Multimediailmoitusta.

Re: Multimediailmoitusta.

ViestiKirjoittaja elegia » Ke 12 Marras 2008 23:15

Last.fm on ihuna. :hymyhali:
Sen lisäksi, että tykkään kyylätä mitä muut kuuntelee, niin olen myös tuota kautta löytänyt paljon hyvää musiikkia mistä muuten en olisi tietoinen. :D
Mua tosin jurppi, kun ne menivät muuttamaan sitä fakebook-tyyliseksi, eikä enää ole sitä samaa jänskätystä sunnuntaina/maanantaina, että miltäs ne viime viikon chartsit näyttää.
elegia

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 13 Marras 2008 05:39

elegia kirjoitti:Last.fm on ihuna. :hymyhali:
Sen lisäksi, että tykkään kyylätä mitä muut kuuntelee, niin olen myös tuota kautta löytänyt paljon hyvää musiikkia mistä muuten en olisi tietoinen. :D
Mua tosin jurppi, kun ne menivät muuttamaan sitä fakebook-tyyliseksi, eikä enää ole sitä samaa jänskätystä sunnuntaina/maanantaina, että miltäs ne viime viikon chartsit näyttää.

En ymmärrä facebook-vertausta, enkä sitä, että miten ihmeessä reaaliaikaiset listat voi olla huono juttu? Sehän tarkoittaa, että tuon entisen su/ma-jännityksen pääsee kokemaan vaikka joka päivä. Olen alusta (tai no siis päivityksestä) asti ollut sitä mieltä, että last.fm:n uudistus oli suuri harppaus parempaan sekä ulkonäön että toimintojen puolesta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja melissa » To 13 Marras 2008 11:39

Mä oon tässä jutussa Lyyran linjoilla.
Aikaisemmissa Last.fm:n muutoksissa tunsin aikamoista muutosvastarintaa, ja kyllä tämäkin muutos eka hätkähdytti, mutta sen on voinut todeta olleen ehkä sivuston paras muutos tähän mennessä. Parasta on juurikin tuo reaaliaikaisuus ja se, että toivat vihdoinkin takaisin toiminnon, jolla voi poistaa "ei-toivottuja tapauksia" listoiltaan. :virnu:
Tuli munkin ennen kytättyä noita viikottaisia chartseja, mutta parempi vaan, että pääsi siistä tavasta eroon. :virne:
Niin ja onhan niitä viikottaisia listoja charts-sivulla edelleen mahdollista seurata jos niin haluaa.
melissa

ViestiKirjoittaja Max » To 13 Marras 2008 14:11

Mustakin uus läästäffäm on paljon siistimpi, kuin se entinen, joskin maanantaisessa weekly chartsien vahtaamisessa oli oma hohtonsa. Vanhasta kaipasin ehkä myös sitä "my heighborhoodia" vai kekä se nyt oli. Nykyäänhän se "home" on vähän saman tapanen, mutta jotenkin siinä vanhassa pysty paremmin vahtaan kavereidensa ja naapureidensa kuunteluita.

Uudessa tuo reaaliaikaisuus on mycket plussaa. Mä kuvittelin, ettei tuollainen olisi edes ollut mahdollista, mutta kaitpa ne on hommannu jonkun mönsterikokoisen serverin tai jotain. Passar bra. Uudessa on myöskin yksi ominaisuus minkä perään salaa kaihosin vanhassa systeemissä, meinasin kehitysehdotuksenkin lähettää, mutta ehtivät parantaa ihan omatoimisesti. Meinaan se library on nykyään ihan mahtava. Pesunkestävänä tilastonörttinä voi kuluttaa ehkä ikuisuuden selaten, että mitä biisejä tahi levyjä on miltäkin poppoolta kuunnellut ja minkäkin verran a missäkin ajassa.

Hommasin tuon Zen X-Fi -ämppärinkin vielä ja löysin siihen ohjelman, jolla skröblätä koulu- ja työmatkallakin kuunnellut biisit. Ylihän tämä touhu ei siis mene. :tilt:

Last.fm. :sydän:
Do you hear? The moon is weeping in a secret room! They tap at my window with tiny poles!
Max

ViestiKirjoittaja elegia » To 13 Marras 2008 14:18

melissa kirjoitti:Niin ja onhan niitä viikottaisia listoja charts-sivulla edelleen mahdollista seurata jos niin haluaa.

Oho, niinpä voikin! :virne: Mä olen vissiin jämähtänyt niin siihen askeettiseen malliin, jonka aikana Last.fm:n käyttöön ihastuin, että en osaa vieläKÄÄN käyttää tätä uutta versiota. :D

Täytyy kyllä myöntää, että tuo library herättää minussakin ihastusta.
elegia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 23 Marras 2008 22:21

Menivät sitten uudistamaan Photobucketin käyttöliittymää taas kerran. :epäilevä:

Nyt sitten kuvien tagi-paneeli on pois näkyvistä, ja ilmestyy kun hiirtä pitää hetken kuvan päällä. Olisivat tehneet tämän "uudistuksen" vaihtoehtoiseksi, samoin kuin uuden uploaderin (joka on kökkö).
Täältä ainakin lähti kohteliasta palautetta.

Muoks:
Kah, menin taas asioiden edelle. Löytyihän sieltä mahdollisuus vaihtaa näkymä entisenkaltaiseksi. Mutta ei ollut optionsin alla, vaan itse siinä tag-härpäkkeen alakulmassa, melko pienenä linkkinä.
Näin sitä vaan tottuu pikku juttuihin. :virnu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 09 Joulu 2008 21:32

Honmasin sitten isooman näytön. 24" ompi uuden koko.
Oma tv on 21" :epäilevä:
Mutta eihän sitä tulekaan niin paljon tuijotettua kuin tätä suuntaa :virne:

Ainoa tähän mennessä huomaamani heikkous on jalustan tukevuus.
Näytön ollessa laajakuva ja kiinnityksen ollessa sama vanhoille näytöille suunniteltu tuottaa ongelman tukevuudelle.
Näyttö niin sanotusti vaappuu välillä, kun innostuu näppäimistöä kunnolla rankaisemaan.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 10 Tammi 2009 23:17

Ei kannata muuten sitten Facebookin chatissä mennä heittelemään linkkejä liian ahkeraan. Saat spämmäysvaroituksen.

Heiteltiin tässä kaverin kanssa linkkejä hauskoihin nettisarjakuviin, ja lähetin kai pari fingerporilinkkiä liikaa, kun alkoi näkyä joka lähettämäni viestin edellä varoitus että sanktioita seuraa, jos samaa viestiä lähetellään jatkuvasti.
Jos esim seuraavat ->
http://www.hs.fi/fingerpori/1135242590115
http://www.hs.fi/fingerpori/1135242555494
http://www.hs.fi/fingerpori/1135242537725
ovat FB:n kaikkivoipan automatisoidun isonveljen mielestä samat linkit, niin varmaan google ja altavistakin ovat... :ei:
Siis ovat kylläkin samankaltaisia, mutta eivät todellakaan identtisiä. Ja help-osastossa sanotaan aika tarkkaan jotta: "It is a violation of Facebook's Terms of Use to repeatedly send the same message or to make the same post"
Ne kai sitten tietävät paremmin norsunluutornissaan. :virnu:

Laitoinkin siltä istumalta pientä ystävällistä palautetta. Ehkä mieluummin mahdollisuus blokata oikeasti spämmäävät urpot ja tehdä niistä ilmoitus ylläpidolle, kuin pitää tälläistä purkkaviritelmää, mikä tuottaa näin hienoja tuloksia? :veivi:

Mutta hei, nehän kyttää meitä ihan tosissaan! :D
FAQ:sta:
"I was warned for sending harassing messages.
You received this warning because you engaged in behavior other users found harassing in nature. Facebook does not allow users to send threatening, sexually explicit, or harassing messages to others. Unsolicited messages will also not be tolerated. In order to prevent this from happening in the future, please refrain from sending messages of this kind."

Message = "YV"? Tekevätköhän jo yhteistyötä Kiinan hallituksenkin kanssa :salaliitto:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 19 Tammi 2009 15:07

Mun nörtti haluaisi tällaisen. Lupasin, heti kun saadaan lottovoitto :keijo: Sen verran iso voitto, että saadaan molemmille :ahihi:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 19 Tammi 2009 21:24

Aurora B. kirjoitti:Mun nörtti haluaisi tällaisen. Lupasin, heti kun saadaan lottovoitto :keijo: Sen verran iso voitto, että saadaan molemmille :ahihi:

:kuola: :kuola: :kuola:

Täällä on toinen vastaava, tosin mulle kelpaisi kyllä jo paremmanpuutteessa tämäkin

Tosin selkeästi tuo eka on pelaamista varten ja tuo jälkinmäinen on työntekoa :p

Ja ennen kuin kukaan sanoo mitään WinXpstä, tuossa näyttäisi olevan Linux KDE-työpöytäympäristöllä...
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 03 Helmi 2009 14:39

Aiheutin itselleni aika monta harmaata hiusta äsken. Asensin yhden ohjelman päivityksen. Jotain sitten onnistuin säätämään ja lopputuloksena oli se, että internet ei toiminut 20 minuutiin ollenkaan. :kauhistunut: Pelästyin jo, että kohta tää kone on totaalisen tiltissä. Lopulta sain netin kuitenkin toimimaan. Huh!

En ilmeisesti sais asentaa mitään päivityksiä (saati sitten ohjelmia) itse. Heti on muuten kaikki pielessä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 17 Helmi 2009 12:12

En olekaan tainnut muistaa mainita uudesta lelustani, jonka hankin alkuvuodesta.
Internetin ihmeellisestä maailmasta tarttui mukaan Polaroidin PoGo Printer, joka
ei välttämättä ole kaikkein tarpeellisin härpäke mutta mukava lelu kuitenkin :tilt:

Kyseessä on siis kätevästi mukana kulkeva miniprintteri, joka ei vaadi erillisiä mus-
tesäiliöitä Zink-teknologiansa ansiosta. Kuvaprinteissä käytettävä muste on valmiik-
si 2x3-tuumaisissa papereissa, ja printtaaminen käy kätevästi suoraan kännystä Blue-
toothin kautta tai digikameran PictBridge-ominaisuuden avulla.

Kuvanlaatu on samaa luokkaa old school polaroidkuvien kanssa, nämä kuvat on otettu
hämyisissä keikkaolosuhteissa kännykän kameralla joten printatuissa kuvissakin on
oma epätodellinen fiiliksensä - joka osaltaan ainakin omalla kohdallani kuvissa suures-
ti viehättää.

Vaikka PoGoa kovasti mainostetaan helposti mukana kuljetettavaksi printteriksi, olen
itse tyytynyt printtaamaan kuvat suosiolla kodin rauhassa kuvaustilanteitten jälkeen.
Vaikka laite itse on vain vähän suurempi korttipakkaa, akun kesto ja laturin suuri koko
rajoittaa intoa kuljettaa printteriä reissuissa mukana.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja ismo vaara » Ke 04 Maalis 2009 20:49

Sippura kirjoitti:Vaikka PoGoa kovasti mainostetaan helposti mukana kuljetettavaksi printteriksi, olen
itse tyytynyt printtaamaan kuvat suosiolla kodin rauhassa kuvaustilanteitten jälkeen.
Vaikka laite itse on vain vähän suurempi korttipakkaa, akun kesto ja laturin suuri koko

Itsekkin olen ajatellut kyseisen kapistuksen hankkimista joten tuo akun kesto kiinnostaa. Polaroidin mukaan virtaa riittäisi 15 tulostukseen mutta pitääkö tämä paikkansa?

Kotinurkkiin on pölyn lisäksi siunaantunut kaksi uutta kameraa eli Canon EOS 40D ja Canon powershot SX10 IS. Jälkimmäinen tuli palkintona ja aion myydä sen pois. Vaihdossa saadut oravannahat sijoitan luultavasti Sigman tai Canonin 50mm f1.4 lasiin.
ismo vaara

ViestiKirjoittaja Sippura » To 05 Maalis 2009 14:01

ismo vaara kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Vaikka PoGoa kovasti mainostetaan helposti mukana kuljetettavaksi printteriksi, olen

Itsekkin olen ajatellut kyseisen kapistuksen hankkimista joten tuo akun kesto kiinnostaa. Polaroidin mukaan virtaa riittäisi 15 tulostukseen mutta pitääkö tämä paikkansa?

Olen printtaillut kerralla maksimissaan 8 kuvaa (hyvin kesti), joten en osaa sanoa
tuosta akun maksimaalisesta kestosta. Netistä luin (take it with a grain of salt),
että jotkut olisivat saaneet printattua jopa 20 kuvaa yhdellä latingilla.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 16 Maalis 2009 13:37

Uusi Facebook-layout, uudet itkut :p

Itseäni ei niin hirveästi ole tuo muutos haitannut, harmittaa vaan nuo Home-
sivulla näkyvät, kavereiden tekemät testien tulokset ja muut lirpakkeet: "XX
took the Converse test and the result is Fire Converse" :epäilevä: Ei mua sekään ihan
hirveästi kiinnosta, montako margaritaa kaveri on lähettänyt kaverilleen tai
heittikö se jotakuta lampaalla.

Saako noita turhanpäiväisiä "uutisia" mitenkään karsittua tuolta Home-sivulta?
Jos ko. uutisen ruksista klikkaa, ei henkilöstä tule enää mitään tietoja itselleni,
ja aika hiljaiseksi FB sitä rataa käy. Mulle nimittäin riittäisi kyllä statuksien päi-
vitystiedot, julkaistut Notet ym. ilman noita turhiakin turhempia (imo) testitulok-
sia.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja theia » Ma 16 Maalis 2009 13:59

Samaa on täälläkin mietitty. Mulla oli edellisen facebookin kanssa hyvä sovinto, siellä kun sai "dellailtua" tiettyjä ihmisiä ihan samaan tapaan, mutta kotisivulla näkyi ne ns. tärkeimmät priorisoituna, ja muuta sitten jos niitä ei ollut (esim. just notesit ja kuvat). Ja status up(stu)dateja pääsi selailemaan pitkällekin alas.

En jaksaisi valittaa sen ihmeemmin, mutta olisi kivaa jonkinlainen suodatin tohon saada.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 16 Maalis 2009 14:44

Eikö noita saa säädettyä Application Settings -kohdasta? Mulla ei nimittäin testituloksia enää tule. Aiemmassa tuli sitäkin enemmän.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 16 Maalis 2009 16:06

Mua häiritsee taas kerran uusitussa Naamakirjassa, että kaikki näyttää samalta. Enää ei heti nopeasti vilkaisemalla erota, että mikä on status, mikä joku testitulos ja mikä linkki jonnekin muualle, jossa on päällimmäisenä oma kommentti. Ennen myös kavereiden kirjoitukset omalle seinälle erottuivat paremmin muusta sälästä. Suodatusta pystyi ikään kuin tekemään itsekin, kun näki mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Nyt kaikki on vaan sitä samaa virtaa.

En jaksa laittaa palautetta saati liittyä asiaa vastustavaan ryhmään, jollainen varmasti jostain löytyisi, kun ei se kuitenkaan auta, joten valitan vaan tässä. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 16 Maalis 2009 16:12

Samaa mieltä kyllä L-S:n kanssa. Lisäksi oma profiili ja kotisivu näyttävät hämmästyttävän paljon samoilta nykyään.

No, kaikkeen tottuu.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 16 Maalis 2009 16:41

Tottuuhan sitä kyllä, vastustinhan edellistäkin suurta uudistusta, mutta se osoittautui lopulta ihan hyväksi, eritoten siksi, että se vei sovellukset omalle sivulleen profiilissa ja vei siten niiltä huomiota, jota ne eivät välttämättä ansaitse (joskin osasyynä varmaankin oli, että aikuiset ihmiset vain yleisesti ottaen alkoivat kyllästyä leikkimään vampyyria). Uusi systeemi taas tasa-arvoistaessaan jokaikisen tapahtuman tuo sellaiset takaisin valokeilaan.

Enkä mä kyllä löydä kohtaa, jossa saisi säädeltyä noiden näkymistä. Sovellusasetuksista osaan säätää vaan sitä, mitä tapahtumia kukin itse käyttämäni sovellus julkaisee muille näkyväksi, en sitä mitä muiden tekemistä testeistä näen.

Mutta olkoon, voisi sitä kai merkittävämpiäkin asioita pohtia.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 19 Maalis 2009 13:09

Onko kellään kokemuksia digitarvike.fi:stä tilaamisesta?
Sieltä näyttäis löytyvän digipokkariini sopiva akku, mutta minuu aina vähän arveluttaa tilata tuotteita itelleni uusista nettikaupoista. Tuo vaikuttais kyllä ihan luotettavan oloiselta paikalta, mutta kyselen varmuuden vuoksi.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 19 Maalis 2009 15:22

No onhan siitä jo pari vuotta aikaa, kun tuolta olen tilannut.
Kaupasta ei ole mitään moittimista ollut ainakaan itselläni.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 20 Maalis 2009 11:12

Joo, taidanpa pistää tilauksen vetämään.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 24 Maalis 2009 15:25

Juu uudet kuulokkeet tuli ostettua. Sennheiser HD 280 malliset.
Pikkaisen saisi olla tuota leveyden säätö varaa, kun pää ei mitenkään pieni ole.
Mutta 4 tuntia ovat olleet jo päässä eikä ole aivan liikaa painaneet.
Äänen laatu on kyllä kiitettävä vaikka mikään hifisti en todellakaan ole.
Kuitenkin sen huomaa, että ei mitenkään huonot kuulokkeet ole kyseessä.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja DarkSide » Pe 27 Maalis 2009 15:32

Ilmaisen ZoneAlarm-palomuurin käyttäjille tiedoksi: uusin tyrkylle tullut päivitys ei (ainakaan kaikilla) toimi suoraan asennettuna. Mikäli päivityksen asennus jämähtää ja kone huutelee jotain True Vector-virhettä, kannattaa vanha asennus poistaa ensin alta ja yrittää asennusta uudelleen.

Itselläni Uninstall kaatoi koko masiinan, joten tein vanhan poiston tämän ohjeen mukaisesti. Sen jälkeen asennus onnistui normaalisti.

Vastaava ohje XP:lle löytyy tuolta.

Vähemmällä pääsee, jos jättää ZA-päivityksen kokonaan asentamatta. :virnu:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia