Suuri kirpputorikeskustelu

Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja skray » Su 10 Heinä 2011 21:13

Kierrätys on nykymaailmassa kaiken A ja O. Kierrätystä parhaimmillaan tarjoaa kirpputori! Jonkun vanha ja hylkäämä on toiselle uusi ja tarpeellinen. Mitä mieltä sinä olet kirpputoreista?
Käytkö usein penkomassa ja teet löytöjä vai halveksitko koko hommaa?
Onko sinulla lempparikirppis, johon menet aina kun on mahdollista?
Entä oletko koskaan itse pistänyt kirpparille tavaroita myyntiin tai ollut vaikkapa itse myymässä kaupungin torilla järkätyllä kirppiksellä?
Mikä on paras löytö mitä koskaan olet tehnyt?
Tai ihmetteletkö, miten jotkut aina tekevät löytöjä, mutta kun itse menet kirpparille, et löydä mitään?
Mitä yleensä etsit kirpparilta, vaatteitako? Vai astioita? Pelejä? Käsitöitä? Askartelumateriaaleja omiin projekteihisi? Huonekaluja?

Kerro toki kokemuksistasi! :)

---

Itse olen viime aikoina ollut enemmän kirppareista kiinnostunut kuin koskaan aiemmin. Huvittaisi vähintäänkin joka viikko käydä penkomassa ja katsomassa, mitä nyt on myynnissä ja millaisella hinnalla.
Juuri keväällä laitoin yhdelle pöytäkirppikselle pöydän kaverin kanssa ja hankkiuduin eroon turhista kamoista, vaatteista ja astioista. Hyvin meni ja päätin silloin, että nyt loppuu ostaminen. Tosin en tiedä miten nyt suu pannaan, kun kirpparilta tekee löytöjä aina välillä. :hullu:

Eilen kävin kiertelemässä kahdella kirpparilla kaverini kanssa ja tein joitakin löytöjä. Aivan ihmeellisen ihana löytö tosin oli My Little Pony -muki, jonka todellinen arvo on paljon suurempi, kuin millä sen ostin. KIva muki. :tilt:
Yleensä etsin kirpparilta vaatteita (tosin huonolla menestyksellä, kun omaa kokoa on vaikea löytää), astioita ja sisustusjuttuja. Erityisesti etsin puisia kynttilänjalkoja 70-luvun hengessä sekä verhoja. Lisäksi kiinnostavat erilaiset projekteihin kelpaavat jutut. Esim. eilen ostin kaksi puista tarjotinta, joihin aion tehdä mosaiikkikuviot ja maalata tarjottimet jollain kivalla värillä. Toinen tulee sitten itselle ja toinen menee lahjaksi. En tosin tiedä kelle. :tilt:

Tänään kävin erään kaverin kanssa kaupungilla jätskillä ja siellä olikin torilla kirpputori käynnissä. Ostin mustan pienen laukun eurolla ja Kurt Cobain elämäkerran pokkarina. Laukku oli todella edullinen ja hyväkuntoinen. Ja todellinen tilaihme vielä, kun siinä on niin monta taskua. Kirjan voin aina myydä itse kirpparilla sitten, kun olen sen lukenut. Kirjoja on kiva metsästää kirppareilta. Monesti ne ovat todella edullisia ja ne voi aina myydä edelleen sitten kun itse on lukenut. Kivaa!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

Re: Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 10 Heinä 2011 22:13

Odotin tätä ketjua innolla ja kauhulla. :täpinä: / :kauhu:

Kuten ainakin Ilmarin vakkarit tietää, työskentelen itsepalvelukirppiksellä. Tää on jo järjestyksessään toka kirppis, jossa oon hommissa. Ekassa tosin olin harjoittelijana ruokapalkalla, tästä nykyisestä maksetaan palkkaakin. Sitenpä kirppikseltä on löytynyt kaappeihin ja komeroihin jos jonkinlaista tarpeellista ja tarpeetonta. Kirppikset on pääsääntöisesti kiva juttu. Kierrätyksenkin kannalta ne ovat periaatteessa ihan ok. Parempi kuin, että jos kamat heitettäisiin roskiin, mutta kirppistely kyllä osaltaan myös ruokkii kertakäyttökulttuuria. Meillä ainakin on tosi monta myyjää, jotka vuokraa pöydän muutaman viikon välein, ja myyvät siinä sit pois ihan muutaman kerran käytettyjä tai jopa käyttämättömiä vaatteita (Lindexin ja Seppälän ja gt:n laput roikkuu niskassa), ja nettoavat satoja euroja viikossa. Oikeesti katon oikeissa vaatekaupoissa nykyään vaatteita lähinnä vain ohimennen, ja tuumaan, että muutaman kuukauden päästä tuonkin saa sit töistä murto-osalla alkuperäisestä hinnasta.

Toinen itsepalvelukirppisten lieveilmiö on nää trokarit (tai "jobbarit", kuten niitä kai myös kutsutaan), jotka pitää pöytää vakituisesti ja myyvät halvalla ostamiaan kamoja kalliilla eteen päin. Hyväntekeväisyyskirppikset tekee käytännössä samaa, mutta saavat vaan kamansa ilmaiseksi lahjoituksina. Siksi hyväntekeväisyyskirppiksillä on yleensä huomattavasti kalliimmat hinnat kuin itsepalvelutoreilla (tai ainakin mun tietämillä paikkakunnilla on). Ne eivät myöskään saa pöytävuokratuloja mistään, joten tilavuokra maksetaan tuotemyynnistä. Sekin selittää osaltaan korkeampia hintoja.

Mun parhaimpia löytöjä on varmaan vaatteet. Suurimman osan niistäkin olen kantanut töistä kotiin maksamatta senttiäkään. Työsuhde-etuna on (ilmaisen oman myyntipöydän lisäksi) mm. se, että me saadaan kollata ns. löytötavarapöydän kamoista parhaat päältä ilmaiseksi. Löytötavaroita ovat siis hintalaputtomat ja myyjien unohtamat (tai "unohtamat") tavarat, joita me säilytetään se joku 3-4 viikkoa ja laitetaan sitten myyntiin pikkurahalla kaupan tiliin. Sieltä on löytynyt merkkivaatteita ja vähemmän merkkivaatteita, vintage-kolttuja, toppahousut ja talvitakki (jotka piti mut kuosissa koko talven), kesäkolttuja, neuletakkeja, housuja, toppeja, peruspuseroita, kynttiläkippoja, dvd-leffoja, jne. Nykyään mulla on useammin töistä ilmaseksi tai puoli-ilmaseksi hankittuja vaatteita, kuin täyshintaisena ja uutena ostettuja - jopa kavereitteni lapsen ristiäisissä olin kirppikseltä löytämässäni koltussa. Ainoat, mitä en suostu kirppikseltä ostamaan, ovat alusvaatteet ja kengät, ja kengätkin voin ostaa, jos ovat olleet tosi vähällä käytöllä ja kohtuuhintaiset. Ja kohtuuhintainen ei tarkoita "halvempi kuin kaupassa!" vaan kirppishintainen. 20 euroa lähestulkoon mistä tahansa tuotteesta on kirpputorilla liikaa, mutta silti jotkut ovat valmiita sen verran maksamaan esimerkiksi uusista kengistä tai vaikka koltusta tai laukusta. Mun kipuraja menee ehkä 3-5 euron tienoilla, tuotteesta riippuen. Sitä kalliimmat (ja usein senkin hintaiset) punnitsen tosi tarkkaan.

Mä voin alkaa tänne pitämään kirjaa kaikesta, mikä löytää tiensä työpaikaltani kotiini. Aloitan perjantaista, koska siitä taakse päin en enää muista läheskään kaikkea.

pe 8.7. kernipöytäliina keittiöön 2 e
la 9.7. kahvipurkki ja uunivuoka yht. 4 e
su 10.7. "villamekko" 1,50 e (hipsuissa, koska se oli suurimmaksi osaksi akryyliä)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 10 Heinä 2011 23:28

Lyyra kirjoitti:
Toinen itsepalvelukirppisten lieveilmiö on nää trokarit (tai "jobbarit", kuten niitä kai myös kutsutaan), jotka pitää pöytää vakituisesti ja myyvät halvalla ostamiaan kamoja kalliilla eteen päin.

Nää on tylsiä. Lisäks näkee niitä pöytiä, jotka on enemmän niinku antiikkikauppoja. Niissä on yleensä myynnissä jotain kallista lasia, yleensä Arabia/Iittala/Marimekko. Hinnat kohdillaan ehkä, mutta jos mä käyn kerran viikossa kirpparilla ja siellä on joka kerta ne saman myynnissä, niin kannattaako se oikeesti sille myyjällekään? Saako ne koskaan myytyä mitään? Tottahan toki välillä siellä varmasti käy niitä, jotka keräilee ja on valmiita maksamaan, mutta silti.

Lyyra kirjoitti: Ainoat, mitä en suostu kirppikseltä ostamaan, ovat alusvaatteet

Joo, en mäkään koskaan ikinä ostais kenenkään alusvaatteita. En voi edes kuvitella, mitä ne ihmiset miettii, jotka niitä tuo sinne myyntiin. Hyi.
Sä varmaan tiiät, että ostaako joku oikeasti niitä jonkun käytettyjä alusvaatteita? Oon järkyttyny, jos ostaa. :O:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Heinä 2011 00:09

skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Toinen itsepalvelukirppisten lieveilmiö on nää trokarit (tai "jobbarit", kuten niitä kai myös kutsutaan), jotka pitää pöytää vakituisesti ja myyvät halvalla ostamiaan kamoja kalliilla eteen päin.

Nää on tylsiä. Lisäks näkee niitä pöytiä, jotka on enemmän niinku antiikkikauppoja. Niissä on yleensä myynnissä jotain kallista lasia, yleensä Arabia/Iittala/Marimekko. Hinnat kohdillaan ehkä, mutta jos mä käyn kerran viikossa kirpparilla ja siellä on joka kerta ne saman myynnissä, niin kannattaako se oikeesti sille myyjällekään? Saako ne koskaan myytyä mitään? Tottahan toki välillä siellä varmasti käy niitä, jotka keräilee ja on valmiita maksamaan, mutta silti.

Puhumme samasta ilmiöstä. Se, että ne tavarat ei vaihdu, tarkoittaa, että hinnat eivät ole kohdillaan. Ja/tai, että muutkin, jotka käy siellä säännöllisesti, ovat huomanneet, että kyseessä on trokaripöytä. Aika harvat kirppisfanit haluaa niiltä mitään ostaa. Satunnaiskävijät saattavat ostaakin.

skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Ainoat, mitä en suostu kirppikseltä ostamaan, ovat alusvaatteet

Joo, en mäkään koskaan ikinä ostais kenenkään alusvaatteita. En voi edes kuvitella, mitä ne ihmiset miettii, jotka niitä tuo sinne myyntiin. Hyi.
Sä varmaan tiiät, että ostaako joku oikeasti niitä jonkun käytettyjä alusvaatteita? Oon järkyttyny, jos ostaa. :O:

Jep, kyllä niitä ostetaan oikeestaan melkein päivittäin. Tosin meillä ainakin ovat olleet jopa ihan hyväkuntoisia/uusia. Joillakin kirppiksillä vaan näkee niin kulahtaneita, että ei tulis mieleenkään. :umpfh:

Alusvaatemeininkiin oon jo kerennyt tottua (vaikken itse myis tai ostaiskaan niitä). Vielä enemmän mua ihmetytti tässä keväällä, kun näin jonkun tuoneen kondomipaketin myyntiin. Ei sit vissiin ollu tarvetta enää. Ja yhden roska on toisen aarre. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 11 Heinä 2011 01:34

Minäkin koluan läpi kirpparit niiden reitille sattuessa. Erilaiset rompetorit laskettaneen samaan. Muutamia viikkoja sitten käytiin Kalajoella rompetorilla ja tänä viikonloppuna Oulaisissa Wanhan voiman yhteydessä olevalla rompetorilla. Kalajoelta ostin sopivasti kulahtaneen nahkatakin. Oulaisista ainakin joitain -70-luvun Akuja, Tuntemattoman sotilaan laminoidun a4 kokoisen julisteen (Isot on aina loppu.), sähkötoimisen moottorisahan ja rasvaruutan. Viitasaarelta ostin 66 ja 67 vuosien Akuja nipun. (Heikkokuntoisempia.) Huutonet ja Ebay on kans tavallaan kirppareita. Laitetaanko samaan ketjuun niistäkin?

Mikskähän forde tekee lopun viestistä usein kahdesti peräkkäin ja täytyy muokata turha lopusta pois?
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 11 Heinä 2011 11:05

Kirppikset :sydän:

Me käydään joka sunnuntai. Meidän lenkkiin kuuluu viis kirppistä, jotka on jaettu niin, että joka toinen sunnuntai kaksi, jotka on meidän naapurissa
ja jokatoinen sunnuntai kolme, jotka ovat sitten vähän kauempana.
Mä kävisin tietty itse useamminkin, mutta miehelle tääkin tahti on jo ihan tarpeeks :virne:
Ja sitten täällä on vielä pari muutakin kirppistä, joilla käydään satunnaisesti kiertämässä.
Huomaa, että tällä hetkellä kirppikset on kovassa huudossa, koska vuoden sisään tänne on tosiaan tullut neljä uutta kirpputoria.
Ja aina kun käy jossain reissussa, pitää käydä sen kaupungin kirppiksellä. Nyt on suunniteltu ihan lähtevämme vartavasten Lahteen kiertää kirppiksiä, kyllähän sitä jonkinlainen kesälomareissu pitää tehdä :hullu:

Kirppikseltä tulee roudattua kotiin vähän kaiken näköistä. Omat ja muksut vaatteet ovat noin 90 prosenttisesti kirpparilta ostettu,
leluja ja kirjoja tulee raahattua melkein joka kerta, leffoja harvemmin (koska meitä vituttaa ne piraatit, kerran ostettiin muoveissa oleva leffa,
ja sitten siellä olikin sisällä sen elokuvan kakkososa).
Ja kaikki käsityötarvikkeet ostan kans kirpputorilta, vetoketjuja ja nappeja löytää ihan pilkkahintaan, enkä muista milloin oisin ostanut kangasta kangaskaupasta, varsinkin kun kirppiksella on paljon hienompia kankaita.
Ja sitten mua on alkanut vaivata aikamoinen retro innostus, tai oikeestaan mä oon aina tykännyt niistä tavaroista ihan hirveästi (mummola..),
mutta nyt kun on kodinsisustus käynnissä ja astiakaapin uudistus, niin saa ostaa niitä tavaroita hyvällä omatunnolla.
Tosin näissä retrotavaroissa oon tosi hintatietoinen, koska selaan nettiä asian tiimoilta suht paljon ja tiedän, mitä mistäkin on järkevä hinta,
ja yleensä ostan vaan silloin, kun se on oikea löytö. Ja tietty tavaran pitää olla just mun näköinen, ei se riitä, että se on retro,
koska en mä nyt mikään keräilijä oo, haluan vaan kivoja esineitä. Paras löytö tältä saralta on varmaan mäkisen kuvastimen kukkapeili, joka oli joo kirppishinnaksi kallis, 9,50e, mutta vastaavasta saa maksaa huuto.netissä 70e, että se oli mun mielestä ihan kannattava ostos. Ja samalla reissulla löysin täydellisen leipalaatikon, jota olin etsinyt kaksi vuotta :D Ja oon huomannut, että arvostan tavaroita rutkasti enemmän, jos ne ovat kirpputorilöytö, ja mä tykkään etsiä tiettya tavaraa, vaikka just sen kaks vuotta, kuin lampsia kauppaan ja ostaa uuden sinne päin olevan.

Harvemmin kirppiksellä tulee maksettua mistään yli vitosta, saa olla aikamoinen juttu, että tekee niin. Oikeastaan kaikki, mikä maksaa yli kolme euroa, pitää miettiä hyvin tarkkaan. Joskus tulee tietysti maksettua enemmänkin, kallein kirppisostos on ollut varmaan puinen turtless lelulaatikko, mikä maksoi melkein kolme kymppiä, mutta on se hienokin.

Toisella tässä meidän vieressä olevalla kirppiksellä, Hämeenlinnan suurkirppiksellä, on tosi paljon niitä pyötiä, joissa ei tavara oo vaihtunut tähän neljään vuoteen ollenkaan, tosin musta tuntuu, että suurin osa niistä on jonkun konkurssipesän jäämistöjä ja sitten on tietty näitä pöytiä, missä myydään iittalan yms astioita ihan sairaan kalliilla. Ja useampi pöytä, missä myydään ihan uusia tai vähän käytettyjä kenkiä ja goottivaatteita, niissä kyllä vaihtuu tavarakin aika paljon, mutta ilmeisesti sama tyyppi on pitänyt niitä pöytiä jo kaks vuotta, että kai siinäkin on jostain jälleenmyynnistä kyse. Onneks se on oikeestaan ainut kirppis täällä, missä on tuollaista.

Olisi mulla kai ollut aiheesta vielä enemmänkin sanottavaa, mutta nyt pitää lähteä laittaa vaatteita päälle,
koska lupasin viedä pikkusiskon tutustuu kirppistarjontaan :virne:
Annis

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 11 Heinä 2011 12:01

Kirppikset :sydän:
Kiva, kun joku aloitti tämän keskustelun, mä oon joskus miettinyt että pitäis varmaan avata keskustelua aiheesta, mutta se on sitten aina jäänyt. Mä lähden useimmiten kirppiksille katselemaan "jotain". Jos haen jotain tiettyä niin sitä ei löydy kuitenkaan, vahingossa oon tehnyt vaikka ja mitä hienoja löytöjä. Toissaviikolla ostin yhtenä päivänä kaks mekkoa, seuraavana löytyi miehekkeelle musavideorekvisiittaa ja mulle vanhoja shakkinappuloita askarteluun (aattelin tehdä niistä naulakon!) ja siitä seuraavana päivänä löytyi vielä tosi kiva hame, joka on ollut sen jälkeen ahkerassa käytössä.

Mä ostan kirppikseltä siis kaikenlaista, mitä tulee vastaan kohtuullisella hinnalla ja suht hyväkuntoisena. Alusvaatteeni ostan kaupasta, mutta muuten oon aika kaikkiruokainen sen suhteen, mitä kirppikseltä ostan. Yli vitosen maksavien tavaroiden/vaatteiden hankkimista harkitsen tarkkaan, silloin niiden on oltava jo tosi kivoja että haluan maksaa niistä enemmän.

Anniksen tavoin mäkin tykkään käydä reissussa kirppiksillä, joten olis kiva kuulla suosituksia eri kirppiksistä! Mun kokemusten perusteella Rovaniemi ja Kuopio ovat hyviä kirppistelypaikkoja, kummankaan kaupungin kirppiksiltä en ole ikinä joutunut poistumaan tyhjin käsin. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja skray » Ma 11 Heinä 2011 13:25

Kun katselen kirppiksellä tavaroita, muodostan aina mielessäni hinnan, jonka olen valmis maksamaan ennen kuin katson hintalappua. Jos hinta ylittyy, jätän tavaran siihen useimmiten. Joskus tosin olen joustanut hinnassa, tosin vain eurolla. Esim. 60-70-luvun puinen kynttilänjalka, josta minä olisin maksanut ehkä 4e, maksoi 5e ja ostin sen silti. Tosin olen kauan tuollaisia metsästänyt ja tuo oli eka joka osui kohdalle parin vuoden satunnaisen etsinnän jälkeen. Kaiken lisäksi se on vihreä, joka on juuri se väri, jonka halusinkin, muutkin tosin olisi kelvanneet. Kallis se oli, mutta niin ihana, että en kadu ollenkaan.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ma 11 Heinä 2011 14:21

Kirppareita tulee kierrettyä melko usein. Suurin osa paidoistani on kirppareilta ostettuja ja kaikki ostettaessa kuin uusia ja hintaa n. 1-2/kpl. Housuja en osta, olen todella laiska sovittamaan vaatteita ja istuvien housujen löytäminen on vaikeaa, kun kroppani on melkosen haasteellisen mallinen.
Kenkiä ostan, jos ovat uudet ja hinta kohdillaan. Olen lähiaikoina ostanut parit käyttämättömät tennarit parilla eurolla.

Kaikki mun verhot on ostettu kirppareilta, sillä tykkään vanhoista retroverhoista, joissa on laadukas paksu kangas ja isot kuviot. Olen ostellut niitä ala-asteikäisestä asti ja täytyy kyllä sanoa, että kymmenen vuotta sitten löyti todella ihania verhoja halpaan hintaan, mutta nykyään kysyntä taitaa olla niin kovaa, että hinnat on nousseet kauheasti ja on vaikeampi löytää mitään kivaa. Laatu on myös laskenut, nyt tulee enemmän vastaan auringon haalistamia ja muutenkin huonokuntoisia, en mä semmosia osta.
Kankaita tulee osteltua muutenkin, kun koulun takia on joutunut hommamaan kaikkea lakanakankaasta ja kivoista kuviokankaista alkaen.
Hyviä sisustuslöytöjä on ollut mm. mun tietokonepötä, joka on sairaan upee ja maksoi 4, pöytäliinoja, jotka sopii kirpparivehojeni kanssa, retrohenkisiä peltipurkkeja tosi halvalla(just näitähän näkee trokareitten pöydissä ja hinnat on pilvissä..), tauluja, astioita yms.

Pitäisikin mennä taas kiertelemään ja lähinnä sisustusjuttejen takia. Haluaisin ostaa kämpille vaikka mitä "uutta" ja kivaa. Viime aikoina olen keskittynyt lähinnä vaatteiden etsimiseen.

Ja olen myynyt kirpparilla useinkin. Mutta laiskuus on iskenyt ja olen nykyään vienyt myytävät tavarat äitille, joka tykkää pitää kirpparipöytää ja myy samalla minunkin tavarat. Viime kerralla sain aika hyvin myytyä levyjä, vaatteita ja sarjakuvia. Nyt pitäs ilmeisesti kaverin kanssa ottaa kirppispöytä, mikäli mulla edes tarpeeksi myytävää löytyy. Tai sitten mä käyn hakee äitiltä osan mun tavararoista takaisin, osa vaatteista on ainakin jäänyt myymättä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Heinä 2011 17:18

Lyrtsin kirppislöydöt (uudet kursiivilla)

su 10.7. "villamekko" 1,50 e (hipsuissa, koska se oli suurimmaksi osaksi akryyliä)
ma 11.7. Skinny Bitch -kirja 2 e
ma 11. 7. Cambridge Grammar of English -kirja 0 e
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ke 13 Heinä 2011 11:02

Sisko on tulossa kylään tänään, ehkä menisimme kirpparille. :raps:
Huvittaa kauheesti lähtee penkomaan.
skray

ViestiKirjoittaja skray » To 14 Heinä 2011 12:34

Ja lähettiinhän me vähä kattelemaan.
Mukaan tarttu kaks sohvatyynynliinaa ja huivi. Kivaa. :D
skray

ViestiKirjoittaja Shay » To 14 Heinä 2011 21:40

Mää oon hirveän huono kirppisostaja. :o: Ostin joskus farkkutakin kirpparilta, mutta yleensä en oikein osaa
kierrellä edes sellaisilla saatikka sitte ostaa jotain. Jossain määrin olen varautunut vieraiden ihmisten hajuja
kohtaan. :hullu: Olen aina ollut herkkänenäinen vieraan ihmisen tuoksulle... Toisaalta kirppareilta saa yleensä
tonkia ihan liian kauan ennen kuin löytää mitään ja jos löytää jotain kivaa, se on yleensä väärän kokoista.
(Tekosyitä) En vain innostu kirppareista.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 23 Heinä 2011 11:01

ma 11.7. Cambridge Grammar of English -kirja 0 e
pe 22.7. Hellehattu 3 e
la 23.7. Bamix-sauvasekoitin 2 e
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja heartless » La 23 Heinä 2011 20:16

Huhhuh, tämän päivän ohjelmassa oli kirpparikierros oikein pidemmän kaavan mukaan. Kaveri sai lapsen hoitoon ja auton käyttöönsä joten päivä kului mukavasti kirppiksiä kierrellessä. Yhteensä käytiin kuudella kirppiksellä ja siihen nähden ostin aika vähän, ostin huivin, vanhan emalimukin kukkapurkiksi ja yhden paidan. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ti 26 Heinä 2011 15:09

Kirpparit :sydän:

Kun asuin vielä vanhempieni luona, en oikein koskaan jaksanut innostua kirppareista. Johtunee siitä, ettei susirajan kirpparitarjonta ole ihan yhtä laadukasta kuin tämän nykyisen kotikaupunkini. Oikeastaan heti, kun muutin Ouluun, aloin kierrellä kirpputoreilla hyvinkin usein. Mulla on pari lempipaikkaa, toinen keskustassa ja toinen tässä ihan lähellä kotiani. Keskustan paikka on paras, mutta lähemmällä kirppiksellä käyn silti useammin.

Alkuaikoina tuli ostettua vaikka mitä enemmän ja vähemmän turhaa rompetta - vaatteita, joita ei sitten kuitenkaan tule pidettyä, koriste-esineitä, hulluna elokuvia, joita ei jaksa katsoa yhtä kertaa enempää :ei: Nykyään käyn kirppareilla harvemmin ja keskityn asioihin, joita oikeasti tarvitsen. Yleensä etsiskelen lähinnä vaatteita, mutta pidän tietysti samalla silmät auki muillekin jutuille. Hyväkuntoisiin, halpoihin Tupperware-kippoihin on aina yhtä ilahduttavaa törmätä, samoin oikeasti hyviin kirjoihin. :D Leffoja en oikein enää jaksa ostella. (Olen miettinyt, että pitäisi oikeastaan päästä nykyisistäkin eroon.)

Mutta ah, vaatteet! Luulen, että suurin osa vaatekaappini sisällöstä on ostettu kirpputoreilta. Tietysti niitä vikaostoksia tulee välillä vieläkin roudattua kotiin turhaksi kaapintäytteeksi, mutta myös nykyiset lempivaatteeni ovat käytettynä ostettuja. Edellisen kerran kävin tuossa lähikirppikselläni eilen. Löysin kivan, punaisen syystakin (puolellatoista eurolla!), yhden toooooosi kivan kesämekon, toisenkin mekon ja - mikä parasta - kaksi ihan sikahalpaa (kaks euroa!) ja nättiä pitkähihaista Nanson paitaa! :superhymy: Nanson vaatteet ovat ehkä parhaita kirpparilöytöjä ever, kun en raski uutena niitä kauheasti ostaa. Nyt en millään malttaisi odottaa, että pääsen pitämään noita päälläni, vaikka noin muuten nautinkin kesästä ja helteestä.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 26 Heinä 2011 21:25

Vähän menee kirpparin ohi, mutta käytettyä tavaraa tuli eilen vastaan.
Käytiin kaverin kanssa dyykkauksella ja vastaan osui jonkun jäämistö.
Noukittiin mkaan kasa pyyhkeitä, parit verhot, kesämekko, laukku,
tyhjä puhelinmuistio, läjä vanhoja valokuvia, kaksi vanhaa 7 tuumaista,
piirrustuspaperilehtiö, ompelutarvikkeita ja jotain muuta pientä tarvekalua.

Kirppiksille en uskaltaudu, kun roskiksistakin löytyy niin paljon mukaan
otettavaa... Koti täyttyy tavaroista.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Heinä 2011 19:37

Kirppisihmisille tiedoksi. Huomenna on Kalliossa Kallion puistokirppis. :superhymy: Harmi vain, että on lupailtu huonoa säätä. Pitää katsoa, jos vaikka menisin myymään tuonne vaatteita vapaapäivän kunniaksi. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Heinä 2011 22:47

Käytiin tänään Jyväskylän suurimmalla (ainakin tietääkseni suurimmalla) kirppiksellä. Löysin siistin näköisen espressokeittimen 15 eurolla. :superhymy:
Kyseessä oli ns. kaksoismasiina, josta puolet oli tavallista kahvinkeitintä, ja toisella puolella sai tehtyä espressot. Kurkkasin suodattimeen.

:umpfh:

Jäi ostamatta. :friikkipeukku:

On tässä sentäs muita löytöjä tullut.

pe 22.7. Hellehattu 3 e
su 24.7. Uusi hauva Moukalle 0 e
ma 25.7. Vanha hieno esiliina 0 e
ma 25.7. Pronssinen Kalevalakorun ranneketju 0 e
ke 27.7. Venäläinen teepurkki 2 e
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 27 Heinä 2011 23:26

Lyyra kirjoitti:Löysin siistin näköisen espressokeittimen 15 eurolla. :superhymy:
Kyseessä oli ns. kaksoismasiina, josta puolet oli tavallista kahvinkeitintä, ja toisella puolella sai tehtyä espressot. Kurkkasin suodattimeen.

No siinähän on panostettu myyntikuntoon, oikein suodatinpaperi ja porot mukana. :friikki:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Dnd » To 28 Heinä 2011 00:43

Saarijärven rompetori perjantaista sunnuntaihin, tulevana viikonloppuna. Sielä on tullut käytyä useana vuonna.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Triple H » To 28 Heinä 2011 08:15

Kirppareilta en oo ostanut mitään sitten vuoden 1989, kun joku saakelin juippi huijasi mua. Miten kukaan edes ilkeää huijata 6v lasta?!? Mutsi ja sisko ottaa silloin tällöin kirpparipöydän, johon mä lahjoitan turhaa krääsää sillä periaattella, että rahat saavat pitää, mutta mä en halua tavaroita nähdä enää koskaan. Viimeksi oli kuulemma menny mun lahjoituksista tasan 50% kaupaksi.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 06 Elo 2011 17:27

Aika päivittää tuoreimmat löydöt. Päivämääriä en enää jaksa päivittää. En muistaisi niitä kuitenkaan, ellen päivittäisi löytöjäni aina heti löydettyäni ne. Ja sitten näitä päivityksiä tulisi ihan liian usein. :hullu:

pe 22.7. Hellehattu 3 e
su 24.7. Uusi hauva Moukalle 0 e
ma 25.7. Vanha hieno esiliina 0 e
ma 25.7. Pronssinen Kalevalakorun ranneketju 0 e
ke 27.7. Venäläinen teepurkki 2 e
2 kpl kahvikuppeja keräämääni Bacchus-sarjaa 2 e
Uusi hellehattu järveen lentäneen tilalle 3 e
Ikivanha metallinen säästölipas 2,80 e
Alternative Nation -kokoelmalevy 1 e
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ti 16 Elo 2011 13:10

Kaverin kanssa ois tarkoitus ottaa kirppispöytä puoliksi tässä ihan lähiaikoina. Minulle iskee välillä sellanen olo, että haluan heittää lähes koko omaisuuteni menemään, joten taas eilen tyhjensin kaapit. Olin joku aika sitten antanut äidilleni vanhoja vaatteita kirpparille vietäväksi, mutta näköjään noita vielä löytyi iso muovikassillinen mitä voisi myydä. Jotain muuta sälää on myös. Laitan noille kyllä todella alhaiset hinnat, haluan vain päästä eroon kaikesta.

Vaatekaappi näyttää tyhjennyksen jälkeen todella autiolta, joten täytyy varmaankin tehdä kirpparille visiitti, jos löytäisi talveksi jotain kivaa vaatetta. Koitan myös pikkuisen piristää vaatekaappia, kyllä minua pikkuisen kyllästyttää kun lähes kaikki mun paidat on mustia :( . Olen ihan tosi huono ostamaan mitään värikästä. Kirpparilta tosin on pienempi kynnys ostaa jotain värikkäämpää, kun edullisuutensa puolesta ei haittaa niin paljon, jos tekee virheostoksia.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 16 Elo 2011 14:05

Meilläkin olis ens viikoks varattu pöytä. Enimmäkseen sinne menee muksun pieneks käyneitä vaatteita,
ja ehkä jotain mun vaatteita, jos raaskin luopua mistään :hullu:
Viimeks kun meillä oli pöytä, tein niin, että ne vaatteet, joita en ollut pitänyt ikuisuuksiin,
mutta joista en ollut ihan varma haluanko luopua, laitoin niihin vähän enemmän hintaa,
että jos ne sillä menee, niin sitten niistä piti luopua, ja kyllähän ne kaikki meni sitten sillä kalliimmalla
(eli esim mekko 4e, mikä ei ehkä jonkun mielestä ole mitenkään kallis,
mutta mä oon tottunut myymään kaiken ihan pikkurahalla, koska en itsekään maksa kirppiksellä mistään kovin paljoa.).

Ja yks kriisi mulla on kans, ajattelin viedä itse ompelemani mekon myyntiin, jota en ole pitänyt kertaakaan,
koska se ei loppujen lopuksi sopinut mulle yhtään. Nyt en vaan tiedä, että mitä sille viitsii laittaa hinnaksi.
Materiileihin ei mennyt varmaan vitostakaan, mutta se on kuitenkin tosi huolellisesti tehty ja teinkin sitä varmaan jonkun viitisen tuntia.
Kun en mä halua myydä sitä ihan parilla eurolla, mutta haluan kuitenkin siitä eroon, kun kaapissa ollessaan se vaan ärsyttää mua.

Viime aikoina kirppikseltä oon löytänyt mm sadetakin (2,5e), jota oon tarvinnut jo pitkään, useat kengät (mä en koskaan löydä kenkiä,
koska mulla on niin vammat jalat) ja sydän kuosisen "potan" (3e) , jollainen mulla oli jo aiemmin,
mutta lapsi rikkoi sen ja olin tosi surullinen ja maailman hienointa löytää uusi samanlainen.
Mistä se muuten johtuu, että löytää aina kausittain jotain samoja juttuja tosi paljon, meinaan siis sitä,
että parin kuukauden ajan löytää vaan tosi hienoja huppareita ja esim nyt on löytynyt noita kenkiä paljon,
ja jossain vaiheessa mä en löytänyt mitään muuta kuin hienoja samenttitakkeja.
Annis

Seuraava

Paluu Känpillä