Keijojen Käsityöklubi

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » La 06 Kesä 2015 10:10

Ostin kankaan, josta mun nyt pitäis ommella itse maksimekko kesäksi. Ihana kangas ja just ihanan kuviollinen. :sydän:
Tuntui hyvältä idealta kaupassa ja kaverini kehui, että kyllä sä osaat. Myyjäkin (puolituttu hänkin) sanoi, että se on helppoa ja ostamaani kangasta on helppo ommmella. Joo minä nyökyttelin ja ajattelin, että kyllä mä selviän. Tästä on kohta kuukausi, enkä ole uskaltanut aloittaa vielä, kun en oikein tiedä mistä pitäis aloittaa ja miten. :huoh:
Pelkään myös, että pilaan koko homman ja koko kangas menee hukkaan. Tai sitten jos saisinkin jonkunlaisen mekon aikaiseksi, niin en kehtaa käyttää sitä edes kotona.

Olisko jollain vinkkejä tai ideoita, mistä mun pitäis aloittaa ja miten?
Kaavoja mulla ei ole, mutta olen googletellut kaikenlaisia blogeja ja semmosia, missä olis jotain ohjeita, mutta en mä niistä tajua niin paljoa, että saisin jotain tehtyä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 13 Marras 2015 20:30

Tiedoks, maksimekko on vielä tekemättä. :virne:

Meen huomenna käsityömessuille Tampereelle. Jee!
Meinaan niin metsästää jotain uutta ja kivaa näperreltävää, eihän mulla ookaan kuin se mun megapeittovirkkaus vielä kesken ja muutenkaan en ole tehnyt mitään pitkään aikaan, mutta ei se haittaa. Jotain uutta kivaa on saatava!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » To 19 Marras 2015 08:28

Uutta kivaa tuli hommattua messuilta. Novitan pisteellä oli bambuiset virkkuukoukut ja puikot euron kappale, joten päätin ostaa kaksi kokeiluun. Toinen on samaa kokoa, kuin tavallinen koukkuni peiton virkkauksessa ja toinen on sitten suurempi ja soveltuu kuteiden virkkaukseen. Ja koska päätin ostaa tuon isommankin koukun, niin pakkohan sitä oli ostaa myös kudetta, joten ostin kaksi kerää semmosta sinapinkeltaista ontelokudetta, että voin tehdä sisustuskoreja. :gay:
Intoa syyhyten odotan, että olis aikaa virkkailla. Ehkä lauantaina.

Lisäks ostin askartelutarvikkeita joulukortteja varten, mutta sille taitaa olla oma ketju jossain...

Muutoinhan nuo käsityömessut oli ihan mahtavat! Tokihan olivat oikealta nimeltään Kädentaidot, eli seillä oli kaikkea mitä vaan saattaa kuvitella voivansa tehdä käsin ja tätä kaikkea oli 4 isoa hallia täynnä. Ymmärrän hyvin, jos siellä menee jollain koko aukioloaika ihastellessa ja shoppaillessa. Tonne pitää päästä joskus uudestaan. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » La 16 Huhti 2016 16:21

Kauan sitten aloittamani megapeiton virkkaus saa jäädä ikuisesti sikseen, koska tein jo virkkaamistani ruuduista kaksi pientä peittoa vauvan käyttöön. Olin ajatellut, että toinen tulisi kärryihin ja toinen sitten muuhun käyttöön esim. autoon tai vaan kotona lekotellessa, mutta näytin peittoja eilen kaverilleni, joka sanoi, että toista voisi käyttää pinnasängyssä päiväpeittona. Se oli niin hyvä idea, että toinen peitoista luultavasti tulee nyt sitten päiväpeittokäyttöön ainakin aluksi. :)

Lisäksi olen virkannut syksyllä käsityömessuilta ostamastani ontelokuteesta säilytyskortin vauvan tavaroille. Vielä olisi yksi kokonainen kerä ja toisesta pieni nysä jäljellä, joten voisin virkata toisenkin korin vielä. Se saa nyt kuitenkin odottaa, koska en ole varma tarvitaanko niitä niin montaa vauvan kamoille ja nopeastihan tommosen tekee, jos tarvetta ilmenee.

Sain myös kavereilta synttärilahjaksi lahjakortin käsityökauppaan ja kävin eilen ostoksilla. Tarkoitus oli ostaa jotain samanlaista kudetta, kuin mitä mulla jo on, että voisin yhdistää ne toisiinsa, mutta toisin kävi. Mukaan tarttui trikookudetta liilana kaksi vyyhtiä ja lisäksi vähän ohuempaa ontelokudetta luonnonvalkoisena yksi vyyhti. Tuon luonnonvalvoisen selvittelin eilen ja kerin sen kahteen kerään. Siihen meni n. 7h, eli koko ilta telkkarin ääressä... Oli melko sotkuinen vyyhti.
Mietin, jaksaisinko tänään keriä edes toisen noista trikookuteista, mutta saas nähdä viitsinkö aloittaa vielä tänään.

Mietin myös jo, mitä noista nyt sitten tekisi ja mieleen on tullut lähinnä, että virkkaisin tuosta liilasta trikookuteesta maton vintin aulaan. Se saisi luultavasti olla pyöreä ja eilen googlettelin jo hieman ideoita. Moni vaikuttaisi tehneen tällä ohjeella ja onhan se aika kivan näköinen. Pitää kuitenkin ehkä vielä tehdä jotain tutkimustyötä, jos löytyisi vielä joku kivempi malli. Valkoisesta kuteesta en vielä ole keksinyt mitään, mutta voipi olla, että siitä muotoutuu ainakin joku sisustuskori johonkin, kunhan tästä nyt päästään vinttiä sisustamaan...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 18 Huhti 2016 16:09

Kiva jutella yksin. :keijo:

En alkanutkaan virkkaamaan mattoa tuosta yllä mainitsemastani ohjeesta, vaan teenkin juhannusruusun. :tilt:
Vaihe 10 alkamassa ja yhdessä sormessa on jo melkein rakko... saas nähdä mitä tästä vielä tulee.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 29 Touko 2016 18:33

Mulla on tänään käsityöopen rooli. Mieheke korjaa itse farkkujaan. :hullu: Mua tarvitaan lähinnä tsempparina.

Minä taas aloitin ensimmäisen suurehkon neuletyöni. Boleron takakappale on jo 2cm pitkä. :P
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » To 01 Syys 2016 11:17

Onko marengin bolero jo valmis? :virne:

Me aloitetaan kaverin kanssa marttakerhon pitäminen ensi viikolla. Mukaan on kutsuttu muutamia kavereita, jotka tekee käsitöitä. Lähinnä siis tarkoitus, että tehdään yhdessä käsitöitä ja saadaan vähän taukoa vauva-arkeen muutaman tunnin marttakerholla. Ajattelin alkaa virkkaamaan jotain uutta ja ihmeellistä, mitä en ole aiemmin tehnyt. Saas nähdä keksinkö jotain uutta, vai teenkö vain uuden sisustuskorin. Sellaisia kyllä tarvitsisin vielä pari, mutta en tiedä viitsinkö juuri nyt niitä alkaa tekemään.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 01 Syys 2016 14:35

skray kirjoitti:Onko marengin bolero jo valmis? :virne:

Ei, mutta on pituutta jo kolminkertaisesti edelliseen viestiin nähden. Takakappale on jo 6 cm pitkä. :jami: :jaaha: :virne:

Jos tuon vaikka ennen eläkkeelle jäämistä sais valmiiksi. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja damn » Ke 28 Joulu 2016 21:29

Ompelin joulun alla kavereille ja perheelle lahjaksi heijastimia. Tässä on muutama, sitten oli tähtiä ja jotain muuta.

Kuva
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 29 Joulu 2016 14:04

Wow, onpa hienoja heijastimia! :tipahdus:
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » La 31 Joulu 2016 11:36

Tosi hienoja heijastimia! :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 18 Tammi 2017 00:23

Innostuin jälleen virkkaamisesta ja olen tänään koevirkannut "lohikäärmesuomuja". Sinänsä helppoa kun vaan keksin että miten suomut rakentuu ja miten sen laskukaava menee. Ajattelin tehdä suomuilla tuohon takin huppuun reunakoristeen siinä olleen karvareuhkan tilalle. Piirsin siitä reuhkasta silloin kaavan talteen ja nyt testipalan kanssa huomaan että se tulisi suhteellisen nopeasti tehtyä, sillä kaistale ei ole mikään hirveän iso.

Kuva kynsikkäistä, minkä ohjetta tutkin pitkään ja hain erehdysten kautta sitä miten reunat saa kulkemaan kunnolla. Ohje kun on pyöreään lopputulokseen.

Kuva

Noissa hanskoissa tosi se kulkee hienommin kuin mulla :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » Su 05 Maalis 2017 18:20

Hei te, jotka ompelette!
Ajattelin ommella muutaman tyynynpäälisen, joihin tulee vetoketju. En ole koskaan ommellut vetoketjua mihinkään ja ajattelin, että tyynynpäällinen on helppo aloituskohde. Aloin googlettaa hieman ohjeita vetoketjua varten, mutta joka paikassa vaan sanottiin, että pitää olla vetoketjupaininjalka koneeseen, eikä mulla nyt semmosta oo. Voiko vetoketjun siis ommella tavallisella paininjalalla ja jos, niin onko siihen jollain helppoa ohjetta? Osaako joku mahdollisesti sanoa, miksi kannattaisi hommata se oikea paininjalka? Onko se vaan oikeesti niin hyvä, että kannattaa?


Meinasin, että tää olis ollu hyvä projekti näin sunnuntai-iltapäivälle, mutta ei vissiin nyt sit tuukaan tästä mitään vielä tänään. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Maalis 2017 19:53

Vetoketjun voi kyllä ommella ilman vetoketjupaininjalkaakin. Ei vain ole ihan niin helppoa, mutta helppoa silti. :tilt: Ongelma on se, että vetoketjun muoviosa nostaa paininjalkaa, jolloin täydellistä lopputulosta havitteleva ei välttämättä ole tyytyväinen, koska tikkausjäljessä voi joissain tapauksissa olla toivomisen varaa. Erityisesti, jos vetoketjun muoviosa on kovin korkealla vetoketjun kangaspintaan nähden. Ihan hyvin mä olen ainakin hameiden vetoketjut kiinnittänyt ihan tavallisella paininjalalla, mutta niissä tuo korkeusero onkin aika pieni. Osta vasta, jos tuntuu, että ompelujälki on liian huonoa ilman. Kokeilemallahan se selviää.

Suosittelen kiinnittämään vetoketjun ensin ja sitten muut saumat nurjalta puolelta. Kyllä sä onnistut! :peukku:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 06 Maalis 2017 08:04

Kiitti Marenki! Ehkä nyt sit kokeilen ilman ensin, kun en mitään isoa vetoketjua ookaan laittamassa, vaan semmosta ohutta. Olinkin ajatellut, että se vetoketju kannattaa ommella ekana. Varsinkin kun oon ihan aloittelija... :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijojen Käsityöklubi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 05 Kesä 2017 23:13

Syyskuussa kirjoitin:
marenkienkeli kirjoitti:
skray kirjoitti:Onko marengin bolero jo valmis? :virne:

Ei, mutta on pituutta jo kolminkertaisesti edelliseen viestiin nähden. Takakappale on jo 6 cm pitkä. :jami: :jaaha: :virne:

Jos tuon vaikka ennen eläkkeelle jäämistä sais valmiiksi. :virne:

Ennen kevättä se ei edennyt, mutta olen nyt pari kuukautta (noin 2 viikon välein) käynyt neulomassa kahvilassa pienellä, vaihtelevalla porukalla. Nyt takakappaletta on neulottuna 26 cm. :jami: 33 cm (vai oliko se 34 cm) kohdalla on niskan kohdalle tulevan osan päättely.

En silti lähde liikaa keulimaan. Pidetään tavoite toistaiseksi siinä, että ennen eläkeikää olisi valmis. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Edellinen

Paluu Känpillä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron