DVD:n näyttöohjelmat

DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 30 Kesä 2011 01:14

Jos haluaa ilmaiseksi, mistä kannattaa hommata ja mikä?

Jos on valmis vaikka maksamaan, niin entä sitten?
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Dnd » To 30 Kesä 2011 02:05

Ootko Vlc mediaplayeria testannut. Se on ilmainen ohjelma.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 30 Kesä 2011 02:17

En ole saanut siihen kuvaa näkymään. Muuten hyvä :p
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Walker » To 30 Kesä 2011 07:44

Pascal Lemoix kirjoitti:En ole saanut siihen kuvaa näkymään. Muuten hyvä :p

Vlc:tä olisin minäkin tarjonnut. Jos toimimattomuuden takana on joku simppeli asia, esim.
codecin puuttuminen. Jos ongelma jatkuu niin onhan tuolla tuo Tietokoneongelmia osio.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 30 Kesä 2011 15:12

Mut eikö VLC:n pitäisi suoraan tukea käytännössä kaikkia formaatteja mitä normikäyttäjälle vastaan tulee? :raps:

Näin videotoistosta puheen ollen, mikähän mahtaisi olla syynä siihen että VLC:llä näkyy kaikkien videoformattien kuva kunnolla, mutta Windows Media Playerilla ja Winampilla ovat värit joko aivan liian tummat tai haaleat? Vähän itse epäilen että saattaisi olla joko codec-päällekkäisyys tai vastaava?
Ei sinänsä vaikuta kotiutumiseen saati paavin valintaan niin mitenkään, kun kaikki videot tulee katsottua nykyään yksinomaan VLC:llä. Mutta kiintoisa ilmiö joka tapauksessa. Perhana, ettei sitä jossain kuitenkin muhisi joku ylimääräinen codec-paketti jossain kovalevyn syövereissä kinnaamassa...
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 01 Heinä 2011 20:25

Mediaplayer classiciakin voi käyttää dvd:iden katselemiseen.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja wilsu » Ti 12 Heinä 2011 21:02

Myös KMPlayer toistaa DVD:t ja kaikki muutkin.
you've gotta call your own bluff
Avatar
wilsu
 
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 14:04

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 18 Heinä 2011 19:23

Nyt näyttää toimivan :D Vihdoinkin *kop kop*
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 18 Heinä 2011 22:31

Itse kyllä olen ollut kannettavassani (ja varmaan myös uudessa) ihan tyytyväinen wintoosan (vista ja 7) mukana tulleeseen media center sovellukseen :P Ehkä sen vuoksi, kun konheen mukana tuli aikoinaan kaukosäädin ja mc on suunniteltu sellaisella käytettäväksi. Tosin saattaa johtua myös siitä, etten pahemmin jaksa säätää ja vääntää toissijaista käyttistä (jota käytän muuten erittäin vähän, jos juuri ollenkaan)...
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 20 Heinä 2011 16:43

Mä oon käyttänyt iät ja ajat PowerDVD:tä ja ei oo mitään valittamista. Ei ne vaihtamalla parane kuitenkaan.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 29 Heinä 2011 21:18

En kyllä käsitä tätä konetta. Välillä näkyi Media Playerilla ja nyt taas ei. Eli kymmenen päivää toimi, nyt taas vain ääni. Sama vika kaikilla mahdollisilla näyttöohjelmilla (paitsi PowerDVD:llä, jota ei voi ilmaiseksi käyttää, kun se on expiraantunut.)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 29 Heinä 2011 21:47

Pascal Lemoix kirjoitti:En kyllä käsitä tätä konetta. Välillä näkyi Media Playerilla ja nyt taas ei. Eli kymmenen päivää toimi, nyt taas vain ääni. Sama vika kaikilla mahdollisilla näyttöohjelmilla (paitsi PowerDVD:llä, jota ei voi ilmaiseksi käyttää, kun se on expiraantunut.)

vlc tuota minä tosiaan kans ehdottaisin asennettavaksi, kuten muutkin. Tosin jos vista/7, oletko kokeillut media centeriä? (Xp, onko mediaplayer uusin mahdollinen? Jos on niin ehkä tästä on hyötyä...)

Tosin media playerin päivitysten (Xp) tarkistus olisi kanssa hyvä kokeilla.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 29 Heinä 2011 21:53

Tää on siis XP.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Yabba » La 30 Heinä 2011 14:46

Pascal Lemoix kirjoitti:Tää on siis XP.

Onko media player tuorein? entä onko kodekit kunnossa? Jos joo molempiin niin kokeile vlc:tä
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 30 Heinä 2011 15:16

Mulla on pitkään ollut BSPlayer, mutta nyt kyllästyin sen tökkimiseen ja kangerteluun vaikka on viimeisin päivitys.
Vaihdoin vlc:hen.
Toimii niin paljon mukavammin ja on simppeli.
Suosittelen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 30 Heinä 2011 16:21

VLC ei ole toiminut tässä koneessa miesmuistiin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 22 Elo 2011 21:34

Jokohan nyt olisi pysyväisratkaisu. PowerDVD 11 ostettuna. Toimii toistaiseksi :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ti 23 Elo 2011 13:38

Windows media player + vobsub + ffdshow. VLC ei toimi ollenkaan 720p tai 1020p videoiden kanssa ainakaan ittellä, nykii niinku mosse ylämäessä. Tällä hetkellä itsellä käytössä XBMC http://xbmc.org/ ja tuolla on lähes kaikki näkynyt OK.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Avatar
Emperor Pälpätipää
 
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 23 Tammi 2009 10:08

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 23 Elo 2011 17:10

Emperor Pälpätipää kirjoitti:Windows media player + vobsub + ffdshow. VLC ei toimi ollenkaan 720p tai 1020p videoiden kanssa ainakaan ittellä, nykii niinku mosse ylämäessä. Tällä hetkellä itsellä käytössä XBMC http://xbmc.org/ ja tuolla on lähes kaikki näkynyt OK.


Nää multimedian viestit on siitä hauskoja, että joskus voi tulla lukemaan tekstiä, josta ei vaan ymmärrä yhtään mitään :virne:
Tämäkin on melkein kokonaan kuin jotain klingonia :keijopeukku:

:virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 23 Elo 2011 19:51

Joo sitä on joskus hauska kuunnella, kun kaksi tietokoneista paljon ymmärtävää keskustelee pidättelemättä ja selittelemättä kaikesta. :virne: Koska silloin, kun he puhuvat vähemmän vihkiytyneen kanssa, he joutuvat koko ajan varomaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 24 Elo 2011 10:36

Sopii kokeilla samassa taloudessa asumista tommosen kanssa... :p

Vosub ja Ffdshow on apuohjelmia Windows Media Playerille, että näkyy kaikki toistettavat videot ja tekstitykset oikein. VLC:llä ei toimi teräväpiirtovideot (HD) kunnolla. XBMC on media center -ohjelma, jolla voi hallinnoida kaikkia mahdollisia medioita kuvista ja musiikista videoihin. Sopii hyvin HTPC:n (home theatre pc, eli kotiteatteritietokone) kanssa käytettäväksi. Se on ihan kiva :tilt:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 24 Elo 2011 10:47

Mikä hitto on kotiteatteritietokone? :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 24 Elo 2011 12:10

Lyyra kirjoitti:Mikä hitto on kotiteatteritietokone? :riips:

Esim. Applen minimac / Apple TV.

Eli siis tietokone, joka laitetaan osaksi kotiteatteria ( => taulutelkkarin yhteyteen) jossa sitä käytetään pääsääntöisesti kaukosäätimellä (tai langattomilla laitteilla, esim iPhone, iPad tai android-luuri) pääsääntöisesti vain median toistamiseen, Internet- ja viihdekäyttöön sekä tallentavana digiboxirakennelmana (ja vahvistimena, tiedostopalvelimena, musiikkisoittimena, etc.). Käyttöliittymänä ei myöskään ole yleensä se perinteinen työpöytä, vaan kaukosäätimelle optimoitu ympäristö (tosin on myös langattomat hiiret ja näppikset surffausta silmälläpitäen).

Tämä ala on sitä ns. todellista hifistelyä ja undeground nörttäilyä. Yleistyminen (Suomessa) on ollut hidasta, koska tähän asti esimerkiksi HD toistoon on vaadittu joko minimacin tai sitten jonkin mediakäyttöön suunnatun Linux-distron käytön (koska sattuneesta syystä Windows puolelle on saatu virta/resurssipihi, FullHD-toistoon kykenevä järjestelmä vasta seiskan myötä). Mutta nythän tämä on yleistymässä, ja näemmän alkavat jo liittymämyyjätkin (Sonera, DNA ja Elisa/saunalahti) tähän panostamaan.

Tosin tämäkin alkaa olla jo kuoleva ala, joka on siirtymässä lähitulevaisuudessa "älytelkkareihin" (vielä painokkaammin kuin nuo nykyiset "sohvalta facebookiin" leikkikalut), eli käytännössä töllöihin, joissa on sisäänrakennettu tietokone (samaa tasoa mobiilijärjestelmä) sekä android/meego/iOS(ensi kevään hitti: AppleTV), kakelle* optimoituna. Tosin kaket taitavat evoloitua "stupidpadeiksi", eli "kosketusnäytöiksi" joiden näppäinasetelmat voidaan muuttaa lennosta tarpeen mukaan, (kts. WiiU:n ohjain; ja totta kai siihen kakeen saa Hello Kitty teeman jos haluaa). Unohtamatta tietenkään sitä, että kalleimpiin tietysti saa tungettua oman sim-kortin ( => mobiililaajakaista) ja ostettua/katottua materiaalia/tv-kanavia verkon yli ja TIETYSTI ostamaan sen Angry Birdsin marketista.

*) Kaukosäädin.

Ja jotain ihan muuta :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 24 Elo 2011 14:57

Och samma på finska: HTPC on tietokone, jonka tarkoituksena on toimia kodin viihdekeskuksena joko videotykkiin tai televisioon kytkettynä. ;)

Mä en tiedä mistään mitään, hifistelyistä ja undergroundista kaikkein vähiten. Meillä on ihan normi-pc, htpc-kotelolla kylläkin. Käyttiksenä Windows 7, XBMC-ohjelma pyörittää ja hallinnoi kaikki mediat (kuvat, videot, musa). Kake tuli kotelon mukana, mutta pääosin me kyllä käytetään langatonta näppistä.

Muuten hyvä ratkaisu, mutta jälkikasvu tykkää hakata sitä näppistä aina, kun se unohtuu lojumaan alle 1,5 metrin korkeuteen... Toisaalta kaukosäätimistä syödään nappulat ja järsitään kulmat, ja aina välillä hakataan sillä taulutelkkaria, joten näppis on siinä mielessä parempi, vaikkakin aiheuttaa välillä mielenkiintoisia pulmatilanteita koneella :pahis:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: DVD:n näyttöohjelmat

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 24 Elo 2011 18:24

Aurora B. kirjoitti:Och samma på finska: HTPC on tietokone, jonka tarkoituksena on toimia kodin viihdekeskuksena joko videotykkiin tai televisioon kytkettynä. ;)

Mä en tiedä mistään mitään, hifistelyistä ja undergroundista kaikkein vähiten. Meillä on ihan normi-pc, htpc-kotelolla kylläkin. Käyttiksenä Windows 7, XBMC-ohjelma pyörittää ja hallinnoi kaikki mediat (kuvat, videot, musa). Kake tuli kotelon mukana, mutta pääosin me kyllä käytetään langatonta näppistä.

No noinhan minä just sanoin :tp: Ja XMBC (ainakin se, jonka minä tunnen) on mediapalvelin, ei ohjelmisto :piru:
Aurora B. kirjoitti:Muuten hyvä ratkaisu, mutta jälkikasvu tykkää hakata sitä näppistä aina, kun se unohtuu lojumaan alle 1,5 metrin korkeuteen... Toisaalta kaukosäätimistä syödään nappulat ja järsitään kulmat, ja aina välillä hakataan sillä taulutelkkaria, joten näppis on siinä mielessä parempi, vaikkakin aiheuttaa välillä mielenkiintoisia pulmatilanteita koneella :pahis:

Yksi syy minkä takia meille ei ikinä tule lapsia, terveisin onnellisesti lapseton.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä


Paluu Multimedia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron