Siivousurakka ARGH!

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 01 Syys 2016 14:32

Anna mennä, jos et ole vielä puhdistanut. :peukku:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja skray » Ma 24 Loka 2016 13:01

Pesukone on edelleen puhdistamatta. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 08 Joulu 2016 16:27

Olen tänään siivonnut työsähköpostia, kun pitäisi kuukauden sisällä siirtyä uuteen sähköpostiin. En siis viitsisi siirtää turhia viestejä uuteen järjestelmään. Olen poistanut tänään jo noin 900 sähköpostia. :friikki: Enää käytävä läpi n. 2500 viestistä ja päätettävä säästetäänkö ne vai poistetaanko. :sekopää:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja skray » Pe 09 Joulu 2016 23:37

Pesukoneen sain viime viikolla putsattua vihdoinkin, jee!

Tänään sain siivottua keittiöstä kaksi isoa laatikkoa ja keräsin sieltä kokoon pienen ikeakassillisen verran kirppiskamaa. Siis tavaroita, jotka on meidän 4 vuoden asumisen aikana kertyneet, eikä mitään niistä ole kertaakaan kaivattu. Osan olen pitänyt aiemmin "koska tätä voin vielä tarvita", mutta ei ole ollut tarvetta, joten nyt myyntiin sitten. Joulun jälkeen otan pöydän jostain muutamaksi viikoksi ja täytyy jatkaa tätä laatikoiden siivoamista vielä. Luulenpa, että tarvin lisää ikeakasseja.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 11 Joulu 2016 17:36

Mikä on paras tapa siivota pesukoneen takaa?
Vaida pesukonetta :varmatieto: :omakokemus: :lujaafaktaa:
:keijo:
Aamupäivällä oli vanha haettu ja kohta tulee uus :keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 22 Tammi 2017 18:20

Käytin kolmisen tuntia kirjoituspöytätilan ja sen ympäristön siivoamiseen, mukaan lukien ikkunalauta, kaihtimet ja huoneen lattiankin pyyhin lopulta kokonaan, kun kaihtimistä irtosi noin kilo pölyä. Puuh. Nyt on taas puolisen tuntia siistiä, kunnes pöly laskeutuu jälleen kaihtimille ja joku keskeneräinen työ pakottaa mut kasaamaan kirjoituspöydälle pari kiloa kirjoja ja papereita. :keijo:

Yritin raivata kirjahyllyyn tilaa, että mulla olisi paikkoja laskea keskeneräisiä asioita johonkin muuallekin kuin pöydälle tai lattialle, mutta sopivia kohtia ei ole ihan tässä vieressä, joten saa nähdä osoittauvatko nuo kohdat kovinkaan käyttökelpoisiksi / toiminnallisiksi. Haluaisin, että keskeneräiset asiat, kuten maksamattomat laskut ja luettavat kirjat (mulla on aina milloin mistäkin syystä yleensä kymmeniä syystä tai toisesta ajankohtaisia kirjoja tai lehtiä :P) olisivat jossain selkeästi näköetäisyydellä, muuten ne unohtuvat. Pöydänkulma on siksi lähes ainoa paikka. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 06 Huhti 2017 12:07

Miehekkeen muutettua mulla on ihan älyttömästi enemmän tilaa komerossa. :jami: (Miehekkeellä oli n. kaksinkertainen määrä vaatteita siihen nähden, mitä mulla on. :jaaha: ) Hommaa on paljon, kun järjestää kaikki vaatteet ja muut tavarat uudelleen, mutta hitsi että on tyydyttävää hommaa. Saan kaikki arkipaitanikin nyt henkareille ja vaatteiden välissä on juuri sopivasti tilaa. :pilvi: Mä en malttaisi odottaa, että pääsee takaisin kotiin järjestelemään komeroa. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 27 Huhti 2017 22:09

Ex-Miehekkeen poismuuttoon on liittynyt paljon konkreettista siivoamista ja tavaroitten läpikäyntiä. Lisäksi on tätä elämän "siivoamista". Sain tänään hoidettua viimeisetkin hommat, jotka olin kännykän tehtävälistassa ajastanut tälle kuulle. :helpotus: :jami: Kyllä tää tästä. Pikkuhiljaa. Jos sitä sais ens kuun aikana kämpän kuntoon ja loputkin (eroon liittyvät) elämän järjestelyt tehtyä, olisin todella tyytyväinen. Onneksi on kunnon listat siitä, mitä pitää vielä yhdessä hoitaa ja mitä pitää itse hoitaa. Eroaminen on kyllä niin viho viimeistä. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 03 Helmi 2019 19:31

Päivän "siivousurakka argh" oli kuiva-ainekaapin siivous. Mullahan ko. kaappi on sellainen melko korkea kaappi, jossa on viisi ulosvedettävää hyllyä/matalalaitaista laatikkoa. Ihan kätevä, mutta sinne on myös kätevä säilöä kaikenlaista, mikä sitten unohtuu. Hieman tuli ruokahävikkiä, kun heitin vihdoin pois muutamissa edellisissäkin siivouksissa selvinneitä vanhoja jauhoja ja säilykkeitä sun muita. Nyt meni vaan hermo. :( Tavaraa jäi kuitenkin kaappiin vielä runsaasti. En siis konmarittanut kaappia, koska esimerkiksi kaksi avattua paketillista käyttökelpoista perunajauhoa ei juuri tuota mulle iloa, mutta pakkohan ne on säästää ja toivottavasti käyttää. :keijo:

Tein lisäksi inventaariolistan kaapin sisällöstä. Siitä tuli noin kaksi aanelosta pitkä. Laitoin sen sinitarralla oven sisäpuolelle kiinni. Nyt haasteena olisi toimia siten, että listalla olevia asioita ei tulisi ostettua, ennen kuin aiemmat on käytetty ja vedetty yli listalta. :keijo: Helposti sitä kaupassa ajattelee, että voisi ostaa varastoon kikherneitä eikä muista, että niitä on jo kaapissa. :epäilevä: Tai sitten ostaa jonkun kastikkeen jotain tiettyä ruokaa varten, mutta sitten tulee muutos suunnitelmiin, ja ko. kastike unohtuu. Löysin esimerkiksi satay-kastikkeen, jonka olemassaolon olin unohtanut.

Kyllä elämänhallinta on vaikeaa. :keijo:

Joko olet siivonnut kuiva-ainekaappisi? Millainen järjestys toimii sinulle? Kerro toki! :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 15 Helmi 2019 23:21

Mulla on menossa "käy läpitavarasi" ja "syö kaikki ruokasi" -prosessit meneillään. Tavoitteena on käydä läpi kaikki tavarat ja karsia turhat pois ennen kuin muutan tästä kämpästä pois. (Älkää kysykö, koska se tapahtuu. En mäkään tiedä. :keijo: ) Lisäksi olen syömässä kuiva-ainekaapin ja pakastimen läpi. Vähäisessä määrin on myös poisheitettäviä ruokia löytyy, mutta ei onneksi mitään yllättävää. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Helmi 2019 18:02

Mulla on jo pitkään kytenyt mielessä tehdä jotain vastaavaa, että kävisi läpi ihan urakalla tavaroita, että saisi kämppää vähän järkeistettyä ja toki siltäkin varalta, jos joskus joutuu muuttamaan. Toki toivon, etten ainakaan kokonaan joudu tästä kämpästä lähtemään, mutta saa nähdä miten elämässä käy. :keijo:

Käytännön toteutus tässä projektissa on sitten ollut vähän niin ja näin. Nyt kevään tullen kuitenkin näemmä iskee jonkinlainen siisteysvimma. Kuiva-ainekaapin siivouksen lisäksi tänään iski kärpänen ja siivosin erään papereita ja muuta sälää täynnä olevan hyllyn, josta sainkin karsittua tavaraa. Lisäksi siivosin pois vanhoja lehtiä, mikä tosin on sellainen urakka, että ei lopu koskaan, paitsi sitten, jos joskus raaskin luopua vanhoillisista tavoistani ja lakkaan lukemasta paperista sanomalehteä ja aikakauslehtiä. (Kovin montaa aikakauslehteä en edes tilaa, mutta luen niitä mielelläni, ja esim. vanhemmat tuovat mulle itse lukemiaan lehtiä, mitkä itse sitten luen... mutta mun osakseni jää sitten heittää ne pois, mikä on vähemmän miellyttävää.) Keksisipä joku sellaisen sanomalehtisysteemin, että sitä olisi yhtä selkeä lukea aamukahvipöydässä kuin paperilehteä. Ei mitään iPadia tee mieli näppäillä voileipäkäsillä. :keijo: Sitä paitsi iPadilta lukeminen muuttaa olennaisesti lehden lukemisen kokemusta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 20 Kesä 2019 17:34

Unohtui päivittää, että sain käytyä kaikki tavarani läpi muutama viikko sitten. :superhymy: Tuli laitettua jonkin verran käsityömateriaalia+ muita tavaroita kiertoon. (Ehkä yhteensä kaupan muovipussillisen verran. Lisäksi tuli heitettyä pois materiaa lähes jätesäkillisen verran, mikä ensi alkuun kuulostaa järkyttävältä, mutta rehellisyyden nimissä suurin osa siitä oli ihan oikeasti roskaa. :virnei: Oli vanhoja pankkikortteja, rikkinäinen lampunvarjostin (joka sentään meni jätesäkkiin heti rikkouduttuaan säpäleiksi) jne. Lisäksi paperijätettä tuli kierrätettyä melkoinen määrä ja vähäisessä määrin poltettua lapsuuden kodissani (paperit, joissa esim. sotu). Pahvijätteeseen meni melkoinen kasa onnittelukortteja. Olen todella ylpeä siitä, miten hyvässä järjestyksessä suurin osa tavaroistani tällä hetkellä on. Kertoo hän ja katselee lattialla makuuhuoneessa rojuvia tavaroita. :kauriinsilmät:

Kuivakaapin läpisyönti on kesken, mutta olen sentään päässyt vaiheeseen, jossa minulla on huomattavasti vähemmän ruokaa kuivakaapissa kuin ennen. Soijapalat ja kikhernejauhot ovat tällä hetkellä mietinnän alla. Jotain niistä pitäisi tehdä, mutta en saa aikaiseksi. :tilt: Toki, jos ostaisin gluteenijauhoja, voisi tehdä niistä ja kikhernejauhoista seitania. :rokrok: :kuola:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Edellinen

Paluu Känpillä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron