Ilmeisesti muut eivät testaa uutuustuotteita, tai sitten olen fordella viimeinen, joka sammuttaa valot.
Tuntuu, että olisin ihan äskettäin kokeillut tuota Beyond Burgeria, mutta sehän oli heinäkuussa... Tänään testiin pääsi Poutun Muu-burgerpihvi. Paketissa luki vielä "kasviliha", nimen käyttöhän
kiellettiin taannoin, mutta näköjään uutisen mukaan 8.1.2020 saakka saa käyttää vanhoja pakkauksia. Olen kyllä sitä mieltä, että aika tyhmää kieltää tuo termi, en koe tulevani harhaanjohdetuksi. : keijo : Ok, ehkä kasviliha on vähän siinä ja siinä, kun tuotteessa ei ole lihaa, mutta ilmeisesti myös "burgerpihvi"-termi on aiheuttanut närkästystä. Eikös se nyt ole varsin informatiivinen? Jos etsin kasvispohjaista burgerpihviä, niin mieluusti sitten otan paketin, jossa lukee, että burgerpihvi. Oletettavasti paketissa lukee myös se, että kyseessä ei ole jauhelihapihvi, osaan kyllä lukea. : keijo : Parempi se on kuin jos siinä lukee joku ihmeellinen keksitty väännös. Tässä ketjussa aiemmin mainitsemani "Valio Oddlygood kaurapohjainen gurtti" on kamala esimerkki sitä mitä saadaan aikaan, jos tuttua termiä ei saa käyttää : läps : *
Ja sekin vielä, että sitä terminmuutosta varten joudutaan uusimaan hirveä määrä pakkauksia ja heittämään jo tilattuja pakkauksia hukkaan... : epäilevä :
Mutta sitten itse tuotteeseen! : P Tämä oli oikeastaan melko samanlainen kuin Beyond Burger, sekä koostumukseltaan että luultavimmin myös maultaan. Toki Beyond Burger -kokeilustani on nyt jo aikaa, mutta siltä ainakin vaikutti. Maistui hyvältä ja toimi. Beyond Burgeriin verrattuna erona oli hinta, tämä oli varmaan puolet halvempi. Burgerista jäi tosin turhankin suolainen vaikutelma, mutta en tiedä tuliko se kasvilihapihvistä, burgersämpylästä vai myöskin testiin ostamastani vegaanisesta Rainbow-majoneesista (sekin toimi ihan hyvin ainakin tässä burgerissa), vai näistä kaikista yhdessä.
Onkos kukaan muu testannut mitään nykyään markkinoilla olevia kasvipohjaisia hampurilaisen väliin laitettavia pyöreitä, lituskaisia tuotteita? : keijo:
*Ja ok, periaatteessa ymmärrän, että varmaan tällaisia termistöasioita valvovilla on pakko olla jotkin kriteerit ja ennakkotapausmeininki, koska muuten firmat varmasti venyttäisivät rajaa loputtomiin. Mutta silti tällainen vääntö tuntuu jotenkin hölmöltä.