Multimediaongelmia

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja L-S » To 26 Helmi 2015 12:39

Jaahas, se sitten Applen tuotteiden hienoudesta ja kestävyydestä. :epäilevä: IPadini, jonka hankin vasta yhdeksän kuukautta sitten, vaikuttaisi menneen rikki, koska näyttö ei enää reagoi kaikissa kohdissa kosketukseen. Pitkällä sivulla alareunassa on alue, jossa kosketus ei tunnu toimivan. Ja esimerkiksi eilen kun yritin käyttää App Storea ja päivittää sovelluksia, jos se olisi auttanut ongelmaan, App Store alkoi vetää holtitonta rallia eri kohtien välillä, siis esim. etusivun ja sen päivitykset-kohdan välillä, ikään kuin joku olisi klikkaillut niitä vuoronperään, vaikka en koskenut näyttöön. Tai kun yritin katsoa Netflixiä, jossa on alareunassa kohta, josta saa kuvan suuremmaksi/pienemmäksi, sovellus alkoi jossain vaiheessa vaihdella sitä kuvakokoa itsekseen, ikään kuin olisin jatkuvasti painellut sitä kohtaa. Onneksi on ilmeisesti vuoden takuu, pitänee selvitellä kunhan jaksaa.

Olen kyllä vähän pettynyt, kun Applen tuotteiden ylivertaisuutta muihin verrattuna aina kehutaan, mutta ei mulla ole ikinä esimerkiksi PC-tietokone mennyt alle vuodessa rikki. Eihän nää asiat tietysti ole verrannollisia, ja sattumia voi olla, mutta kuitenkin haluan kokea irrationaalista pettymyksen tunnetta. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 27 Helmi 2015 00:37

No samanlaista elektroniikkaa ne on kuin muutkin laitteet, ehkä vain vähän paremmin suunniteltuja. Tuossa on kuitenkin takuuta jäljellä, eli huoltoon vaan.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja L-S » Su 01 Maalis 2015 13:20

Kummallista kyllä, ongelmaa ei tällä hetkellä näytä olevan. :riips: Olin varma, että se on mekaaninen vika, kun ei uudelleenkäynnistykset ja päivitykset auttaneet asiaan, mutta juuri nyt en ainakaan huomaa mitään. Jonkin aikaa laite oli vähemmällä käytöllä ja akkukin meni tyhjäksi. No, pitää tarkkailla tilannetta. Hyvällä tuurillahan ongelma ilmaantuu uudestaan päivä takuun umpeen menemisen jälkeen. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ma 15 Kesä 2015 09:39

On se kummallista, kun kännykällä (yrittää) katsoa mtv:n katsomoa,
niin joka ikinen kerta mainokset näkyy täydellisesti, mutta ohjelman alkaessa rupeaa pätkimään tai pysähtyy kokonaan.
Tällä hetkellä toimii taas, kun päivitti sovelluksen vaik'ei se sitä pyytänytkään.
Merkillistä on siis, että miksi ne mainokset näkyy aina mutta ohjelma ei? Samasta paikastahan ne molemmat kai tulee.
Niin, ei tämä mikään oikea ongelma ole, kunhan ihmettelen.
Avatar
Haahuilija
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 30 Huhti 2008 09:29

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 15 Kesä 2015 15:05

No onhan se nyt oikea ongelma, jos ohjelmaa ei pysty katsomaan. Samaan olen törmännyt ajoittain, muillakin laitteilla kuin kännykällä. Mitään varsinaista ratkaisua mulla ei ongelmaan ole, toimii milloin huvittaa.
Toisaalta sitten taas Ruutu-sovelluksessa on ajoittain ollut ongelmana, että se ei näytä niitä mainoksia, vaan aina kun pitäisi tulla mainos, ohjelman näyttäminen katkeaa ja jos haluaa katsoa eteenpäin, pitää kelata alusta eteenpäin siten, että kelaa mainoskohdan ohi. :läps:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 15 Kesä 2015 16:23

Samoissa ongelmissa täälläkin.
Mulla pätkii katsomossa tosin mainokset, ei ohjelma. Ohjelma pyörii ihan nätisti, mutta mainoksien aikana ehtii esim. nukahtaa :keijo: (kännykkäsovelluksessa). Areenahan ei suostu toimimaan välistä ollenkaan, vaan jatkaa lataamista hamaan tappiin asti eikä edes anna virhettä :epäilevä:
Ruutu on yllättäen toiminut noista kännykässä parhaiten :keijoei: Paitsi tuo kelaamisongelma. Mutta se on pientä kun se on ratkaistavissa, vaikka onkin ihan liian ärsyttävää.

Ratkesiko l-s:n ongelma operan kanssa mitenkään?

Välistä, kun olen katsonut jenkki-netflixiä niin olen huomannut että pitää muistaa palauttaa itsensä suomen puolelle että pääsee fordelle. Jostain syystä ton mun nykyisen systeemin kanssa se estää mun pääsyn sivuille :keijo:
Mutta se nyt ei ole ongelma, pikemminkin vain havainto.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 15 Kesä 2015 21:35

Opera-ongelma on olemassa edelleen. En taida pystyä ratkaisemaan sitä, kun en tiedä yhtään mistä se voisi johtua. :norsu: Pakko pysytellä varmaan Firefoxissa. Chromestakaan en tykkää, se ei tunnu juuri sen kevyemmältä kuin FF:kään.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 05 Elo 2015 13:42

En saa siirrettyä tiedostoja Macistä ulkoiselle kovalevylle. Ulkoinen kovalevy on Windows-koneen vanha kovalevy, jolta tiedostojen siirto onnistuu kyllä Maciin, mutta toisin päin siirto ei onnistukaan. Olen kokeillut siirtoa pikkutiedostoilla, koska ilmeisesti joku kokoyläraja on olemassa, mutta sekään ei onnistu. Ei onnistu raahaamalla tai copy-pastella. Formatoida en kovalevyä halua, sillä siellä on vanhoja tiedostoja tallessa. Osaisiko joku auttaa? Kun tuosta Googlestakaan ei ollut riittävästi apua. :( Ja kaiken huipuksi kyseessä on työkone, joten en saa asentaa omia ohjelmia netistä, jos sellaista siirtoon tarvittaisiin.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 08 Elo 2015 02:52

Ulkoinen levysi on luultavasti NTFS-formaatissa, jota Mac osaa lukea, muttei pysty kirjoittamaan sille. Tarvitset Maciin ohjelman, joka lisää NTFS-kirjoitustuen, esim. Paragon NTFS, josta saa 2 viikon kokeiluversion. Asentaisin kysymättä lupia, jos vain käyttöoikeudet riittävät.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 08 Elo 2015 18:59

Ei riitä, mutta sain onneksi ohjeet tietotekniikkatuelta siihen, miten saan formatoitua kovalevyn ja muutettua sen formaatin. Lienee ainoa järkevä vaihtoehto, jotta säästyy puljaamiselta. Pitää vain siirtää kaikki tärkeät tiedotot tuolta kovalevyltä ensin pois. Kiitos kuitenkin avusta Aranwe!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 20 Tammi 2016 22:35

Todennäköisesti täältä ei löydy riittävää otantaa, että kellään olisi ollut samaa ongelmaa, mutta kysynpä nyt kuitenkin varmuuden vuoksi. Mulla on Samsung Smart TV (kolme tai neljä vuotta vanha malli) ja siinä Youtube-sovellus. Nyt viime päivinä Youtube-videot ovat alkaneet pätkiä niin, että video saattaa pysähtyä moneksi kymmeneksi sekunniksi ennen kuin suostuu taas etenemään. Tätä tapahtuu vaihtelevasti pitkin videota, useimmiten monta kertaa per video. En keksi mitä sille voisi tehdä. Mitään päivitystä ei näytä olevan saatavalla, ei itse sovellukseen eikä television ohjelmistoon (silloin kun Yle Areenassa oli ongelmia, koko television ohjelmiston päivitys auttoi, mutta nyt ainakin tv väitti että ei ole mitään päivitystä). Eikä mulla netissäkään pitäisi olla vikaa, kun Youtubet sun muut pyörii kyllä muilla laitteilla ihan nätisti.

Ihan turkasen ärsyttävää, kun yrittää tehdä Youtube-ohjattua joogaa, mutta video pätkäisee kesken asennon ja sitten menee keskittyminen ja hermot. :keijo: Tänäänkin meni varmaan 50 minuuttia puolen tunnin videoon, kun se pätki ja lopulta piti hakea toinen laite, että sain sen tehtyä loppuun.

Välillä musta tuntuu, että nämä Smart TV:t (tai niiden sovellukset) eivät ole ihan loppuun asti suunniteltuja. :P :jaaha: Ongelmia tulee aika usein ja niille ei voi oikein tehdä mitään järkevää. Mulla on ollut vuoron perään ongelmia useimmissa käyttämissäni sovelluksissa, ja niihin on sitten lopulta löytynyt jostain netin syövereistä pitkään kaivamalla joku outo ratkaisu tai sitten ongelma on ratkennut itsestään kun on kärsivällisesti odotellut. Nykyiseen ongelmaan en ole toistaiseksi englanninkielisiltä nettisivuilta hakemallakaan löytänyt mitään ratkaisua.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 23 Tammi 2016 14:23

Ensimmäisenä syyttävä sormi osoittaa tietysti nettiyhteyttä, mutta jos ne videot kerran toimii muilla laitteilla ihan ok ilma ongelmia, niin todennäköisemmin syy on sitten siinä "Smart" TV:n ohjelmistossa, joka on luultavasti joku ikivanha Android käyttöjärjestelmän TV-versio tai Tizen-pohjainen viritys.

Auttaakohan tuohonkin vaivaan buuttaaminen, eli TV:stä virrat pois ihan virtakytkimestä ja parin minuutin päästä takaisin? :keijo:
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja L-S » La 23 Tammi 2016 16:24

Buuttauksen oon kokeillut, ei vaikutusta. :keijo: Itse asiassa kyllä iPadillakin alkoivat Youtube-videot tökkiä pari päivää sitten, mutta siinä tuli virheilmoituskin toisin kuin telkkarissa. Ja toisaalta netti toimii hyvin esimerkiksi Netflixiä katsoessa, joten ihmettelisin jos siinä olisi vika, vaikka sekin on tietysti mahdollista. Nettiyhteysongelmat on toinen mitä on yleensä lähes mahdoton selvittää...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 23 Tammi 2016 18:36

Toki ongelmia voi satunnaisesti olla myös Youtuben päässä.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Edellinen

Paluu Multimedia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa