Multimediailmoitusta.

Re: Multimediailmoitusta.

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 15 Elo 2015 01:46

No ei todellakaan tarvitse. Käynnistän omani uudelleen ehkä kerran kuussa.
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 15 Elo 2015 10:09

Noku musta tuntuu, että ongelmia on viime aikoina ilmennyt sen verran paljon, että täytyy johtua jollain tavalla siitä, etten konetta yleensä sammuta kuin kerran viikossa. Toki työkoneella tulee pyöritettyä raskaampia ohjelmia ja pidettyä niitä pitkiäkin aikoja auki. Kai se jollain tavalla vaikuttaa. Nyt ei tosiaan langallinen netti toiminut. Viime viikonloppuna ei toiminut VPN-yhteys. Välillä on Word mennyt täysin jumiin, välillä netti, välillä koko kone. :friikki: Keskimäärin 1-2 viikon välein tulee joku sellainen ongelma, että se ei ratkea ennen kuin sammuttaa koneen. :epäilevä: Rasittava ominaisuus, kun en mä nyt huvin vuoksi jätä konetta sammuttamatta, vaan tietyt työjutut on huomattavasti helpompi suorittaa, jos ohjelmat pysyvät päällä. :huoh: Ei mulla koskaan Windows-työkoneen kanssa ollut näin paljon ongelmia. Ja siinä sentään oli loppuvaiheessa C-asemakin osittain rikki. :pönde:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ti 15 Syys 2015 16:15

Hoh,
olipa taas ruljanssi, kun halusin asentaa koneelle (läppärille) taas vaihteeksi Linux Mintin.
Vanha asennusDVD oli jotenkin vioittunut, joten lataamaan ISO- kuva jostain palvelimelta jne.
Kuitenkin ajattelin olla ovelampi ja "polttaa" tästä levykuvasta usb-tikun ja asentaa sitä kautta käyttöjärjestelmän.

Levyjä on polteltu satoja, mutta käynnistävää usb-tikkua en ollut koskaan tehnyt, joten piti hetki etsiä netistä ohjeita.
Jostain löysin pitkiä ohjeita miten tämä tikku tehtäisiin IMGburnerilla joten asensin sen.
Siitä ei sitten tullut ainakaan meikäläisen taidoilla mitään, kun lopputulokseksi ohjelma tarjosi dvd:tä.
"Poltin" kuitenkin näköistiedoston tikulle, josta ei tietenkään tullut toimivaa.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla vanhaa kunnon NEROA ja lopputulos oli sama, paitsi ettei poltto tikulle onnistunut ollenkaan.
Sattumalta törmäsin sitten ohjelmaan nimeltä RUFUS - alle megatavun kokoinen exe- tiedosto, vähän epäilytti,
mutta asennuksen (vai tarviko sitä edes asentaa) jälkeen ruudulla oli ohjelma,
joka poltti usb-tikulle iso-kuvan ja tämä tikku toimi samantien boottaavana ja mintin asennus onnistui helposti.
Ihmeellistä tämä tietotekniikka.
Tosin seuraava ongelma olisikin opetella asentamaan ohjelmia tuohon Mintiin, kun meinasin käyttää sitä OBD- koodinlukijan kanssa ja tästä ei kyllä taas tunnu tulevan yhtään mitään.
(onneksi löysin windowsissa toimivia ohjelmia ja ajureita)
Haahuilija

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 20 Maalis 2016 23:56

Mulla on tabletti. :tipahdus: Itse en olisi ostanut, mutta isä oli saanut perustabletin kaupanpäällisenä, eikä tarvinnut uutta tablettia, joten tämä päätyi minulle. Onhan tämä ihan hauska lelu, mutta arkikäytössä vähän tarpeeton. Toki matkustaessa ihan kätevä, kun en älypuhelintakaan omista. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » To 31 Maalis 2016 21:20

Mä ainakin käytän tablettia päivittäin kotonakin. :keijo: Helppo käyttää sohvalla tai sängyssä, mikä ei tietysti välttämättä nukkumisen kannalta ole kovin fiksua.

Tein eilen iPadiini ohjelmistopäivityksen, ja siihen tuli käyttöön Siri. Se puhuu nyt suomeakin, en tiedä olisiko se ennen ollut käytettävissä englanniksi, mutta en ainakaan koskaan ole huomannut kokeilla, nyt sitä mainostettiin erikseen. Oli heti pakko kokeilla. :keijotäpinä: Ihan kuin olisi tulevaisuudessa, kun voi sanella henkilökohtaiselle digiavustajalle käskyn merkitä tapahtuma kalenteriin (muutaman kerran sai kyllä korjata, että se meni oikein). Eihän tuosta nyt kamalasti hyötyä ole, mutta tulipahan leikittyä. Testasin sitä myös englanniksi. Harmi vaan, ettei sitä saa ymmärtämään useampia kieliä yhtä aikaa. Jos haluaisin vaikka hakea verkosta jotain englanniksi, se ei kyllä onnistu, jos kieli on suomi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 31 Maalis 2016 23:33

Siri on ollut englanniksi saatavilla jo useita vuosia. Se ei oikein toimi paksun aksentin kanssa, joten siksi monet ei sitä käytä. Yleensä käytän sitä itse asettamaan ajastimen ruokaa laittaessa :keijo: tai sitten googlaan nopeasti jotain. Käytän sitä siis englanniksi.
Aranwe

ViestiKirjoittaja L-S » To 31 Maalis 2016 23:55

Mä olen jostain syystä aina luullut (asiaa juurikaan ajattelematta), ettei Siriä ole voinut käyttää Suomessa, vaikka ilmeisesti kyse on siitä, ettei sitä vaan ole ollut saatavilla suomeksi. :keijo: No, ehkä en ole menettänyt paljoakaan... Hyödyllisempi tämä varmaan olisi puhelimessa, mullahan on Applelta vaan tuo iPad.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 24 Huhti 2016 02:32

Olihan operaatio, joka jatkuu vieläkin. Tutulla Lumian puhelin ja se halusi päästä vanhalla pöytäkoneella nettiin, käyttäen puhelimensa nettiyhteyttä. Ok. Koneen emo rikki (täysin pimee). Vaihdoin iteltä paljon tehokkaamman sen raadon tilalle. Kiintolevyssä vikaa, joten sen toisesta ikivanhasta härvelistä kovo, jonka formatoin yhteen isoon osioon. Sitten käyttis. Oli ylimääräsiä xp-koodeja, niin se sitten, koska tyypillä ei oo kuitenkaan rahaa ja se riittänee. Koneessa sillä oli pelkkiä cd-asemia, joten kattelin sille dvd-aseman siihen. Näppäimistö oli osittain toimimaton, joten etin sille näppäimistön. Myöhemmässä vaiheessa se ilmotti hiirensä menneen rikki, joten kaivoin sille iteltäni vielä hiirenkin. Seuraavaks ServicePack 3. Nettiyhteydeks oma puhelinkortti usb-portin nettipömpeliin. Toimi hyvin. Samoin Nokia Suite tunnisti usb-kaapelilla mun vanhan C6-00 puhelimen Telefinlandin liittymällä. Roudasin koneen tyypille, mutta eihän sen Lumia ja prepaid-kortti noilla yhteysjutuilla toiminutkaan, kun se siihen vaihdettiin. Hain omalla kortilla pari päivitystä, joista löysin tiedon että tarvii, mutta sitten kun olisi ollut vielä kolmas pieni puhelimen tunnistava päivitys, niin mitäpä Microsoft oli suuressa viisaudessaan tehnyt. Laittanut päivitykseen eston, että sen voi imuroida vain käyttämällä uusinta Internet Explorer ohjelmaa ja uusinta versiota ei ohjelmasta saa XP:lle. V*t*tt*. Seiskasta oli vaan 64-bittinen päivitysversio, eli ei toimi. Hommasin seiskan 32-bittisen dvd-levyn asennusta varten. Rupesin päivittämään, kaikki ok kunnes kone sanoo tarvitsevansa toisen osion tehdäkseen varmuuskopion käyttöjärjestelmästä, jotta suostuu etenemään. Kattelin tyypin toisesta koneen raadosta pienen osittain viallisen kiintolevyn slaveksi, formatoin ja asennusta uudelleen tulille. Meni vihdoin läpi ja käyttis asentui. Nyt pitää laittaa sille vielä Nokia Suite ja vastaavat, jotta pääsee taas laittamaan päivityksiä yrittämään tuota sen puhelinta... Sen vanhasta koneesta jäänyt kun vanha lisäkorttina oleva 3d-näytönohjain, polttava cd-asema, näyttö ja kiintolevy. Kaikki muut osat meni uusiks. Puhelimen varmaan saa tunnistumaan tuossa, mutta jos se sen liittymä ei tunnistu tuollakaan, niin johan harmittaa suuresti.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 24 Huhti 2016 17:38

Kadonneen dnd:n paluu?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 27 Touko 2016 23:23

Windows päätti päivittää itsensä kympiksi kesken irkkaamiseni. :norsu:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 29 Touko 2016 22:01

marenkienkeli kirjoitti:Windows päätti päivittää itsensä kympiksi kesken irkkaamiseni. :norsu:

Windows Update ollut täysautomaatti-moodissa? Soo soo. :soosoo:

Jos ei miellytä (kuten olettaisin avautumisen sävystä?), niin kuukauden sisällä päivityksestä on mahdollista palata aikaisempaan versioon.
Ja tosiaan suosittelen Updaten asetusten laittamista automaattisesta siihen, että se ilmoittaa päivityksistä muttei lataa tai asenna mitään ilman käyttäjän hyväksyntää. Sitten vielä muutamat päivitykset poistoon, niin käyttis ei tuputa enää kymppiä.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 30 Touko 2016 10:07

Ei mua periaatteessa tuo päivitys haittaa. Pikaisella katselulla vaikuttaa paremmalta kuin kasi. Kuitenkin, jos kesken keskustelun alkaa päivitys, ärsyttää kovasti. :kyllä:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 30 Touko 2016 11:06

Kympistä puheenollen, onko kellään kokemusta miten Windows 10 toimii vähän vanhemmissa koneissa? Eilen kun avasin viitisen vuotta vanhan kannettavani, se yritti tyrkyttää Windows 10:n päivityksen ajastamista johonkin lähipäiville. Kone ei ole paljoa käytössä, koska se on nykyisellään hidastunut pahasti (näkyy esim. siinä että sekä koneen että ohjelmien käynnistyminen kestää joskus turkasen kauan ja välillä kone jää miettimään yksinkertaisiakin toimintoja). Olen miettinyt voisiko sille tehdä jotain että saisi sen vielä pelittämään paremmin. Käyttöjärjestelmän uudelleenasennustahan joskus suositellaan, jos kone on alkanut toimia huonosti, voi olla, että koneeseen on kertynyt kaikenlaista tauhkaa ja Windows-solmuja, jotka sitä sotkevat. Mutta mitä jos asentaa kympin, mitä se tekee vanhalle järjestelmälle (Windows 7), jääkö se jotenkin sinne alle ja sitten kone on entistä enemmän solmussa?

Nykyisellään enemmän käytössä olevassa, talvella ostetussa koneessa on kyllä kymppi ja tähän olen ollut ihan tyytyväinen. Ostettaessa oli Windows 8, mutta asensin heti paketista avattuani sen kympin.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 30 Touko 2016 11:16

Meillä on neljä vuotta vanha kone ja päivitettiin windows 10 heti kun vain sai eli joskus viime kesänä/syksynä. Koska kone oli yhtäkkiä hidastunut todella pahasti, eikä aina meinannut edes käynnistyä, ajateltiin että ei menetetä mitään mutta parhaimmassa tapauksessa kone voisi alkaa jopa toimimaankin. Päivityksen kone on toiminut kuin unelma! Käynnistyy taas kuten pitääkin (=nopeasti) ja ohjelmatkin toimivat normaalisti. Plus että win10:a on paljon helpompi käyttää kuin sitä mikä meillä tässä oli (win8).

L-S kirjoitti:Mutta mitä jos asentaa kympin, mitä se tekee vanhalle järjestelmälle (Windows 7), jääkö se jotenkin sinne alle ja sitten kone on entistä enemmän solmussa?

Vanha järjestelmä poistuu samalla kun asentaa win10:n eli ei mene enemmän solmuun eikä vie enemmän tilaa.

L-S:ksenä asentaisin siihenkin win10:n. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 30 Touko 2016 12:40

Kuulostaa hyvältä. :D Voisihan sitä kokeilla, harvemmin tuota vanhaa konetta tulee muutenkaan käytettyä nyt, mutta päivitys voisi tehdä siitä toimivamman. Pidän kuitenkin tuosta koneesta, se on rakenteeltaan tukevan ja vahvan tuntuinen (toisin kuin nykyinen kone joka on toki kevyt mutta vähän heppoisen oloinen) ja akun kesto on hieno. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 30 Touko 2016 20:36

Ehdottomasti kasi kannattaa päivittää kymppiin. Seiskaa en vanhassa koneessa ehkä päivittäisi, mutta ilmeisesti kymppi kuitenkin pyörii suhteellisen jouhevasti vanhallakin raudalla.
Aranwe

ViestiKirjoittaja theia » Su 17 Heinä 2016 16:42

Pokemon Go :keijo:

Latasin sen. Nyt vaan tahtois päästä ulos ihmettelemään. Vauvan kanssa pitää vaan yrittää ajoittaa oikein, ettei ihan heti tarvii palata sisälle. Kerran jo käytiin ulkona, mutta satoi, niin ihan lyhyt aika vaan :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 17 Heinä 2016 17:09

theia kirjoitti:Pokemon Go :keijo:

Latasin sen. Nyt vaan tahtois päästä ulos ihmettelemään. Vauvan kanssa pitää vaan yrittää ajoittaa oikein, ettei ihan heti tarvii palata sisälle. Kerran jo käytiin ulkona, mutta satoi, niin ihan lyhyt aika vaan :keijo:

Mulla on tällä hetkellä siinä muna mikä vaatii sellaista 10km lenkkiä kuoriutuakseen. :friikki:

Onneksi on loma ja aikaa tallustella. :keijotäpinä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Heinä 2016 20:04

Pokemon Go näyttää olevan sellainen ilmiö, että pakko kai sitä jossakin vaiheessa on kokeilla. Itse asiassa latasin sen, mutta serveri oli ylikuormittunut. :P Pitänee odotella muutama päivä, jos homma rauhoittuisi. Näin kyllä tänään jo ulkona ihmisiä, jotka kulkivat nenä kiinni puhelimessa, ja väkisin tuli mieleen, että onkohan Pokemonin metsästys meneillään... eräs tyttö ainakin hihkaisi toiselle löytäneensä kolme Pokemonia. :virne:

En tiedä paljoakaan siitä miten homma toimii, mutta kuulostaahan tuollainen peli ihan hyvältä vaihtoehdolta sille, että istuisi sohvalla pelaamassa Candy Crushia. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wiggin » Pe 12 Elo 2016 08:12

Joo.. pitihän tuo Pokemon Go latailla puhelimeen ja kaivella esiin jo ennen Suomen julkaisua. Ja jonkin verran on tullut pelailtua..

Level 24 :bubblesfriikki:

Olisi pitänyt arvata että koukuttava laji on. Mä olin jo vanha pieru kun Pokemon-villitys viimeksi oli liikkeellä joten meni vähän ohi "kakaroiden hömpötyksenä". Ei näytä enää haittaavan nelikymppisenä :virne: Nyt kun sain tytölle päivitettyä puhelimen ajantasalle (asiaan hieman vaikutti kyseinen peli :nolo: ), niin voin isäukko-senseinä olla tosi nohevana ja kertoa pikku jipot expan nostamista lucky egg + evolve showsta kolikoiden keräämiseen saleja valtaamalla. Ja hauska seurata toisen intoa kun uusia poksuja tulee jatkuvalla syötöllä :D Kunhan saadaan tytölle vähän leveliä lisää ja parit voimapoksut niin lähdetää vyöryttämään kylän saleja :viileä:

Kuva
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 16 Elo 2016 21:03

Mä olen jumittunut levelille 10. :friikki:
Kun ei vaan jaksa lähteä tonne hortoilemaan yksinään. Toinen lapsista haluaisi kyllä mukaan, mutta hänkin väsyy nopeasti. :(

Että Pokemon-kävelyseura kelpaa jos nää säät paranee tästä ikinä :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 16 Elo 2016 21:05

Sun pitää lähteä keskustaan niin pääset tasoissa eteenpäin heittämällä. Pisteet kertyy ihan itestään kun nappailet menemään jossain tyyliin kaivopihalla :keijo:

T. Se, jolla ei oo omaa peliä, mutta joka harrastaa pokemonien uudelleennimeämistä :vihellys:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ti 16 Elo 2016 21:28

Wildchild kirjoitti:Mä olen jumittunut levelille 10. :friikki:
Kun ei vaan jaksa lähteä tonne hortoilemaan yksinään. Toinen lapsista haluaisi kyllä mukaan, mutta hänkin väsyy nopeasti. :(

Että Pokemon-kävelyseura kelpaa jos nää säät paranee tästä ikinä :keijo:

Aurajoen rannalla olis saanut hyvin äkspeetä! Pokestoppii pokestopin perään ja kymmeniä Pokemoneja :keijo: Mutta joo, keskusta-alueilla Pokettelu on huomattavasti mielenkiintoisempaa kun täällä lähiössä Pokettelu. Mä toivoisin kans parempia säitä et vois lähteä muutenkin ton muksun kans ulos :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 16 Elo 2016 21:44

Kibaya kirjoitti:Sun pitää lähteä keskustaan niin pääset tasoissa eteenpäin heittämällä. Pisteet kertyy ihan itestään kun nappailet menemään jossain tyyliin kaivopihalla :keijo:

T. Se, jolla ei oo omaa peliä, mutta joka harrastaa pokemonien uudelleennimeämistä :vihellys:

Mä tiedän ja olenkin käynyt keskustassa kävelyllä kun lapsella on ollut fudistreenit Hietsussa. :keijo: Mutta se on silti tylsää yksinään. :P

theia kirjoitti:Aurajoen rannalla olis saanut hyvin äkspeetä! Pokestoppii pokestopin perään ja kymmeniä Pokemoneja :keijo: Mutta joo, keskusta-alueilla Pokettelu on huomattavasti mielenkiintoisempaa kun täällä lähiössä Pokettelu. Mä toivoisin kans parempia säitä et vois lähteä muutenkin ton muksun kans ulos :virne:

Mulla oli akku muutenki koko ajan finaalissa festaroinnista, siinä mitään pokemoneja pystyny miettimään. :keijoei:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Su 16 Loka 2016 14:59

En sitten koskaan saanut aikaiseksi/muistanut tehdä yllä mainitsemaani vanhan koneen käyttöjärjestelmän päivitystä Windows 10:een. Nythän sitä ei enää ilmaiseksi saa tehdä. Vähän harmittaa, että olin niin saamaton. :(

Olen muutenkin teknologia-asioissa aika pihalla, kun en jaksa seurata mitään teknologiauutisointia. Tajusin vasta äsken, että iPad minille (ensimmäinen versio) ei ilmeisesti tule enää uusia iOS-päivityksiä. :friikki: Asiasta on ilmeisesti uutisoitu jo kesäkuussa, mutta on mennyt ohi. Onpas "reilua" Applelta, mullakin on ollut tää laite vasta kaksi vuotta ja ilmeisesti sitä on vielä viime vuonnakin myyty. Eihän nyt näin nopeasti pitäisi päivitykset lakata, en tiedä tarkoittaako tää sitä, että jossain vaiheessa jokin sovellus tms. saattaa huvikseen lakata toimimasta, kun pitäisi olla uudempi käyttöjärjestelmäversio. :epäilevä: Parissa sovelluksessa on ilmennyt jo kaatuilua mitä ei aiemmin ollut (tosin en tiedä liittyykö se asiaan mitenkään). Varmaan nykymaailmassa moni päivittää parin vuoden välein laitteitaan, mutta jotain rajaa nyt hei. Kovin mielelläni en uutta lähde ostamaan, kun aikoinaan sain tämän 64 gb:n version hyvästä tarjouksesta, ja kovin pienellä muistilla varustetun laitteen kanssa toimimisessa menee äkkiä hermot. Applen hinnoittelupolitiikkakin on jotenkin niin typerä, hintaerot eri muistimäärien välillä tai sen välillä onko laitteessa 3G:tä vai vain wifi ovat ihan järjettömät.

Pitipä nyt päästä valittamaan, kertokaa toki jos olen ymmärtänyt jotain väärin tai valitan turhaan. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia