Keskimäärin 1-2 viikon välein tulee joku sellainen ongelma, että se ei ratkea ennen kuin sammuttaa koneen.
Rasittava ominaisuus, kun en mä nyt huvin vuoksi jätä konetta sammuttamatta, vaan tietyt työjutut on huomattavasti helpompi suorittaa, jos ohjelmat pysyvät päällä.
Ei mulla koskaan Windows-työkoneen kanssa ollut näin paljon ongelmia. Ja siinä sentään oli loppuvaiheessa C-asemakin osittain rikki. 
Itse en olisi ostanut, mutta isä oli saanut perustabletin kaupanpäällisenä, eikä tarvinnut uutta tablettia, joten tämä päätyi minulle. Onhan tämä ihan hauska lelu, mutta arkikäytössä vähän tarpeeton. Toki matkustaessa ihan kätevä, kun en älypuhelintakaan omista. 
Helppo käyttää sohvalla tai sängyssä, mikä ei tietysti välttämättä nukkumisen kannalta ole kovin fiksua.
Ihan kuin olisi tulevaisuudessa, kun voi sanella henkilökohtaiselle digiavustajalle käskyn merkitä tapahtuma kalenteriin (muutaman kerran sai kyllä korjata, että se meni oikein). Eihän tuosta nyt kamalasti hyötyä ole, mutta tulipahan leikittyä. Testasin sitä myös englanniksi. Harmi vaan, ettei sitä saa ymmärtämään useampia kieliä yhtä aikaa. Jos haluaisin vaikka hakea verkosta jotain englanniksi, se ei kyllä onnistu, jos kieli on suomi.
tai sitten googlaan nopeasti jotain. Käytän sitä siis englanniksi.
No, ehkä en ole menettänyt paljoakaan... Hyödyllisempi tämä varmaan olisi puhelimessa, mullahan on Applelta vaan tuo iPad.
marenkienkeli kirjoitti:Windows päätti päivittää itsensä kympiksi kesken irkkaamiseni.
L-S kirjoitti:Mutta mitä jos asentaa kympin, mitä se tekee vanhalle järjestelmälle (Windows 7), jääkö se jotenkin sinne alle ja sitten kone on entistä enemmän solmussa?

Voisihan sitä kokeilla, harvemmin tuota vanhaa konetta tulee muutenkaan käytettyä nyt, mutta päivitys voisi tehdä siitä toimivamman. Pidän kuitenkin tuosta koneesta, se on rakenteeltaan tukevan ja vahvan tuntuinen (toisin kuin nykyinen kone joka on toki kevyt mutta vähän heppoisen oloinen) ja akun kesto on hieno. 

theia kirjoitti:Pokemon Go
Latasin sen. Nyt vaan tahtois päästä ulos ihmettelemään. Vauvan kanssa pitää vaan yrittää ajoittaa oikein, ettei ihan heti tarvii palata sisälle. Kerran jo käytiin ulkona, mutta satoi, niin ihan lyhyt aika vaan

Pitänee odotella muutama päivä, jos homma rauhoittuisi. Näin kyllä tänään jo ulkona ihmisiä, jotka kulkivat nenä kiinni puhelimessa, ja väkisin tuli mieleen, että onkohan Pokemonin metsästys meneillään... eräs tyttö ainakin hihkaisi toiselle löytäneensä kolme Pokemonia.

Nyt kun sain tytölle päivitettyä puhelimen ajantasalle (asiaan hieman vaikutti kyseinen peli
), niin voin isäukko-senseinä olla tosi nohevana ja kertoa pikku jipot expan nostamista lucky egg + evolve showsta kolikoiden keräämiseen saleja valtaamalla. Ja hauska seurata toisen intoa kun uusia poksuja tulee jatkuvalla syötöllä
Kunhan saadaan tytölle vähän leveliä lisää ja parit voimapoksut niin lähdetää vyöryttämään kylän saleja 

Wildchild kirjoitti:Mä olen jumittunut levelille 10.
Kun ei vaan jaksa lähteä tonne hortoilemaan yksinään. Toinen lapsista haluaisi kyllä mukaan, mutta hänkin väsyy nopeasti.
Että Pokemon-kävelyseura kelpaa jos nää säät paranee tästä ikinä
Mutta joo, keskusta-alueilla Pokettelu on huomattavasti mielenkiintoisempaa kun täällä lähiössä Pokettelu. Mä toivoisin kans parempia säitä et vois lähteä muutenkin ton muksun kans ulos 
Kibaya kirjoitti:Sun pitää lähteä keskustaan niin pääset tasoissa eteenpäin heittämällä. Pisteet kertyy ihan itestään kun nappailet menemään jossain tyyliin kaivopihalla![]()
T. Se, jolla ei oo omaa peliä, mutta joka harrastaa pokemonien uudelleennimeämistä
Mutta se on silti tylsää yksinään. 
theia kirjoitti:Aurajoen rannalla olis saanut hyvin äkspeetä! Pokestoppii pokestopin perään ja kymmeniä PokemonejaMutta joo, keskusta-alueilla Pokettelu on huomattavasti mielenkiintoisempaa kun täällä lähiössä Pokettelu. Mä toivoisin kans parempia säitä et vois lähteä muutenkin ton muksun kans ulos

Asiasta on ilmeisesti uutisoitu jo kesäkuussa, mutta on mennyt ohi. Onpas "reilua" Applelta, mullakin on ollut tää laite vasta kaksi vuotta ja ilmeisesti sitä on vielä viime vuonnakin myyty. Eihän nyt näin nopeasti pitäisi päivitykset lakata, en tiedä tarkoittaako tää sitä, että jossain vaiheessa jokin sovellus tms. saattaa huvikseen lakata toimimasta, kun pitäisi olla uudempi käyttöjärjestelmäversio.
Parissa sovelluksessa on ilmennyt jo kaatuilua mitä ei aiemmin ollut (tosin en tiedä liittyykö se asiaan mitenkään). Varmaan nykymaailmassa moni päivittää parin vuoden välein laitteitaan, mutta jotain rajaa nyt hei. Kovin mielelläni en uutta lähde ostamaan, kun aikoinaan sain tämän 64 gb:n version hyvästä tarjouksesta, ja kovin pienellä muistilla varustetun laitteen kanssa toimimisessa menee äkkiä hermot. Applen hinnoittelupolitiikkakin on jotenkin niin typerä, hintaerot eri muistimäärien välillä tai sen välillä onko laitteessa 3G:tä vai vain wifi ovat ihan järjettömät. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa