Tulee tässä niin paljon siivouskommentoitavaa, etten viitsi alkaa lainaamaan kaikkien viesteistä pätkiä.

Mä en ikinä jaksais siivota, jos ei olis edes puolikunnollisia välineitä. Viime syksynä ostin yli sadan euron imurin vaan siksi, että vanhaan meni hermot ja uuden kunnollisen imurin innoittaman on mukavampi ja sujuvampi imuroida. Kyllä se imuri toimiikin ja hermot menee vaan pari kertaa yhden siivouksen aikana, eikä kymmentä kertaa niin kuin entisen imurin kanssa. Niin tulee siivottuakin useammin, kun on kunnolliset välineet.
Vaikka oli sikakallis investointi asiaan jota vihaan, olen tyytyväinen ostokseeni.
Mikrokuitumopinkin ostin tässä muutama kuukausi sitten vaan siksi, että se on kätevä ja sujuva/helppo tapa moppailla normimopin tilalta. Se ei onneksi ollut sikakallis investointi.
Joka kerta, kun olen siivoamassa (taas muutaman viikon jälkeen edellisestä kerrasta) päätän, että nyt alkaa viikkosiivoukset tässä huushollissa. Ensinnäkin pääsis puolta helpommalla, kun viikossa ei kerkee paikat kasaantua sotkusiksi, toisekseen ei ikinä tarvis tehä koko päivän kestäviä suursiivouksia, kun olis aina suht siistiä. Mutta. Odotapa kun tulee sen seuraavan viikkosiivoukseksi määrätyn päivän aamu. Ei nappaa, ei huvita, ei kiinnosta, ei jaksa eikä viitsi siivota. Hylkään viikkosiivousajatuksen ja siirryn takaisin vanhaan systeemiini. Siivoan kun se inspiraatio ja pakko tulee.
Deni puhuikin jo inspiraatiosta ja mielentilasta. Minulle se inspiraatio ja mielentila on pakollisia jos mä meinaan siivota. Tai sitten on vaan pakko, kun tulee vieraita, eikä niitä kehtaa päästä edes sisälle, kun on niin pölyistä joka paikassa. Siksi olenkin ottanut tavakseni kutsua ihmisiä kylään tarpeeksi usein, jotta mun olis pakko siivota, että kehtaan päästää ne kutsumani ihmiset sisälle.

Inspiraatio muuten iskee aina joskus klo 23 jälkeen, ettei vaan voi alkaa imuroimaan naapurien takia. Sitten on pakko hyltätä idea siivouksesta ja seuraavana päivänä on tyytyväinen, kun on edes ajatellut siivoamista jo tosissaan.

Tiskaaminen on mun mielestä kivaa, oon kai vähä hassu.

En käsitä, miten Vanilla jaksaa olla siivooja. Mä en ikinä vois siivota muille, kun omankin kodin siivoaminen on mahdottoman haastava tehtävä. Pisteet Vanille siivoojana jaksamisesta.

Harrastan muuten myös kämpän lakaisua. Se käy näpsäkästi ja nopeasti, jos tulee yllätyskävijöitä, eikä ole aikaa imuroida. Pahimmat vaan lakastaan pois ja tiskataan, niin sitten voi jo päästää ihmisiä sisälle kämppään. Huono puoli on vaan se, että se hämää sitten itseäkin, kun luulee, että on siistiä, niin ei tarvi siivota.

Olen huomannut, että hyvä tapa tietää, koska pitää siivota on se, kun telkkariruudussa ei värit enää kunnolla erotu ja sormella ruudun yli vetäessä värit kirkastuu.

Olipas kunnon vuodatus vihaamastani asiasta.