Selaimet

Re: Selaimet

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 31 Joulu 2010 08:37

Mäkin olen aivan in löööv Operaan. Uusimmassa versiossa voi välilehdetkin kasata päällekkäin ryhmiksi, mikä sopii mainiosti mun kaltaiselle surffaajalle, jolla on aina kymmenittäin sivuja auki. Aivan mainio ominaisuus. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 31 Joulu 2010 11:09

Opera on mukavan ketterä selaimeksi, mutta sen kehitystyökalut (Dragonfly) ei oikein mukavuudessaan pärjää mitenkään Webkit-pohjaisten selainten (Safari, Chrome) vastaaville, saati sitten Firefoxiin saatavalle Firebugille. Jopa IE:n Developer Tools on mukavampi käyttää.

Pitkään käytin Safaria pelkästään, mutta nyt vaihdoin sitten Chromeen, kun kyllästyin Safarin muistinkulutukseen ja kun kerran 1password toimii nykyään myös Chromessa.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 31 Joulu 2010 12:03

Kaikissa uusissa selaimissa on liikaa kaikkea turhaa paskaa. Viimeinen selain, josta oikeasti tykkäsin oli Firefox 2.0.
Nyt surffaan 97% Firefox (3.6.jotain) ja silloin tällöin ihmettelen vähän Operalla. Mtv3 Katsomon katson IE:llä. Operasta tykkäsin aikanaan, mutta se oli niin saatanan hidas. Sitten totutin itseni Firefoxiin ja jotenkin Opera ei enää tunnu yhtä kätevältä kuin ennen. Esim. Miks CTRL+D on muutettu CTRL+SHIFT+V. Chromea kokeilin muutaman kerran, poistin koneelta. Mieluummin vaikka asennan jonkun ikivanhan Mozillan tai Netscapen. Itseasiassa poistin sekä vanhan Mozillan että Netscapen vasta kesällä.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 31 Joulu 2010 15:32

Aranwe kirjoitti:Opera on mukavan ketterä selaimeksi, mutta sen kehitystyökalut (Dragonfly) ei oikein mukavuudessaan pärjää mitenkään Webkit-pohjaisten selainten (Safari, Chrome) vastaaville, saati sitten Firefoxiin saatavalle Firebugille. Jopa IE:n Developer Tools on mukavampi käyttää.

En ymmärtänyt tästä mitään, joten ei haittaa itseäni. :D
BTW, Minunkin puolesta tervetuloa keijolaan Aranwe!

Mä vaihdoin joku aika sitten Operaan, kun FF alkoi olla nii hidas ja tönkkö, etten jaksanut.
Jotkut sivut ei tosin toimi ihan niin kuin pitäisi Operalla, niihin sitten tarvittaessa menen foxilla.
Chromeakin kokeilin mutta en päässyt siihen yhtään sisään eikä tuntunut omalta ollenkaan, joten annoin olla.
Emilia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 31 Joulu 2010 15:44

Kiitos Emilia!

Ei tuosta tarvikaan ymmärtää, ellei työkseen tee internettiä... ;)
Aranwe

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 17 Tammi 2011 18:26

Tietoturvasta kiinnostuneet kehottavat vaihtamaan pois IE:stä. Kokeilen nyt Chromea. Firefoxiin kyllästyin yhdessä vaiheessa, kun se kaatuili aina. Sitten silmä tottui IE:hen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 18 Tammi 2011 22:12

Pascal Lemoix kirjoitti:Tietoturvasta kiinnostuneet kehottavat vaihtamaan pois IE:stä.

Niin silloin 10 vuotta sitten. :keijo: Vieläkö sitä joku käyttää?

Mää vaihdoin Firefoxin Operaan, kun se on nopeampi. Muistaakseni Chrome olisi vielä nopeampi, mutta
eikö siinä liene jotain tietoturvajuttuja vielä hakusessa? Operaan olen ollut tyytyväinen, vaikka joitain
nettisivuja (harvoin) se ei sulata, jolloin pitää vaihtaa Firefoxiin.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 19 Tammi 2011 00:50

Itseasiassa uusimmat IE:t ovat olleet viime vuosina tietoturvan suhteen parhaimpia selaimia (mm. Chrome, Safari ja Opera jääneet taustalle) plus uusin/tuleva (IE9) on aika monessa testissä ollut lähes joka suhteessa paras (nopein, turvallisin ja käyttäjäystävällinen). Joten se firma on oppinut vaihteeksi virheistään (Eka Seiska, nyt IE, vielä kun vähän parantelisivat sen palomuurin käyttöliittymää).

(Ja voin minä teille linkit huomenna kaivaa, jos ei se riitä, että tuo edellä mainittu tuli vannoutuneen Linuxistin näpeistä.)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 19 Tammi 2011 07:35

Yabba kirjoitti:(...tuo edellä mainittu tuli vannoutuneen Linuxistin näpeistä.)

Tiedetään. :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 19 Tammi 2011 09:53

:huoh:

Mun opera ei tykkää fordesta.
Tulikettutyttö pyörittä ihan mainiosti, mutta opera ei päästä edes sisälle :epäilevä:
Mikä salaliittoteoriaportti tässä on :riips:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 19 Tammi 2011 10:36

Kenenkään nistin sanaan kannata luottaa :nirppa:

:virne:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ke 19 Tammi 2011 11:51

Ennemmin selaan nettiä command promtista ku alan käyttään IE:tä :virne:
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 19 Tammi 2011 16:22

Emperor Pälpätipää kirjoitti:Ennemmin selaan nettiä command promtista ku alan käyttään IE:tä :virne:

Aaah, ehta Lynxin käyttäjä? Se muuten on loistava selain kännyssä, selasi nettiä ihan missä vain, sivut latautuu aina loistavalla spiidillä, oli edes edgeä tai ei :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 12 Kesä 2015 23:36

Latasin Operan, kun Firefox vähän ärsyttää jatkuvien hidasteluidensa ja jumiensa kanssa. Vaikuttaisi toimivan hyvin, paitsi että en pääse kirjautumaan fordelle. :kauhistunut:

Muutenhan Opera jostain syystä pyytämättä ja täytenä yllätyksenä toi Firefoxin kirjanmerkit ja kirjautumiset käyttöön suoraan (luulin kyllä, että moinen pitäisi erikseen valita haluavansa tehdä, mutta ei sit vissiin), ja pääsin esimerkiksi Netflixiin ja Facebookiin tarvitsematta edes kirjoittaa salasanoja, kun olin niihin sisäänkirjautuneena jo FF:ssa. Mutta forde tökkii. Sisäänkirjautuminen muka onnistuu, mutta sitten kun "olet kirjautunut sisään" -sivulta pitäisi mennä eteenpäin vaikka etusivulle, kirjautuminen menee pois. Olen siis kyllä yrittänyt jo monta kertaa. Evästeet/cookiet/keksit ovat kyllä mielestäni ihan normaalisti päällä, mutta ei vaan onnaa. Onkohan kukaan törmännyt ennen vastaavaan?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » La 13 Kesä 2015 13:12

Kibahan tossa yllä kertoo miten Opera ei päästä fordelle? :P
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » La 13 Kesä 2015 18:08

Niin joo :keijo: Kyllä mä mielestäni (pikaisesti) luinkin ketjun ennen viestin kirjoittamista, mutta oikeampi kysymyksenasettelu olisi ehkä ollut, että onko kukaan keksinyt ongelmaan ratkaisua.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 16 Kesä 2015 01:08

Toimii mun Operalla.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Emilia » To 18 Kesä 2015 23:49

^^ Ehkä maailman ärsyttävin vastaus. :virne:
Emilia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 21 Kesä 2015 16:24

Ei se niin ärsyttävä ole kuin "Kato Googlesta".
Aranwe

ViestiKirjoittaja L-S » Su 21 Kesä 2015 20:27

Joo, "kato Googlesta" on usein ärsyttävämpi vastaus ainakin omasta mielestäni, koska yleensä kyllä katon Googlesta, ennen kuin kyselen nettifoorumeilla mitään. :keijo: Tähän ongelmaan en usko löytäväni vastausta Googlesta, vaikka jotain geneerisempiä Operan kirjautumisongelmia koskevia ratkaisuja yritin etsiä, mutta ei niistä ollut mitään apua. Mutta onhan se toisaalta kiva tietää, että jollain sentään toimii, jolloin pystyy päättelemään, että kyseessä ei sentään ole perustavanlaatuinen selaimen ja forden välinen yhteensopivuusongelma, vaan ehkä joku asetusjuttu. Ärsyttävää kyllä, olisin oikeasti halunnut vaihtaa selainta. Nyt olen käyttänyt Operaa muuten ja availen välillä sitten Firefoxia, että pääsen käymään fordella. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 21 Kesä 2015 20:36

Mä käytän Chromea. Firefox oli ennen sitä, mutta se tosiaan oli tukkoisen hidas. Chromen käyttäminen toki tarkoittaa sitä, että Google Inc. tietää minusta kaiken, mutta enpä nyt teekään mitään sellaista, mikä ei päivänvaloa kestäisi. :keijo:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 21 Kesä 2015 20:53

Mainittakoon, että Opera käyttää Googlen Blink-renderöintiengineä, mutta ei siinä pitäisi olla mitään erikoista syytä miksi kirjautuminen ei fordella toimisi.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Shay » To 02 Heinä 2015 21:56

Operalla toimii Forde täälläkin. Muista syistä olen suunnitellut vaihtoa Firefoxiin. Esim. Katsomo ei toimi enää Operassa. Kuulemma jollain päivityksellä toimisi, mutta en jaksa säätää.
Chrome on vissiin aika lailla samanlainen kuin Opera.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja L-S » To 30 Heinä 2015 22:19

On se kumma, ettei täydellistä selainta tunnu löytyvän millään. Olen nyt käyttänyt Operaa ja on tää sentään Firefoxia kevyempi ja jumittaa vähemmän, mutta sitten on näitä ärsyttäviä kohtia, jotka eivät toimi, kuten juuri fordelle kirjautuminen. Samoin huomasin äsken, kun yritin ladata Google Drivesta siellä olevaa kuvaa, että sekään ei onnistu. Kuvan sijaan Opera haluaa tallentaa CookieMismatch-nimisen html-tiedoston. :töktök: En keksinyt ja/tai jaksanut miettiä miten sen saisi toimimaan, piti sitten sitäkin varten avata toinen selain, samoin kuin olen nyt tässä kuukauden päivät avannut päivittäin erikseen Firefoxin tai Chromen, että voisin lukea fordea. :keijoei: Jotain häikkää tässä selaimessa selvästi on keksien kanssa, siihen varmaan fordekirjautumisen ongelmakin liittyy. Mutta ei hajuakaan mistä se johtuu ja miten ongelman voisi ratkaista.

Ehkä pitäisi sitten yrittää käyttää täysipainoisemmin Chromea, on mulla sekin ladattuna, mutta en ole jotenkin jaksanut sitäkään.

Mutta mikseivät ne vaan voisi tehdä hyvää, kevyttä ja toimivaa selainta, sellaista ettei tarvitsisi koko ajan säätää? :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Dnd » La 01 Loka 2016 22:07

Firefoxin käyttäjät. Tällä saat jatkuvan tallentelun harvemmaksi, jolloin kiintolevy ei ole niin kovilla.

1. Kirjoita osoiteriville teksti about:config
2. Jos/kun tulee varoitus, että "älä tee sitä, kun et kuitenkaan tiedä", väitä tietäväsi
3. Kirjoita "etsi" toimintoon seuraava: browser.sessionstore.interval
4. Tuplaklikkaa rivin päältä
-> Näet ajan 15000. Se on millisekunteina, eli 15 sekuntia. Laita tähän suurempi aika ja muista, että sekunnit tulee kertoa 1000:lla. 3600 000 = 1 tunti.
5. Tee sama kaikille tietokoneen käyttäjille, sillä asetukset ovat yksilölliset.

Lähteeseen:
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/varoi ... ta-6585512
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia