Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 25 Loka 2012 11:11

Missä määrin silikonikotelot ja suojakalvot suojaa älypuhelinta? Vai onko gorillalasi ym. ainoa vaihtoehto tyypille, jonka puhelin käyttöhistoria on ollut huoletonta. Hups, nyt se tippu lattialle.
Entäs näytön koon merkitys, jos käyttö on ajoittaista hupisurffailua ja pelaamista?

Vakavissani harkitsen älypuhelimen hankintaa, mutta en ole vielä satavarma siitä mikä olis paras malli minulle. Viikonloppuna joutuu lähtemään hiplailukierrokselle kauppoihin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Yabba » To 25 Loka 2012 13:36

Itellä on silikonikuoret S2:n ympärillä ja ainakin omilta pudottelulta (lattia, kiveys, asfaltti,...) on tuota kuorta suojannut. Näytön osalta kyllä ite ainakin luotan tuohon gorillalasiin naarmujen ja pienten kolhujen suhteen, ne kalvot kun yleensä heikentävät kosketusten toimintaa, niiden alle jää aina rumia ilmakuplia + ne eivät suojaa näyttöä sen kummemmin kuin gorillalasikaan isommilta iskuilta (eli jos isku rikkoo gorillalasin, niin sillä millin muovikalvolla ei ole mitään turvaavaa vaikutusta). Tietysti jos on iPhone, jossa ei ole gorillalasia + joissa ainakin 4s:n tullessa markkinoille oli liian ohuet lasilevyt (riks raks jopa taskussa), niin silloin tuo suojakalvo voi tuoda turvaa.

Gorillalasihan on tietyssä mielessä luodinkestävää materiaalia (se on vain turhan ohut) joka kehitettiin puhelimiin estämään näytön naarmuuntumista ja parantamaan sen kestoa pieniin kolhuihin. Sitten on myös noita "iskunkestäviä" luureja, kuten Samsungin Xcover, jonka näyttö on normaalia paksumpaa gorillalasia ja jotka tämän vuoksi kestävät jo suoria iskujakin. Niin ja olikohan Lumia 800 jonka mainosmateriaaliin kuului video jossa näytöllä (gorillalasi) hakattiin nauloja lautaan, eli se antaa jonkin kuvan lasin periaatteellisesta kestävyydestä (en kuitenkaan suosittele kokeilemaan, voi sattua vahinko, kun videoita on mukava lavastaa).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 25 Loka 2012 14:44

Varmaan kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen, minkä kokoinen se puhelin on. Jotkut älypuhelimet ovat ihan hirveän leveitä ja isokokoisia, ja eihän sellainen meinaa ainakaan pienikätisen kourassa pysyä. Mun minikäsissä iphone 4s pysyy (ja muutenkin tykkään siitä kovasti), mutta esim. Samsung Galaxy S III :n kokoista järkälettä minun olisi vaikea käyttää. Ei varmaan pysyisi yhdessä kädessä, ainakaan turvallisesti.
lumikukka

ViestiKirjoittaja L-S » To 25 Loka 2012 16:31

Mun kolmen eri älypuhelimen kokemuksella (nörtti :keijo: ) sanoisin, että sellainen 3.2 tuuman näyttö riittää jo nettisurffailuun ja sen sellaiseen, mutta paljon sitä pienempää en enää ottaisi (ja nykyinen on isompi). Toki näissä on se, että nälkä kasvaa syödessä, eka älypuhelin oli toiminnoiltaan sen verran onneton että sillä ei paljoa tullut tehtyäkään mutta sitten kun kokeili parempaa, niin jotenkin se älypuhelimen idea konkretisoitui. :keijo:

Ja tosiaan, kun ostin tuon Samsung Galaxy S II:n, niin kokeilin myös sitä S III:a ja se olisi ollut mulle kyllä liian iso. Ei pystyisi järkevästi käyttämään yhdellä kädellä, jolloin tiputtamisen vaarakin on suurempi. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 25 Loka 2012 17:28

Gorillalasi ei oo ainakaan suojannut mun puhelintani näytön halkeamilta. Mulla tosin ei oo mitään suojakoteloakaan sillä. En muuten oo varmaan mitään puhelinta ikinä tiputellut käsistäni niin paljoa kuin tuota Galaxy S II:tani. Se taitaa olla tosiaan mun käsiin liian iso, koska mää en ainakaan pysty käyttämään sitä yhdellä kädellä. Mistä kaikesta sitä onkaan valmis luopumaan älykkyyden takia. :jaaha:

Tekisi mieli vaihtaa tuo lasi, mutta 200 euron lasku ei kiinnosta. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 25 Loka 2012 22:25

Se jäi mainitsematta edellisessä viestissä, että mietityttää erityisesti muovinäytön naarmuuntuminen. Sen takia niistä suojakalvoista kyselin. Parissa puhelinmallissa, jotka minua kiinnostaisi, se näyttö taitaa olla muovinen ja mietin miten nopeasti sellainen naarmuttuu rumaksi.

Oon siis tsiigailemassa itelleni puhelinta maksimissaan sillä hinnalla, jolla Lyyra sais omaansa uuden lasin. :p

Ja epäilen tuota mitä L-S sanoo. Nälkä kasvaa varmasti syödessä, mutta oli se uusi puhelin mikä vaan niin se mullistaa miun kännykän käytön täysin. Nykyisessä puhelimessa kun ei tosiaan ole edes värinäyttöä ja siitä löytyy matopeli, tosin ei alkuperäinen vaan kiemurteleva matonen. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 26 Loka 2012 09:58

No jos muovia tökitään vain sormilla ja näyttö muuten pidetään erossa naarmuttavista esineistä (avaimet, kolikot, kivet,...) niin kyllä se periaatteessa säilyy pitkäänkin naarmuttomana. Mutta jos näyttöä tökitään muovisella kynällä (stylus) niin silloin se kyllä voi naarmuuntua nopeastikin. Eli niissä tuo kalvo on kyllä ihan käytännöllinen, Riippuu tietysti myös muovin laadusta (toiset naarmuuntuu nopeammin kuin toiset). Jos luurista sattuu olemaan kokeiluversio kokeiltavaksi jossain, niin kannattaa sen pimeää näyttöä käydä kattomassa valoa vasten ;)
Yabba

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 26 Loka 2012 11:13

Minun puhelinasia eteni varsin joutuisasti. Menin tänään liikkeeseen ja selitin asiani. Että hermo menee. Se myyjä ymmärsi tuskani ja sanoi että "kuule, mitäs jos sä otat ny uuden puhelimen kytkynä niin unohdetaan ton nykyisen risan loput kk-maksut samantien, saat sen uuden puhelimen samantien mukaan ja saat pitää risan itelläs, ei me tehdä sillä mitään". Minähän olin että :superhymy: , etenkin kun risan kk-maksuja olisi ollut vielä 7 jäljellä.
Nyt mulla on sitten uusi puhelin, iPhone. :hullu: :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 26 Loka 2012 11:51

No tuo oli varmaan operaattorille kannattavampi ratkaisu, menetti 7 erää vanhaa, mutta sai 24 erää uutta kytkymaksua :p (varsinkin kun sen puhelimen todelliset kustannukset operaattorille on 3-10 kk-erää, loput on voittoa).
Yabba

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 26 Loka 2012 11:58

Miullakin on uus puhelin. Hankin Galaxy Mini 2:sen, ällönpirteällä keltaisella selkämyksellä. :keijo:
Lähdin niin innoissani ostoksille, että unohdin laittaa vyön kiinni ja ihmettelin, kun takin helmat tuntuivat painavan kinttuja vasten. Äkkäsin vasta ruokakaupassa melkein polvissa asti roikkuvan vyön pään, onneks oli pitkä takki. :virne:

Ostin suojakalvoja samalla ja silikonikuoret hankin vähän myöhemmin, kun saan päätettyä mikä väri ois kiva. :tyttö:

Mie en kytkypuhelimista innostu, mieluummin ostan kerralla omaksi ilman pitkää sitoutumista. Sitten jos ne tulis oikeasti paljon halvemmiksi, voisin harkita.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 26 Loka 2012 12:02

Yabba kirjoitti:No tuo oli varmaan operaattorille kannattavampi ratkaisu, menetti 7 erää vanhaa, mutta sai 24 erää uutta kytkymaksua :p (varsinkin kun sen puhelimen todelliset kustannukset operaattorille on 3-10 kk-erää, loput on voittoa).

Luultavastikin näin. Mutta sama se. Minä olen tyytyväinen ja operaattori on tyytyväinen. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 05 Marras 2012 10:41

Pääsin tutustumaan Digiexpo-messuilla Nokia Lumia 920:ään.

Ok kamera + nettiselain + kunnon näyttö + "no on tässä tällanen toiminto jolla saa virtuaalinäppiksen kaksinkertaiseksi mutta ei kai tästä tartte ääntä pitää" (insinöörit :läps: ) = Smitty wants! :superhymy:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja skray » Ke 14 Marras 2012 11:14

Mä haluaisin uuden puhelimen. Voisin siirtyä edes osittain kosketusnäyttöön, vaikka niin olen ollut niitä vastaan. Nimim. mulle riittää, että voin soittaa ja lähettää viestejä.
Eilen yritin netistä vähän katella erilaisia vaihtoehtoja ja nokiat vaikutti aika simppeleiltä, omenaa en edes harkitse hinnan vuoksi. Enkä samsungeja. Mitä muuta edes jää kuin Nokia? :keijo:
No, joka tapauksessa tekis mieli mennä ihan johonkin kauppaan asti niitä katsomaan ja tunnustelemaan.. mutta myyjät on usein aika hyökkääviä. Pitää varmaan mennä oman operaattorin kauppaan, kun voi sanoa, että on jo asiakkaana, mutta että uutta puhelinta vaan tulin tunnustelemaan. Yks aika kiva malli Nokialta näytti olevan keltainen väriltään. Se kiinnostaa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 14 Marras 2012 12:01

Nokian Asha-sarja näyttäisi osaavan nätisti yhdistää kosketusnäytön ja perinteisen näppiksen ;)

EDIT: eikä ole hinnallakkaan pilattuja nuo.
Yabba

ViestiKirjoittaja skray » Ke 14 Marras 2012 18:36

No niitä Ashoja mä oonkin vähän vilkuillut. :tilt:
Esimerkiksi tämmöinen vois olla jees. Mutta pitää nyt katella.. eilen olin näkevinäni ainakin netianttilassa keltaisena jonkun kivalta kuulostavan nokialaisen, mutta nyt sitä ei enää löydy ollenkaan. :riips:
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 16 Marras 2012 21:20

Mulla on työpuhelimena Asha 300, jossa on normaali näppäimistö ja kosketusnäyttö. Kosketusnäyttö on hemmetin huono verrattuna ainakin omaan Samsungiini. Se on hiton vaikea käyttää tumpelolle, joka on monta vuotta näppäillyt perus nokialaista halkoa. Mutta kai siihenkin tumpelo tottuu. Itse en ole vielä tottunut, kun niin hirveästi ei tarvitse töissä soitella.

Ostin vasta itelleni uuden Samsung Galaxy Xcoverin. Aika kiva lelu se kyllä on. :tilt: Voi käydä Facebookissa työpaikalla ja... muuta turhaa. :pepsodent: En kyllä vaihtaisi enää vanhanaikaiseen. On niin helppoa, kun on netti mukana joka paikassa!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 19 Marras 2012 16:20

Shay kirjoitti:En kyllä vaihtaisi enää vanhanaikaiseen. On niin helppoa, kun on netti mukana joka paikassa!

Komp! Se on mullistanut mun elämän. Nyt mä voin nukkua niin pitkään kuin huvittaa tai lähteä koiran kanssa mihin aikaan vaan pitkälle lenkille tarvitsematta pelätä, että menee joku työtarjous ohi suun, kun en ole koneen äärellä - koska olen koko ajan koneen äärellä. :superhymy:

Myös GPS-ominaisuus on ihan kiva olla mukana (nimimerkillä eksyin kerran lähimetsään useammaksi tunniksi).
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja skray » Ma 19 Marras 2012 22:05

Kävin sitten tänään töiden jälkeen puhelin- ja liittymäkaupassa ja mukaan tarttui kahden vuoden sopimuksella Nokian Lumia 800 sinisenä. Omituinen värivalinta minulta, kun en oikeastaan edes pidä sinisestä, mutta olemassa olleista vaihtoehdoista se oli vähiten järkyttävä, vähiten tylsä ja näkyy, jos sen tiputan johonkin jorpakkoon. Vielä on totuttelemista, kun en aluksi meinannut edes numeroita saada tallennettua tai facebookia pelittämään, mutta nyt sujuu jo paremmin. Vannoin tosin jo, että viestien kirjoittaminen laskee minimiin, kun ei oo enää tavallista numeronäppäimistöä, vaan pahuuden kosketusnäppäimistö. Plussaa on se, että soittaessa/vastatessa ei tarvitse näyttöä pyyhkiä, vaan on ruudut, joka on kuin nappi. Jes.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Marras 2012 22:19

skray kirjoitti: Plussaa on se, että soittaessa/vastatessa ei tarvitse näyttöä pyyhkiä, vaan on ruudut, joka on kuin nappi. Jes.

Mää oon todennut, että pyyhkiminen on sittenkin parempi. Herätyskellon soidessa on liian helppo osua väärään nappiin, ja sitten menee asiat hankalaksi, kun pitää asettaa herätysaika uudelleen sinne aiotun torkun päähän. Kosketusnäyttönappia on niin helppo hipaista.
Ainoa, mihin kaipaan fyysistä nappulaa on kameran laukaisin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 19 Marras 2012 22:47

Lyyra playstä löytyy monta vmäistä herätyskellosovellusta jotka torkuttaa ja herättää aamu-uniset eikä niitä saa vahingossa kiinni ;)

Itse olen tykästynyt älykkääseen herättäjään, se 15min ennen herätystä alkava ja hiljalleen voimistuva ääni toimii (vielä kun siihen jaksaisi jonkin musiikkikappaleen säätää niiden tilutusten tilalle).

Windows puhelimissa olen kateellinen siitä käyttöliittymästä. Ja juurikin noista napeista, kun just puhelimeen vastatessa varsinkin se jatkuva pyhkiminen ärsyttää. Toisaalta yhteystiedoissa on kiva kun nimeä pyyhkäsemällä voi soittaa (vasemmalta oikealle) tai lähettää tekstiviestin (oikealta vasemmalle). Kaiken kaikkeaan on kuitenkin tunne että Samsung on turhan rakastunu tuohon pyyhkimiseen :epäilevä:
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Marras 2012 22:57

Yabba kirjoitti:Lyyra playstä löytyy monta vmäistä herätyskellosovellusta jotka torkuttaa ja herättää aamu-uniset eikä niitä saa vahingossa kiinni ;)

En halua vmäistä herätyskellosovellusta. Mulla on jo Sleep as Android. :pilvi:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ti 20 Marras 2012 14:36

Pienen alkukankeuden ja ahdistuksen jälkeen Lumia vaikuttaa ihan hyvältä. Vielä on paljon asetuksia ja sellasta, mitä pitäis koittaa saada itselle sopiviksi, mutta eiköhän se tästä vähitellen. Soittoäänen valinta on vaikeinta. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 21 Marras 2012 15:52

itselläni on se galaxy s2 josta olen ollut hyvin tyytyväinen.
Eilen kävin ohimennen katsomassa millaisia uusia puhelimia on tullut.
No S3 on samankokoinen kuin oma s2 paksujen suojakuorien kanssa, mutta on siinä isompi näyttökin.
Galaxy note taas vielä isommalla ruudulla joka kiinnosti kuten myös se samsung jossa oli projektori jolla pystyy heijastamaan kuvaa seinälle :keijo:

Vielä kun saisi nuo kaksi yhteen :raps:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja theia » Ti 08 Tammi 2013 13:08

Ostin uuden puhelimen, Samsungin Galaxy S III :D
Vielä kun oppisi käyttämään sitä niin, että siitä saisi kaiken hyödyn irti. Oon lähinnä pelaillut pelejä joita ei edelliseen luuriin saanut :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja theia » La 02 Helmi 2013 18:26

Ostin puhelimeeni maailman söpöimmän ja tyttömäisimmän suojakuoren :sydän:

Kuva
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia