Sosiaalinen media

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 29 Heinä 2014 23:35

Ääh, raivostuttavaa, kun Android-puhelimeni kännykkäsovellus-Facebook haluaa näyttää aina ensimmäisenä "suosituimmat tapahtumat". :gaah: Ei mua kiinnosta, jos 20 ihmistä kommentoi jotain tykkäämääni juttua 20 tuntia sitten, vaan haluan nähdä viimeisimmät tapahtumat, eli se mitä tapahtuu juuri nyt. :P Tietokoneella osaan sentään painaa sitä kohtaa "näytä viimeisimmät tapahtumat", mutta Android-sovelluksesta ilmeisesti jonkin päivityksen yhteydessä ko. kohta on hävinnyt kokonaan.

Onko mitään hyviä vinkkejä, miten saisin säädettyä tuota siten, että kännykässä näkyisi viimeisimmät tapahtumat?
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6542
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 30 Heinä 2014 15:29

En ite ees käytä, mutta tällasen löysin:
To view the Most Recent feed, tap or swipe over to the far right tab (three horizontal lines, titled "More") of the Facebook app, and scroll down to the "Feeds" section, right under "Apps." Here, you'll see any different feeds you've created with friend or family groups, but you'll also see "Most Recent" as an option. Tap that entry and you'll be shown a completely interactive view of your News Feed based on time rather than some other algorithm. You can go back to the settings page by hitting the back button or tapping the "News Feed" button in the top left corner of the app.
Koko juttu Ei siis ilmeisesti ole edes mahdollista saada viimeisimpiä oletukseksi näkyviin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 30 Heinä 2014 20:23

Toi mobiiliapplikaatio ja selain näyttää ihan täysin eri statuksia. Mua raivostuttaa koko Facebook, kun se ei näytä asioita, joita haluan nähdä.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Suvi » To 31 Heinä 2014 21:45

Ok. Kiitos :) Ainoa, mitä itse keksin, olisi joku "älä seuraa tätä julkaisua", mutta en mä kaikkia juttuja haluaisi klikkailla. (Tai sitten ei saisi tykätä mistään tai kommentoida mitään :keijo: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6542
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja skray » Pe 01 Elo 2014 12:09

Aranwe kirjoitti:Toi mobiiliapplikaatio ja selain näyttää ihan täysin eri statuksia. Mua raivostuttaa koko Facebook, kun se ei näytä asioita, joita haluan nähdä.


Mua ärsyttää, kun kännykkä näyttää aina ihan eri statuksia ja juttuja kuin tietokone. Kännykkä vilisee niiden tv-ohjelmien, tuotteiden yms. päivityksiä, mutta kavereiden päivityksiä ei juurikaan ole. Tietokone ei sitten taas näytä juurikaan mitään tykkäämieni sivujen päivityksiä, vaan pitkälti vain kavereideni päivityksiä ja tykkäämisiä. Rasittava piirre.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 01 Elo 2014 18:05

Mä olen epäsosialisoitumassa mun mediani kanssa.
En meinaa päivittää facebookkini aplikaatiota, koska en aio antaa android-sovellukselle lupaa tekstareihin ja puhelutietoihin. Mun mielestä se ei vaan tarvitse moisia oikeuksia. Samasta syystä en aio ladata messengeriä puhelimeeni, kun ei senkään tarvitse päästä viesteihin käsiksi. En tiedä tarvitseeko se jotain tekstiviestitoiminnon komponenttia toimiakseen, mutta aivan sama, ain't gonna happen. Olkoot sitten, mä voin elää ilman puhelimen fb:tä, vaikkei se olekaan kovin kökkö. Nykyinen tietokoneen selaimen kautta käytettävä on ollut kökömpi. Mutta ehkä se on se päivittämättömyys. Mulla näkyy tosi selkeästi kännykällä viimeisimmät päivitykset ja vielä pidemmälle kuin selaimessa tietokoneella.

Mullahan ei myöskään ole (tai tule) instagramia. Sinne siirtyy kuitenkin näköjään suurenevalla prosentilla erinäisiäkin juttuja. Twitter mulla on ja aina välistä se on ihan käteväkin, mutten mä sielläkään jaksa kovin usein pyöriskellä. Siksi usein käykin niin että spammaan juttuja silloin kun siellä pyörähdän.

Olen vanhenemassa.
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Emilia » La 02 Elo 2014 14:08

Facebookin Android-sovellus on aivan syvältä. En käytä enää juurikaan. Nokialaisella työpuhelimella olen käyttänyt Facebookia, se sovellus on vähän parempi, kun on lähempänä selainversiota. Omasta puhelimesta oon sitten katsonut lähinnä viestit tai sitten käyttänyt selaimen kautta..

Itseä on alkanut ärsyttää newsfeedissä pyörivät "Kaverisi tykkäsi Henkilön X jutusta", kun noi henkilö X:t harvoin on edes mitään mun ja Kaverin yhteisiä tuttuja. Miksi helvetissä mun pitäisi tietää, jos kaveri tykkää jostain sen kaverin jutusta? Ei kiinnosta!!! :gaah: Sietäisin noi, jos tykkäykset kohdistuisi vain yhteisten kavereiden juttuihin mutta ei... En ole onnistunut löytämään asetusta, josta noi jutut saisi pois.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Suvi » La 02 Elo 2014 18:49

Emilia kirjoitti:
Itseä on alkanut ärsyttää newsfeedissä pyörivät "Kaverisi tykkäsi Henkilön X jutusta", kun noi henkilö X:t harvoin on edes mitään mun ja Kaverin yhteisiä tuttuja. Miksi helvetissä mun pitäisi tietää, jos kaveri tykkää jostain sen kaverin jutusta? Ei kiinnosta!!! :gaah: Sietäisin noi, jos tykkäykset kohdistuisi vain yhteisten kavereiden juttuihin mutta ei... En ole onnistunut löytämään asetusta, josta noi jutut saisi pois.


Joo, vähän sama. En mä ymmärrä, miksi mun pitäisi tietää että joku kaverini tykkää jonkun tuntemattoman tyypin jutuista.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6542
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 04 Elo 2014 12:45

Suvi kirjoitti:
Emilia kirjoitti:
Itseä on alkanut ärsyttää newsfeedissä pyörivät "Kaverisi tykkäsi Henkilön X jutusta", kun noi henkilö X:t harvoin on edes mitään mun ja Kaverin yhteisiä tuttuja. Miksi helvetissä mun pitäisi tietää, jos kaveri tykkää jostain sen kaverin jutusta? Ei kiinnosta!!! :gaah: Sietäisin noi, jos tykkäykset kohdistuisi vain yhteisten kavereiden juttuihin mutta ei... En ole onnistunut löytämään asetusta, josta noi jutut saisi pois.


Joo, vähän sama. En mä ymmärrä, miksi mun pitäisi tietää että joku kaverini tykkää jonkun tuntemattoman tyypin jutuista.

Musta se on toisaalta kivaakin. Pääsee vähän niin kuin vakoilemaan omia kavereita. :keijoei: Tosin, jos kyseessä on naimisiinmeno- tai parisuhdeuutisesta tykkääminen, ei kiinnosta.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 04 Elo 2014 18:31

Niin joo, onhan tuossakin tuo vakoilupuoli. :juoni: Tuota kautta pääsee noin myös stalkkaamaan sellaisia, jotka tiedän mutta en ole heidän kaverinsa (enkä missään nimessä haluaisi lisätä heitä FB-kavereiksi), esim. jotkut vanhat kouluaikojen tutut tai vanhat luokkalaiset.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6542
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja theia » Ke 25 Helmi 2015 18:48

People are strange. Sen huomaa aivan liian hyvin sosiaalisessa mediassa. :P
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 25 Helmi 2015 22:03

theia kirjoitti:People are strange. Sen huomaa aivan liian hyvin sosiaalisessa mediassa. :P


No älä. Aina jaksan ihmetellä, mitä kaikkea ihmiset jakavat siellä, etenkin kun itse en oikein jaksa/halua päivittää mitään sinne. Onhan ihmisillä myös tietenkin eri kriteerit siihen, mitä kehtaa huudella kadulla, mutta silti.
Viimeksi muokannut Suvi päivämäärä Ke 25 Helmi 2015 23:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6542
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Helmi 2015 22:32

Suvi kirjoitti:
theia kirjoitti:People are strange. Sen huomaa aivan liian hyvin sosiaalisessa mediassa. :P


No älä. Aina jaksan ihmetellä, mitä kaikkea ihmiset jakavat siellä, etenkin kun itse en oikein jaksa/halua päivittää oikein mitään sinne. Onhan ihmisillä myös tietenkin eri kriteerit siihen, mitä kehtaa huudella kadulla, mutta silti.


Sosiaalisessa mediassa kun saa vielä korostettua tiettyjä piirteitään, joka lisää sitten sitä outoutta :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja theia » To 23 Huhti 2015 18:17

Argh. Mulla ei oo muutakaan paikkaa missä kitistä, joten tulen kitisemään tänne :keijo:

Oon Facessa osana yhtä suljettua ryhmää (no ok, useampaakin, mutta tässä kohti puhun vaan tosta yhdestä :keijo: ), ja siellä on kyllä välillä vähän erikoista meininkiä. Tai normaalia, mistäs mä tiedän. Yksi tyyppi tarttuu ihan ihme asioihin, sille on pari ihmistä kommentoinut jostain asiasta, ja nyt se jaksaa muistutella siitä vielä puolenkin vuoden jälkeen! Ite menin heittämään jotain semi-läpällä, niin siihenkin piti moneen kertaan sanoa "mutku" ja alkaa oikein todistelemaan asiaa :rolleyes: Vaikka siis mitään ei olis tarvinnut todistaa. Ja aina sitten ;) :virne: -hyniöitä sinne tänne, että voidaan viestittää "en mä tätä siis henk koht ottanut" :epäilevä: Ja sitten on nää, jotka jauhaa vaan yhdestä asiasta. Päivästä toiseen, pakko postata samasta asiasta täysin samanlainen ketju kun edellisenäkin päivänä, ja kaikkiin mahdollisiin ketjuihin käydä huutelemassa sitä samaa asiaa mistä on jo perustanut sen x-määrän ketjuja :epäilevä: :epäilevä:

Jostain nyt voisin ostaa ittelleni lisää kärsivällisyyttä, ettei aina tarttis olla helisemässä :virne: No, ehkä tääkin jo autto.

Kiitos ja anteeks! :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 23 Huhti 2015 23:50

:paijaus:

Mä en ole vielä instassa. Hirveästi sinne pitäisi liittyä, koska "kaikki" tapahtumat on siellä. Myös tuon vapaaehtoishomman suhteen on paljon juttuja siellä. Olen ihan pihalla niistä, mutta en koe että jaksaisin/viitsisin lisätä sosiaalisen median taakkaani. Nyt jo on välistä hirveä some-ahdistus ja haluaisin poistua kaikkialta (paitsi fordelta).

Mun twiitti päätyi Hesariin vaali-iltana :keijoei: Että semmoista somettamista mä sitten kyllä teen. Toki se oli mun tietämättä, mutta julkistahan ne on jos hästägiin twiittaa. Keijoa kuitekin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 29 Kesä 2015 20:14

Saiskohan FB:ssa jonkun tuplavarmistuksen kaveripyyntöjen lähettämiseen? :raps:
Mie oon onnistunut pari kertaa painelemaan uutisvirrasta "lähetä kaveripyyntö" tyypeille, jotka on minulle tuntemattomia kavereiden tuttuja. Tai kahdesta kerrasta oon itse tietoinen. :keijo: Ekalla kerralla ihmettelin ilmoitusta pyynnön hyväksymisestä, kun en tiennyt semmoista edes lähettäneeni, toisella kerralla tajusin nappia vahingossa painettuani perua pyynnön samantien. Syyttäisin mielelläni tablettia, mutta kun tää sattui myös tietokoneella.

Vähän on semmoinen :läps: :keijo: :nolo: fiilis.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 01 Heinä 2015 22:58

Tuplavarmistus pitäisi kyllä olla, mutta eipä taida olla mahdolinen. :epäilevä:
Mäkin jonkun kerran oon kännykällä sählätessäni klikannut vahingossa kaveriksi jonkun kaverin kaverin. Tajusin onneksi heti perua sen. Miksi sen lisää kaveriksi -kohdan yleensä pitää näkyä siinä uutisvirrassa, miksei voi olla niin, että sitä varten pitäisi erikseen mennä profiiliin? :töktök: Se klikkaus kun käy ihan liian helposti, varsinkin kosketusnäyttölaitteilla, mutta kyllä koneellakin, jos vaikka selain tökkii.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Shay » To 02 Heinä 2015 21:54

Tuo on kyllä perseestä. Saisi olla joku varmistus...
Mää en oo onnistunut (vielä - *koputtaa puuta*) pyytämään ketään kaveriksi kännykällä selatessa, mutta osallistuin vasta johonkin tapahtumaan ja olen myös tykännyt jostain ihme jutuista esim. Cheekistä vahingossa. :keijo: Toisinaan kuuluu ainakin ääni, jos tykkää jostain, mutta kaveriksi pyytäessä ei taida kuulua ääntäkään. Onneksi ei pysty vahingossa jakamaan mitään, kun jakaessa aukeaa uusi sivu.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 31 Heinä 2015 13:46

Mä olen vahingossa liittynyt johonkin eläinaiheiseen ryhmään sekä ryhmään zumba-tapahtumat Suomessa. Voi morjens. :keijo:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 01 Elo 2015 18:32

Jos se Facebook-app on kökkö, niin miksi sitä pitäisi käyttää? Itse olen pärjäillyt kännykällä selainversion kanssa niin hyvin etten ole edes ajatellut sen oman sovelluksen hommaamista. :P
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 01 Elo 2015 18:48

Koska se selainversio on vielä kökömpi ja vetää väkisten johonkin mobiiliversioon, joka on järkyistä järkyin.
Yritin yksi päivä mennä erään kirppariryhmän kansioihin, mutten päässyt koska se vaan automaattisesti vaihtoi osoitteeksi m.facebook.jotain/jotainjotain vaikka kuinka väänsin osoitteen manuaalisesti www.facebook.com:ksi. :norsu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Emilia » La 08 Elo 2015 12:34

Niin no, mä kyllä käytän selainversiota mutta tabletilla tulee silti paineltua vahingossa mitä sattuu. Plus toi mitä Kiba sanoi.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja skray » Ma 10 Elo 2015 09:09

Mä oon alkanut käyttää m.facebookia sen aplikaation tilalta, koska sen apin kautta tulee ihan ihmeellisiä juttuja siihen uutisvirtaan. Enimmäkseen siis sellaisten ihmisten kuvia ja päivityksiä, joita en tunne, mutta joku kavereistani on joko tykännyt tai kommentoinut kyseistä kuvaa. En haluaisi nähdä tuntemattomien juttuja, vaikka joku facekaverini olisikin siitä tykännyt. Ja useimmitenhan nää facekaverit, joiden tykkäykset ja kommentit tulee uutisvirtaan, on joitain sellaisia kavereita, jotka ei ole niin läheisiä enää, mutta ei viitsisi kuitenkaan vielä poistaa facekavereista. Esim. joku vanha työkaveri, jonka omat jutut kuitenkin vielä kiinnostaa mua. Siis nimenomaan kaverin omat jutut, ei se että hän tykkää jonkun mulle tuntemattoman henkilön uudesta profiilikuvasta. Argh.

m.facebook toimii ihan hyvin muuten, mutta en saa sitä kautta lisättyä kuvia faceen, eli silloin joudun turvautumaan appiin. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja theia » Ke 16 Syys 2015 17:03

Facebookiin tulossa Dislike-namiska :jami:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 17 Syys 2015 00:49

Deaktivoin Facebook-tunnukseni ja yllättävän vähän sitä oikeastaan kaipaa. Neljä viikkoa jo täynnä ja tuskinpa olen aktivoimassa sitä ihan heti uudestaan.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa