Multimediailmoitusta.

Re: Multimediailmoitusta.

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 01 Kesä 2013 15:08

Juu jos taustavalo näyttää tulevan, mutta edes bios ei tule näkyviin voi vikaa olla jossain liitoksissa näytön ja koneen välillä.
Tai sitten koko emolevy on koneesta kärähtänyt, koska jonkinlaista tekstiä pitäisi tulla näkyviin vaikka olisi ongelma muissa osissa.
No ei kun meisseli käteen ja konetta availemaan siinähän sitä oppii samalla ilman pelkoa koneen tuhomisesta ja voit saada sen jopa kuntoon :D
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 01 Kesä 2013 18:02

Tänään tutustuin kannettavan anatomiaan. Se sisältää hyvin monta pientä ruuvia. Mutta löysin ainakin muistit ja luultavasti kovalevyn :virne: Mulla oli näköjään "vain" 120GB tuossa vanhassa. Hyvin riitti sekin, uudella 500:lla pitäisi siis pärjätä melko pitkälle.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 02 Kesä 2013 11:58

Outolintu kirjoitti:Mulla oli näköjään "vain" 120GB tuossa vanhassa. Hyvin riitti sekin, uudella 500:lla pitäisi siis pärjätä melko pitkälle.

Suhteellisesti siinä ei ole kuitenkaan kovinkaan paljon enempää tilaa. Nykyään kun ohjelmat vievät enemmän tilaa. Ei ole tarvetta koodata eleganttia, mahdollisimman lyhyttä koodia ohjelmiin, kun tilaa on tullut lisää. :epäilevä: (Näin niin kuin kärjistäen. Toki myös ohjelmissa on paljon uusia toimintoja, jotka kasvattavat ohjelman kokoa, mutta...)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 16 Heinä 2013 09:47

Onko kenelläkän kokemusta WhatsApp-puhelinkilkkeestä?
Lupailevat ilmaisia tekstareita ja puheluita ohjelman asentaneiden välillä: "WhatsApp Messenger is a cross-platform mobile messaging app which allows you to exchange messages without having to pay for SMS."

Jotenkin tällainen ilmainen lahjahevonen kännykässäni on toisaalta jotain mihin tahtoisin uskoa, mutta toisaalta taas olen liian wanha ja kyyninen enää luottamaan ettei ilmaiseen lounaaseeni ole syljetty.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 16 Heinä 2013 09:55

Mr. Smith kirjoitti:Onko kenelläkän kokemusta WhatsApp-puhelinkilkkeestä?
Lupailevat ilmaisia tekstareita ja puheluita ohjelman asentaneiden välillä: "WhatsApp Messenger is a cross-platform mobile messaging app which allows you to exchange messages without having to pay for SMS."

Jotenkin tällainen ilmainen lahjahevonen kännykässäni on toisaalta jotain mihin tahtoisin uskoa, mutta toisaalta taas olen liian wanha ja kyyninen enää luottamaan ettei ilmaiseen lounaaseeni ole syljetty.

Käytin WhatsAppiä ennen kuin iPhoneen tuli iMessage, ja hyvin toimi eikä tullut lisäkuluja. Avokilla on käytössä edelleen tekstaillessaan Android-ihmisten kanssa. En ole valituksia kuullut. :) (Itse en ole käyttänyt äppiä enää, kun tulee tekstailtua lähinnä avokin kanssa.) Puheluominaisuudesta ei ole itsellä kokemuksia.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 16 Heinä 2013 10:21

Toinenkin kaveri kehui, joten asennukseen meni.

Näköjään ensimmäinen vuosi ilmainen, sitten 0.89 /vuosi. Jännätään siis seuraavaa puhelinlaskua...
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 16 Heinä 2013 14:50

Mä oon WhatsAppaillut kohta vuoden ja olen ollut erittäin tyytyväinen systeemiin. Tosin jos on jotain kiireellistä asiaa niin sit suosittelen soittamaan tai laittamaan tekstarin, välillä viesteillä voi kestää hetken mennä perille. Mulle tuli joskus kaverin viestit päivän viiveellä ja avokin nokialaiseen viestit tulevat joiltakin tyypeiltä vähän miten sattuu. Välillä taas viestit kulkevat heti, joten en tiedä mistä planeettojen asennoista nuo sitten johtuvat.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja theia » Ke 17 Heinä 2013 13:05

Joo What's App :sydän: lähes kaikki kaverit käyttää sitä, on jäänyt tekstarit todella vähiin
Viesteistä näkee kätevästi onko se mennyt läpi (yksi hakanen viestin lopussa) ja luettu (kaksi hakasta)

Noksuissa on ollut vähän ongelmia et joskus ei viestit mee läpi, mut enimmäkseen siis tosi hyvin toimii.

Oon kuullut myös huhua, että sitä 0,89 veloitusta ei koskaam tuu.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 17 Heinä 2013 13:41

En ole kokeillut What's Appia. En usko, että kenelläkään kaverillani on sitä, enkä usko, että saisin ketään suostuteltua sen käyttäjäksi. En kyllä oikein saa itseänikään suostuteltua sen käyttäjäksi. :virne: Olen paranoidi. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 17 Heinä 2013 14:07

Mä just latasin WhatsAppin ja yllätyksekseni puhelimesta löytyi saman tien 37 numeroa, joilla oli WhatsAppi käytössä. Veljelläni sen tiesin olevan, mutta muista ei ollut hajuakaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Heinä 2013 14:45

Mulla on niin kattava tuo puhelinpaketti, etten koe tarvitsevani mitään vatsäppejä.
Sen lisäksi olen nykyisin taas sitä mieltä, että aika moni appsi on "turha" ja syö akkua. Kun katsoin lomalla iPhonen käyttäjien laumaa, totesin että mulla menee vielä hyvin. Lataan puhelinta vain kerran päivässä, jos käytän sitä paljon. Parhaimman lataussaldon sai Avokälypuoli lataamalla puhelimen täyteen kuusi kertaa päivässä. Fb, instagramm, puhelut, tekstarit, joku peli, whatever-enymmärrä-app ja karttapalvelut. Vain. :keijoei:
Ei kiitos.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 17 Heinä 2013 19:02

Kibaya kirjoitti: Parhaimman lataussaldon sai Avokälypuoli lataamalla puhelimen täyteen kuusi kertaa päivässä. Fb, instagramm, puhelut, tekstarit, joku peli, whatever-enymmärrä-app ja karttapalvelut. Vain.

Onkohan sun avokälypuoli tajunnut että kun tuota ympyränappia painaa nopeasti pari kertaa, saa näkyviin kaikki ohjelmat jotka ovat käynnissä (eli kuluttamassa akkua) ja ne voi myös sammuttaa sitä kautta? Itsekin jouduin alkuun latailemaan akkua kesken päivän kunnes tajusin että tosiaan, ne ohjelmat jäävät hurisemaan sinne taustalle ellei niitä erikseen sammuta. Nyt ei ole ollut mitään ongelmaa akun keston suhteen vaikka lähes koko ajan naputankin sitä. Lataan sitä siis myöskin vain kerran vuorokaudessa, yön aikana. :tilt:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 17 Heinä 2013 19:13

Etenkin se Facebook vie siellä taustalla virtaa paljon, kun se käyttää vähän väliä verkkoa tarkistaakseen notifikaatioita ja ylläpitääkseen chat-statusta.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Heinä 2013 21:25

Joo, on se tajunnut. Enkä mä oikein tiedä mitä kaikkea se teki, mutta latasi ihan jatkuvasti sitä puhelintaan. Käyttikin sitä kyllä aika paljon.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ti 13 Elo 2013 18:55

theia kirjoitti:Joo What's App :sydän: lähes kaikki kaverit käyttää sitä, on jäänyt tekstarit todella vähiin
Viesteistä näkee kätevästi onko se mennyt läpi (yksi hakanen viestin lopussa) ja luettu (kaksi hakasta)

Noksuissa on ollut vähän ongelmia et joskus ei viestit mee läpi, mut enimmäkseen siis tosi hyvin toimii.

Oon kuullut myös huhua, että sitä 0,89 veloitusta ei koskaam tuu.

Paitsi että se kaksi hakasta tarkoittaa vaan sitä, että se on mennyt läpi se viesti. Puhuin siis ihan höpöjä.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 13 Syys 2013 20:54

Aika pitkään siinä meni, mutta tääkin siirtyi nyt älypuhelinaikaan :viileä: En mä osaa käyttää tätä uutta puhelinta vielä juuri ollenkaan ja se on iso ja kömpelö käteen, mistä syystä todennäköisesti pudotan ja rikon sen ensimmäisen kuukauden aikana. Mutta koen vihdoin olevani hip ja cool ja ines :aukku:

Ps. Puhelinkaupan myyjä oli sitä mieltä, että pärjään vallan mainiosti 2 megan netillä, kun tarkoitukseni on käyttää puhelinta musiikkiin, navigointiin, sports trackerointiin ym. Riittäkö se oikeasti, vai pitäisikö olla joku supernopea 21 megainen?
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 13 Syys 2013 23:29

Pärjäät luultavasti tuolla 2 megan netillä ihan hyvin, koska useimmissa paikoissa sitä nopeaa yhteyttä ei kuitenkaan ole tarjolla.
Aranwe

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 14 Syys 2013 00:01

Juu. Itse pärjäilen 256Kb:n yhteydellä niin luulisi tuon 2M:n riittävän :keijo:
Et kuitenkaan mitään HD-kuvaa ajatellut katsella.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 04 Loka 2013 23:56

Google lakkauttaa iGoogle-palvelun marraskuun 1. päivä. :epäilevä:
Voi olla, että sitä ei moni käytä, mutta itse olen viihtynyt sen kanssa jo useamman vuoden. Siinä saa siis tehtyä itselleen Google-sivun, jossa on hakukoneen lisäksi näppärästi pääsy tietysti Googlen omiin palveluihin, mutta samalle sivulle näkyviin saa myös oman Google-kalenterinsa ja muutaman viimeisimmän uutisotsikon haluamistaan palveluista.

Saisi siihen muutakin, mutta mulle tärkeimpiä ovat olleet juuri nuo jutut: että kalenteri näkyy tuossa sivulla, joka on mulla aloitussivu, ja sitä voi kätevästi vilkaista samalla kun katsoo mitä maailmalla on tapahtunut. En ole koskaan oikein oppinut käyttämään muita syötteenlukijoita, mutta tuota kautta olen lukenut Hesaria, Turun Sanomia ja Ylen uutisia. Ja lisäksi siinä näkyy Google-keskustelussa käytettävissä olevat kaverit. Lähinnä yhden ihmisen kanssa olen keskustellut sitä kautta, mutta nyt kun se loppuu, pitäisi kai pitää aina gmailia jossain välilehdessä auki, jos haluaa olla keskustelussa käytettävissä. Samoin kalenteriin joutuu kai menemään aina erikseen. Liikaa vaivaa, kun pitäisi erikseen muistaa mennäkin sinne ja tarkistaa mitä on ohjelmassa.

Varmaan olen vanhanaikainen netinkäytössäni jotenkin, mutta olen kovin tykästynyt tähän palveluun, koska sen avulla sai muutaman tärkeimmän jutun samaan paikkaan ja siten, että kun se oli aloitussivuna, se oli aina klikkauksen päässä. Kysymys kuuluukin, että mitä mä nyt teen? Onko kellään tiedossa mitään samantapaista tai muuta sopivaa ratkaisua?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 05 Loka 2013 04:56

ingress... kele ystäväsiä, nyt pitää lähteä ulos liikkeelle pelatakseen.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 11 Marras 2013 22:51

...Ja Google päätti sitten pilata Youtube-kommentit lopullisesti. :norsu: (sikäli kuin niitä enää voisi pilata enempää, ottaen huomioon niiden yleisen tason)

Okei, pakko olla Google+-tili että pääsee kommentoimaan. Ei siinä mitään, eihän sitä ole pakko vilkaistakaan, jos ei kiinnosta moinen, mutta kun nyt on YT-kommenteista tapettu ne viimeisetkin ominaisuudet, joiden ansiosta edes jonkunlaista keskustelevuutta pysyisi yllä.

Nyt ei pysty peukuttamaan Kommenttea. Nyt ei pysty vastaamaan (reply to) kuin murto-osaan kommenteista. Niitä nappuloita ei vaan enää ole. Eikä nyt enää "in reply to" -linkitkään toimi. Aikaisemmin aukaisivat siihen yläpuolelle sen kommentin, johon vastaus oli kirjoitettu. Nyt ko. linkit vain lataavat katsomasi videon koko sivun uudestaan uudelle välilehdelle, näyttämättä kuitenkaan sitä kommenttia mihin oli vastattu. Eikä pitäisi olla susivanhasta Firefoxista kiinni, sama homma IE9:llä.

Onko tämä nyt joku Googlen pikkulapsiraivareita muistuttava passiivis-aggressiivinen kosto kaikille siitä, ettei YT:n käyttö käyttäjien omilla nimillä ottanut tuulta alleen, vaikka hyvin innokkaasti koittivat työntää sitä käyttäjien kurkusta alas? :salaliitto:
Pakkoko niiden on aina päivittää kaikki pilalle silkasta päivittämisen ilosta... :huoh:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 20 Joulu 2013 05:45

Kuinka nyt taas huomaakaan kuinka hyvät kuullokkeet tuovat musiikkiin aivan uuden ulottuvuuden.
Tässä aloin kuunetelemaan musiikkia kännykästäni sennheiser 280 pro kuulokkeilla jotka ostin jo 4-5 vuotta sitten.
Siis ero on aivan uskomaton. Bassoa löytyy ja sellaisia äänitaajuuksia joita en ole edes kuulllutkaan ennen.
Päälle 70€ maksoin aikoinaan postikuluineen. Tätä ennen oikeastaan vain elokuvia katsellessa käyttänyt tai pelatessa, mutta pitänee alkaa käyttämään muutenkin.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 08 Maalis 2014 01:12

@gen.fi kirjoitti:Kuinka nyt taas huomaakaan kuinka hyvät kuullokkeet tuovat musiikkiin aivan uuden ulottuvuuden.

Todella! :D

Hieman meinannut minulla lähteä kuulokefiilistely lapasesta, nyt löytyy jo viidet ns. täysikokoiset luurit... :nolo:
Taidan koittaa pitää määrän tuossa toistaiseksi. Tai kunnes tulee vastaan seuraava löytö jota ei vain voi ohittaa... :P

Tuoreimmat, Denonin AH-D2000:t, sattuivat vastaan Ebayssa. Käytetyt ja muuten oikein hyväkuntoiset, mutta vasemman kupin kiinnitys sankaan oli rikki: 90 puntaa hintapyyntö. Pakkohan niille oli antaa hyvä koti. Helposti korjattava vika ja hyvä hinta, etenkin kun tätä mallia ei ole valmistettu enää pariin vuoteen.
Vaikutti että edellinen omistaja olisi istunut nämä hajalle, kupin kiinnitystappi oli poikki ja vääntynyt. En tajua miksei ollut korjannut niitä. Ei kun tilasi netistä varaosat ja pisti taas kasaan.
Kuva
Ensimmäiset vähän hifimmät luurit mitä olen hankkinut. :pilvi:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 05 Elo 2014 05:36

Laitoin Firefoxiin Ghostary nimisen tarkkailuohjelmien ja vastaavien roskien blokkaajan. Se näyttää nurkassa montako juttua sivulta on aina blokattu. (Fordelta niitä löytyy esim kaksi, joista toinen on Google analytics ja toinen Switch concepts. Iltasanomien sivulta löytyy 9, Iltalehdestä ja Helsingin sanomista molemmista 12...)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 20 Elo 2014 03:35

Nyt kun ollut tapetilla tuo Tom Hanksin ("Endorsed by" vai oikeasti sen tekemä? Ei ole selvinnyt ihan) Hanx Writer -kirjoituskone-app iPadille, tuli mieleen että kun se näyttää mallintavan klassisia mekaanisia kirjoituskoneita, niin kukahan näyttelijä/julkkis alkaisi markkinoimaan sähkökirjoituskone-appia? Semmoista, mikä tarkasti mallintaisi sen harvinaisen v-mäisen pienen viiveen kirjaimen painalluksen ja varsinaisen iskun välillä.
En kyllä tahtoisi verestää semmoisella muistoja siitä yhdestä yläasteen konekirjoituskurssista (vai olisko se lukiossa...), oli se semmoista takkuamista sen viivenakuttimen kanssa. Rivinvaihdon aikana sai kirjoitettua pari kolme sanaa, mutta rivin alkuun päästyä se viiveellä tuleva nakutus pakotti naputusvauhdin alamaihin taas.

"Jaffaa saa laajassa ala-saksassa" - kuka on naputtanut samaa lausetta koulussa? :P :virne:
-Markus Kajo
Emeritus

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia