Tietokoneongelmia

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 04 Huhti 2015 16:41

Jorssi kirjoitti:
Emeritus kirjoitti:Mutta takaisin vielä ratkaisemattomiin mysteereihin: onko muilla Firefoxin käyttäjillä esiintynyt uusimman 36.0.4 version kanssa semmoista, että välilehtiä sulkiessa näkymä ei toisinaan päivity automaattisesti? Hiiren liikuttelu ikään kuin "pyyhkii päälle jäänyttä vanhaa näkymää paljastaen uutta. Selaimen minimointi ja takaisin tuominen päivittää ruudun tietty kerralla. Olen koittanut pyörittää Firefoxia sekä integroidulla että varsinaisella näytönohjaimella - ei vaikutusta.
Olisikohan tuossa takana joku add-on-konflikti takana? Käytössä on kuitenkin aika liuta... Classic Theme Restorer, Prevent Tab Overflow, Theme Font & Size Changer, etc.
Ei ole itellä tuollaista tapahtunu. Mulla ei juurikaan lisäosia tässä ole, että sen perusteella saattaisi johtua jostain niistä.

Parikin päivitystä oli tullut noidin add-oneihini, mutta eivät muuttaneet mitään. Pitää varmaan seuraavaksi kokeilla disabloida noita yksi kerrallaan ja koittaa selvittää mikä sen aiheuttaa.

Aiheesta toiseen, varmaan muillekin Windowsia käyttäjille on Windows Update tarjonnut päivitystä 3035583? Ensin se tuli optional updatesien alle, ja tänään tuputtivat sitä important updatena.
Päivityksen kuvaus ei minusta kerro oikeastaan yhtään mitään:
This update enables additional capabilities for Windows Update notifications when new updates are available to the user.

Pikaisella googlailulla löysin lähinnä em. Microsoft Supportin sivun ja useita foorumeita joissa ihmelty päivityksen sisältöä.

Piilotin tuon kylmästi kun se oli optionalien alla ja taidanpa tehdä saman nytkin, kun eivät vaivaudu paremmin infoamaan ihmisiä. Tuli mieleen että olisiko tuon tehtävä mahdollistaa luvassa olevan ilmaisen Windowsin 10:iin päivittämisen mainostaminen seiskan ja kasin käyttäjille...?
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 07 Huhti 2015 04:22

Hah! Jotain tämmöistä vähän arvelinkin.
Update KB3035583 preps Windows 7 and 8 for Windows 10v

Hienoa kun on taas niin avointa ja käyttäjiä kunnioittavaa menettelyä Mikkisoftalta... :eijo:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 13 Huhti 2015 22:38

Menee vähän monologiksi kun jo triplapostauksen puolelle menee, mutta menköön.

Eikös tuo juuttaan Windows tyhjentänyt sen thumbnail cachen TAAS. :kiroilu: Vaikka näkyy olevan vieläkin voimassa sen cachen kansion SYSTEMille asetettu tiedostojen ja kansioiden deletointikielto. :ei:

No, tällä kertaa pysyivät muistissa pidempää kuin aiemmin. Liekö ihan sattumaa vain, mutta tyhjennysväli oli aiemmin melkolailla tasan kaksi viikkoa (9.3, 23.3). 24.3 muutin sitä SYSTEMIN lupakäytäntöä ja nyt vasta tänään 13.4 kymmenen maissa huomasin cachen deletoituneen. On tuossakin ominaisuus.
Viimein mitä muistan tehneeni ennen kuin cache unohtui, oli parin kuvan kopioiminen (toinen uusi, toinen korvasi vanhemman saman nimisen kuvan) kansioon, joka on osa Windowsin 'libraries'-systeemiä.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 10 Maalis 2017 10:23

Tietokone kosahti. Yks kaks päätti ettei enää suostu avaamaan win10:ä. Yritin palauttaa oletusasetuksia niin että henkilökohtaiset tiedostot säilyy. No ei onnistunu sekään, jumahti uudelleenkäynnistyksessä. Mut tosi kiva hei, en oliskaan halunnu kuvia ja muita juttuja sieltä talteen. :kieli: :epäilevä:

Mistä uusi kone? Hyvä mutta halpa? Tehokas. Tarpeeksi muistia. Sopivan pieni mukaan kannettavaksi. Applen orjana tuijottelin Macbookeja, totesin että sillä hinnalla saan jo järjettömän hyvän win-koneen. Eikä se ole halpa.

:gaah:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 10 Maalis 2017 12:40

Höh. :paijaus:

Itsekään en ostaisi Macbookia, koska ne hinnat on niin järjettömiä. Olen pääsääntöisesti ostanut jotain noin 600 euron koneita, sillä hinnalla saa peruskäyttöön ihan hyvän Windows-koneen esim. Asukselta tai HP:lta. Nykyinen on joku HP Pavilion 360 tms., 13-tuumainen. Mutta varmaan peruskäyttöön sopivan koneen voi nykyään saada jopa 300-400 eurollakin, jos ei tarvitse mitään ihmeellistä.

Kovalevyä kannattaa miettiä, mulla oli viimeksi (2015) konetta ostaessa hankaluuksia, kun halusin sellaisen, missä ei ole SSD-levyä (muistankohan mä tän termin nyt oikein) vaan normaali vanhanaikaisempi HDD-levy, koska halvemmissa SSD:issä on melko vähän tilaa, ja ajatuksena kai on, että tiedostot laitetaan pilveen jne. mutta itse koin sen rasittavana ajatuksena, ja rajoittaahan se myös sitä miten paljon ohjelmia koneelle saa asennettua. Kuitenkin nykyään monisa pienemmissä koneissa (esim. just 13-tuumaisissa) on se SSD. Jouduin siksi ottamaan HP:n, koska se oli lähes ainoa, mikä sopi mun kriteereihin. :P Aiemmat kaksi kannettavaa oli Asukselta ja niistä olen tykännyt. Mutta ehkä joku asiantuntevampi osaa neuvoa paremmin. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3971
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 10 Maalis 2017 13:10

Joo siis todellakin tarpeeksi iso kovalevy, katselin jo yhtä kivaa konetta kunnes katoin että siinä on muistia 32GB ja 1000GB sitten pilvipalvelussa. No juu ei tullu kauppoja. :norsu:

Etsintä siis jatkuu. :P
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 10 Maalis 2017 22:07

Miten olisi käytetty Mac? Niitä saa usein paljon halvemmalla ja käyttöikää on kuitenkin ihan hyvin jäljellä.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 10 Maalis 2017 23:57

Aranwe kirjoitti:Miten olisi käytetty Mac? Niitä saa usein paljon halvemmalla ja käyttöikää on kuitenkin ihan hyvin jäljellä.


Ei. Koska käytetty makuupussi. Ei pysty. :nolo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 13 Maalis 2017 03:13

Olettaen että kosahduksessa ei kovalevy(t) sanonut itseään irti, niin tiedostojen talteen saamiseen voisi koittaa jonkun Linux-distron live USB/CD:tä.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 13 Maalis 2017 23:30

Wildchild kirjoitti:
Aranwe kirjoitti:Miten olisi käytetty Mac? Niitä saa usein paljon halvemmalla ja käyttöikää on kuitenkin ihan hyvin jäljellä.


Ei. Koska käytetty makuupussi. Ei pysty. :nolo:


Niinno, koskaanhan ei toki tiedä millainen Seppo Hovi siellä on keyboardia kosketellut :virne:
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 14 Maalis 2017 12:29

Aranwe kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
Aranwe kirjoitti:Miten olisi käytetty Mac? Niitä saa usein paljon halvemmalla ja käyttöikää on kuitenkin ihan hyvin jäljellä.


Ei. Koska käytetty makuupussi. Ei pysty. :nolo:


Niinno, koskaanhan ei toki tiedä millainen Seppo Hovi siellä on keyboardia kosketellut :virne:


You got the point! :virne:

Tota Linus-hommaa mulle suositteli jo eräs toinenkin, mutta enhän mä sitä osaa ja mistä sen edes saisi? :ei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Maalis 2017 19:55

Mä kävin ihan mielenkiinnosta kattelemassa käytettyjä mac-koneita vihreästä omenasta.
Jeebus! :o
Takuuton kone, vaikkakin huollettu ja putsattu oli sen hintainen että sillä saa jo ihan kelvollisen wintoosan.
MIkä siinä omenassa maksaa? Ei se kuitenkaan oo käyttöominaisuuksiltaan ollut mitenkään niin erikoinen että vaan jonkun brändin vuoksi siitä maksais totakaan hintaa :epäilevä:

En. vaan. tajua :ei: :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 15 Maalis 2017 00:03

Se pitää itse kokea :)

Nimim. omenakäyttäjä jo toistakymmentä vuotta.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 15 Maalis 2017 11:10

Oon mä kokeillut sitä n. 6kk ajan, eikä se ollut mitenkään mun maailmaa mullistavaa toimintaa millään tasolla :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 15 Maalis 2017 12:00

Mulla on kotikoneena Windows-kone ja työkoneena Mac. Maciä olen käyttänyt nyt 2 vuotta.

Mac on pikkuisen jouhevampi käyttää ja siinä on parempi näyttö. Toki, jos olisin käyttänyt edes pari sataa enemmän koneeseeni, oltaisiin jo noissa asioissa lähellä Maciä. En mä Maciä itselleni ostaisi. Sen verran vähän se on tietyissä jutuissa parempi ja toisaalta nyky-Macien kohdalla silmään kuseminen noiden piuhojen ym. kiinnityksen kanssa on sellaistakin silmään kusemista, että ärsyttää kyllä kovasti. Tuossa mun omassa on omat adapterinsa ulkoisen näytön piuhalle ja nettipiuhalle. Nyky-Macissä tilanne on vielä paskempi. :kieli: Ja toki hinta on mulle tärkeä tekijä, joka estää Macin ostamisen.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 24 Huhti 2017 23:01

Yritinpä sit asentaa win10:n uudestaan samalla poistaen siis kaiken ja olisi taas kokonaan tehdasasetuksilla. Kyllähän se poisti kaiken, juu. Mutta ei asentanu win10:ä takaisin! :gaah:
Että ny on sit kone ilman windowsia. :epäilevä:

Ja eihän mulla ole tohon kymppiin mitään levyjä yms, koska alkujaan tossa oli win8 ja kymppi asennettiin sillon ku sen sai ilmaseksi. :keijoei:

Joko saa heittää vesilintua?
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Haahuilija » To 27 Huhti 2017 10:09

Eikös asennuslevykkeen saa ladattua netistä? Vaatii tietysti koneen lataamiseen ja levykuvan polttamiseen.
Avatar
Haahuilija
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 30 Huhti 2008 09:29

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 29 Huhti 2017 18:15

Eiks siellä levyllä ole joku recovery partition, missä se asennusmedia majailee?
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 05 Touko 2017 11:03

Asennustiedoston sai ladattua microsoftin sivuilta ja pienellä avustuksella kone sen sitten saikin esille, ja win10 on jälleen asennettu koneeseen.

Paitsi että ongelma ei sitten ollutkaan mikään ylimääräinen tiedosto, sillä kone jumahtaa edelleenkin käynnistämisen yhteydessä. Oletettavissa siis on että siellä on oikeastikin jotain paskana. :gaah:

Noh, mähän ostin jo itelleni uuden läppärin (Lenovon ideapad :pilvi: ) koska meni hermo. Mutta haluan silti saada ton vanhan toimimaan että lapset saa pelata sillä minecraftia ja muita nettipelejä. Koska tähän uuteen koneeseen ne ei saa koskea. :norsu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja iisa » Su 23 Heinä 2017 19:33

Miksiköhän mun kannettava ei tunnista, tai oikeastaan yhdistä, wifiin? Tässä koneessa wifi toimii ainoastaan, jos laitan routerista johdon kiinni koneeseen. Tylsää, kun joutuu istumaan samassa kohdassa, kun ei tuo johto järin pitkä ole. Hämäävästi, wifi kuitenkin "ilmoittaa", että on yhdistettynä, mutta heti jos otan johdon pois, katoaa netti. Jos joku osaa neuvoa, niin olisin kiitollinen. :)
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Syys 2017 08:46

Iisa, onko vielä ajankohtainen ongelma?
Olen näköjään unohtanut ehdottaa ajureiden päivittämistä? Mulla tekee sitä että hukkaa koko wi-fin koneesta eikä löydä langattomia verkkoja ollenkaan. Silloin auttaa vain piuhan kiinnitys ja/tai uudelleenkäynnistys.

--

Otetaan vastaan suosituksia läppäreistä. Mun kone hajoaa ja pitäis keksiä mikä ois hyvä uusi ja edullinen. Rahaahan ei ole yhtään ( :jaaha: ), mutten suostu hankkimaan mitään väliaikaista konetta mikä olisi halvin mahdollinen. Ei se 128gb koneessa riitä kovinkaan pitkälle :keijo: Vaihtoehtoja selaillessa törmäsin jopa siihen 112 gb:n ehdotukseen. Olihan se halpa, mutta mitä sitä tekee muistittomalla koneella, kun ei kaikkea voi työntää pilveen, eikä kaikki toimi lisämuistienkaan avulla. :sori:

Elämä ilman läppäriä ei ole oikeastaan pitkän ajan vaihtoehto.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja iisa » Ma 02 Loka 2017 17:52

Joo on vielä (kai) ajankohtainen. Tuo läppäri, jossa ongelma on, ei oo päivittäiskäytössä juuri tuosta syystä. Mitenköhän ne ajurit päivitetään? :nolo:

Uuden elektroniikan ostaminen on aina raastavaa. Tämä kone, jota käytän yleensä on HP, ihan ok kai, mutta tässä on ärsyttävä windows, en muista mikä numero, mutta ainakin esim. "käynnistysvalikko" on oikealla. En ostaisi tätä enää, jos uutta olisin hankkimassa.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 24 Loka 2017 21:48

Tollaseen toimii usein myös se, että ottaa langattoman sovittimen pois käytöstä ja sitten uudelleen käyttöön.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja iisa » Ti 28 Marras 2017 19:58

Tämä mun HP hajoaa. :hullu: Kauhee hurina, eikä imurointi auttanut. (Mitäköhän korjaus maksaa?) Tai mitä voisin yrittää tehdä? :hämillään:
Onhan mulla tuo isompi kone, jossa ei wifi toimi...täytyy koittaa tuota Jorssin vinkkiä myös!
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 23 Helmi 2018 20:32

Oisko fordella joku sellainen insinööri tai tietäjä, joka osaisi vähän auttaa.
Mun nykyinen läppäri on ollut jo muutaman vuoden mallia "sylilämppäri". Se tökkii, on rikki ja siitähän kärähti akkukin jotain 4 vuotta sitten :jaaha: :vihellys:

Nyt hajosi välinäppäin. Jokainen väli pitää tehdä ctrl+v -toiminnolla :keijoei: Vähän turhauttaa. Saisin uuden koneen lainaan pian, mutta siitä puuttuu laturi. Googlaamalla sain vastauksen, että laturi olisi samanlainen. Ainoa ero googlen ja koneen pohjasta otettujen kuvien kanssa on se, että mun laturin spekseissä output on:
19V 4.22A (4.22A)
Koneen pohjassa lukee: 19V 2.1A (2.1A).

Joo, mä en oo fysiikassa ollu paikalla kuin tosi huonosti ja tietotaito-osaaminen loppuu nyt. Sen ymmärrän, että A eli ampeerit on tossa eri, mutta voltti sama, mutten todella osaa ratkaista sitä että pitääkö mun hakea uus laturi vai voinko ladata koneen akkua tällä vanhalla laturilla, edes väliaikaisesti? Googlaamallakin sain latureita tohon tulevaan koneeseen vain amazonista ja sitten joku clasun "yleismalli" :keijo:

Help?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron