Digiboksit

Re: Digiboksit

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 13 Loka 2008 22:33

Äh, lievästi ärsyynnystä aiheuttavaa. Maksoin tosta pirun Topfieldistä (TF500PVR-c, jos sillä mitään merkitystä) kuitenkin satoja euroja, niin olisihan se kiva, että laite toimisi niinkuin on tarkoitettu. Eli tallentaisi ja toistaisi ohjelmia. Syriana jää nyt kattomatta, kun ei ohjelmaoppaan kautta tallentamaan asennettuna lähtenytkään tallentamaan. Kai se sitten jatkossakin täytyy tehä nuo talletusjutut manuaalisesti, kun niissä ei näyttänyt olevan ongelmia.

Luin ohjeetkin ja tein niinkuin piti eikä silti... höh. :pillitys:

Keksin kyllä muutakin nuristavaa tuosta mutta antaa nyt olla vielä, kun ei ole ollut käytössä viikkoakaan.. Palaillaan.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja sybe » Ma 13 Loka 2008 22:41

Verkkokaupan ProCaster PVR-6500T, liki oli että ostin. Hitto, vellipöksyilen vielä.En halua ostaa laitetta joka ei oikeasta käytöstä huolimatta nauhoittele. Tarvis kai ostaa jokin jo käytössä testattu ja hyväksi havaittu malli. Mikäs tallentajista toimii varmasti? Kaapissa pölyyntynyt vanha vhs toimisi varma otteisesti. Tuolla laiteella on referenssinä mm. täysin ongelmitta nauhoitetut Miami Vicet, ilmeisesti ne kaikki jotka Suomessa näytettiin. LG DVD polttajani on tehnyt hazardeja, mutta se johtuu ilmeisesti DVD-RW levyjen naarmuista. Aloin pelätä ProCasteria liian uutena tuotteena, jospa se on epäluotettava. Ei tästä tule vieläkään mitään.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 15 Loka 2008 20:59

Emilia kirjoitti: Syriana jää nyt kattomatta, kun ei ohjelmaoppaan kautta tallentamaan asennettuna lähtenytkään tallentamaan. Kai se sitten jatkossakin täytyy tehä nuo talletusjutut manuaalisesti, kun niissä ei näyttänyt olevan ongelmia. .

:gaah: Mää unohin koko hemmetin Syrianan. :pillitys:

Mulla on muuten menny nauhotukset hyvin, mutta viime viikonloppuna laitoin yhen ohjelman varalta
nauhoittamaa, mutta onneksi satuin olemaan kotona kuitenkin, jolloin huomasin, ettei ohjelmaa muka
oltukaan asetettu tallennettavaksi. :salaliitto: Tekniikkaan ei voi ikinä luottaa...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 15 Loka 2008 21:45

Shay kirjoitti:Mulla on muuten menny nauhotukset hyvin, mutta viime viikonloppuna laitoin yhen ohjelman varalta
nauhoittamaa, mutta onneksi satuin olemaan kotona kuitenkin, jolloin huomasin, ettei ohjelmaa muka
oltukaan asetettu tallennettavaksi. :salaliitto: Tekniikkaan ei voi ikinä luottaa...

Melkein olin jo valmis syyttämään itseäni mokailusta, mutta jos sullakin on sattunu noin, niin... :salaliitto:

Käyn sit kattoo Anttilan varastontyhjennysalesta, jos Syriana olisi dvd:llä halvennuksessa. :huoh:
Emilia

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 15 Loka 2008 21:55

Mun poxi on kerran tehnyt tenän, Donnellyn mafiaveikkosia piti nauhoittaman ja sehän kestää apaut tunnin. Joo-o, olihan sitä neljä minuuttia tallentunut tuolloin. :epäilevä: Epäilen syyksi (mielettömällä tekniikan tuntemuksellani) joko a) reissusta tultuani avasin tölsön, boxi oli jäänyt päälle ja tölsössä teksti "keskeytetäänkö tallennus? kyllä ( ) ei ( ) " tuo ilmoitus tulee, kun poxi suljetaan kesken nauhoituksen. Eli kisujen hoitaja on varmaankin jättänyt tuohon vastaamatta, sulkenut tölsön ja tallennus on keskeytynyt. Toinen vaihtoehto, eli b) on yksinkertaisesti tilan loppuminen poxilta. En kylläkään muista oliko se ennen vai jälkeen tämän tapahtuneen kun vinkui levytilan loppua, taisi olla kylläkin jo ennen reissua, tyhjensin silloin kaiken turhan tuuban. Pitäisi tyhjentää lisää noita tallennuksia, mutta en halua luopua Avara Luonto -kokoelmastani. :p
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 16 Loka 2008 07:45

Emilia kirjoitti:
Shay kirjoitti:Mulla on muuten menny nauhotukset hyvin, mutta viime viikonloppuna laitoin yhen ohjelman varalta

Melkein olin jo valmis syyttämään itseäni mokailusta, mutta jos sullakin on sattunu noin, niin... :salaliitto:

Käyn sit kattoo Anttilan varastontyhjennysalesta, jos Syriana olisi dvd:llä halvennuksessa. :huoh:

Minulla on Syriana Betsyn tallentamana. Jos haluatte krhmkopiotkrhm siitä, laittakaa privaattiviestiä niin katsotaan jos onnistuisi sellaisten teko (eilen oli jotain häikkää siirrossa, en tiedä mitä miten tiedostoille kävi) :)

Minulla muuten jäi Yle Teeman Shaolinin 36. kammio tallentamatta. Betsy oli ottanut talteen vain 5 minuuttia alusta :riips:

Shalaliitto :salaliitto: ...näinkö se koneiden maailmanvalloitus alkaa? Maanantaina digiboksit, huomenna kenties mitä! :kauhistunut:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 07 Tammi 2009 13:43

Olin tuossa jo menossa hakemaan Kaonia prismasta, kun poikkesin kodinkoneliikkeen kautta.
Siellä olikin sitten viimeiset kappaleet antenniverkon Maximum CX-8000 http://www.maximum.fi/maximum_8000.html poistomyynnissä 249,- ,on muka tulossa jotain uusia malleja.
Sehän se tuli sitten mukaan otettua ja teksti-tv:tä (Sivuista näkyy välillä vain puolet) lukuunottamatta on toiminut täydellisesti. Verkkoonhan se pitäisi vielä kokeilla kytkeä, mutta kun en ole saanut modeemia viriteltyä toimintaan.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 07 Tammi 2009 14:45

Jahas, nyt uhkaa katketa mullakin kamelin selkä. Pitäis hankkia joku digisovitinlaite, mutta en oo valmis maksamaan siitä satoja euroja. Lisäksi on ollut epäselvyyttä, että minkälainen tähän taloon pitää hankkia. No se selvisi sähköpostilla, jossa sanottiin: "suosittelen, että hankit silti kaapeliboksin, jossa on niin sanottu käsiviritteinen kanavahaku."

Voiskohan joku kertoa, että mitäkähän tuokin nyt sitten tarkoittaa? :riips: :Tyttö:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 07 Tammi 2009 22:31

No siinä ei kauaa nokka tohissut. Nyt on poksi telkkarin alla ja Annie Leibovitz -dokkari raikaa Teemalla. Joku tommonen perustopfieldi. Pääasia, että toimii. Miinusta vaan siitä, ettei paketissa ollu antennipiuhaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja sybe » Ti 03 Helmi 2009 13:50

Oli eilen lähellä soitaa digi infoon.Olin saikulla ja avasin aamulla töllön klo 9. Keittelin kahveet ja sitten muistin että boksillehan pitää käskyttää kanavien uudelleen asennus, koska siellä jotain säätöö niiden suhteen on ollut. Päivitin kanavat klo 9:30, ja mitä perkuletta, maksullisia kanavia katosi eikä ilmaisistakaan kaikkia näkynyt,osa kanavista oli tuplana. Toistin kanavien haun, homma oli vieläkin pielessä. Join kahveet ja painuin surffailemaan.Klo 11 ajattelin soittaa digi infoon, mutta ajattalin odotella. Klo 14 tein kanavapäivityksen boksille, tuplakanavat hävisivät ja homma oli muutoinkin ok.

Eikös perskeles niitä kanava muutoksia voi ajastaa klo 00:00, eli kun aamulla avaa ja päivittää boksinsa niin homma pelitää ?
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 03 Helmi 2009 14:56

Mulla näkyy vain Ylen kanavat. :pillitys:
Mutta ei se haittaa. En juuri muita kanavia katsokkaan. :virne:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Emilia » To 30 Heinä 2009 12:11

Tarttis vähän dikidiki for dummies -tyylistä ohjeistusta boksin (Topfield TF500PVR-c) päivittämiseen.

Tai siis. En tiiä tarviiko päivittää enkä jaksanut lukea manuaalista ( :nolo: ). Kaveri vihjasi että h-i-t-a-a-s-t-i reagoivan (esim kanavanvaihto) boksin saisi päivityksellä nopeammaksi. No järjestelmäasetuksissa on kohta "ohjelmistojotain päivitys" mutta son harmaalla eikä siihen kohtaa pääse. Ei sit vissiin oo mitään päivitettävää vai pitääkö päivitykset eka ladata jostain netistä vai miten? Kertooko boksi mulle jotenkin, jos tulee päivitys tai mistä hitosta sen sit tietää.

Ja miten mä saan Urheilukanavan ja Teeman takas omille kanvapaikoilleen? LIVin tullessa nuo kaksi kanavaa hyppäsivät jonnekin sijoille 501 ja 502. :O: Automaattikanavahaku ei auttanut.
Emilia

ViestiKirjoittaja Galileo » To 30 Heinä 2009 13:16

Emilia kirjoitti:Tarttis vähän dikidiki for dummies -tyylistä ohjeistusta boksin (Topfield TF500PVR-c) päivittämiseen.

Tai siis. En tiiä tarviiko päivittää enkä jaksanut lukea manuaalista ( :nolo: ). Kaveri vihjasi että h-i-t-a-a-s-t-i reagoivan (esim kanavanvaihto) boksin saisi päivityksellä nopeammaksi. No järjestelmäasetuksissa on kohta "ohjelmistojotain päivitys" mutta son harmaalla eikä siihen kohtaa pääse. Ei sit vissiin oo mitään päivitettävää vai pitääkö päivitykset eka ladata jostain netistä vai miten? Kertooko boksi mulle jotenkin, jos tulee päivitys tai mistä hitosta sen sit tietää.

Ja miten mä saan Urheilukanavan ja Teeman takas omille kanvapaikoilleen? LIVin tullessa nuo kaksi kanavaa hyppäsivät jonnekin sijoille 501 ja 502. :O: Automaattikanavahaku ei auttanut.

Taitaa olla aika hiljaista, että tv-signaalin mukana mitään bokseja Suomessa päivitetään. Nykyisen ohjelmistoversion voi tarkistaa boksin valikoista jonkun otsikon alta. Tuolta löytyy (sivun keskivaiheilta) uusimmat ohjelmistoversiot ja päivitystyökalut sekä ohjeet. --> http://www.topfield-finland.com/fi/ohje ... ivitykset/

Tarvii vielä usb tai rs232-piuhan tietokoneesta boksiin päivitystä varten, jos moista ei ole. Clas Ohlsonilta esimerkiksi saa pikkurahalla. Usb-piuhaksi vaaditaan ainakin mutsin 5100-boksissa tuollainen, missä on erilaiset päät:
Kuva

Urheilukanava ja Teema ovat omilla kanavapaikoillaan. Ne vaihtuivat silloin joku aika sitten. Siitä tiedotettiin kyllä paljonkin. Jos haluat muuttaa ne eri kanavapaikoille, niin se riippuu siitä, antaako boksin ohjelmisto mahdollisuuden järjestää kanavia. Aika harva taitaa antaa. Joku oma suosikkikanavalista on ehkä mahdollista tehdä?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 30 Heinä 2009 13:43

Galileo kirjoitti:Taitaa olla aika hiljaista, että tv-signaalin mukana mitään bokseja Suomessa päivitetään.
Kaapelitalouksissa kyllä päivittävät laitteet itse itsensä kaapelin kautta (tai ainakin Division ja Salora).
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Emilia » To 30 Heinä 2009 13:53

Kiitos poijjaat. :)

Mä oon suht käsi tämmösissä, mut luulisin et noi piuhat ainakin löytyy. Täytyy tutkiskella tota Galin linkkiä ja ilmeisesti myös vihdoin hankkia netti omaan luukkuun, että saa jotain joskus tarvittaessa tehdäkin.

En ihan tajunnut tota kanavien paikkamuutosta. Muistelen, et info oli, jotta LIV tulee paikalle 8 ja siksi Teema menee paikalle 7 ja Urkkakanava paikalle 9 tai jotain vastaavaa. Mun boksi sekosi täysin muutoksesta ja muitakin kanavia muutti toisille paikoille, mm MAX siirtyi paikasta 56 paikalle 166. Ei se nyt ole niin justiinsa, kun katson vaan tiettyjä kanavia, jotka on favorite-listalla. Ihmettelin vaan.
Emilia

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 30 Heinä 2009 14:27

Boksi pitää palauttaa tehdasasetuksiin ja sitten päivittää kanavalista.
Ja itselläni ei tuo KAON ole kyllä päivittänyt kaapelin kautta vaan sen hoidin tuolla USB-kaapelilla.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emilia » To 30 Heinä 2009 14:34

Tehdasasetuksiin :O: En helvetissä :virne: Eikö se tuhoa kaikki mun omat jutut ja tallennukset?
Emilia

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 30 Heinä 2009 15:35

No kyllähän se päivittäminenkin palauttaa boksin tehdasasetuksille.
Ja ei se niitä ohjelmia ainakaan itselläni poistanut.
Se on levynalustus joka putsaa sen kiintolevyn.
Mutta kaikki muu muuttamasi asetukset palautuvat normaaliksi.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Galileo » La 10 Loka 2009 12:06

Nonni. Muuton takia taas uusi digiboksi. Tällä kertaa ostin käytettynä Topfieldin 5100-mallin. Perusasetuksille vehje ei oikein vakuuttanut, mutta PlasmaEPG:n ja Archiven jälkeen vehje on viimeisen päälle hyvä. Plasma korvaa siis alkuperäisen ohjelmaluettelon hiukan informatiivisemmalla versiolla ja Archive taas korvaa tallennusluettelon, mutta mikä tärkeintä, lisää mahdollisuuden jatkaa toistoa siitä kohtaa suoraan, mihin sen viimeksi lopetti. Muuten joutuisi säätämään kankean kirjanmerkkitoiminnon kanssa. Perusjuttuja, mutta käytön kannalta tärkeitä. Procasterissa nuo ominaisuudet ovat kyllä valmiina. Boksi on nyt hyvä, kunhan rauta kestää. Kovalevy kuulostaa hiukan väsyneeltä.

Kuva

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 13 Marras 2009 13:47

Olen vakaasti päättänyt, että kun aika Sashasta (Procasterini. Hei, en jaksa kutsua sitä Procasteriksi) jättää, seuraavaksi digiboksiksi tulee Dreambox.

Vaatiihan tuo tuunaamista, mutta toisaalta saat tuunata melkeinpä millaiseksi sen haluat. Unelmatapauksessa ottaisin Procasterin ohjelmiston ja Dreamboxin raudan :D
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Helmi 2011 18:24

Tuli tilattua tämmöinen:

Kuva

Kun on ne hiihtokisatkin tulossa ja voihan sitä nyt kokeilla.

320 gigaa tallennustilaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 07 Helmi 2011 20:45

En saa selvää merkistä, mutta kuvan perusteella näyttäisi samalta laitteelta kuin mulla on. Tai voi olla uudempi malli, koska mulla on ollut omani jo vuodesta 2009. Mainio vehje, ei juuri valittamista. :tilt:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 07 Helmi 2011 22:36

Onko mahdollista saada tallentavaa lisälaitetta televisioon, jossa on sisäänrakennettu digiboksi?
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 08 Helmi 2011 02:22

päivänpolttaja kirjoitti:Onko mahdollista saada tallentavaa lisälaitetta televisioon, jossa on sisäänrakennettu digiboksi?
Ainakin ihan normaali tallentava digiboxi toimii, samoin vanha VHS-nauhoitin ja tallentava DVD-soitin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 08 Helmi 2011 12:52

Juu onhan se.
Sitten vain pitää muistaa käyttään boxin digisovitinta eikä tv:n.

Esim. Itselläni on antennidigisovitin tv:ssä, mutta 2 kaapeli boxia on siinä kiinni. :virnu:
@gen.fi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia