Galileo kirjoitti:Eiks sulla erillistä dvd-soitinta ole? Eihän siinä sun MSI Windissäkään ole ku joku 10" näyttö.

Ei oo erillistä DVD-soitinta. Eikä Windiä, vaan PR200, jossa on 12,1" näyttö

Yleensä katselen erilliseltä näytöltä ja paremmilla kajareilla tällä koneella leffoja. Joskus, kuten nyt, läppäri on mun kanssa sängyssä (

), ihan tässä nenän edessä, ja ainakin minä näen tästä 12-tuumaisestakin ihan hyvin. Jopa ilman rillejä

Yabba kirjoitti:Yabban ohjeistus
En ole rikkonut lakia ja testannut tuota

Mutta voitaisiin, ihan huvin vuoksi vain, leikkiä ajatusleikkiä, että olisin testannut. Voitaisiin vaikka lähteä ajatuksesta, että asennettuina olisi paketit libdvdread3, libdvdnav4 ja libdvdcss2. Voitaisiin myös kuvitella, että olisin ajanut jonkun koodinpätkän terminaalissa. Eikö olisi huisin hassua, jos mainittu Riddick pyörähtäisi kerran käyntiin?

Jos oikein venyttää mielikuvitusta, niin voidaan leikkiä, että mulla olisi aiemminkin ollut Totemin kanssa ongelmia mm. tekstityksessä, enkä ole sitä jaksanut säätää. Niin ne olisivat voineet edelleen puuttua, samoin kuin mahdollisuus menuvalikkoihin. Leffoja olisin voinut sitten vaikka katsella Vistan puolella, kun en olisi varmaankaan jaksanut säätää sitä kohdilleen. Niin jos noin hassusti olisi käynyt, että se olisi hörähtänyt kerran käyntiin, niin olisin voinut ajatella, että pistetään nyt koko roska kuntoon kerralla, niin ei tarvisi sinne Vistan puolelle enää mennä. Olisin saattanut asentaa Totem-xinen ja Oglen. Ensin kuitenkin olisin varmastikin kokeillut avata lehvaa jollain olemassa olevalla ohjelmalla, vaikka VLC:llä. Eikö olisikin ällistyttävää, jos mainittu DVD ei enää toista kertaa olisikaan toiminut, vaan tehnyt saman kuin aiemmin?

Olettaa voidaan, että olisin voinut ajaa uudelleen saman komennon terminaalissa kuin aiemminkin, ilman positiivista lopputulosta. Boottauksetkaan eivät välttämättä olisi auttaneet.
Hämmästyttävää on, että pöytäkoneella se toimiikin, vastoin aiempaa väitettäni. Molemmilla puolilla (joista toinen ei välttämättä olisi ihan originaali, jos näin taas hypoteettisesti asiaa pohditaan) ja ilman typerän playerin asentamista.