enkä ole löytänyt asetuksia, joista näitä voisi muuttaa:

1. Kun puhelin soi, on ruudun alareunassa keskellä virtuaalinen ympyränamiska, joka täytyy vetää sen luurin suuntaan, mitä haluan puhelulle tehtävän. Mielestäni tämä olisi loogisempaa toisinpäin, eli vetäisin siihen keskelle sen luurin, jonka haluan. Tämän takia hylkäsin aluksi aina kaikki puhelut, kun en tajunnut kuinka tuo toimii ja vieläkin joudun oikeasti miettimään kun vastaan, että mitä teen ja kuinka. Parastahan olisi, jos puhelimeen vastattaisiin aina napauttamalla eikä vetämällä luuria. Tää napautushomma toimii aina silloin, jos joku soittaa juuri kun teen puhelimella jotain, eli se ei ole lukittuna. Tääkin on epäloogista, että on kaksi eri vastaustapaa ja toinen toimii vain välillä. Voiko tätä muuttaa? No ei!!!

2. Punainen luuri on näytön vasemmassa alanurkassa ja vihreä luuri oikeassa silloin, kun puhelin soi. Miksi ihmeessä ne on väärinpäin? Kaiken logiikan mukaan vihreä kuuluu vasempaan alanurkkaan ja punainen oikealle. Saako tätä muutettua? No en ole löytänyt asetusta, josta tämän voisi muuttaa.

3. Viestejä kirjoittaessa pilkku on väärällä puolella välilyöntinäppäintä. Se kuuluisi pisteen viereen välilyönnin oikealle puolelle, mutta joku pässi on sen laittanut sinne vasemmalle puolelle. Mistä tätä saa muutettua? No ei mistään! Yritin jo ladata eri näppäimistöjäkin, mutta en ole löytänyt sellaista vielä, jossa pilkku olisi oikeassa paikassa.

4. Kun haluan laittaa puhelimen värinän pois päältä, pitää laittaa "mykistä" päälle. Öö... miksi mun pitää laittaa päälle jotain saadakseni jotain pois päältä. Todella epäloogista. Ja voiko tätä muuttaa? No ei! Paljon loogisempaa olisi, jos siinä valintakohdassa lukisi "värinä" ja saisin sen siitä päälle tai pois.

5. Näytön alareunassa on kaistale, jota pyyhkäisemällä en pääse siirtymään vasemmalle tai oikealle eri välilehtiin. Ilmeisesti tää on sellanen alue, johon voin laittaa kuvakkeita appeille, joiden haluan näkyvän koko ajan riippumatta siitä, millä välilehdellä on. Mulla se alue on tyhjä, koska en halua sinne mitään laittaa. Yhdellä kädellä puhelinta käyttäessä se on kuitenkin aina se kohta, johon peukaloni ylettyy, kun koitan siirtyä toiseen välilehteen. Tää ei kuitenkaan toimi, vaan se alue on lukittu pyyhkäisyiltä. Näin ollen joudun aina siirtämään kättäni tai ottamaan kaksin käsin puhelimesta kiinni. Todella epäloogista. Eikö olisi just kätevää, kun saisin yhdellä kädellä puhelinta käytettyä ja nimenomaan pyyhkäistä ees taas siellä ruudun alaosassa, missä mun peukalo luonnollisesti on.

6. Whatsappissa keskustelu jää aina auki, kun suljen sovelluksen. Sitten kun menen takaisin appiin, olenkin suoraan edellisessä keskustelussa, joka oli auki. Vaikka uuden viestin lähettäjä ei olisi se, jonka keskustelu avautuu. Tai jos itse menen lähettämään viestiä jollekin toiselle kuin sille, jonka kanssa viimeksi viestittelin. Todella epäloogista. Miksei se mene automaattisesti niin, että olen siellä keskustelulistan alussa, kun avaan sovelluksen taas? Niin se oli lumiassa ja niin haluan sen olevan tässäkin puhelimessa. En vaan löydä mistään mitään paikkaa, mistä voisin tätä muokata. Voiko tätä muokata? Samoin jos haen sieltä keskusteluiden joukosta jonkun keskustelun, joka ei olekaan ihan listan alkupäässä. Selaan alas ja avaan keskustelun, lähetän viestini henkilölle ja poistun appista. Seuraavan kerran kun avaan sen, niin avautuu se keskustelu johon viestin lähetin ja kun menen taaksepäin siitä, niin avautuu se listan kohta, jossa tämä vanha keskustelu oli ennen kuin lähetin uuden viestin. Silti tää keskustelu, johon lähetin uuden viestin on tietysti siirtynyt listan alkuun, kuten kuuluukin. Todella epäloogista.

Tässä nyt taisi olla vaan top 5 kaikista ärsyttävistä piirteistä, joita en saa muutettua + 6. ongelma, josta en tiedä onko se puhelimen vai whatsappin piirre. En edes jaksa miettiä enempää, koska alkaa vaan veetuttaa koko puhelin mitä enemmän näitä mietin. :epäilevä:

Ja ilmeisesti nää on vaan puhelimen piirteitä, joita en voi muokata mieleisekseni. Mua on huijattu. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 29 Elo 2017 23:07

Mulla on honor 8, enkä päässyt sisälle yhteenkään kohtaan mitkä on sulle epäloogisia :virne:

1. Jos puhelimeen vastattais napauttamalla, niin vastaisin usein liian aikaisin ja puhelin saattaisi epähuomiossa vastata kissan tassun, laukun tai minkä vaan muun kuin oman sormen kautta tulevaan napautukseen. Jos taas vastaaminen vedettäisiin keskelle, se olisi sormelle vaikeampi hahmottaa (mun mielestä) kuin keskelle vetäminen. Nyt puhelimen vastaaminen tapahtuu peukalolla kohti omaa kämmentä vetämällä. Otan puhelimesta kiinni, pyyhkäisen keskelle sen vihreän tai voin vain jättää vastaamatta jos tuntuu ettei käsiliike onnistu. Puhelimen hiljentäminen kuitenkin käy aika helposti myös.

2. "Kaiken logiikan" ei ole kaikille sama. Mun mielestä on helpompi vastata vetämällä keskelle oikealta kuin vasemmalta. Käytän puhelinta vasemmalla kädellä ja tuo järjestys on todellakin loogisempi mitä toisinpäin. Miksi? Mitä väliä sillä on?

3. Jos piste ja pilkku olisivat vierekkäin ne menisi koko ajan sekaisin. Näppäimistöön haluaisin kyllä toisenlaisuutta, mutta sen kaivaminen on työn takana eikä silläkään niin ole väliä.

4. Mykistä, eli äänetön värinällä, kun äänettömässä vaihtoehdossa on värinä myös pois päältä. Vai meinaatko että värinän pois päältä kun äänet on päällä? Sen saa kyllä asetuksista asetettua niin että värinä ei ole päällä äänellisessä vaihtoehdossa. Mä tykkään mykistämisestä ja sen logosta, koska olen havainnut että mulla on puhelin aika usein äänettömällä ja pelkkä värinä riittää. En ymmärrä ongelmaa käytettävien sanojen välillä.

5. Laita johonkin välilehteen alaosaan ne mitä käytät eniten? Mä tykkään että puhelut ja viestit saa helpoiten siitä alhaalta, ihan sama missä välilehdessä on. Kalenterista voi suoraan siirtyä just mm. tekstareihin tai puheluihin. Ja kyllä mun pieni käsi ylettyy siitä kaistaleesta vähän ylöspäin. Suosittelen suojakuorien hankkimista jos puhelinta on vaikea pidellä yhdellä kädellä. Mulla auttoi se puhelimen liukumisessa myös muilla tasoilla.

6. Ite teen kaikissa keskusteluissa niin että poistun siihen valikkoon oman viestin lähetyksen jälkeen. LIsäksi se ohjelma pitää sulkea kokonaan, eikä vaan laittaa pois näytöltä, jos haluaa että se palaa alkutilaan. Eli mennä neliö-kuvakkeen kautta sulkemaan. Pätee muissakin sovelluksissa. Whatappista en tiedä, kun käytän sitä niin vähän. Voihan se olla että wa:ta on päivitetty niin ettei tuo sanomasi toiminto enää ole käytössä.

Mä oon saanut muokattua puhelimesta sellaisen mikä toimii mulle. Suurin osa kuvakkeista on omissa piiloissa, eikä hirveästi tartte selailla välilehtiä. Lisäksi tykkään kun mulla on tyhjä ja puhdas näyttö, mistä ei näy mitä sovelluksia mulla on. Se pikkukuvakkeiden tulva ei sovi mulle, joten pari kansiota ja niissä sitten kuvakkeita lajiteltuina. Kalenteri on omana välilehtenään ja sähköposti toisena. Mitään tyhmiä notificationeja ei tule puhelimeen ja näyttö on siinä ja siinä onko se liian iso :keijo:
Mutta tykkään ja olen saanut siitä mulle just sopivan, sehän se on tärkeintä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja skray » Ti 05 Syys 2017 14:43

Lumian näppäimistössä pilkku oli pisteen vieressä ja toimi moitteetta. Onhan se pilkku tietokoneenkin näppäimistössä pisteen vieressä ja se toimii.

Mä käytän puhelinta vaihtelevasti oikealla tai vasemmalla kädellä, enemmän kuitenkin oikealla.

Tarkoitin tosiaan sitä, että kun puhelin on äänettömällä, niin sitten pitää laittaa mykistä päälle, että saa värinän pois päältä.

Mulla on tässä puhelimessa muovinen suojakuori. Pitäisi vaihtaa kumiseen, kunhan vaan saan aikaiseksi.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 06 Syys 2017 20:16

Mikä mykistä? Siinähän on "ääni", "värinä" ja "äänetön" eli kahdella napautuksella saa värinättömän äänettömän, kun yhdellä tulee värinällinen. En ainakaan itse käytä mistään asetuksista noita ääniä, vaan ylävalikosta, mikä avautuu kun pyyhkäsee yläreunaa alaspäin. Siellä kuitenkin on kaikki yleisimmät jutut mitä Huawei ajattelee tarvittavan (mm. lentokonetila, bluetooth, hotspot-piste, sijainnit...).
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Edellinen

Paluu Multimedia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron