Multimediaongelmia

Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 28 Tammi 2012 23:51

Kun on kerran ketjut multimediamuisteluille ja multimediailmoituksille, niin aloitetaankos oma multimediaongelmillekin? Aattelin tässä ettei tämä probleemani nyt oikein tuonne tietokoneongelmaketjuunkaan istuisi... Pamputtakaa modet vaan jos tarpeelliseksi koette. Mutta eikös sitä vasta ollut puhetta että uusia ketjuja voisi perustaa kerkeämminkin? :keijo:

Mutta asiaan eli ongelmaan. Uuden läppärin hiukkasen vanhaa konetta reilumman kovalevytilan kanssa tuli mieleen että nytpä olisi hyvä sauma konvertoida dvd-hyllyn aarteita koneelle ettei aina tarvitse levyjen kanssa puljata, matkakäytöstä nyt puhumattakaan. Tuumasin että VLC:llähän pitäisi toimia sutjakasti. Ruuvasin oletusarvoista äänicodecin bit ratea hieman korkeammaksi ja pistin resoluution kohdilleen (samaksi kuin DVD:llä), sitten masiina rupsuttamaan. Lopputuloksen kuvanlaatu on hyvä, ääni samoin, mutta kummasti kuvan liikkeen sulavuus jättää hieman toivomisen varaa. En koskenut videon bit rate ja frame rate -asetuksiin (oletuksena tyhjä kenttä), ajattelin että silloin todennäköisesti VLC valitsisi sopivansuuntaisia asetuksia automaattisesti.
Nyt tuon tiedoston video bit rate on 550kbps (ei huono kuva, mutta voisi ottaa uusiksi vähän korkeammalla laadulla) ja frame rate 25. Tuo frame rate kummastuttaa, miten ihmeessä tuon konvertoidun videon kuva voi nykiä, jos on kerran frame rate on sama kuin itse DVD:llä? :hämillään:
Ei tuo kuvan liike todellakaan mitään töksötystä ole, tyytyväisenä tuota katsoisi jos ei tietäisi asiasta, mutta DVD:hen verratessa ero on kuitenkin aika selvä. Auttaako tuohon vaan simppelisti frame raten nostaminen esim. kolmeenkymmeneen, mikä hieman tuntuu järjenvastaiselta, mistä se sitä materiaalia muka nyhjäisisi, kerta DVD:llä on 25 kuvaa per sekunti, vai mikä tuossa voisi kinnata? :riips:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ma 30 Tammi 2012 14:04

Kokeileppas ensiksi soittaa ko. filu media player classicilla koska :vlc:
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Avatar
Emperor Pälpätipää
 
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 23 Tammi 2009 10:08

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 31 Tammi 2012 00:37

Emperor Pälpätipää kirjoitti:koska :vlc:

...Kusee? :p
Mikäs siinä? Hyvinkin voi olla ettei konvertterinä välttämättä ole niin optimaalinen kerta on pääasiassa toisto-ohjelma, mutta siinä ominaisuudessa on ainakin omalla kohdalla toiminut moitteetta.

Hain tuon Media Player Classicin - samalla lailla toimii. Windowsin Media Playerilla sama homma, kuten myös telkkarin kanssa filettä USB-tikulta pyörittäessä. Eli ongelma siis tiedostossa eikä ohjelmassa.

Olipa noissa eri ohjelmissakin jotain ihmeen kummia. VLC:llä pyöri konvertoitu leffa parhaiten, MPC:llä melko surkeasti (kuten myös WMP:llä). Frame rate tasaisesti siinä kolmentoista hujakoilla, eli näytetyt-skipatut framet -suhde aavistuksen verran näytettyjen puolella. Mutta kuitenkaan MPC ei pyöri sen raskaammin kuin VLC:kään, kun ei ole päällä muita ohjelmia ja konvertoitu filu pyörii, molemmilla prosessori(e)n kuormitus on siinä 15% hujakoilla, eli sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa. Ei ymmärrä pieni ihminen... :hämillään:
Tuntuisi olevan tuo H-264 mistä MPC ei tykkää jostain syystä, testailin muilla random-videoilla ja kaikki skulasi ihan ok. Edit: Kah, Googlailulla tuli vastaan tämmöinen vinkki, ja katso, frame rate nousee tuolla lähelle 25:ta (~23-24), mutta ilman kuvaa. Muilla renderer-asetuksilla saa kuvan näkymään, mutta frame ratet jättävät toivomisen varaa vieläkin.

MPC ei jostain syystä myöskää suostunut pyörittämään koneelle kopiotua koko DVD:tä (normi copy-pastettu koko moska vaan kovolle). Se normiperus tuotantofirma fanfaari kuuluu, pahasti pätkien, mutta ilman kuvaa. That's it. Ei etene tuosta enää. VLC:llä toimii kuin unelma.

Mutta takaisin alkuperäiseen ongelmaan, kun se konvertoitu filu ei ole sulava. Koittaisiko sitä seuraavaksi videoformaatin vaihtoa, frame raten nostoa vai molempia. :riips: Että kiusaavat taas pientä ihmistä.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 31 Tammi 2012 16:54

Jos lasket frameraten 24:ään.
Ja onkos sulla ffdshow paketti asennettuna?
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 31 Tammi 2012 22:03

Ei ole ffdshowta. Veikkaat että auttaisi?
Muistelenkohan omiani, mutta eikö VLC ole ns. self-contained, eli siinä olisi itsessään mukana kaikki rojut? Saako sitä confattua käyttämään ulkoisia kodekkeja?

Tietenkihän siinä voi olla sekin että VLC:n H.264 encoder ei ole paras mahdollinen ja siitä aiheutuisi moinen? Voisi kokeilla konvertoida vielä yhden version toiselle videoformaatille ja katsoa kuinka käy. :raps:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 31 Tammi 2012 22:54

Jaa. Enpäs tiedäkään tuosta VLC:stä, mutta muille ohjelmille ainakin luulisi auttavan.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 01 Helmi 2012 22:07

Nyt tuntui löytyvän oikeat asetukset! Kokeilin VLC:n tarjoamia eri konvertointiprofiileja ja onnasi sitten semmoisella missä on videokodekkina H.264, mutta encapsulation-muotona MP4/MOVin sijaan MPEG-TS. Nyt tuolla järjestelyllä konvertoituna pelittää sulavasti, MPC näyttää toistettaessa tasaista ~25 fps:n pyöritystä, eikä frameja putoa matkalla. Mikä ihme mahtoi siinäkin olla ettei MP4-encapsulationista tykännyt ollenkaan, ota noista selvää... :seko:
Samoin kuin itse DVD:tä katsoessa, VLC näyttää toisto-framerateksi 50.

No niin, näin se homma etenee. Great success! Kuva
Joo, ihan säkällä pistin taas...
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Syys 2012 23:21

Kirjoitin Chromen osoite-/hakukenttään hakusanan, ja sain vastaukseksi tällaisen. Mitä tämä tarkoittaa? :hämillään: Normaalissa näkymässä tuolla oikeassa yläkulmassa mm. näkyisi mun google-tunnukseni. Ja onhan tuo nyt muutenkin ihan eri näköinen kuin normaalisti. Tuon takiako mun uusi kaapelimodeemiyhteytenikin takkuaa? Mitä mun pitää tehdä? En uskalla nyt käyttää Chromea lainkaan.

Edit: Tein uuden testihaun. URL on https://proxy.disconnect.me/search?q=testi :sori:

PS. Vastaukset selkokielellä, kiitos.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 15 Syys 2012 12:43

Lyyra kirjoitti:Kirjoitin Chromen osoite-/hakukenttään hakusanan, ja sain vastaukseksi tällaisen. Mitä tämä tarkoittaa? :hämillään: Normaalissa näkymässä tuolla oikeassa yläkulmassa mm. näkyisi mun google-tunnukseni. Ja onhan tuo nyt muutenkin ihan eri näköinen kuin normaalisti. Tuon takiako mun uusi kaapelimodeemiyhteytenikin takkuaa? Mitä mun pitää tehdä? En uskalla nyt käyttää Chromea lainkaan.

Edit: Tein uuden testihaun. URL on https://proxy.disconnect.me/search?q=testi :sori:

PS. Vastaukset selkokielellä, kiitos.

Tajusin jotain itsekin! :O:
Tuo johtunee yhdestä lisäosasta, joka mulla on. :lanppu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 31 Loka 2012 15:30

Mulla on olemassa sekundaarinen gmailin sähköpostiosoite.
Mutten muista osoitetta :läps:
Eikä mistään saa sitä tietoonsa, jos ei muista sitä.

Voi :keijo:
Kaikkia salasana ja muita palautuskeinoja kyllä on, muttei sähköpostiosoitteen, jos ei vaan muista osoitetta :virnei:
:läps:
Dorkaa :ei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 31 Loka 2012 17:59

Tulevaisuudessa kannattaa tallentaa osoitteet primäärin spostin yhteystietoihin ;)

Pieni, pieni mahdollisuus on kokeilla autotäydennystä. Toinen että jos olet tallentanut salasanan selaimeen niin tilin nimen löytää Selaimen asetukset => yksityisasetukset => tallennetut salasanat.

Muutoin taitaa muistelu olla ainoa vaihtoehto :paijaus:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 31 Loka 2012 18:02

Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 31 Loka 2012 18:12

Noku mulla on auto-refillkin pois päältä, sivuhistoriaa ei löydy niin pitkälle kun olen sitä postia viimeksi käyttänyt. En myöskään koskaan tallenna salasanoja selaimiin. Siinäpä se vitsi onkin, että salasanan mä muistan, mutten sitä sähköpostia/tunnusta. :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 31 Loka 2012 19:30

Muistakko sen pelastussähköpostin? Silloin tuo alempi postaus auttaa ;)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 31 Loka 2012 23:21

Nokun mä yritin, mutta ilmeisesti oon laittanut siihen jotain muuta :huoh:
Sinne meni.
Vähän ottaa päähän, mutta sou not. Ei voi muistaa.
Ehkä se tulee mieleen jostain, joskus. :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Dnd » To 01 Marras 2012 02:24

Jos oot antanut sähköpostia tehdessä toisen (vanhemman) sähköpostisi osoitteen ja sieltä on lähettetty hyväksymisviesti, niin se viesti saattaa olla vielä tallessa ja siitä näkyy tunnus. Voinet olla sen kyllä hävittänytkin aikoinaan.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Huhti 2013 12:33

Mulla on nettiselausongelma.
Luen muutamaa blogia säännöllisesti ja aiemmin ongelma koski vain yhtä blogia, mutta nyt jostain syystä useampi blogi on alkanut tekemään samaa. Muilla sivuilla en ole tätä huomannut.

Yritin aiemmin tuon blogin ja blogisivuston it-tuen kanssa pähkäillä mistä ongelma voi johtua ja silloinen ratkaisu oli vain selaimen asentaminen uudelleen.

En kovin monen blogin kanssa tätä rämppäämistä jaksaisi, joten miten käy kirjanmerkkien jos asennan selaimen (google chrome) uudestaan?

Ongelma on sellainen, että jostain syystä selain lataa sivuston kahteen ( kolmeen :epäilevä: ) kertaan, eikä edelliselle sivulle palaaminen onnistu normaalisti backspacea napauttamalla, vaan hengaan sivulla niin kauan kunnes painan "back"-nappia pitkään pohjassa, jolloin tulee näkyviin niitä edellisiä sivuja ja sieltä valitsen sen mihin haluan mennä. Jostain syystä siihen ensimmäiseen lataukseen tulee joku forwardointitshysteemi tms. joka sitten paukuttaa mua sinne sivulle jatkuvasti. :gaah:

Auttaisko se selaimen uudelleenasennus?
:epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 17 Huhti 2013 13:24

Mä en osaa sanoa mitään, paitsi että chromessa pitäisi pystyä tallentamaan kirjanmerkit oman google (gmail)-tilin taakse. Eli saa sitten kaivettua sieltä esille kun asentaa chromen uusiksi. Asetuksistakin löytyy kohta "tuo kirjanmerkit ja asetukset".
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Yabba » To 18 Huhti 2013 22:55

Kibaya kirjoitti:En kovin monen blogin kanssa tätä rämppäämistä jaksaisi, joten miten käy kirjanmerkkien jos asennan selaimen (google chrome) uudestaan?

Uudelleen asennuksesta en osaa sanoa auttaako se, mutta kuten wildis sanoi, jos synkkaat sen (asetukset => kirjaudu/synkronoi) google-tilillä niin saat sitä kautta säädettyä mitä säilytetään, mitä ei (rasti ruutuun periaatteella kirjanmerkit, asetukset, salasanat, lisäosat,...) ja tosiaan riittää sitten noiden saantiin uudelleenasennettuun selaimeen että loggaa sisälle. Samalla periaatteella Chromen saa jaettua/synkattua useampaan laitteeseen (jos niiss on chrome), jolloin samat kirjanmerkit ja muut on kaikissa koneissa käytössä.

Sen verran vinkkiä, että kun synkkauksen on aktivoinut kannattaa selain jättää päälle joksikin aikaa (minuutti-tunti, riippuen kirjanmerkkien ja muiden synkattavien määrästä ja nettiyhteyden nopeudesta) ennen uudelleenasennusta niin kaikki on varmasti kopsattu.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 20 Touko 2013 22:39

Miksi mun SGS2 ei lähetä ja ota vastaan kuvaviestejä kuin hyvin satunnaisesti? Datakin on kyllä päällä. Tulee vain ilmoitus viestistä ja nappi, jossa lukee "Lataa". Sitten kun sitä nappia painaa, se sanoo "Ladataan", ja sitten se nappi palaa vain takaisin. Ja joskus se sanoo: "Viestin lataaminen epäonnistui".
Varastoituuko nuo johonkin? Siinä lukee myös päivämäärä, jolloin "viesti vanhentuu" tms.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja theia » Ti 21 Touko 2013 10:14

Onko sulla tiedoteviestien aktivointi päällä viestiasetuksista? Muistelen siskolla saman ongelman korjaantuneen laittamalla se päälle?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 21 Touko 2013 13:11

Kiitos vinkistä, theia. Kokeillaan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 09 Heinä 2013 17:19

Miten netistä pystyy tallentamaan mp3-tiedoston niin että se toimii myös ilman nettiä? Kun sivulla lukee että lataa tästä biisi ilmaiseksi mp3:sena muttei ole mitään erillistä latausnappulaa, linkkiä painaessa tulee ihan perussoittomahdollisuus. En vaan osaa. :sori:

Muoks; ja win8 kyseessä jos siitä on mitään apua :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 09 Heinä 2013 20:19

Selaimen tietäminen auttaisi enemmän. Joillakin lisäosilla sen pystyy lataamaan.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 09 Heinä 2013 20:44

Chrome.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Seuraava

Paluu Multimedia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa