Google lakkauttaa iGoogle-palvelun marraskuun 1. päivä.
Voi olla, että sitä ei moni käytä, mutta itse olen viihtynyt sen kanssa jo useamman vuoden. Siinä saa siis tehtyä itselleen Google-sivun, jossa on hakukoneen lisäksi näppärästi pääsy tietysti Googlen omiin palveluihin, mutta samalle sivulle näkyviin saa myös oman Google-kalenterinsa ja muutaman viimeisimmän uutisotsikon haluamistaan palveluista.
Saisi siihen muutakin, mutta mulle tärkeimpiä ovat olleet juuri nuo jutut: että kalenteri näkyy tuossa sivulla, joka on mulla aloitussivu, ja sitä voi kätevästi vilkaista samalla kun katsoo mitä maailmalla on tapahtunut. En ole koskaan oikein oppinut käyttämään muita syötteenlukijoita, mutta tuota kautta olen lukenut Hesaria, Turun Sanomia ja Ylen uutisia. Ja lisäksi siinä näkyy Google-keskustelussa käytettävissä olevat kaverit. Lähinnä yhden ihmisen kanssa olen keskustellut sitä kautta, mutta nyt kun se loppuu, pitäisi kai pitää aina gmailia jossain välilehdessä auki, jos haluaa olla keskustelussa käytettävissä. Samoin kalenteriin joutuu kai menemään aina erikseen. Liikaa vaivaa, kun pitäisi erikseen muistaa mennäkin sinne ja tarkistaa mitä on ohjelmassa.
Varmaan olen vanhanaikainen netinkäytössäni jotenkin, mutta olen kovin tykästynyt tähän palveluun, koska sen avulla sai muutaman tärkeimmän jutun samaan paikkaan ja siten, että kun se oli aloitussivuna, se oli aina klikkauksen päässä. Kysymys kuuluukin, että mitä mä nyt teen? Onko kellään tiedossa mitään samantapaista tai muuta sopivaa ratkaisua?