Sosiaalinen media

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja theia » Ma 21 Syys 2015 11:25

theia kirjoitti:Facebookiin tulossa Dislike-namiska :jami:

Paaaitsi että Facebook poistaa postaukset, joissa on yli 10 dislikea :( USAtoday:n uutinen :(
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 21 Syys 2015 12:58

theia kirjoitti:
theia kirjoitti:Facebookiin tulossa Dislike-namiska :jami:

Paaaitsi että Facebook poistaa postaukset, joissa on yli 10 dislikea :( USAtoday:n uutinen :(

No huh. Aika typerä veto, jos noin on. Moni on varmaan toivonut dislike-nappia, jolla voisi laittaa disliken vaikka silloin, kun joku on linkittänyt jonkun huonon uutisen tai kertoo vaikka oman elämänsä ikävistä tapahtumista. Mutta jos dislike yhdistetään kiistanalaisena pidetyn materiaalin raportoimiseen, en kyllä näe että siitä seuraisi muuta kuin ongelmia. 10 ei-tykkäystä on aika vähän esimerkiksi julkisuuden henkilöiden tai muuten paljon seuratuiden henkilöiden kohdalla.

Muoks: Nyt kun rupesin tutkimaan tarkemmin, tuo on ilmeisesti jonkinlainen feikkiuutissivusto, usatoday.com.co eikä usatoday.com. Meninpäs mäkin halpaan... :läps: :o Katsoin kyllä, että jotenkin oudon näköinen sivusto, mutta en heti kiinnittänyt siihen huomiota, kun joskushan on vaikka mobiiliversioita, jotka näyttää oudoilta. Mutta tosiaan pitäisi aina muistaa katsella netissä ympärilleen. En ole tuon osoitteen alla oleviin uutisiin aiemmin törmännyt, mutta samanlaisia osoitteita on ilmeisesti muidenkin tunnettujen amerikkalaisten lehtien sivuista tehty.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 22 Syys 2015 14:43

Aiheeseen sopivat hyvin nämä Sosiaalisen median seitsemän käskyä. :keijo:
En nyt itse kerennyt uskoa tuohon uutiseen kuin muutaman minuutin ennen kuin aloin selvittää tarkemmin, mutta sinä aikana kerkesin kuitenkin kirjoittaa viestin. :keijo: Sorruin selvästi vahvistusharhaan: koska olen aiemminkin antanut itselleni kertoa, että Facebook ei aina toimi järkevästi poistaessaan ihmisten raportoimaa sisältöä ja koska Facebookin toimintaa muutenkin usein arvostellaan, olin hetken valmis uskomaan tuonkin, mutta sitten aloin kyllä miettiä, että voiko muka olla totta. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ti 22 Syys 2015 16:28

L-S kirjoitti:Muoks: Nyt kun rupesin tutkimaan tarkemmin, tuo on ilmeisesti jonkinlainen feikkiuutissivusto, usatoday.com.co eikä usatoday.com. Meninpäs mäkin halpaan... :läps: :o Katsoin kyllä, että jotenkin oudon näköinen sivusto, mutta en heti kiinnittänyt siihen huomiota, kun joskushan on vaikka mobiiliversioita, jotka näyttää oudoilta. Mutta tosiaan pitäisi aina muistaa katsella netissä ympärilleen. En ole tuon osoitteen alla oleviin uutisiin aiemmin törmännyt, mutta samanlaisia osoitteita on ilmeisesti muidenkin tunnettujen amerikkalaisten lehtien sivuista tehty.

:läps: en mäkään huomannut kun nopeesti selasin :virne: Todella lähdekriittinen oon :virne: :nolo: :läps:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 29 Loka 2015 20:40

Nonni. Tehtiin Suvin kanssa jotain todella, todella extremeä. Liityttiin yhteisellä tilillä instagramiin :keijo:
Mähän olen huutanut pitkään etten liity sinne, enkä edelleenkään pistä sinne omaa salattua, henkilökohtaista tiliä.
Panhuilusisters - tai siis internatsionaalisti panflutesisters - on nyt sosiaalisessa mediassa. Tiedossa irvistelyä ja tosi makeita kuvia meistä kahdesta ja mistä ikinä.
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ti 22 Joulu 2015 10:21

Miksi hirmuinen määrä aikuisia (vai "aikuisia"?) ihmisiä haluaa Fazebookissa tehdä kaiken maailman testejä (minkä värinen valomiekka sinulla olisi/kuka on paras kaveri sinulle/kuka haluaa kakkia ikkunasi alla) ja sitten vielä jakaa ne tulokset? :P :töktök:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 23 Joulu 2015 13:04

Emmä tiedä, mutta joku vaihe se on ihmisillä. Facebookin alkuaikoina minäkin niitä tein ja osan jaoin, kun ajattelin, että jotain kiinnostaa. :keijo: :töktök: Nykyään testejä tekevät ja jakavat (ainakin minun uutisvirrassani) Facebookin uusi aalto eli keski-ikäiset. Enon vaimo ja anoppi lähinnä spämmäävät. :virnei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 26 Tammi 2016 13:37

Voi miten helpottunut olo voi tulla yhden FB-sivuston uutisten näkymisen estämisestä. "...se mitä hän sitten näki oli uskomatonta"-tyyppiset klikkiotsikot saavat verenpaineen nousemaan ennätyslukemiin. Nyt ei tarvitse enää tuon huuhaa-sivuston ilmoituksia katsella. :helpotus: (Kaveri valitettavasti noista uutisista tykkäilee, joten niitä tulee uutisvirtaan lähes päivittäin. :epäilevä: )
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ti 26 Tammi 2016 13:50

Arvostettu.com tai joku vastaava? Mä kanssa piilotin sen, kun niitä nyt niin paljon jaetaan. Klikkiotsikot :epäilevä: Klikinsäästäjä :hymyhali:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 26 Tammi 2016 15:43

Joo, just se. :epäilevä: Normaalit klikkiotsikotkin ovat noihin verrattuna hyviä. Otsikosta jo paistaa läpi, että suomentaminen on lähes Google-translate -tasoa, ei voi kuin ihmetellä, miten joku jaksaa noita lukea. Toisaalta kyseinen kaveri ei kyllä osaa yhdyssanojakaan, joten ehkä häntä ei häiritse karmea kielenkäyttö.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wiggin » Pe 12 Elo 2016 09:20

Mies klikkaa itsensä sisään foorumille ja mitä hän löytääkään saa teidät pieremään ruusuja!

SAATANA!!!!!11 :*: :bubblesfriikki: :nylkytys: :viha:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 19 Maalis 2017 00:06

Tää forde on mun sosiaalinen media. Tekeekö se musta säälittävän? Omasta mielestäni ei.

Tiedän kyllä häshtägit ja faset ja muut, mutta olen pitäytynyt niistä irti silti, tai siitä huolimatta, tai just siks.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 19 Maalis 2017 00:23

Jorssi kirjoitti:Tää forde on mun sosiaalinen media. Tekeekö se musta säälittävän? Omasta mielestäni ei.

Tiedän kyllä häshtägit ja faset ja muut, mutta olen pitäytynyt niistä irti silti, tai siitä huolimatta, tai just siks.

Ei se tee susta säälittävää. Aika moni kamppailee sosiaalisen median ja ajankäytön kanssa.
Mulla on taas semmoinen että voisin hylätä facen kokonaan, mutta messenger on mulle edelleen tärkeimpiä yhteydenottokeinoja, joten en ole poistunut. Koen facen todella turhaksi nykyisin, vaikka päivitänkin ja kommentoin ja olen aktiivisen ryhmän ylläpitäjä :keijo: Mutta sen ryhmän ulkopuolella en juurikaan lue facesta mitään muuta. Koska koen ettei mun energia riitä. En jaksa, ei kiinnosta. Kuulen kyllä kuulumisia muullakin tavalla.

Instassa taas se etäisyys on toimivampaa. Eikä siellä tarvitse olla mitään henkilökohtaista. Siksi olen tykännyt tosi paljon mun ja Suvon yhteisestä tilistä, kun se ei todella ole mitään vakavaa ja tuottaa (ainakin mulle) iloa.

Twitterissä ole pysynyt tv- ja viisulinjalla. En kommentoi henk.koht. asioita, joskus jotain mielipiteitä, mutten oikein niitäkään enää. Siellä se on helpompaa.

Häsdäk häsdäk.
Snäppiä tai muita mulla ei olekaan. Enkä varmaan jaksa niitä uusiakaan juttuja jaksa :keijo: EIkä pidäkään.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 19 Maalis 2017 00:48

Niinno, siin onhan mullakin esim. Whatsappi. Onhan sekin kai sosiaalista mediaa, kuten ovat tekstiviestit ja savumerkitkin, mutta näistä yleisimmistä [muok. tai siis someimmista (joo, ei oo sana)] someista oon pysyny erossa. En ees tiiä miks, mutta olenpahan kuitenkin. Yhtään en kuitenkaan sorsi somen käyttäjiä, jos ne eivät jatkuvasti ole sen puhelimen ym. multimedialaitteen kimpussa. Kaikille omansa ja omille kakki, tai siis...

Ainoo, mikä tossa somessa välillä kyrsii, on se, että jokainen tv-ohjelma (sarjoja lukuunottamatta) pyytää jatkuvasti tykkäämää, häshtägäämää, ym. ja ruudun alaosa on täynnä kaikenmaailman turhaakinturhempia twiittejä ja twööttejä. Laittakaa instaa ja twitterii viestiä tulemaa häshtägillä #whogivesafuck. Nojoo, kyl toi ihan vähän vituttaakin. :virne:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 19 Maalis 2017 16:03

Wiggin kirjoitti:Mies klikkaa itsensä sisään foorumille ja mitä hän löytääkään saa teidät pieremään ruusuja!

SAATANA!!!!!11 :*: :bubblesfriikki: :nylkytys: :viha:

OLETKO AINA TEHNYT KAIKEN VÄÄRIN?!! KATSO ALASTONKUVAT!!
Lyyra
Digipahuus

Edellinen

Paluu Multimedia